Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

®
Çok Okunanlar

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor. Sportif karakterini korurken malzemeleri...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun süre iyi çalışması için...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve...
Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1’deki en büyük pist dışı konu, Mercedes’in onunla sözleşme imzalamakla ilgilenebileceğine dair söylentiler dolaşırken Verstappen’in geleceği oldu. Verstappen’in Red Bull ile 2028 sezonuna kadar bir anlaşması var, ancak çok sayıda rapor, sözleşmesinde sezon sonunda takımdan ayrılmasına izin verecek bir performans maddesi olduğunu öne sürdü.
Bu arada Mercedes, büyük transferlere yabancı değil. Takım, on yıldan uzun bir süre önce, F1’e yeniden girdikten kısa bir süre sonra McLaren’dan Lewis Hamilton ile sözleşme imzalayarak F1’i şaşkına çevirdi. Bu ortaklık, Hamilton’ın 2010’ları domine etmesi ve Mercedes ile altı şampiyonluk kazanması nedeniyle inanılmaz derecede verimli oldu.
Verstappen, geleceği hakkında kamuoyu önünde konuşmayı reddederken, Mercedes takım patronu Toto Wolff, takımın Verstappen’le sözleşme imzalamakla ilgilendiğini doğruladı. George Russell, Avusturya’da Verstappen’in gelecek sezon takım için bir seçenek olabileceğini açıkça belirtti ve kendisi de takımla yeni bir anlaşma müzakere ediyor. Russell’ın sözleşmesi 2025’in sonunda sona eriyor çünkü şu anda sıralamalarda dördüncü sırada ve Verstappen’in 18 puan gerisinde.
Russell, son birkaç sezonda Mercedes’in aracını en üst düzeye çıkardı çünkü takım, önceki nesil araç üretiminde Hamilton ile zirveden düştü. Ancak Mercedes’in hem motorlar hem de şasi için kural değişiklikleriyle dolu bir 2026 sezonu öncesinde en iyi motora sahip olduğu ve hızla F1 yığınının zirvesine geri dönebileceği söyleniyor.
Mercedes Verstappen’i alabilseydi, Russell’ı da takımda tutmak ister miydi? İkisi tam olarak en iyi arkadaş değiller ve Mercedes, yedi kez şampiyonun Ferrari’ye geçmesinin ardından bu sezon Hamilton’ın yerine 18 yaşındaki Kimi Antonelli’yi terfi ettirdi. Antonelli sıralamalarda yedinci sırada yer alıyor ve şu ana kadar öngörülebilir çaylak mücadeleleriyle dolu bir sezon geçiriyor. Ancak Russell hala sadece 27 yaşında ve kariyerinde dört galibiyeti var.
Horner aleyhindeki şikayet 2024’te reddedildi
Horner’ın kovulması, bir kadın takım çalışanının uygunsuz davranış iddialarının ardından işini sürdürmesinden bir yıl sonra geldi. Kadın, 2024 sezonu öncesinde Horner hakkında şikayette bulundu ve bu, bağımsız bir soruşturmaya yol açtı. Ancak bu soruşturma sonuçlandı ve Red Bull’un soruşturmanın sonuçlarını gizli tutması nedeniyle şikayet sezon başlamadan hemen önce reddedildi.
Verstappen, 2024’te tekrar şampiyonluğu kazanmaya devam etti, ancak Perez’in mücadeleleri, Red Bull’un arka arkaya üçüncü takımlar şampiyonluğunu kazanamayacağı anlamına geliyordu. McLaren, Red Bull’un Ferrari’nin arkasında üçüncü olmasıyla 2024’te takımlar şampiyonluğunu aldı.
Red Bull’un mekanik hakimiyetinin büyük bir kısmında pay sahibi olan bu adam da sezon içinde takımdan ayrıldı. Araç tasarımcısı Adrian Newey, 2025 sezonu ve sonrası için Aston Martin’e katılmak üzere Eylül ayında takımdan ayrıldı. Newey, Verstappen’in 2022 ve 2023 sezonlarında sekiz yarış dışında tüm yarışları kazanmasına yardımcı olan baskın Red Bull aracını tasarladı. 2006’dan beri takımla birlikteydi.
Newey, Sebastian Vettel’i 2010’dan 2013’e kadar arka arkaya dört şampiyonluğa taşıyan arabayı tasarlamasıyla da tanındı. Red Bull, 2022’den itibaren olduğu gibi, 2010’da yeni düzenlemeler getirildiğinde rekabette bir adım öndeydi ve Vettel, bu süre zarfında 34 yarış kazanarak arka arkaya dört şampiyonluk kazandı.
Kendisi de eski bir sürücü olan Horner, 1990’ların sonunda sürücülükten emekli oldu ve yarış yönetimine girdi. 2005 yılında enerji içeceği şirketi eski Jaguar F1 takımının varlıklarını satın aldığında Red Bull’da takım patronu olarak atandı ve kuruluşundan bu yana takımın tek lideri oldu. Horner’ın görev süresi boyunca Vettel ve Verstappen’in kazandığı sekiz şampiyonluğun yanı sıra Red Bull, Perez, Daniel Ricciardo ve Mark Webber’in de yarış galibiyetleri almasıyla altı takımlar şampiyonluğu kazandı.

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...