Test Sürüşü: 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6

®
Çok Okunanlar

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

JAECOO’nun Küresel Satışları Kasım Ayında 43 Bin Adedi Aştı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA & JAECOO markaları, kasım ayını rekor seviyede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

VW ID.4’te olası batarya kusuru: 2023–2024 için geri çağırma

Volkswagen ID.4’ün 2023-2024 modelleri, yüksek gerilimli bataryada olası üretim kusuru nedeniyle geri çağırılıyor. Volkswagen Group of America, 2023 ve...
Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik. 

Test Sürüşü: Özgür Sunay
Kameraman: Aydın Kaygusuz
2025 Model Yeni Opel Grandland, 136 beygir gücü üreten ve 6 ileri çift kavramalı DCT6 otomatik şanzımanla donatılmış 1.2 litrelik turboşarjlı üç silindirli benzinli motor seçenekleriyle hem benzinli hem de hibrit versiyonlar olarak geliyor. Hafif hibrit sistem versiyonunu İstanbul’da test ettik, off-road sürüş dahil her koşulda sınırlarını ve performansını zorladık. Alman otomobil üreticisi Opel, birkaç ay önce Türkiye’de amiral gemisi SUV’si olan yeni nesil Grandland’ı benzinli ve elektrikli seçeneklerle piyasaya sürdü. Yeni Grandland’ın hibrit versiyonu Edition ve GS donanım seviyelerinde, elektrikli versiyonu ise GS donanım seviyesinde sunulmaktadır. Yeni Opel Grandland’ın 50.000’den fazla bireysel hücreden oluşan yeni IntelliLux LED Piksel sistemi, Opel’in aydınlatma teknolojilerindeki liderliğini başarıyla pekiştiriyor. Çok daha dinamik ve duyarlı kullanım sunması, sürüş performansını daha da geliştirecek ve artıracaktır.

Yeni Opel Grandland’ın asfalt ve kaygan toprak yüzeylerinde sürüş performansı, aracın yanak boyutunun özellikle çok yüksek olmaması ve lastiklerin daha çok asfalt kullanımı için uygun olması nedeniyle olumsuz etkilendi. Bu durum, çakıllı kaygan toprak rallisi etaplarında frenleme mesafelerinin belirgin şekilde uzamasına sonuç verdi ve ABS aktifken durma mesafesinin önemli ölçüde arttığı gözlemlendi. Ancak, aracın stabilite çekiş kontrol sistemi ve sağlam gövde yapısı sayesinde, yüksek hızların ve aracın yüzeyde ön veya arka kayma eğiliminin riskleri, ustaca sürüş teknikleri ile başarılı bir şekilde yönetildi. Genel olarak, aracın 150 km/s hıza kadar hızlanması oldukça iyiydi, ancak 150 km/s’den sonra hızlanmanın yavaşladığı ve 1.2 litrelik motorla zorlandığı gözlemlendi.
Araç iç ve dış tasarımında yüksek kaliteli malzemelerden yapılmış olması, sağlam altyapısı ve kullanım için daha uzun, daha geniş yapısıyla rakiplerine göre fiyat açısından daha tercih edilir hale getiriyor. Başarılı arazi testlerimiz, yeni Opel Grandland’ın kesinlikle Çin’deki diğer rakiplerine göre fiyat ve performans açısından daha tercih edilir olduğunu gösteriyor. Yeni Opel Grandland, 10 inç dijital gösterge paneli, 16 inç multimedya ekranı sunmakta ve Kablosuz Apple CarPlay, Android Auto ve Navigasyon özelliklerini içermektedir.
4 USB bağlantı noktası, ön kolçak, çift bölgeli otomatik iklim kontrolü, vegan deri direksiyon simidi, aydınlatmalı Pixel Box orta konsol, kablosuz şarj alanı ve aracın durması durumunda telefon veya tablet desteği. Soğutma fonksiyonu ve LED aydınlatması olan bir torpido gözü, arka tarafta takım elbiseler için askılık, 1.5 litrelik şişelere uygun ön kapı cepleri, ön koltukların arkasında arka yolcu koltukları için saklama cepleri gibi özellikler yeni Opel Grandland’ın arasında yer alıyor.
Elektrikli bagaj kapak, uzaktan kumandalı bagaj açma ve el serbest erişim, Focal Premium Ses Sistemi, laminalı ve akustik ön yan camlar, LED ortam aydınlatması ve elektrikli güneşlikli açılır panoramik sunroof, tüm bu özellikler onu rakiplerinden ayırıyor. Yeni Opel Grandland, ergonomik, 10 yönlü elektrikle ayarlanabilir AGR onaylı ve ısıtmalı ön koltuklar, Nappa deri döşeme, sürücü ve yolcu koltukları için masaj fonksiyonu ve sürücü ile yolcu koltukları için havalandırma özelliklerine sahiptir. Yeni Opel Grandland’daki diğer güvenlik özellikleri şunlardır: Sürücü, ön yolcu, yan ve perde hava yastıkları, ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği, ön emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemeri uyarı sistemi, ISOFIX çocuk koltuğu üst yapısı, arka kapılardaki çocuk güvenlik kilitleri, ABS (Anti-bloke Fren Sistemi), EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı), EBA (Acil Fren Desteği), Elektronik Stabilite Programı (ESP), Çekiş Kontrol Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği (Hill Start Assist), Elektronik park fren.
Sistemler şunları içerir: Şerit Takip Özellikli Aktif Şerit Takip Sistemi
Radar Tabanlı Gelişmiş Aktif Acil Durum Frenleme Sistemi
Trafik İşareti Algılama Sistemi
Sürücü Yorgunluk Algılama Sistemi
Dur-Kalk Özellikli Adaptif Hız Sabitleyici
İkincil Çarpışma Frenlemesi
Ön ve arka park sensörleri, 180 derece geri görüş kamerası ve ısı pompası.
Yeni Opel Grandland’ı test sürüşümüzde, önden çekişli bir araç olmasına rağmen, özellikle arazi ve off-road yeteneklerinde oldukça başarılı sonuçlar elde ettik. İki tekerlekten çekişli modelle arazide güvenli bir şekilde yol alabildik.
Grandland’in arazi ve toprak ralli etaplarındaki başarısı etkileyiciydi. Aracın şasisi ve gövde yapısı, gerçek test sürüşlerimizde sağlamlığını kanıtladı. Alman otomobil üreticisi Opel’in amiral gemisi SUV’si Grandland, cesur, sade ve heyecan verici tasarımının yanı sıra esnek, pratik ve zarif aksesuar seçenekleriyle çok daha çarpıcı bir karaktere bürünüyor. Grandland, araçlarının işlevselliğini ve konforunu artırmak için geniş bir Opel aksesuarları yelpazesi sunarak, özel ihtiyaçlara göre çözümler üretiyor. Ayak sensörlü otomatik bagaj açma kiti, kauçuk yan basamak paspası, kablosuz iç süpürge ve bagaj bölmesi gibi aksesuarlar, aracın kullanım ve sökme kolaylığını artırıyor. DVR kameralar, Active Proplus ve kablosuz lastik kompresörleri, yolculukları daha güvenli ve konforlu hale getiriyor. DVR kameralar, güvenlik için izleme ve koruma sağlıyor.
Kaza veya beklenmedik olaylar sırasında değişen görüntüler, hukuki konularda delil olarak kullanılabilir. Yolculuğunuz boyunca yüksek kaliteli ve net kayıt sağlayan DVR kamera, gelişmiş gece görüş özelliği sayesinde düşük ışıkta bile net görüntüler sunar. Kolay kurulum ve kullanım, araç içi güvenliğinizi artırırken, geniş açılı lens daha geniş bir alanı kaplayarak daha iyi görüş sağlar. Kolay kurulum ve kullanım, araç içi güvenliğinizi artırırken, geniş açılı lens daha geniş bir alanı kaplayarak daha iyi görüş sağlar. Bu kablosuz araç içi elektrikli süpürge, pratik bir temizlik çözümü sunar.
Kablosuz tasarımı sayesinde bu kablosuz araç içi elektrikli süpürge, 9000 Pa’lık güçlü emiş gücüyle her köşeye kolayca ulaşır ve kir, toz ve küçük parçacıkları hızla temizler. Üfleme fonksiyonu çok yönlü kullanım sağlar. Hafif ve kompakt tasarımı taşımayı son derece kolaylaştırır ve uzun pil ömrü uzun süreli temizlik sağlar. Çeşitli başlık seçenekleri, aracın her yüzeyini ve köşesini etkili bir şekilde temizlemenizi sağlar.
Bu test sürüşünün belki de en kritik noktası, şu anda izlediğiniz arazi başarısının Opel Grandland’ı neden bu kadar cazip ve arzu edilir kıldığının altında yatan sebepleri gösteren görüntüler. Gerçek dünya test sürüşlerimizde, aracın tüm potansiyelini ortaya koyuyor ve hem olumlu hem de olumsuz gerçek yeteneklerini gözler önüne seriyoruz.
Ekibimiz ve ben, aracın yeteneklerini doğal ve gerçekçi bir ortamda, zorlu ve riskli koşullar altında test ediyoruz. Yeni Opel Grandland, ECO, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip. Yeni Opel Grandland’ı arazide farklı sürüş modlarıyla test ederek, 2 tekerlekten çekişli versiyonda gördüğünüz arazide ne kadar kolay ilerleyebildiğimi ve aracın nasıl tepki verdiğini ölçüyorum.
Ancak, özellikle daha önce bahsetmediğimiz arazi koşulları için burada yapmamız gereken bazı şeyler var ve gerekli olabilecek ayarlamalar olabilir. Yeni Opel Grandland, standart ADAS güvenlik sistemi işlevsellik paketini içeriyor. 16 inç navigasyon ve multimedya ekranındaki Adas güvenlik ayarları kapsamında, araç hareketsizken, öncelikle tüm arazi güvenlik önlemlerini, en azından devre dışı bırakılabilenleri devre dışı bırakıyoruz.
Adas güvenlik paketi ve fonksiyonel ayarlarına dahil olan çekiş kontrol sistemi, aracın yalnızca normal ve spor modlarında devre dışı bırakılmasına olanak tanır. Çekiş kontrol sistemini geçici olarak devre dışı bıraksak bile, araç yol koşullarına ve koşullara bağlı olarak daha sonra arazide çekiş kontrol sistemini otomatik olarak yeniden etkinleştirebilir. Bu etkinleştirmenin tam zamanı ve etkinleştirilip etkinleştirilmeyeceği koşullara bağlıdır.
Ancak, ADAS güvenlik özellikleri devrede veya çekiş kontrolü açık veya kapalı olsa bile, aracın arazi performansında gözle görülür bir fark yok. Araç her iki durumda da etkili bir performans sergiliyor. Çekiş kontrolü arazi sürüşünde önemli bir rol oynamasa da, açık veya kapalı olması sürüş kabiliyetinizi gerçekten etkilemiyor. Yeni Opel Grandland’ın fiyat ve performansını karşılaştırdığımızda, hibrit ekonomi konfigürasyonunun şehir içi test sürüşümüzde ortalama 7,0 litre yakıt tükettiğini gördük. Eco modunda ve ekonomik sürüşte bu tüketim şehir içinde 6,5 litreye düşürülebiliyor. Sport modunda ve enerjik sürüşte ise yeni Opel Grandland testimiz sırasında ortalama 8,5 litre yakıt tüketti.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...