Yeni 2025 Opel GrandLand 1.2 Hybrid 136 Beygir e-DCT6 Otomatik modelin performans test sürüşünü İstanbul, Şile Ralli etaplarında tüm koşullarda gerçekleştirdik.
Test Sürüşü: Özgür Sunay
Kameraman: Aydın Kaygusuz
2025 Model Yeni Opel Grandland, 136 beygir gücü üreten ve 6 ileri çift kavramalı DCT6 otomatik şanzımanla donatılmış 1.2 litrelik turboşarjlı üç silindirli benzinli motor seçenekleriyle hem benzinli hem de hibrit versiyonlar olarak geliyor. Hafif hibrit sistem versiyonunu İstanbul’da test ettik, off-road sürüş dahil her koşulda sınırlarını ve performansını zorladık. Alman otomobil üreticisi Opel, birkaç ay önce Türkiye’de amiral gemisi SUV’si olan yeni nesil Grandland’ı benzinli ve elektrikli seçeneklerle piyasaya sürdü. Yeni Grandland’ın hibrit versiyonu Edition ve GS donanım seviyelerinde, elektrikli versiyonu ise GS donanım seviyesinde sunulmaktadır. Yeni Opel Grandland’ın 50.000’den fazla bireysel hücreden oluşan yeni IntelliLux LED Piksel sistemi, Opel’in aydınlatma teknolojilerindeki liderliğini başarıyla pekiştiriyor. Çok daha dinamik ve duyarlı kullanım sunması, sürüş performansını daha da geliştirecek ve artıracaktır.
Yeni Opel Grandland’ın asfalt ve kaygan toprak yüzeylerinde sürüş performansı, aracın yanak boyutunun özellikle çok yüksek olmaması ve lastiklerin daha çok asfalt kullanımı için uygun olması nedeniyle olumsuz etkilendi. Bu durum, çakıllı kaygan toprak rallisi etaplarında frenleme mesafelerinin belirgin şekilde uzamasına sonuç verdi ve ABS aktifken durma mesafesinin önemli ölçüde arttığı gözlemlendi. Ancak, aracın stabilite çekiş kontrol sistemi ve sağlam gövde yapısı sayesinde, yüksek hızların ve aracın yüzeyde ön veya arka kayma eğiliminin riskleri, ustaca sürüş teknikleri ile başarılı bir şekilde yönetildi. Genel olarak, aracın 150 km/s hıza kadar hızlanması oldukça iyiydi, ancak 150 km/s’den sonra hızlanmanın yavaşladığı ve 1.2 litrelik motorla zorlandığı gözlemlendi.
Araç iç ve dış tasarımında yüksek kaliteli malzemelerden yapılmış olması, sağlam altyapısı ve kullanım için daha uzun, daha geniş yapısıyla rakiplerine göre fiyat açısından daha tercih edilir hale getiriyor. Başarılı arazi testlerimiz, yeni Opel Grandland’ın kesinlikle Çin’deki diğer rakiplerine göre fiyat ve performans açısından daha tercih edilir olduğunu gösteriyor. Yeni Opel Grandland, 10 inç dijital gösterge paneli, 16 inç multimedya ekranı sunmakta ve Kablosuz Apple CarPlay, Android Auto ve Navigasyon özelliklerini içermektedir.
4 USB bağlantı noktası, ön kolçak, çift bölgeli otomatik iklim kontrolü, vegan deri direksiyon simidi, aydınlatmalı Pixel Box orta konsol, kablosuz şarj alanı ve aracın durması durumunda telefon veya tablet desteği. Soğutma fonksiyonu ve LED aydınlatması olan bir torpido gözü, arka tarafta takım elbiseler için askılık, 1.5 litrelik şişelere uygun ön kapı cepleri, ön koltukların arkasında arka yolcu koltukları için saklama cepleri gibi özellikler yeni Opel Grandland’ın arasında yer alıyor.
Elektrikli bagaj kapak, uzaktan kumandalı bagaj açma ve el serbest erişim, Focal Premium Ses Sistemi, laminalı ve akustik ön yan camlar, LED ortam aydınlatması ve elektrikli güneşlikli açılır panoramik sunroof, tüm bu özellikler onu rakiplerinden ayırıyor. Yeni Opel Grandland, ergonomik, 10 yönlü elektrikle ayarlanabilir AGR onaylı ve ısıtmalı ön koltuklar, Nappa deri döşeme, sürücü ve yolcu koltukları için masaj fonksiyonu ve sürücü ile yolcu koltukları için havalandırma özelliklerine sahiptir. Yeni Opel Grandland’daki diğer güvenlik özellikleri şunlardır: Sürücü, ön yolcu, yan ve perde hava yastıkları, ön yolcu hava yastığı devre dışı bırakma özelliği, ön emniyet kemeri gerdiricileri, emniyet kemeri uyarı sistemi, ISOFIX çocuk koltuğu üst yapısı, arka kapılardaki çocuk güvenlik kilitleri, ABS (Anti-bloke Fren Sistemi), EBD (Elektronik Fren Gücü Dağıtımı), EBA (Acil Fren Desteği), Elektronik Stabilite Programı (ESP), Çekiş Kontrol Sistemi, Yokuş Kalkış Desteği (Hill Start Assist), Elektronik park fren.
Sistemler şunları içerir: Şerit Takip Özellikli Aktif Şerit Takip Sistemi
Radar Tabanlı Gelişmiş Aktif Acil Durum Frenleme Sistemi
Trafik İşareti Algılama Sistemi
Sürücü Yorgunluk Algılama Sistemi
Dur-Kalk Özellikli Adaptif Hız Sabitleyici
İkincil Çarpışma Frenlemesi
Ön ve arka park sensörleri, 180 derece geri görüş kamerası ve ısı pompası.
Yeni Opel Grandland’ı test sürüşümüzde, önden çekişli bir araç olmasına rağmen, özellikle arazi ve off-road yeteneklerinde oldukça başarılı sonuçlar elde ettik. İki tekerlekten çekişli modelle arazide güvenli bir şekilde yol alabildik.
Grandland’in arazi ve toprak ralli etaplarındaki başarısı etkileyiciydi. Aracın şasisi ve gövde yapısı, gerçek test sürüşlerimizde sağlamlığını kanıtladı. Alman otomobil üreticisi Opel’in amiral gemisi SUV’si Grandland, cesur, sade ve heyecan verici tasarımının yanı sıra esnek, pratik ve zarif aksesuar seçenekleriyle çok daha çarpıcı bir karaktere bürünüyor. Grandland, araçlarının işlevselliğini ve konforunu artırmak için geniş bir Opel aksesuarları yelpazesi sunarak, özel ihtiyaçlara göre çözümler üretiyor. Ayak sensörlü otomatik bagaj açma kiti, kauçuk yan basamak paspası, kablosuz iç süpürge ve bagaj bölmesi gibi aksesuarlar, aracın kullanım ve sökme kolaylığını artırıyor. DVR kameralar, Active Proplus ve kablosuz lastik kompresörleri, yolculukları daha güvenli ve konforlu hale getiriyor. DVR kameralar, güvenlik için izleme ve koruma sağlıyor.
Kaza veya beklenmedik olaylar sırasında değişen görüntüler, hukuki konularda delil olarak kullanılabilir. Yolculuğunuz boyunca yüksek kaliteli ve net kayıt sağlayan DVR kamera, gelişmiş gece görüş özelliği sayesinde düşük ışıkta bile net görüntüler sunar. Kolay kurulum ve kullanım, araç içi güvenliğinizi artırırken, geniş açılı lens daha geniş bir alanı kaplayarak daha iyi görüş sağlar. Kolay kurulum ve kullanım, araç içi güvenliğinizi artırırken, geniş açılı lens daha geniş bir alanı kaplayarak daha iyi görüş sağlar. Bu kablosuz araç içi elektrikli süpürge, pratik bir temizlik çözümü sunar.
Kablosuz tasarımı sayesinde bu kablosuz araç içi elektrikli süpürge, 9000 Pa’lık güçlü emiş gücüyle her köşeye kolayca ulaşır ve kir, toz ve küçük parçacıkları hızla temizler. Üfleme fonksiyonu çok yönlü kullanım sağlar. Hafif ve kompakt tasarımı taşımayı son derece kolaylaştırır ve uzun pil ömrü uzun süreli temizlik sağlar. Çeşitli başlık seçenekleri, aracın her yüzeyini ve köşesini etkili bir şekilde temizlemenizi sağlar.
Bu test sürüşünün belki de en kritik noktası, şu anda izlediğiniz arazi başarısının Opel Grandland’ı neden bu kadar cazip ve arzu edilir kıldığının altında yatan sebepleri gösteren görüntüler. Gerçek dünya test sürüşlerimizde, aracın tüm potansiyelini ortaya koyuyor ve hem olumlu hem de olumsuz gerçek yeteneklerini gözler önüne seriyoruz.
Ekibimiz ve ben, aracın yeteneklerini doğal ve gerçekçi bir ortamda, zorlu ve riskli koşullar altında test ediyoruz. Yeni Opel Grandland, ECO, Normal ve Spor olmak üzere üç farklı sürüş moduna sahip. Yeni Opel Grandland’ı arazide farklı sürüş modlarıyla test ederek, 2 tekerlekten çekişli versiyonda gördüğünüz arazide ne kadar kolay ilerleyebildiğimi ve aracın nasıl tepki verdiğini ölçüyorum.
Ancak, özellikle daha önce bahsetmediğimiz arazi koşulları için burada yapmamız gereken bazı şeyler var ve gerekli olabilecek ayarlamalar olabilir. Yeni Opel Grandland, standart ADAS güvenlik sistemi işlevsellik paketini içeriyor. 16 inç navigasyon ve multimedya ekranındaki Adas güvenlik ayarları kapsamında, araç hareketsizken, öncelikle tüm arazi güvenlik önlemlerini, en azından devre dışı bırakılabilenleri devre dışı bırakıyoruz.
Adas güvenlik paketi ve fonksiyonel ayarlarına dahil olan çekiş kontrol sistemi, aracın yalnızca normal ve spor modlarında devre dışı bırakılmasına olanak tanır. Çekiş kontrol sistemini geçici olarak devre dışı bıraksak bile, araç yol koşullarına ve koşullara bağlı olarak daha sonra arazide çekiş kontrol sistemini otomatik olarak yeniden etkinleştirebilir. Bu etkinleştirmenin tam zamanı ve etkinleştirilip etkinleştirilmeyeceği koşullara bağlıdır.
Ancak, ADAS güvenlik özellikleri devrede veya çekiş kontrolü açık veya kapalı olsa bile, aracın arazi performansında gözle görülür bir fark yok. Araç her iki durumda da etkili bir performans sergiliyor. Çekiş kontrolü arazi sürüşünde önemli bir rol oynamasa da, açık veya kapalı olması sürüş kabiliyetinizi gerçekten etkilemiyor. Yeni Opel Grandland’ın fiyat ve performansını karşılaştırdığımızda, hibrit ekonomi konfigürasyonunun şehir içi test sürüşümüzde ortalama 7,0 litre yakıt tükettiğini gördük. Eco modunda ve ekonomik sürüşte bu tüketim şehir içinde 6,5 litreye düşürülebiliyor. Sport modunda ve enerjik sürüşte ise yeni Opel Grandland testimiz sırasında ortalama 8,5 litre yakıt tüketti.