Test Sürüşü: Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid

®
Çok Okunanlar

Range Rover, Defender, Discovery ve Jaguar Rüzgarı

Dünyanın en prestijli otomobil etkinliklerinden Goodwood Festival of Speed, 10 – 13 Temmuz 2025 tarihleri arasında hız, tasarım ve...

Doblo, temmuz ayı boyunca geçerli 400 bin TL’ye kadar 12 ay vadeli

FIAT FROFESSIONAL’DAN TEMMUZ AYINA ÖZEL YÜZDE 0 FAİZLİ FİNANSMAN İMKANLARI! Yenilikçi modelleri ile ticari araç müşterilerinin hayatını kolaylaştıran FIAT Professional,...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Sürdürülebilirlik Kategorisinde Continental Çok Sayıda Ödülün Sahibi

Continental dördüncü kez “Yılın Lastik Üreticisi” ödülüne layık görüldü.  Her iki kategoride de kıyasıya rekabet yaşanan değerlendirmede, ABD, İtalya ve...

Stellantis 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor

Stellantis Yılın İlk Yarısında 74 Milyar Euro’dan Fazla Net Gelir Bekliyor... Türkiye’deki Hacim Artışı Stellantis’in Orta Doğu ve Afrika Bölgesindeki...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik...
Yeni Suzuki Swift, geçmişin stil alışkanlıklarını geride bırakarak çarpıcı bir tasarımla karşımıza çıkıyor.  Yüksek ve yuvarlak kemer çizgisi, geniş çamurlukları ve 16 inç alaşım jantlarıyla dikkatleri üzerine çekmeyi başarıyor. Göz alıcı oval siyah metalik ızgara ve dinamik gövde hatları, şehrin enerjisini yansıtan yenilikçi ve modern bir görünüme ulaşmış.

Aracın dikkat çekici sportif ve atletik görünümü, profilindeki şık kıvrımlı hatlardan geniş arka tamponuna kadar uzanıyor. Gece ise LED gündüz farları ve LED arka stop lambalarıyla aydınlatıldığında benzersiz bir tasarım imzası taşıyor.  Tamamen yeniden tasarlanan kabin, modern ve şık detaylarıyla sizi karşılıyor. Parlak atmosferi ve sağlam malzemeleri ile aracın kaliteli yapısını gözler önüne seriyor. Sürücü odaklı kokpit, tüm kontrol ve göstergelere kolayca erişmenizi sağlayarak sürüş keyfini en üst seviyeye çıkarıyor.
Sportif bir tasarıma sahip kokpit, hem estetik hem de fonksiyonel bir yapıda. Kabindeki geniş saklama alanları ise günlük kullanımda ekstra rahatlık sunuyor. Yeni Swift’in iç mekânında, hem konforlu hem de eğlenceli bir sürüş vaat ediyor. Sportif ve şık gösterge paneli, ortalama ve anlık yakıt tüketimi, sürüş menzili, belirlenen hız limitleri, ileri güvenlik ve sürüş destek sistemlerinden gelen uyarılar gibi geniş bir yelpazede bilgileri bir bakışta görmenizi sağlayan bir LCD panel ile donatılmış.

Multimedya sistemi, kolay görüntüleme ve dokunmatik kontrol işlemleri için sürücüye doğru hafifçe eğimli olarak orta bölümde yer alıyor.  Ayrıca, arayüz serbestçe özelleştirilebilir ve navigasyon bilgileri veya geri görüş kamerası görüntüleme için kullanılabiliyor.
Yeni Swift Pulse modeli, dijital kontrol paneli ve otomatik sıcaklık kontrolüne sahip bir klima ile donatılmışken, Life modelleri dijital kontrol paneli ve manuel olarak seçilebilir klima modlarına sahip bir klima ile donatılmış. Bagaj alanı, kolay yükleme ve boşaltma için geniş ve alçak bir açıklığa sahip. Ayrıca katlanabilir, 60/40 bölünebilen arka koltuk sırtları sayesinde bagaj alanını ihtiyaçlarınıza göre şekillendirebilirsiniz.

Suzuki’nin Akıllı Hibrit Sürüş Sistemi (SHVS), yüksek yakıt verimliliği ve çevre dostu bir sürüş deneyimi sunuyor. Hafif ve kompakt ISG (entegre marş alternatörü) ile lityum-iyon batarya, motoru destekleyerek hem şarj hem de güç performansını mükemmel şekilde sağlıyor. Bu sistem, yakıt ekonomisini artırırken alan kullanımında da tasarruf sunarak kompakt otomobiller için ideal hibrit çözüm sunuyor. Sürekli değişken şanzıman (CVT) seçeneği sunuyor. Pürüzsüz vites geçişleri ve optimize edilmiş yakıt verimliliği sağlayan bu sistem, her yolculukta size rahatlık ve performansı optimize ediyor.
Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid; Sürüş Performans testlerimizde kendi sınıfında rakiplerinden ayrılarak çok büyük bir başarıya imza attı. 
Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid testimizde şehir içinde ve şehir dışı kısa zamanda tüm yol koşulları ve zeminlerde 1000km’yi aşan bir test sürüşü yaptık.
Araç yol tutuşu jant ve lastikleri, şasi sağlamlığı, denge sürüş kontrolü olarak bizden en üst dereceyi almayı başardı.
Son derece ani ve sağlam büyük başarıya sahip fren sistemi etkileyici boyutta.
Aracın sert girilen test viraj denemelerimizde kaymaya olanak tanımaması güvenimizi son derece kazandı.

Motor performans sürüşlerinde direksiyon altında yer alan F1 vites pedalları son derece uyumlu devir aralıkları ile vites küçültmelerde manuel test kullanımlarımızda iyi netice verdi.
Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid dikkatimizi çeken belkide en önemli özelliği ise otonom sürüş sisteminin en üst şekilde bir yazılıma sahip olması oldu. Normal şartlarda eller serbest otonom konumunda diğer benzeri lüks premium segment araçlar dahil 30-45saniye sonra direksiyonu tutma uyarısı yaparlar. Eğer araç direksiyon üzerinde el ile tutma direkyonu devir-kontrol alma hareketinizi algılamaz ise otonom sürüşü bırakır, genelde son zamanlar da ise bazı alman otomobillerinde dörtlü flaşör yakarak, korna uyarı sesi ve aracı güvenli şekilde durdurma videolarını da izlemişsinizdir. Genelde otonom sürüşte diğer araçlar sürücünün etkisiz kaldığını düşünerek aracı en fazla 1-2 dakika içerisinde güvenli şekilde durdururlar.

Fakat, Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid gelişmiş otonom eller serbest sürüş teknolojisi ve ön ızgarada yer alan radar sistemi sayesinde geliştirilen özel otonom yazılımı ile test sürüşümüzde Kuzey Anadolu Otobanında eller-ayaklar serbest modunda “uyuya kalmış bir sürücü” modunda 10 dakika kadar aracı “kullanmadan” otonomda test ettik.  Araç direksiyonu tutma uyarısı vermiş olsa dahi, Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid otonom sürüşünde herhangi bir sorun olmadan kendi kendine sorunsuz bir şekilde hızlanma-yavaşlama, otomatik fren, şerit takibi, kör nokta araç algılama v.b. hepsini başarılı bir şekilde gerçekleştirerek sorunsuz olarak gitmeyi başardı.
Diğer lüks segment araçlar dahil şu ana kadar hiç bir şekilde bu kadar uzun süre otonom sürüşte bir aracın kendi kendine, sorunsuzca sürücüsünü koruyarak güvenli bir şekilde hareket ettiğine ve sürebildiğine şahit olmadım.
Ama bunu Yeni Suzuki Swift 1.2 12V Mild Hybrid yaptı. (Yazılımını Japonlar mı yaptı ? şimdi onu merak ediyorum.)

Merak edenler için araç şehir dışı performans kullanım ortalama 6.8lt tüketiyor.
Şehir içi normal yavaş kullanımlarda 4.0lt-5.0lt yaktırmanız mümkün hatta daha az tüketim değerlerinide gördük.
Araç ile ilgili tek bir eleştirim olacak 1.2 litrelik motorun beygir gücü bir tık daha bir nebze daha arttırılması gerekiyor, işte o zaman her şey süper olacak.
Test: Özgür Sunay

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...