Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

®
Çok Okunanlar

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar...

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro,...

Chery, Türkiye’de fabrika kurma yatırım planını erteledi mi?

Chery Automobile'ın ortaklarının ülkede yılda 200.000 araç üretme kapasitesine sahip bir üretim tesisine 1 milyar dolar yatırım yapacağı geçtiğimiz...

Piyasa değerinde Ford Otosan ilk sıradaki yerini korudu

Halka açık 8 otomotiv şirketi arasında en fazla piyasa değerine sahip şirket olan Ford Otosan, temmuz ayını 333 milyar...

Macera ve Özgürlüğün Markası Jeep Ağustos Fırsatları

Jeep, ağustos ayında yeni bir otomobil sahibi olmak isteyenlere cazip satın alım fırsatları sunuyor. Bu kapsamda, mevcut araçlarını Jeep...

JWRC Tarihinde Yarış Kazanan İlk Türk

Red Bull sporcusu Ali Türkkan, Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) en hızlı duraklarından biri olan Finlandiya Rallisi’nde mücadele etti. Bu yıl...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in...
Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya’daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir.
Bu ayın başlarında başlatılan EKG programı, 37.000 £ ‘un altında fiyatlandırılan uygun akülü elektrikli araçlar için 3.750 £ ‘a kadar teklif sunuyor. Bununla birlikte, önceki sübvansiyonlardan farklı olarak, araçların artık katı çevre ve performans kriterlerini karşılaması gerekiyor. Bunlar arasında yalnızca sıfır egzoz emisyonu, minimum 100 mil (WLTP) menzil ve en az 60 mph (96 kph) azami hız değil, aynı zamanda aracın ve bataryasının üretimiyle ilişkili düşük emisyonlar da yer alıyor.
Birleşik Krallık hükümeti, “Araç montajı emisyonları, araca verilen genel çevresel puanın %30’unu oluşturuyor” dedi. Kalan %70’lik kısım, Uluslararası Enerji Ajansı’ndan (IEA) alınan karbon yoğunluğu verileri kullanılarak pil hücresi üretim konumuna dayanmaktadır.
Bu metodoloji, Stellantis’in Jeep Avenger, Fiat 600e, Alfa Romeo Junior Elettrica ve Abarth 600e dahil olmak üzere Polonya’da monte edilen modeller için zorluklar ortaya koyuyor. IEA’ya göre, Polonya’nın Avrupa’nın en büyük pil fabrikasına ev sahipliği yapmasına rağmen, ülke elektriğinin yaklaşık %60’ı için kömüre güveniyor ve bu da ona kişi başına yaklaşık 7,5 ton CO₂ ile Çin ile karşılaştırılabilir bir karbon profili sağlıyor.
Çin yapımı araçların da benzer emisyon endişeleri nedeniyle program kapsamında hariç tutulması veya sınırlandırılması bekleniyor.
Vauxhall, Peugeot ve Fiat’ın sahibi olan Stellantis, EKG’ye dahil olmak için başvuruda bulundu. Bir şirket sözcüsü, “Elektrikli araçlarımızın müşterileri için gerekli hibe başvurularını yapıyoruz ve İngiltere ve Batı Avrupa’daki tesislerimizde üretilen bunların geniş bir yelpazesinin uygun olacağından eminiz” dedi.
Hükümet, Bilime Dayalı Hedefler Girişimi (SBTi) tarafından doğrulandığı üzere, yalnızca doğrulanmış Bilime Dayalı Hedeflere (SBT’ler) sahip otomobil üreticilerinin program için uygun olmasını şart koşuyor. Araçlar ayrıca, piller ve aktarma organları bileşenleri için sekiz yıl / 100.000 mil garanti de dahil olmak üzere belirli garanti koşullarıyla birlikte gelmelidir.
Birleşik Krallık Ulaştırma Bakanlığı uygunluk kriterlerini yayınlamış olsa da, bazı teknik değerlendirmeler gözden geçirilmeye devam ediyor ve bazı otomobil üreticilerini planın kullanıma sunulması için hazırlanırken belirsizlik içinde bırakıyor. Bu arada, MG, GWM ve Leapmotor gibi şirketler, bazen 3.750 sterlinlik EKG teşvikiyle eşleşen kendi doğrudan sübvansiyonlarını başlattılar ve resmi onaylar beklemede kalırken tüketicilere anında indirimler sundular.

Diğer Haberler

Birleşik Krallık’ın yeni duyurulan Elektrikli Otomobil Hibesi’nden (ECG) çıkarılabilir

Stellantis, hükümetin EV sübvansiyonlarını tüm üretim zinciri boyunca çevre standartlarına bağlamak için harekete geçmesiyle, Polonya'daki elektrikli araç üretiminin karbon yoğunluğuyla ilgili endişeler nedeniyle Birleşik...

Seul’den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü

ABD Başkanı Donald Trump yaptığı açıklamada, ABD'nin Güney Kore'den yapılan ithalata %15'lik bir tarife uygulayacağını ve Seul'den 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdü ve 100...

Almanya, Aralık 2025’ten İtibaren Halka Açık Yollarda Uzaktan Kumandalı Araç Denemelerine İzin Verecek

Almanya, 1 Aralık 2025'te yeni bir düzenleme olan Karayolu Trafiği Uzaktan Kumanda Yönetmeliği'ni (StVFernLV) yürürlüğe koyacak ve uzaktan kumandalı motorlu taşıtların halka açık yollarda test edilmesi...

İtalya, Eylül Ayında İtibaren Elektrikli Otomobiller İçin 600 Milyon Euro’luk Teşvik Programı Planlıyor

Çevre ve Enerji Güvenliği Bakanı Gilberto Pichetto Perşembe günü yaptığı açıklamada, İtalya'nın Eylül ayı başlarında elektrikli araçlar için 600 milyon Euro'luk yeni bir teşvik...

Japonya, ABD’yi Ticaret Anlaşması Kapsamında Otomatik Tarife İndirimlerini Hızlandırmaya Çağırdı

Japon hükümeti yaptığı açıklamada, Japonya'nın baş ticaret müzakerecisi Ryosei Akazawa'nın ABD'yi, otomobiller ve otomobil parçaları üzerindeki daha düşük vergiler de dahil olmak üzere yakın...

Petrolde büyük düşüş varili 62,78 dolardan alıcı buldu

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 65,76 dolardan işlem görüyor. Cuma 66,91 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 65,83 dolardan tamamladı. Brent petrolün varil fiyatı,...

Sektöründe önde gelen diğer otomobil gruplarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor

Çinli otomobil markaları, dikkati çeken yükselişlerini sürdürürken, sektörün önde gelen markalarının pazar paylarında düşüş gözlemleniyor. Stellantis, yılın ilk yarısında pazar payı yıllık bazda yüzde 16,7'den...