Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

®
Çok Okunanlar

Ralli Mücadelesi Kapadokya’ya Taşınıyor

Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası 4. yarışı Kapadokya Rallisi, 11-13 Temmuz tarihleri arasında Başkent Turing Spor Kulübü...

Kâmil Koç, Bulgaristan’ın Varna kentine seferleri 15 Temmuz’da

Türkiye karayolu yolcusunun lider markası Kâmil Koç, küresel iş arkadaşı FlixBus'un desteğiyle Avrupa'daki seyahat ağını genişletmeye devam ediyor. Sektörde...

Lassa, Mısır’da İlk Perakende Mağazasını Açtı

Brisa, Lassa markasıyla Kuzey Afrika pazarındaki kalıcı büyüme hedefi doğrultusunda Mısır’ın başkenti Kahire’deki ilk perakende mağazasını açtı. Açılış, markanın...

Sunderland Fabrikasında yeni e-POWER Qashqai’nin üretimi başladı

Nissan Sunderland fabrikasında yeni nesil e-POWER ile Qashqai'nin üretimi başladı... Nissan Sunderland Fabrikası'ndaki ekip, teknolojik olarak şimdiye kadarki en gelişmiş...

Sınırları Aşan Kadınlar TransAnatolia 2025

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan 15. TransAnatolia Rally Raid, bu yıl kadın yarışmacıların katılımıyla dikkat...

Citroen temmuz ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini temmuz ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor....

ABD petrol fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), bu yıla ilişkin Brent türü ham petrolün varil fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti. Böylece,...

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili…

Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan…!
Elektrikli şehir otomobillerinin giderek kalabalıklaşan panoramasında yer alan Inster, Hyundai’nin en son elektrikli araç inovasyonunu temsil ediyor ve kompakt boyutu, ayırt edici tasarımı ve gelişmiş teknolojik özellikleri sayesinde şehir içi mobilite için ideal bir çözüm sunuyor.
3.82 metre uzunluğa, 1.61 metre genişliğe ve 1.57 metre yüksekliğe sahip olan Inster, SUV formatında bir elektrikli şehir otomobili olarak konumlandırılıyor.
Modern ve fütüristik tasarım, ona güçlü bir kişilik kazandıran Ioniq serisinden alınan yuvarlak şekiller, dairesel farlar ve piksel aydınlatma ile karakterize edilmiş bir otomobil görmekteyiz. Kompakt boyutlarına rağmen, yolcu bölmesi, benzersiz bir ferahlığı garanti eden 2,58 metrelik dingil mesafesi ile hatırı sayılır bir iç alan sunuyor.  Bagaj, kayar arka koltukların konumuna bağlı olarak 238 ila 351 litre arasında değişiyor ve arka koltuklar katlandığında 1.059 litreye ulaşabiliyor.
Segmenti için bir referans noktası olmak için kesinlikle tüm kimlik bilgilerine sahip bir otomobilin güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmek için birkaç gün boyunca yolda, şehir içinde İtalya’da test etme fırsatımız oldu. Yolda test ettiğimiz versiyon, 115 hp (85 kW) elektrik motoru ve 49 kWh batarya ile donatılmış, bu da WLTP kombine çevrimde 370 km’ye kadar menzili garanti ederek şehir içi döngüde 518 km’ye ulaşıyor.

Hyundai INSTER’ın en yüksek hızı 150 km/s ile sınırlı ve 0’dan 100 km/s hıza 10,9 saniyede ulaşmakta.  Şarj için Inster, 85 kW DC’ye kadar desteklediği sebeple ortalama 30 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e çıkmanıza olanak tanıyarak aracı şarj edebiliyorsunuz.  Alternatif akımda ise 11 kW’a ulaşır, bu da evde şarj veya standart halka açık sütunlarda fazlasıyla yeterli bir seviyede olduğunu göstermektedir.

Inster, küçük boyutları ve küçük dönüş yarıçapı sayesinde şehir içi trafiğinde çevikliği ve manevra kabiliyeti ile öne çıkıyor. Yumuşak süspansiyon ayrıca engebeli yollarda bile yüksek konfor sağlamakta. Elektrikli otomobillerde tipik olan düşük ağırlık merkezi, viraj alırken kayma fark edilmesine rağmen aracın iyi bir dengesi her hâlükârda var.

Hyundai Inster kalkış ve hızlanması ufak elektrikli bir şehir içi mini otomobile göre sürüşün ihtiyaçları için oldukça yumuşak ve bu otomobilden beklenen içinde yeterli kıvamda. Aracın içinde aslında dış boyutlar göz önüne alındığında kabinin geniş yapısına şaşırıyorsunuz.   Ayrı ayrı kayan ve yatırılan arka koltuklar, iç mekanın çok yönlülüğünü arttırmış.

Teknoloji cephesinde, Inster’daki bilgi-eğlence sistemi, işlevlerin yönetimini sezgisel hale getiren ve sürüş deneyiminin özelleştirilmesine olanak tanıyan 10,25 inç LCD ekran ile gelişmiş yeterli vaziyette. Standart yüksek çözünürlüklü navigasyon sistemi, kablosuz (OTA) güncellemeleri, kişiselleştirilmiş profilleri ve Apple CarPlay/Android Auto bağlantısını desteklerken, ses tanıma, dikkatiniz dağılmadan aracı kontrol etmeyi kolaylaştırıyor. Aracın durumunun ve çeşitli işlevlerinin uzaktan kontrolü için Hyundai Bluelink teknolojisi de mevcut.

Örneğin, Inster’da özel app uygulama aracılığıyla, kapıların, klimanın ve şarj oturumlarının kilitlenmesini veya kilidinin açılmasını yönetmek mümkün kılınmış. Ayrıca, Bluetooth çoklu bağlantı, aynı anda iki cihazı bağlamanıza olanak tanıyarak, EV’ye özel içeriğin entegrasyonu, şarj istasyonları ve menzil hakkında gerçek zamanlı bilgi deneyimi sunarak sürüşe fayda sağlıyor, yardımcı da oluyor.

Diğer bir özellik olarak, Hyundai Dijital Anahtar (istek üzerine temin edilebilir), NFC teknolojisi aracılığıyla akıllı telefonunuzla aracın kilidini açmanıza ve çalıştırmanıza ve dijital anahtarları 7 kullanıcıya kadar paylaşmanıza olanak tanımakta.

Özellikleri arasında dokunmatik sensörlü kapı kolları ve standart olarak Başlat Düğmeli bir Akıllı Anahtar sistemi bulunuyor. Yaya ve bisikletli tanıma özellikli otomatik acil frenleme, aktif şeritte kalma, sürücü yorgunluk algılama, uyarlanabilir hız sabitleyici, ön, ön yan, yan perde ve ön orta hava yastıkları olmak üzere yedi adet hava yastığı ve kör nokta izleme ADAS güvenlik sistemleri bu ufak mini elektrikli şehir otomobiline eklenmiş güvenlik özellikleri arasında.

Testimiz sırasında, sistemlerin hassas ve non-invaziv olduğu kanıtlanarak rahat ve güvenli sürüşe katkıda bulunuldu. Hyundai Inster 42 kWh bataryalı, 327 km resmi ortalama menzile ve 97 hp motora sahip XTech versiyonu İtalya’da test ettik. Ülkemizde ise INSTER Advance modeli Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motor (PMSM) 115 beygir, şehir içinde 493km menzile sahip 49 kWh Lityum İyon Batarya Kapasitesi donanım ile satışa sunuluyor. Advance 84.5 kW 1.345.000 TL.
Test-İtalya

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili... Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan...! Elektrikli şehir otomobillerinin giderek kalabalıklaşan panoramasında yer alan Inster,...

Kerem Kazaz WRC3 kategorisinde 17-20 Temmuz tarihlerinde…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın dördüncü yarışı olan Kapadokya Rallisi'ni birinci olarak tamamlayan Team Petrol Ofisi pilotu Kerem Kazaz, genel klasman liderliğinde puan farkını açmayı...

Elektrikli araç satışları 9,1 milyon

Bu yılın ilk yarısında ise dünya çapında 9,1 milyon elektrikli araç satıldı. Bu satışlar, 2024'ün aynı dönemine göre yüzde 28 artış gösterdi. Elektrikli araç satışlarında...

Mercedes-Benz Türk Yeni Multimedya Kokpit 2

Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araçlarda dijitalleşme vizyonunu bir adım öteye taşıyarak, Yeni Multimedya Kokpit 2 sistemini Mercedes-Benz Actros L çekicilerde, 6x4 CBU çekicilerde ve...

Grabber X3 çamur kaya ve zeminlerde üstün performans

General Grabber X3'ün olağanüstü insanlara deneyimleme fırsatı sunacak. Tüm off-road araçlarında Grabber X3 kullanılacak ve cinsi kayalık, çamurlu ve engebeli parkurlarda lastiklerin üstün performansta...

En yeni Qashqai Eylül 2025’ten itibaren satışa sunulacak

Nissan, benzersiz e-POWER teknolojisinin en gelişmiş halini piyasaya sürdü. İlk olarak dört yıl önce piyasaya sürülen e-POWER, bir elektrikli aracın yumuşak, zahmetsiz hızlanma ve rafineliğini,...

Nissan Formula E Dünya Şampiyonluğunu ilan etti

Nissan Formula E Takımından Oliver Rowland , sezonun iki yarışıyla 2024/25 ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonu olarak olağanüstü bir sezonla taçlandırıldı. İngiliz sürücü, dört podyumda yedi...