Test Sürüşü: Mercedes-Benz CLA 200 AMG

Yazı ve Fotoğraf: Umut Özgür Sunay

CLA 200 AMG, modelimiz ile İstanbul merkezli başlayıp, Yalova, Bursa, Balıkesir, Çanakkale, Gelibolu, Tekirdağ üzerinden  İstanbul’da son bulan toplam da 1199 km’lik yapmış olduğumuz testimiz de Mercedes-Benz markasının yeni CLA 200 modelini ve üzerindeki AMG donanımının verimi hakkında detayları sizlerle paylaşıyorum. CLA test aracımızın özellikleri hakkında bilgi verecek olursak, 4 silindir 1595 cc motor hacimli, 250 Nm tork, 7G-Tronic Plus 7 ileri oranlı otomatik şanzımana sahip, AMG donanım paketli özel bir model. Öncelikle aracımıza dışarıdan ilk bakıldığında gerek tasarımı gerek ise jupiter kırmızısına sahip rengi AMG donanım hatları ile bütünlük kazanarak cezbedici şekilde dikkatleri üzerine çekmesini sağlıyor. CLA aracımız aslında coupe model spor bir otomobilin özelliklerini iç ve dış tasarımı ile yansıtırken aynı zamanda da binek spor tarz bir otomobil şekline dört kapısı ile dönüşüyor.

Mercedes-Benz-CLA-2013-Test-Surusu-Umut-Ozgur-Sunay-05

Dış tasarım olarak üzerindeki AMG özel donanım paketi renk ile iyi bir görüntü sergilemiş. Tabi ki bunlar öncelikle aracı dışardan gören gözler için geçerli. CLA’nın içine göz attığımızda ise AMG donanım paketi sayesinde siyah üzerine kırmızı dikişlere sahip olan AMG koltuklar, AMG paspaslar, AMG deri direksiyon, modele tamamı ile sportif bir ruh katıyor. Ön alüminyum panel, direksiyon simidin de yer alan simetrik üçgenin ortasında yine alüminyum ile tamamlanıyor. CLA testimizde ilk gün eco kullanım modunda ortalama 90 -100 km hız ile sadece 80 km kullanarak yol katettim. İlk izlenim olarak her ne kadar AMG donanıma sahip bir Mercedes modeli kullanıyor olsam da direksiyonun yumuşaklığı ve az hissiyatı öncelikle beklediğim gibi değildi. Fakat özellikle yüksek hızlarda yada dönüşlerde olan kullanım rahatlığı ile işlevsel oluşunu da kullandıkça daha ileri zamanlar da anlıyorum. Aracımızla ilk gün henüz 80 km yol katederken içerdeki malzeme kalitesini de bu arada kontrol ediyorum. Ön göğüs kısmında kokpit bölümü orta yumuşaklıkta kaliteli bir malzeme ile donatılmış. Benzer şeyi vites ve el freni bölümü için söyleyemem. Bu bölümde yer alan sert plastik yapı yeni CLA modelin de pek hoşuma gittiği söylenemez. Tabi ki bunlar ufak ayrıntılar, belki de zamanla gözünüz bile görmeyecek. Aracımızı bahsettiğim gibi ilk gün uzun yola çıkmadan önce devamlı eco modunda kullandım.

 

Mercedes-Benz-CLA-2013-Test-Surusu-Umut-Ozgur-Sunay-02

Eco modunda iken motor oldukça sessiz ve gaz tepkisi de bir o kadar düşük ama verimli. Klima devamlı suretle 21 yada 22 derecede açık kullanırken aracın performansı yada veriminde herhangi bir sorun yok. Bu arada yeni CLA’nın iklimlendirme sistemi özellikle soğuk havası çok iyi çalışmakta. ECO modunda iken 1.6 lt. 156 beygirlik motor benzini oldukça ekonomik kullandırmakta. 1.500 ve 2.500 devirlerde yol alırken 80 km sonun da aracın yakıt göstergesinin 3 yada 4 mm. aşağıya indiğini görebiliyorum. Bu arada henüz ilk günden dikkatimi çeken bir şey üst tepe açılır tavan siyah bir perde ile örtülü içeriden kumanda ile arzu ettiğinizde bunu açabiliyorsunuz. Özellikle akşamları hava güzelken yıldızları görmeniz mümkün. Fakat gündüz özellikle güneşli yakan bir hava da siyah perdeniz kapalı dahi olsa içeriye ısı vermekte ve güneş ışınlarını geçirmekte. Bana kalırsa buna bir çözüm üretilmeli diye düşünüyorum. İlk gün hız sabitleme sistemini araç çok fazla yakmasın diye şehir içinde de kullanıyorum. Hız sabitleme sistemi şehir içinde trafik kullanımına uygun olacak derecede oldukça başarılı bir alt yapıya sahip. Ani hızlanma ve ani frenlere olanak sağlıyor. Yakın duruş mesafesinde yer alan araçları güvenlik paketi sayesinde gösterge de kırmızı ışık ve sesli uyarı sistemi sürücünün dikkatli olmasını sağlıyor.

Mercedes-Benz-CLA-2013-Test-Surusu-Umut-Ozgur-Sunay-03

Yine aracı ilk gün park etmek istediğim de park sensörü dikiz aynasından baktığınızda mesafeyi görmeniz için ayarlanmış. Araç şehir içinde gündelik kullanıma uygun olabilecek yapıda tasarlandığını ilk gün görebiliyoruz. İlk gün sonunda gün geceye karıştığında yola koyuluyorum. Bu sefer AMG donanıma sahip paketimizin tüm özelliklerini test edebileceğimiz uzun bir yolculuğa çıkıyoruz. İlk durağımız ise Topçular feribotu. Sonrasında Yalova ve Bursa yolu üzerinden devam etmekteyiz. Aracımızı uzun yolda da hız sabitleme sistemi ile kullanıyorum. Balıkesir yolundan Edremit’e ulaştığımda 400 km  civarında bir yol kat etmiş bulunuyorum. İkinci günün sonunda dinlenmek için mola verdiğimizde ortalama 500 km yol katetmiş  oluyoruz. Yeni CLA modelinin uzun yolda AMG paketi içerisinde yer alan koltukları oldukça ergonomik ve rahat olduğu için oturuş pozisyonu bakımından aracı kullanırken rahat ediyorum. Aracımızın fren sistemlerinden biraz bahsedecek olursak ABS sisteminin yeni CLA modelinde güvenli bir duruş için imkan verdiğini görmekteyiz. Duruş mesafesi ve tepkileri başarılı. Aracımızın olağandan daha sert kullanımı çok bozuk olmayan asfalt kullanımına uygun sayılabilir. En azından şehirlerarası yollarda bu şekilde olsa da, aracı kullanmaya başladığım üçüncü günde aynı şeyi söylemem sanırım doğru olmayacak..

Mercedes-Benz-CLA-2013-Test-Surusu-Umut-Ozgur-Sunay-06

Neden mi? Bu kısıma birazdan geleceğim fakat AMG dış donanım giydirme esnasında 2. gün sonunda dikkatimi çeken bazı ayrıntılar söz konusu. Aracımızın dış donanımına yakından göz attığımız da üzerinde bulunan AMG bodykit’ten kaynaklı özellikle ön tamponla farlar arasındaki boşluklar ve tam oturmayan bazı kısımlar dikkatimi çekiyor. Bunu görebilmeniz için dikkatlice incelemeniz gerekmekte. Testimizin üçüncü günün de Asos sahil kentinde AMG donanıma sahip CLA 200 modelimiz ile dolaşmak istersek bakın neler oluyor.. Öncelikle dar ve engebeli, taşlıklı bozuk yollardan inerek bu kasaba diyebileceğimiz yere ulaşıyoruz. Yolu bizim açımızdan biraz sıkıntılı oldu.

Mercedes-Benz-CLA-2013-Test-Surusu-Umut-Ozgur-Sunay-07

Çünkü AMG donanıma sahip ince sport lastiklerimiz ve sert süspansiyonumuz aracın içinde bize bayağı bir rahatsızlık yaşattı diyebilirim. Özellikle yanınızda bir bayan yada eşiniz var ise bunu hiç tavsiye etmiyorum. Aracın içindeki bu sertlik maalesef hoşlarına gidecek gibi değil. Test aracımız AMG paketi ile sadece asfalt kullanımlara uygun olarak dizayn edilmiş. Normal asfalt kullanımların da zaten yolu size fazlası ile hissettiren bir otomobil. AMG paketi normalde sportif ve performans kullanımlarında oldukça başarılı bir çözüm olsa da maalesef uzun bir yola gittiğiniz de tüm yollar sizin aracınıza uygun şekilde olmuyor. Bu sebeple bu tarz yerlerde AMG donanım keşke olmasa dediğimiz kısımlar oldu. 3. günümüzü de atlattıktan sonra, 4. günde Çanakkale üzerinden İstanbul’a yola koyuluyoruz. Bu sefer ise hız sabitleme sistemini kullanmak yerine virajlı dik yollarda sport tuşuna basarak CLA’yı daha çok performanslı şekilde kullanıyorum. İstanbul’a zamanın da yetişmeye çalışıyoruz.

Mercedes-Benz-CLA-2013-Test-Surusu-Umut-Ozgur-Sunay-08

Çanakkale – Kilitbayır feribotu ile Gelibolu’ya vardıktan sonra hızımı yol şartlarına göre daha yukarı da tutarak Tekirdağ’a kadar mola vermeden ilerliyoruz. Yol asfalt olmasının yanı sıra eğimli ve yol çalışmalarından dolayı bazı yerleri hatalı. Bu arada AMG donanım performansını dönüşte daha iyi test edebiliyoruz. Çok bozuk olmayan yol şartlarında yüksek hızlarda AMG donanım sayesinde sağlıklı bir sürüş ile performans bir arada. Özellikle sol şeritteki araçlardan geçmek için yol istediğimizde hızımızı kesmeden yola oturmuş bir vaziyette ve yolu tutarak performansımız devam ediyor. AMG’nin dönüş yolunda ki kontrollü kullanıma olanak sağlaması bizim bu tarz yollar ve kullanımlar adına son derece memnun kalmamızı sağlıyor. İstanbul’dan başlamış olan yolculuğumuz da full olan yakıtımıza dönüş yolunda toplamda 190 TL. ‘lik ek yakıt alarak İstanbul’a dönüyoruz. 1 depo yakıt ile toplamda 670 km yol kat ettik.  Ortalamamız ise 100 km.’de 7.9 lt. civarında idi. Yani CLA’nın standart fabrika verilerine baktığımız da özellikle şehirler arasında 4.6 lt. / 100 km. değerinin yanında bizim ki biraz yüksek kalıyor. Çünkü çok ekonomik kullanmak isteseniz de maalesef inişli çıkışlı ve virajlı yol şartları buna imkan vermiyor. Yeni CLA modeli sonuç olarak şehir içi ve şehirlerarası kullanım adına imal edilmiş. Daha çok standart fabrika çıkışlı modeli Türkiye pazarına uygun olduğunu sanıyorum. Aracın kullanımı oldukça hafif ve basit kullandığınız aracınızın Mercedes-Benz marka olduğunu dışarıdan daha iyi anlayabilirsiniz. Ben hissiyatı daha sert yapılı ve kuvvetli araçları tercih ediyorum. Mercedes-Benz’in diğer yüksek modellerine baktığımızda da durumun genelde aynı yapıda olduğunu görmekteyiz. Bu sebeple bu kullanım hissiyatı yalnızca CLA modeline has olduğunu söylememiz doğru olmaz. Artık çağımız da daha çok rahatlık ön planda olduğu için bu tarz yormayan araçlar daha çok tercih edilmekte. Yeni CLA’nın arka bölümünde iki kişi rahat şekilde oturabilmekte. Dört kişilik yada ufak çoçuklu aile yapısı için standart donanımını tavsiye ederim.