Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

®
Çok Okunanlar

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik...

Microlino İkonik Tasarımıyla Bodrum Yalıkavak

Çevre dostu özellikleri ve dikkat çekici tasarımıyla tamamen elektrikli Microlino, yazın en keyifli buluşması için Bodrum’da! Borusan Otomotiv’in Türkiye...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin...

Suzuki Modellerinde Ağustos Ayına Özel ÖTV

Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, yeni ÖTV düzenlemesiyle avantajlı fiyatlarla ve...

MAPESAD Başkanı Tayfun Koçak

Madeni yağlar, endüstriyel yağlar, kimyasallar ve katkı maddeleri gibi birçok alanda uzmanlaşmış 100’ün üzerinde markanın katılacağı İstanbul Fuar Merkezi’nde...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı....

Chery, Türkiye’de fabrika kurma yatırım planını erteledi mi?

Chery Automobile'ın ortaklarının ülkede yılda 200.000 araç üretme kapasitesine sahip bir üretim tesisine 1 milyar dolar yatırım yapacağı geçtiğimiz...
Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti
Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve operasyonel verimliliğe odaklandı. Güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte pazar payını artırarak liderkonuma yükseldi. 
 Şirket yılın ilk yarısında, %19,0 brüt kâr marjı elde etti. 
Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, 2025 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ikinci çeyreğinde artan global riskler ve zorlu piyasa koşullarında Brisa, stratejik odağını koruyarak, yüksek teknolojiye sahip katma değerli ürünlerde pazar payını artırmaya odaklandı ve pazarın üzerinde bir büyüme kaydederek lider konuma yükseldi. İç pazarda özellikle ticari ürün grubundaki talep düşüşü ve fiyat artışlarının enflasyonun gerisinde kalması nedeniyle şirketin 2025 yılı ilk altı aylık cirosu geçen yılın aynı dönemine göre düşüş gösterdi. Şirketin ilk altı aylık cirosu 17,4 milyar TL olarak gerçekleşti.
Bununla birlikte, üretimde sağlanan verimlilik artışı ve maliyetlerdeki kontrollü görünüm neticesinde yılın ilk altı aylık döneminde %19,0 seviyesinde brüt kâr marjı elde edildi. Şirketin bu dönemde esas faaliyet kârı ise 652 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.
Finansal dayanıklılık ve katma değer odaklı stratejik yaklaşım
Brisa, 2025’i finansal dayanıklılığını korumaya odaklandığı bir yıl olarak konumlandırıyor. Şirket, yüksek katma değerli ürün ve hizmetlere odaklanarak, kârlı büyüme potansiyeli sunan segmentlerde yatırımlarını sürdürüyor. Gelecek odağını koruyarak, operasyonel ve sermaye harcamalarını, uzun vadeli değer yaratma hedefiyle kontrollü biçimde yönetiyor.
Brisa CEO’su Haluk Kürkçüsonuçlara ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
2025’in ikinci çeyreğinde zorlu ekonomik koşullar ve sektörel daralmalara rağmen, stratejik segmentlere odaklanmamız ve yüksek operasyonel verimliliğimiz sayesinde finansal dayanıklılığımızı koruduk. Premium segmentteki yüksek katma değerli ürünlerimize odaklandığımız bu dönemde pazarın üzerinde büyüme performansı sergileyerek pazar payımızı artırdık.
Türkiye’nin elektrikli ve hibrit araçlara özel ilk yerli lastiği olan Lassa Revola’nın “Yılın Seçilmiş Ürünü” ödülüne layık görülmesi, tüketici güveninin yanı sıra Ar-Ge kabiliyetimizin güçlü bir göstergesi oldu.
Mobilite vizyonumuz doğrultusunda teknolojik dönüşüm ve hizmet inovasyonu alanlarında da ilerlemeyi sürdürüyoruz. Arvento iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz Rotawatt ve Arvento Connect uygulamalarıyla dijital mobilite alanında yenilikçi çözümler geliştirdik. Rotawatt, elektrikli araç kullanıcılarına entegre şarj istasyonu erişimi sunarken; Arvento Connect, filo yöneticilerine yapay zekâ destekli sürüş analitiği ile operasyonel riskleri azaltma imkânı sağlıyor.
Global büyüme stratejimiz kapsamında ise Mısır’da, distribütörümüz GB Auto iş birliğiyle Kahire’de açtığımız ilk perakende mağaza ile tüketicilere doğrudan erişebileceğimiz önemli bir adım attık. Bu adım, marka bilinirliğimizi artırırken, ihracat gücümüzü ve uluslararası pazarlardaki uzun vadeli konumlanmamızı da destekliyor.
2025’in ikinci yarısında da hem yurt içinde hem de global ölçekte mobilite çözümleriyle sürdürülebilir değer yaratmaya ve yüksek teknolojiye sahip ürün portföyümüzü büyütmeye devam edeceğiz.”

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...