Yazar | Fotoğraf: Özgür SUNAY
Yeni KIA EV6, şirketin Elektrik-Küresel Modüler Platformunu (E-GMP) esas alan ilk elektrikli aracı. İleri teknolojili platform, başlangıçta içten yanmalı motorlu araçlar için tasarlanan platformlarda elektrikli araçların karşılaştığı sorunların yaşanmamasını sağlıyor. E-GMP platformunun yansıması olarak EV6; sınıfının en iyi iç hacmi, son derece etkileyici 644 km’lik bir sürüş menzili ve araç sahiplerine sadece 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj olanağı sunan 800 V ultra hızlı şarj gibi özellikleri kullanıma sunuyor.
İleri teknoloji konumlandırmasını simgeleyen EV6, Kia’nın doğada ve insanlarda bulunan zıtlıklardan esinlendiği ‘Zıtlıkların Birleşimi – Opposites United’ yeni tasarım felsefesini kullanan ilk küresel model. Tasarım felsefesinin merkezinde, keskin tasarım unsurları, farklı şekillerin zıt kombinasyonları ve pozitif güçleri ile doğal enerjiyi çağrıştıran yeni bir görsel kimlik yer alıyor. Kia EV6 bundan önce; İrlanda’da 2022 Yılının Otomobili, 2022 What Car? Ödüllerinde Yılın Otomobili, TopGear.com 2021 Ödüllerinde Yılın Crossover’ı seçilmiş; Almanya’da 2022 Yılın Otomobili Ödüllerinde ‘Premium’ ödülü ve ilk Yılın En İyi Otomobilleri 2021/2022 ödüllerinde ortak ödül almıştı. 12,3 inç çift ekran tasarımı ile net ve kesintisiz bir deneyim sunuyor, tüm gözleri üstüne çekiyor. Yeni KIA EV6 ‘da kalıcı mıknatıslı senkron motor, tam olarak 170 beygir güç üretiyor. Maksimum hız (km/s) 186km/hız. Enerji tüketimi (kWh/100km) 16,4. Ön bagaj kapasitesi ise 52 litre. Arka bagaj kapasitesi, koltuklar dik konumda 520 litre. Ayrıca, 4.695mm uzunluğu ile sportif tasarım sınıfında dikkat çekiyor. 1.880mm genişlik yer alırken, Motor 350nm gücünde tork üretiyor.
Araç dışarıdan bakıldığı zaman oldukça sportif farklı tasarımı ile dikkatleri üzerine çekerken, arka uzun sportif kanat yapısı ve bagaj üzerine yerleştirilmiş full arka stop ışıkları aracın özellikle arka bölümünü nerede ise ön taraftaki güçlü yapıdan daha fazla ön plana çıkartıyor. Aracın içerisinde yer alan gösterge paneli ve orta konsolu oldukça sürücü odaklı saran yapıda. Sporfif tarzda çok yönlü ayarlanabilir şekilde dizayn edilen sürücü koltuğu maalesef sürüşte o kadar rahat değildi. Koltuğun aşağı doğru çok sınırlı inmesi ve sürüş pozisyonunun bana göre biraz yukarıda kalması test esnasında beni rahatsız eden bir nedenlerden biri.
Aracın ilk kalkış hızlanması sonrasında özellikle sport mod ve normal mod ile hızlanmaları arasında ben çok önemli bir fark göremedim. Performans olarak ilk kalkış seri bir hızlanmaya sahip olsa da elektirik motorundan beklenildiği üzere daha sonra ileri hızlanma devirlerinde yüksek bir performans beklemek hata olabilir. Çünkü ben EV6 araçtan asıl beklediğim performansı yaşayamadım, aracın sınırlarını tüm sürüş modlarda bir çok defa zorlamama rağmen çok fazla hissedip göremedim. Araç tasarım bakımından ve iç donanım bakımından çok hoşuma gitti. Fakat performans ve kullanım stili olarak dışarıdan yansıttığı havayı içeride yakalamak biraz zor olsa gerek. Ayrıca yüksek hızlarda ani yavaşlamalarda ve fren testlerinde yine bu araçtan beklemiş olduğum fren, performansını alamadım. Aracın arka görüşü nerede ise sıfır. İçeride yer alan kamera sistemleri ise bana bu konuda oldukça yeterli gelmedi. Tasarımına ve görünüşüne istinaden EV6 gibi sportif güçlü bir yapıdaki araçtan, bana aynı şekilde sürüşte de beklediğim performansı ve sürüş özelliklerini tam anlamı ile yaşatmasını umuyordum.