Almanya, 1 Aralık 2025’te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği’ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi için ilk yasal dayanağı oluşturacak. Düzenleme, Federal Ulaştırma Bakanlığı tarafından otonom teknolojilerin ve modern mobilite konseptlerinin entegrasyonunu desteklemeye yönelik daha geniş çabaların bir parçası olarak tanıtıldı.
Yönetmelik, gerektiğinde uzaktan insan müdahalesine izin vererek otonom araçlara karmaşık trafik senaryolarının üstesinden gelmede yardımcı olması beklenen bir yetenek olan motorlu taşıtların uzaktan yönlendirilmesini mümkün kılıyor. Bu yaklaşımın, kendi kendine sürüş sistemlerinin konuşlandırılmasında güvenliği ve esnekliği artırması bekleniyor.
Yönetmelik, araç paylaşımı, taksi hizmetleri ve belediye operasyonlarındaki potansiyel uygulamaları belirlemektedir. Örneğin araç paylaşımında, araçlar bir sonraki kullanıcıya uzaktan sürülerek boşta kalma süresi en aza indirilebilir. Benzer stratejiler toplu taşıma ve teslimat filolarına da uygulanabilir ve hizmet kullanılabilirliğini genişletme ve lojistik iş akışlarını optimize etme fırsatları sunar.
Yolcu taşımacılığına ek olarak, yönetmeliğin yük ve mal taşımacılığında yeniliği desteklemesi bekleniyor. Otonom kamyonlar için uzaktan kumandayı araştıran ATLAS-L4 gibi projeler, lojistik verimliliğini artırmada merkezi denetim ve kontrolün önemini vurgulamaktadır.
Almanya’nın hamlesi, teknik gözetim altında tanımlanmış rotalarda otonom sürüşe izin veren 2021 ulusal yasasını takip ediyor. Yeni yönetmelik, uzaktan araç kontrolünün gerçek dünya testini kolaylaştırmak için tamamlayıcı bir adım olarak görülüyor ve ilk beş yıllık deneme süresinin ötesinde gelecekteki düzenlemeler için zemin hazırlıyor.