Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli...
Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi...
Elektrikli mobilitenin öncü temsilcilerinden Leapmotor, yeni nesil iki önemli oyuncusunun tanıtımını bir arada gerçekleştirdi. IAA Mobility 2025’e güçlü bir...
Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak
Ford Motor yaptığı...
Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara yönelik küresel bir kaymanın ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir pazara girmek için rekabetçi fiyatlarına ve ileri teknolojilerine yatırım yaparak Avrupa’da genişliyor.
Bu genişleme, Avrupalı üreticileri korumak için uygulanan Çin yapımı EV’lere yönelik AB tarifeleri üzerindeki bir tartışma da dahil olmak üzere Brüksel ve Pekin arasındaki ticaret gerilimlerini körükledi.
Aşağıdaki Çinli otomobil üreticileri Avrupa’daki ayak izlerini genişletti:
BYD:
BYD, Macaristan’ın güneyinde bir elektrikli otomobil fabrikası inşa ediyor ve ülkenin kuzeyinde elektrikli otobüsler ve kamyonlar için yeni bir fabrika kurduğunu duyurdu.
Otomobil üreticisi, Avrupa’nın çoğunda otomobil satışlarına başladı.
JATO Dynamics tarafından hazırlanan bir rapora göre, Nisan ayında BYD ilk kez Avrupa’da Tesla’dan daha fazla EV sattı ve ay boyunca 7.231 pille çalışan elektrikli araç (BEV) satıldı.
CHERY OTOMOBIL:
Chery, 8 Temmuz’da yaptığı açıklamada, önümüzdeki haftalarda iki yeni SUV modeliyle İngiltere’de Chery markasının satışına başlayacağını söyledi. Omoda markasını Ağustos 2024’te İngiltere’de ve Jaecoo markasını Ocak 2025’te piyasaya sürdü.
Chery, Omoda ve Jaecoo markalarını İspanya, İtalya ve Polonya da dahil olmak üzere yarım düzine Avrupa pazarında piyasaya sürdü.
CHONGQING CHANGAN OTOMOBIL:
Changan, Mart ayında Avrupa’da faaliyete geçti ve bu yıl kıtadaki 10 pazarda otomobil satışlarına başlamayı planladığını söyledi.
Bir yönetici 2 Temmuz’da Reuters’e verdiği demeçte, şirketin kıtadaki gelecekteki satışları desteklemek için bir Avrupa fabrikası kurmayı planladığını ve tesis için olası yerleri düşündüğünü söyledi.
GEELY OTOMOBIL:
Geely, 2 Temmuz’da yaptığı açıklamada, elektrikli EX5 SUV’sinin satışıyla 2025’in dördüncü çeyreğinin başında Geely markasını İngiltere’de piyasaya süreceğini söyledi.
Grup, Avrupa’da çoğunluk hissedarı olduğu otomobil üreticileri Lotus, Volvo Cars ve Polestar aracılığıyla kuruldu. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği’nin (ACEA) verilerine göre, Volvo Cars, Ocak ve Mayıs 2025 arasında trafiğe kayıtlı Avrupa otomobillerinin %2,5’ini üretti.
Geely’nin diğer Çinli markalarından ikisi, Zeekr ve Lynk & Co, halihazırda bir avuç Avrupa pazarında faaliyet gösteriyor.
NIO:
Nio, Nisan ayında yaptığı açıklamada, 2025’in üçüncü çeyreğinde Avrupa’da Firefly markasından bir EV piyasaya süreceğini söyledi. CEO William Li, Nio’nun Avrupa’daki ilerlemesinin satış ve servis ağı zorlukları nedeniyle beklenenden daha yavaş olduğunu söyledi.
SAIC MOTOR A.Ş.:
ACEA, SAIC Motor’un Ocak ve Mayıs ayları arasında Avrupa’da 126.116 adet sattığını ve bunun dönem boyunca Avrupa otomobil tescilinin %2,3’ünü temsil ettiğini söyledi. Şirketin satışları ağırlıklı olarak MG Motor markasından ve Maxus’tan geliyor.
XPENG:
EV üreticisi Xpeng, Haziran ayında yaptığı açıklamada, Volkswagen ile ortak tedarik, şarj ve farklı otomobil modelleri gibi mevcut işbirliğinin daha fazla yönüne baktığını söyledi. Şu anda VW otomobilleri için gelişmiş çipler geliştiriyor.
Otomobil üreticisi, Ocak ayında İngiltere de dahil olmak üzere bir dizi Avrupa pazarında satışlara başladı.
ZHEJIANG LEAPMOTOR TEKNOLOJISI:
Leapmotor, kıdemli başkan yardımcısı Mart ayında yaptığı açıklamada, akıllı sürüş teknolojileriyle donatılmış araçları gelecek yıl Avrupa’da piyasaya sürmeyi planladığını söyledi.
Kısmen Stellantis’e ait olan şirket, %51’i Stellantis tarafından kontrol edilen ve Avrupa otomobil grubuna Leapmotor EV’leri Büyük Çin dışına ihraç etme, satma ve üretme konusunda münhasır haklar veren bir ortak girişim kurdu.
Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi.
Musk'ın...
Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...
Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak
Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...
Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...
Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak.
Şirket,...
Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...
Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...