Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

®
Çok Okunanlar

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor....

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını...

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri...
Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti
Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve operasyonel verimliliğe odaklandı. Güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte pazar payını artırarak liderkonuma yükseldi. 
 Şirket yılın ilk yarısında, %19,0 brüt kâr marjı elde etti. 
Türkiye lastik sektörünün mobilite lideri Brisa, 2025 yılı ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı. Yılın ikinci çeyreğinde artan global riskler ve zorlu piyasa koşullarında Brisa, stratejik odağını koruyarak, yüksek teknolojiye sahip katma değerli ürünlerde pazar payını artırmaya odaklandı ve pazarın üzerinde bir büyüme kaydederek lider konuma yükseldi. İç pazarda özellikle ticari ürün grubundaki talep düşüşü ve fiyat artışlarının enflasyonun gerisinde kalması nedeniyle şirketin 2025 yılı ilk altı aylık cirosu geçen yılın aynı dönemine göre düşüş gösterdi. Şirketin ilk altı aylık cirosu 17,4 milyar TL olarak gerçekleşti.
Bununla birlikte, üretimde sağlanan verimlilik artışı ve maliyetlerdeki kontrollü görünüm neticesinde yılın ilk altı aylık döneminde %19,0 seviyesinde brüt kâr marjı elde edildi. Şirketin bu dönemde esas faaliyet kârı ise 652 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.
Finansal dayanıklılık ve katma değer odaklı stratejik yaklaşım
Brisa, 2025’i finansal dayanıklılığını korumaya odaklandığı bir yıl olarak konumlandırıyor. Şirket, yüksek katma değerli ürün ve hizmetlere odaklanarak, kârlı büyüme potansiyeli sunan segmentlerde yatırımlarını sürdürüyor. Gelecek odağını koruyarak, operasyonel ve sermaye harcamalarını, uzun vadeli değer yaratma hedefiyle kontrollü biçimde yönetiyor.
Brisa CEO’su Haluk Kürkçüsonuçlara ilişkin yaptığı değerlendirmede şunları söyledi:
2025’in ikinci çeyreğinde zorlu ekonomik koşullar ve sektörel daralmalara rağmen, stratejik segmentlere odaklanmamız ve yüksek operasyonel verimliliğimiz sayesinde finansal dayanıklılığımızı koruduk. Premium segmentteki yüksek katma değerli ürünlerimize odaklandığımız bu dönemde pazarın üzerinde büyüme performansı sergileyerek pazar payımızı artırdık.
Türkiye’nin elektrikli ve hibrit araçlara özel ilk yerli lastiği olan Lassa Revola’nın “Yılın Seçilmiş Ürünü” ödülüne layık görülmesi, tüketici güveninin yanı sıra Ar-Ge kabiliyetimizin güçlü bir göstergesi oldu.
Mobilite vizyonumuz doğrultusunda teknolojik dönüşüm ve hizmet inovasyonu alanlarında da ilerlemeyi sürdürüyoruz. Arvento iş birliğiyle hayata geçirdiğimiz Rotawatt ve Arvento Connect uygulamalarıyla dijital mobilite alanında yenilikçi çözümler geliştirdik. Rotawatt, elektrikli araç kullanıcılarına entegre şarj istasyonu erişimi sunarken; Arvento Connect, filo yöneticilerine yapay zekâ destekli sürüş analitiği ile operasyonel riskleri azaltma imkânı sağlıyor.
Global büyüme stratejimiz kapsamında ise Mısır’da, distribütörümüz GB Auto iş birliğiyle Kahire’de açtığımız ilk perakende mağaza ile tüketicilere doğrudan erişebileceğimiz önemli bir adım attık. Bu adım, marka bilinirliğimizi artırırken, ihracat gücümüzü ve uluslararası pazarlardaki uzun vadeli konumlanmamızı da destekliyor.
2025’in ikinci yarısında da hem yurt içinde hem de global ölçekte mobilite çözümleriyle sürdürülebilir değer yaratmaya ve yüksek teknolojiye sahip ürün portföyümüzü büyütmeye devam edeceğiz.”

Diğer Haberler

TransAnatolia Rally Raid’de 2.190’km’lik Zorlu Mücadele Sona Erdi

Anadolu’nun muhteşem coğrafyasında 15.kez koşulan Uluslararası rally raid yarışı TransAnatolia sona erdi. 30 Ağustos’ta Bursa’dan start alan 2.190 km’lik zorlu mücadele 6 Eylül’de Bolu’da...

Tamamen elektrikli yeni GLC: Sürüş keyfi ve verimlilikten ödün vermiyor

Uzun yıllardır GLC, Mercedes-Benz'in en popüler modeli olarak dünya çapında markanın en çok satan modeli olarak zirvede yer alıyor. Şimdi de heyecan verici yeni...

Benzinli Motorlarda Yeni Dönem Platform İş Birlikleri Hızlanıyor

Küresel otomotiv endüstrisinde içten yanmalı (ICE), hibrit ve elektrikli (EV) ürün stratejileri yeniden şekillenirken, üreticiler maliyet ve regülasyon baskısını motor, batarya ve platform paylaşımı...

Otomotivde Patent Savaşları Kızışıyor…

Elektrikli araçların yaygınlaşmasıyla birlikte otomotiv endüstrisi dünyada köklü bir değişim sürecinden geçiyor. Çinli üreticilerin teknoloji geliştirme hızının küresel dengeleri değiştirdiği bu süreçte, patent savaşları...

İkinci Elde Elektrikli Araç Alırken Dikkat!

BloombergNEF verilerine göre, 2025 yılında dünyada 22 milyonun üzerinde elektrikli ve şarj edilebilir hibrit araç satılacak. Bu rakam, 2024’e kıyasla yüzde 25 artış anlamına...

Toyota Türkiye’nin 2025’in 7 ayındaki sonuçlarını değerlendirdi

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, 2025'in 7 ayında beklenenin üzerinde bir pazar adedi elde edildiğini ve geçen...

Stellantis yılın ilk yarısında Avrupa’da yüzde 17 pazar payına ulaştı

Stellantis, yılın ilk yarısında AB30 pazarında yüzde 17 pazar payı ve 1,3 milyonun üzerinde satışa ulaştı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, yılın ilk 6 aylık döneminde...