Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

®
Çok Okunanlar

Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı

Günlük Kiralama Sektörünün Türkiye’deki İlk Kapsamlı Raporunu TOKKDER Yayımladı! Tüm Oto Kiralama ve Mobilite Kuruluşları Derneği (TOKKDER), günlük araç kiralama...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Credin ve Koçaslanlar’dan otomotivde stratejik finansman hamlesi

Petrol Ofisi Grubu'nun yüzde 100 iştiraki olan finansman şirketi Credin ile Koçaslanlar Holding arasında imzalanan yeni anlaşma kapsamında sıfır...
Tesla, Nevada’daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor.
LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla da pil hücresi tedariki için büyük ölçüde Çinli üreticilere güveniyor. Tesla’nın en ucuz elektrikli araçlarının tümü LFP hücrelerini kullanıyor ve tüm enerji depolama ürünleri yelpazesi, Megapacks ve Powerwall’lar da Çinli üreticilerin daha uygun fiyatlı LFP hücre kimyasını kullanıyor.
Çinli üreticilere olan bu bağımlılık, ABD ile Çin de dahil olmak üzere neredeyse tüm dünya arasında devam eden bir ticaret savaşının ortasında, ABD’li otomobil üreticileri ve Tesla gibi pil paketi üreticileri için ideal olmaktan çok daha az ve özellikle karmaşık.
Geçen yıl itibariyle, Çin’den gelen pil hücrelerine zaten %25’lik bir tarife uygulanıyordu, ancak bu, Çin’e yönelik bazı tarifeleri duraklatmadan önce Trump döneminde %80’in üzerine çıktı. Müzakereler tamamlanana ve ticaret savaşı çözülene kadar nereye varacakları belirsizliğini koruyor, ancak birçok kişi bunun daha yüksek olmasını bekliyor.
Trump’ın iktidara gelmesinden önce Tesla, %25’lik tarifelerden kaçınmak için ABD’de küçük bir LFP pil fabrikası kurmayı planlamıştı. Otomobil üreticisi, pil hücresi tedarikçilerinden biri olan CATL’den eski üretim ekipmanlarını güvence altına aldı ve küçük ölçekli üretim için ABD’de dağıtmayı planladı.
Tesla şimdi Nevada’daki fabrikanın yeni görüntülerini yayınladı ve “tamamlanmak üzere” olduğunu iddia etti.  Önceki raporlar, Tesla’nın yeni fabrikada yılda yaklaşık 10 GWh LFP pil hücresi üretmeyi hedeflediğini belirtmişti.  Hücrelerin Tesla’nın ABD’de üretilen Megapack’inde kullanılması bekleniyor. Tesla şu anda Kaliforniya’daki fabrikasında yılda 40 GWh Megapack üretme kapasitesine sahip. Şirket ayrıca Teksas’ta yeni bir Megapack fabrikası üzerinde çalışıyor. Ford ayrıca Michigan’da kendi LFP pil hücresi fabrikasını geliştiriyor, ancak bu kolaylık, planlanan 35 GWh üretim kapasitesiyle önemli ölçüde daha büyük.

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...