Türkiye’deki lansmanda Chery’nin Çinli sorumlu müdürü “Ting Chen” e sorduk…

®
Çok Okunanlar

Darlık’ta Yağmur Altında Zorlu Mücadele

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nın altıncı ayağı olan Mapfre Sigorta İstanbul Tırmanma Yarışı, İstanbul Otomobil Spor Kulübü (İSOK) tarafından...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden bu yana yarışma, kalabalık...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000 dolar aşağı indi. Şirket,...

Driftte Muhteşem Sezon Finali…

Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından Spor Toto, HT Spor, Reiss Audio ve lastix.com katkılarıyla düzenlenen 2025 Türkiye Drift Şampiyonası ve TOSFED...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı...

Mazda Avrupa, EV sahipleri için bağlantılı hizmetlerini genişletiyor

Mazda Avrupa, elektrikli mobiliteye ve özellikle elektrikli araç sahipleri için kurgulanan modern bir dijital ekosisteme yatırımlarını artırıyor. Marka, sürücülerin...

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor. Volvo, İsveç’te elektrikli...

Çin merkezli olarak geçtiğimiz yıllarda benzinli motor ve SUV araçlarla Türkiye pazarına giren ve satışını gerçekleştiren Chery markası, Türkiye’de düzenlenen yeni lansmanında tıgopro8 ve tıgopro7 araçlarının teknolojileri ve yeni donanımları hakkında basın mensuplarını davet ederek bilgilendirdi.

ting-chen
Ting-Chen (2018-Present Senior manager for European Area Responsible for the development of European market, communicating with the new partners in Turkey and other European Countries.)

Toplantı sonunda Chery soru-cevap kısmına yer vermedi.

Chery Türkiye basın toplantısında konuşma yapan ve 20 yıldır Chery Automobile Co., ltd.’de çalışan, Avrupa Bölgesi Kontrollü Hükümeti Türkiye ve diğer Avrupa Ülkelerindeki yeni ortaklarla iletişim kurarak Avrupa pazarının gelişmesinden sorumlu Ting Chen hanıma, Automobile Magazine Genel Yayın Yönetmeni Özgür Sunay etkinlik alanında Ting Chen’e sorusunu şu şekilde yöneltti:

  • Ting Chen’e sorulan soru: Chery, Çin menşeli ve merkezi Çin’de bulunan bir şirkettir ve rakiplerine baktığımızda BYD, Tesla V.b. araçları elektrikli ürün yelpazesiyle dünya ve Türkiye pazarlarında yer almaktadır. Chery’nin bugünkü daveti üzerine, yeni modellerinde elektrikli araçta bulunan araçların en son teknolojilerini ve ekipmanlarını öne çıkararak bugün burada bize anlattınız. Rakiplerinize tekrar baktığımızda Çin’de geniş bir Pazarı bulunan ve ilk araçlardan bu yana elektrik üretimine yönelen markalardan oluşuyor. Örneğin Türkiye’de TOGG ilk olarak elektrikli versiyonlarla piyasaya sunuldu. Ancak Türkiye’de sizden ilk defa bir elektrikli araç atılımı görmüyoruz. Son 5 yılda sıfırdan 940 bin satışa ulaştınız. Şimdi de teknolojik gelişmelerle birlikte yeni benzinli ve plug-in hibrit araçlarınızla bizi yeniden tanıştırıyorsunuz. Bu, bütünüyle Türkiye’ye özgü bir müşteri kazanma stratejisi çalışması mıdır? Bu anlamda Chery neden ilk olarak Türk pazarına elektrikli bir modelle girmedi. Chery elektrikli araç yatırımından korkuyor mu yoksa çekingen mi? Yoksa bu sadece bir strateji mi?
  • Ting Chen’den cevap: Çin, Chery müdürü bu soruyu cevaplamakta tereddüt etti. Röportajı bırakarak uzaklaştı. Türkiye, Chery’nin pazarlama ve iletişiminden sorumlu Sn. Hüseyin Kahya bey, sorumuza cevap alamayınca yayınımıza şöyle bir açıklama yaptı;
  • Hüseyin Kahya’nın cevaplarını kendi ağzından tek tek yayınlıyoruz ;  Biz Türkiye’de elektrikli araç pazarının henüz olgunlaşmadığını düşünüyoruz. Sadece Türkiye için bu şekilde düşünüyoruz. Avrupa’da zaten markanın çalışmaları devam ediyor. Chery’nin ürün gamı aslında çok geniş; hybrid, plugin-hybrid, içten yanmalı motorlar, elektrikli olarak geniş bir ürün gamı var. Chery, Türkiye’ye gelmeden önce yaklaşık 2 yıl kadar önce Türkiye pazarının araştırmasını yapmış durumda. Son 6 aya bakmazsanız Türkiye’de içten yanmalı motorlar özellikle elektrikli, benzinli ve otomatik şanzıman en büyük payı alıyor. Sizde hak vereceksiniz. Her markanın farklı farklı stratejileri var. Ürün gamı olarak dediğim gibi Chery hazır. Togg’un başlangıcı elektrik, Tesla yüzde 100 elektrik zaten fakat şöyle Chery’nin globalde her modelin elektriklisi ve plugin’nide var. Şu an Türkiye pazarı son 2 yıldır benzinli otomatik olarak ilerliyor. Bizde şu an ürün stratejisi olarak ilk başta o şekilde geldik ve konumladık. Gördüğünüz gibi aslında bizim satış adetlerimiz konumlamanın doğru olduğunu gösteriyor. İlerleyen dönemde pazar el verdiğinde pazarın alt yapısı el verdiğinde elektrikli modellerde tabiki gelecek. Az önce plugin-hybrid’i açıkladılar, anlattılar gördüğünüz üzere onlarda gelecek elektrikte planlıyoruz ürün gamı geniş. Buradaki müşteri tüketici ne almak isterse onu getirecek güce sahibiz. Sadece vakit meselesi zaman meselesi. Pazarın isteğine cevap veriyor. Pazarın isteği şu an benzin, elektrik. Her markanın kendi ayrı bir stratejisi var zaten. Bizim stratejimizde şu an içten yanmalı olarak ilerleyen dönemlerde tüketici elektrikli istediği zaman pazar el verdiği zaman tabi ki… Şu an için bu modelin bu ürün gamının alıcısı daha fazla.Son

Lansmandan özel bilgi notları: Chery Automobile Ltd. artık adını Chery Group olarak kullanmaya başladı. Yapısal bir değişiklik mi? Türkiye’nin özel olup olmadığını bilmiyoruz.

The Chery brand, which has entered the Turkish market and sold gasoline engine and SUV vehicles in recent years based in China, invited the press members to inform about the technologies and new equipment of tigopro8 and tigopro7 vehicles at the new launch Sunday in Turkey.

Chery Turkey made a speech at the press conference and for 20 years Chery Automobile Co., co.Ms. Ting Chen, who works in the Euro Zone Controlled Government, is responsible for the development of the European Sunday by communicating with new partners in Turkey and other European Countries, Automobile Magazine, General Publication Management Ozgur Sunay asked Ting Chen her question at the event area as follows:

Question asked to Ting Chen: Chery is a company originating from China and headquartered in China, and when we look at its competitors, BYD, Tesla V.b. its vehicles are located in the world and Turkish Sundays with its range of electrical products. At Chery’s invitation today, you told us here today by highlighting the latest technologies and equipment of the vehicles included in the electric vehicle in their new models.
When we look at your competitors again, they are made up of brands that have a wide Sunday in China and have been turning to electricity generation since the first vehicles.
For example, in Turkey, TOGG was first introduced to the market with electric versions. However, this is not the first time we have seen an electric vehicle breakthrough from you in Turkey. You have reached 940 thousand sales from zero in the last 5 years. Now you are reintroducing us with your new gasoline and plug-in hybrid vehicles along with technological developments. Is this a customer acquisition strategy study that is completely unique to Turkey? In this sense, why didn’t Chery enter the Turkish Sunday with an electric model first. Is Chery afraid of electric vehicle investment or timid? Or is this just a strategy?

Answer from Ting Chen: China, Chery’s manager hesitated to answer this question. He left the interview and walked away. Turkey, Mr. responsible for marketing and communication of Chery. Hüseyin Kahya bey, when he did not get an answer to our question, he made a statement to our publication as follows;

We publish Huseyin Kahya’s answers one by one from his own mouth;
We think that the electric vehicle has not matured yet in Turkey on Sunday. We think like this only for Turkey. The brand’s work is already underway in Europe. Chery’s product range is actually very wide; there is a wide range of hybrid, plug-in hybrid, internal combustion, electric products. Chery has been researching the Turkish Sunday for about 2 years before coming to Turkey.

If you don’t look at the last 6 months, internal combustion engines, especially electric, gasoline and automatic transmissions, are taking the largest share in Turkey. You’ll get your due, too. Every brand has different strategies. As I said in the product range, Chery is ready. Togg’s startup is electric, Tesla is already 100 percent electric, but globally, like Chery, every model is electric and has an add-on. Currently, the Turkish Sunday has been moving automatically with gasoline for the last 2 years. We have arrived at the moment and positioned it as a product strategy in this way at first. As you can see, in fact, our sales figures show that the positioning is correct.

Sunday In the future, when the infrastructure of the market is hand in hand, of course, electric models will also come hand in hand. They just announced the plug-in hybrid, as you can see, they said that they are planning future electricity, the product range is wide. We have the power to bring everything that the customer, the consumer wants to buy here. It’s a matter of time, it’s a matter of time. He is responding to Sunday’s request. The Sunday demand is currently gasoline, electricity. Each brand already has its own separate strategy. In our strategy, at the moment it is internal combustion, in the future the consumer wants electric electricity, of course, when he gives it on Sunday… Currently, there are more buyers of this model from this range.

Special information notes from the launch: Chery Automobile Ltd. now it has started using its name as Chery Group. Is it a structural change? We don’t know if Turkey is special or not.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir teknoloji paketi sunuyor. Güçlü SUV...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar ve gelecek projelerin ele alındığı önemli bir toplantı gerçekleştirdi.  Türkiye...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın Motorlu Araçlar, Yenimahalle'de açtığı yeni tesisiyle hizmet alanını genişletti....

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü olarak tanınıyor. Efsanevi Phantom’un 100. yılı kutlanırken, Rolls-Royce Motor...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki başarılarını sergileyen ve markanın teknolojik küreselleşme yolculuğunda yeni bir...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları, Wuhu’da gerçekleştirilen Uluslararası Teknoloji Gecesi ile mobilite teknolojilerinin yakın...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini hızlandırmak amacıyla bir iş birliği anlaşması imzaladı. Sürdürülebilirlik ve enerji...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...

Otokar’ın Ankara Bayisi Cansın Motor

Otokar, ticari araçlarda büyüme stratejisi doğrultusunda bayi ağını genişletmeye devam ediyor. Şirketin Ankara'daki bayisi Cansın...

Rolls-Royce’dan 100 yıllık efsanesine özel koleksiyon

100 yıldır Phantom, dünyanın en etkili isimleri tarafından tercih edilen, başarı ve seçiciliğin nihai sembolü...

Chery Teknoloji ve Yeniliklerle Küresel Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yeni enerji, zeka, yapay zekâ ve küresel iş birliği alanlarındaki...

JAECOO Uluslararası Teknoloji Gecesi Geleceğe Işık

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth biyolojik bazlı hidrolik

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI) ve Bosch Rexroth ,ağır hizmet ve tarım araçları sektörlerinde daha sürdürülebilir sıvı çözümlerinin benimsenmesini...

Tesla, Avrupa EV pazarındaki benzersiz liderliğini sürdürebilecek mi?

Plug-in hibrit (PHEV) teslimatları artmaya devam ederken Tesla, Avrupa'nın en çok satan akülü elektrikli aracı...

Stellantis ABD’de Sürdürülebilir Büyüme için 13 Milyar Dolarlık Yatırım Yapacak

Stellantis Önümüzdeki 4 Yılda Tarihinin En Büyük Yatırım Hamlesini Hayata Geçirecek! Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden...

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor

BMW, Neue Klasse elektrikli ailesini hızlandırıyor. iX3’ün yakaladığı ivmenin ardından şirket, daha ulaşılabilir konumlanan ama...

Yılın Otomobili 2026 adayları: jüri süreci ve Brüksel’de final

Yarım asrı aşkın süredir düzenlenen uluslararası Yılın Otomobili seçimi, ilk kez 1964’te yapıldı. O günden...

Volkswagen, Września’daki tesisi yeni nesil elektrikli Crafter için büyütüyor

Volkswagen, Polonya’nın Września kentindeki tesisinin genişletileceğini resmen doğruladı; tamamen elektrikli Crafter’ın yeni nesli burada üretilecek....

Volvo, İsveç’te elektrikli otomobil alanlara 1 yıl ücretsiz evde şarj sunuyor

Volvo, İsveç’te elektrikli Volvo alanlara Vattenfall iş birliğiyle 25.000 km’ye kadar 1 yıl ücretsiz evde...

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha ucuz versiyonlarını tanıttı: 516 km menzil

Tesla, Model Y ve Model 3’ün daha düşük maliyetli versiyonlarını piyasaya sürdü; etiket yaklaşık 5.000...

4D algı, yapay zekâ ve her koşulda daha güvenilir ADAS

Aptiv’in 8. nesil radarları, 4D algı ve yapay zekâ ile ADAS ve otonom sürüşte menzil,...

Omoda ve Jaecoo Super Hybrid System: 600 km test, 1.192 km menzil

Omoda C5 SHS-H, Jaecoo J5 SHS-H ve Omoda C7 SHS-P ile Anhui’de 600 km Hibrit...

Bugatti, tamamen elektrikliye geçmiyor: Tourbillon hibrit V16 ile sahnede

Mate Rimac, Bugatti’nin tamamen elektrikliye geçmeyeceğini söylüyor. 1.800 hp’lik hibrit V16 Tourbillon 2026’da üretimde; 250...

Yeni Porsche Macan EV GTS: 563 bg, daha çevik şasi ve 270 kW hızlı şarj

Porsche, Macan EV ailesini GTS ile genişletti: 563 bg, 3.6 sn, 95 kWh batarya, 270...

Renault Scenic E-Tech: tamamen elektrikli orta sınıf SUV 2025’te Avustralya’da

Renault, tamamen elektrikli bir SUV olan yeni Renault Scenic E-Tech’in 2025’in sonlarına doğru Avustralya’ya geleceğini...

Nissan, Sakura için güneş enerjili Ao-Solar Extender prototipini tanıtıyor

Nissan, bu ay düzenlenen Japan Mobility Show 2025’te güneşten enerji toplayan yerleşik bir sistemle donatılmış...