Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

®
Çok Okunanlar

iCAR Dubai Marka Gecesi’nde Tamamen Yeni Bir Orta-Büyük SUV

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery ve SmartMi Tech iş birliğiyle ortaya çıkan iCAR, yepyeni SUV modelinin örtüsünü kaldırmak...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve...

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme...

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini...

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili…

Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan…!
Elektrikli şehir otomobillerinin giderek kalabalıklaşan panoramasında yer alan Inster, Hyundai’nin en son elektrikli araç inovasyonunu temsil ediyor ve kompakt boyutu, ayırt edici tasarımı ve gelişmiş teknolojik özellikleri sayesinde şehir içi mobilite için ideal bir çözüm sunuyor.
3.82 metre uzunluğa, 1.61 metre genişliğe ve 1.57 metre yüksekliğe sahip olan Inster, SUV formatında bir elektrikli şehir otomobili olarak konumlandırılıyor.
Modern ve fütüristik tasarım, ona güçlü bir kişilik kazandıran Ioniq serisinden alınan yuvarlak şekiller, dairesel farlar ve piksel aydınlatma ile karakterize edilmiş bir otomobil görmekteyiz. Kompakt boyutlarına rağmen, yolcu bölmesi, benzersiz bir ferahlığı garanti eden 2,58 metrelik dingil mesafesi ile hatırı sayılır bir iç alan sunuyor.  Bagaj, kayar arka koltukların konumuna bağlı olarak 238 ila 351 litre arasında değişiyor ve arka koltuklar katlandığında 1.059 litreye ulaşabiliyor.
Segmenti için bir referans noktası olmak için kesinlikle tüm kimlik bilgilerine sahip bir otomobilin güçlü ve zayıf yönlerini keşfetmek için birkaç gün boyunca yolda, şehir içinde İtalya’da test etme fırsatımız oldu. Yolda test ettiğimiz versiyon, 115 hp (85 kW) elektrik motoru ve 49 kWh batarya ile donatılmış, bu da WLTP kombine çevrimde 370 km’ye kadar menzili garanti ederek şehir içi döngüde 518 km’ye ulaşıyor.

Hyundai INSTER’ın en yüksek hızı 150 km/s ile sınırlı ve 0’dan 100 km/s hıza 10,9 saniyede ulaşmakta.  Şarj için Inster, 85 kW DC’ye kadar desteklediği sebeple ortalama 30 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e çıkmanıza olanak tanıyarak aracı şarj edebiliyorsunuz.  Alternatif akımda ise 11 kW’a ulaşır, bu da evde şarj veya standart halka açık sütunlarda fazlasıyla yeterli bir seviyede olduğunu göstermektedir.

Inster, küçük boyutları ve küçük dönüş yarıçapı sayesinde şehir içi trafiğinde çevikliği ve manevra kabiliyeti ile öne çıkıyor. Yumuşak süspansiyon ayrıca engebeli yollarda bile yüksek konfor sağlamakta. Elektrikli otomobillerde tipik olan düşük ağırlık merkezi, viraj alırken kayma fark edilmesine rağmen aracın iyi bir dengesi her hâlükârda var.

Hyundai Inster kalkış ve hızlanması ufak elektrikli bir şehir içi mini otomobile göre sürüşün ihtiyaçları için oldukça yumuşak ve bu otomobilden beklenen içinde yeterli kıvamda. Aracın içinde aslında dış boyutlar göz önüne alındığında kabinin geniş yapısına şaşırıyorsunuz.   Ayrı ayrı kayan ve yatırılan arka koltuklar, iç mekanın çok yönlülüğünü arttırmış.

Teknoloji cephesinde, Inster’daki bilgi-eğlence sistemi, işlevlerin yönetimini sezgisel hale getiren ve sürüş deneyiminin özelleştirilmesine olanak tanıyan 10,25 inç LCD ekran ile gelişmiş yeterli vaziyette. Standart yüksek çözünürlüklü navigasyon sistemi, kablosuz (OTA) güncellemeleri, kişiselleştirilmiş profilleri ve Apple CarPlay/Android Auto bağlantısını desteklerken, ses tanıma, dikkatiniz dağılmadan aracı kontrol etmeyi kolaylaştırıyor. Aracın durumunun ve çeşitli işlevlerinin uzaktan kontrolü için Hyundai Bluelink teknolojisi de mevcut.

Örneğin, Inster’da özel app uygulama aracılığıyla, kapıların, klimanın ve şarj oturumlarının kilitlenmesini veya kilidinin açılmasını yönetmek mümkün kılınmış. Ayrıca, Bluetooth çoklu bağlantı, aynı anda iki cihazı bağlamanıza olanak tanıyarak, EV’ye özel içeriğin entegrasyonu, şarj istasyonları ve menzil hakkında gerçek zamanlı bilgi deneyimi sunarak sürüşe fayda sağlıyor, yardımcı da oluyor.

Diğer bir özellik olarak, Hyundai Dijital Anahtar (istek üzerine temin edilebilir), NFC teknolojisi aracılığıyla akıllı telefonunuzla aracın kilidini açmanıza ve çalıştırmanıza ve dijital anahtarları 7 kullanıcıya kadar paylaşmanıza olanak tanımakta.

Özellikleri arasında dokunmatik sensörlü kapı kolları ve standart olarak Başlat Düğmeli bir Akıllı Anahtar sistemi bulunuyor. Yaya ve bisikletli tanıma özellikli otomatik acil frenleme, aktif şeritte kalma, sürücü yorgunluk algılama, uyarlanabilir hız sabitleyici, ön, ön yan, yan perde ve ön orta hava yastıkları olmak üzere yedi adet hava yastığı ve kör nokta izleme ADAS güvenlik sistemleri bu ufak mini elektrikli şehir otomobiline eklenmiş güvenlik özellikleri arasında.

Testimiz sırasında, sistemlerin hassas ve non-invaziv olduğu kanıtlanarak rahat ve güvenli sürüşe katkıda bulunuldu. Hyundai Inster 42 kWh bataryalı, 327 km resmi ortalama menzile ve 97 hp motora sahip XTech versiyonu İtalya’da test ettik. Ülkemizde ise INSTER Advance modeli Kalıcı Mıknatıslı Senkron Motor (PMSM) 115 beygir, şehir içinde 493km menzile sahip 49 kWh Lityum İyon Batarya Kapasitesi donanım ile satışa sunuluyor. Advance 84.5 kW 1.345.000 TL.
Test-İtalya

Diğer Haberler

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve zarif aksesuar seçenekleri ile çok...

Suzuki Üstün 4×4 Teknolojisi ile 55 Yıl

Üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle öne çıkan Suzuki, 4x4 teknolojisindeki 55 yıllık köklü mirasını devam ettiriyor. İlk kez 1970 yılında pazara sunulan Jimny...

Ferrari, Roma’nın yerini alacak olan Amalfi

Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, ön-ortadan, çift turbo V8 motorlu, 2+ coupési Amalfi’yi tanıttı.Ferrari’nin yüksek performansını günlük kullanımda çok yönlülükle bir araya...

Jeep Markası Jurassic World ile Yeniden Doğuş

80 yılı aşkın süredir SUV segmentinde küresel lider konumundaki Jeep®, Universal Pictures ve Amblin Entertainment efsanevi ortaklığını sürdürüyor ve bu yaz Jurassic Park serisinin...

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Yakup Birinci

Türkiye otomotiv tedarik sanayinin tek temsilcisi olan TAYSAD, 225 firmanın katılımıyla gerçekleştirdiği Rekabetçilik Anketi ile sektörün mevcut durumunu ve öncelikli sorunlarını ortaya koydu. Ankete...

PEUGEOT cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu ağustos ayı kampanyasını başlattı. Segmentlerinde hep bir adım önde...

Mercedes-Benz’de ikonik tasarım tamamen elektrikli GLC

Geleceğin yüzü: Mercedes-Benz’deki ikonik tasarımın yeni çağı tamamen elektrikli GLC ile başlıyor... Mercedes-Benz, otomotiv tarihinin en ikonik tasarım öğelerinden birini yeniden yorumluyor. Yeniden tasarlanan ikonik ızgara;...