Test Sürüşü: Mercedes-Benz E250 FL ELITE

®
Çok Okunanlar

Bridgestone, Lamborghini Fenomeno’nun Resmi Lastik Tedarikçisi

Brisa’nın global ortağı Bridgestone, Lamborghini'nin yeni Fenomeno süper otomobili için resmi lastik tedarikçisi olarak seçildi. Lamborghini’nin 20. yıl dönümünü kutlamak...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...

1.899.000 TL’den başlayan fiyatlarla Nissan Qashqai

Sınırlı sayıda Qashqai 1.899.000 TL’lik fiyatıyla dikkat çekiyor C-SUV segmentinin yaratıcısı Nissan Qashqai için özel kampanyalar Nissan sahibi olmak isteyenleri...

Banaz-Ahıskalı İkinci Zaferi Evinde Kazandı

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın da beşinci ayağı olan Odunpazarı ESOK Rally, Toksport WRT adına yarışan ev sahibi ekip Buğra Banaz-Onur...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka...

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış...

TOGG Dört farklı versiyon, 3 farklı donanım seçeneği

Avrupa pazarındaki otomobillerin güvenliğinin değerlendirildiği bağımsız Euro NCAP programının tüm testlerinden en yüksek seviye olan 5 yıldızı alan T10F,...
E250 FL ELITE, modeli 4 silindir 1991 cc motor hacmine sahip. 211 beygir gücünde ve 350 Nm tork üreten bir araç. 7G Tronic plus şanzıman 7 ileri otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 – 100 km hızlanması ise fabrika verilerine göre 7.4 sn. Test modelimiz de ise tam 80 lt.’lik yakıt tankı bulunmakta. Bunun ekstra maaliyeti ise 495 TL. Aracımız DIRECT CONTROL spor süspansiyon sistemine sahip. Aracımıza tasarım olarak göz attığımızda estetikle birlikte ergonomi üzerine ku­rulu bir tasarım ön plana çıkıyor. Yenilikçi dış görünüm aracı daha dinamik olarak yansıtmakta. Yeni E 250 FL Elite modeli Avangarde tasarım konsepti ile 2 şekilde sunulmakta. Bunlardan biri konfor diğeri sportif tasarım.

Kullandığımız test modelimiz de ise ELEGANCE tasarım özelliği ön planda. İç mekanda yer alan Krom süslemeler ve kaliteli ceviz ağacından oluşan kokpit kısmı zenginliği ve konforu vurgu­luyor. İç mekanda tasarlanmış 3 tüplü gösterge paneli, analog saatli orta konsol ve kaliteli malzeme seçimi sınıfını ortaya koymakta. Test aracımız da sürücü koltuğuna ilk oturduğumda ise bana özel şöförlük görevini çağrıştıran bir araç. İlk olarak bir görev otomobili şeklinde kul­lanımından kaynaklı bir hissiyat uyandırıyor. Aracı kullanırken arka sağ koltukta oturmanın keyfinin ayrı olduğunu düşünüyorum. Aracın komple iç yapısı genç iş adamlarına bireysel kullanım şek­linde yada makam aracı şeklinde oluşturulmuş. Güneşli sıcak havalarda aracımızın iklimlendirme sistemi yeni CLA modelinde olduğu kadar yeterli olmuyor. Geniş iç hacimde aracın iç sıcaklığını düşürmek için dereceyi çok düşürmek ve klima ayarınızı da çok yükseltmeniz yeterli olmakta. Ceviz kaplama ve orta konsolda duran saat tasarım açısından cazip görünse de daha çok 50 – 55 yaş aralığına hitap etmekte.

Güvenlik maksadı ile sizi saran emniyet kemeri her defasında vücunuzun ölçüsü kadar sizi sıkmadan bırakmıyor. Aracımızın sürüş özelliklerine ve per­formansına yakından göz attığımız da, kasa yapısının ağırlığı 211 beygirin bir nebze düşük kalmasına yol açmakta. E 250 test modelimiz benzinli bir motora sahip. Aracımız trafikte dur ve kalklarda ayrıca ara hızlanmalar da biraz fazla enerji harcamak durumunda kalıyor. Tabi ki buda doğal olarak yakıt perfor­mansına olumsuz şekilde yansımakta. Fabrika verilerine göre şehir içinde ortalama 8.1 lt / 100 km’de değeri var. Siz onu 10 lt olarak düşünmelisiniz daha altına düşeceğini de pek sanmıyorum. Sürekli 80 -90 km ile düz yolda gitmenize olanak sağlayacak bir yolumuz henüz maalesef bulunmamakta. Aracımız da Eco ile birlikte diğer modellerde de olduğu gibi 3 farklı sürüş özelliği modu bulunmakta.

Sportif modu seçtiğimizde ise E 250 aracımız çok daha atak ve agresif ivmelenmesi de bir o kadar kolay ve zevkli oluyor. Aracımız sanki bir anda karakter değiştiriyor. O ağır başlı görev aracı gidip yerine daha asi genç bir iş adamı geliyor. Bu tarz kullanımlara da olanak sağlayan bir araç olsa da ded­iğim gibi tüm bunlar aracın yakıt ekonomisini zorluyor. E 250 benzinli modeli özel şöförünüze 90 km sabit hızla kullandıracaksanız o zaman sorun yok. Şimdi birazda aracımızın denge kontorülünü ve fren güvenlik testlerimizden bahsedelim. Öncelikle aracımızı ESP devre dışında sport konumunda salınım­larını kontrol etmek için sağ ve sol direksiyon kontralarımızla test ettiğimizde aracımızın çok rahat bir şekilde salınıma duyarlı olduğunu hatta biraz da gaz tepkisini sertçe uyguladığımız da aracın arka kısmının sağa ve sola rahatça salınarak ilerlediğini görmekteyiz. Daha doğrusu görmemizden daha çok bunu yaşayarak test etmekteyiz. Tabi ki, ESP özelliği devrede iken bu şekilde salınımlar ile aracı kullanmanız olanak dışı. Aracımızın kasa ağırlık yapısından bahsetmiştik. Burada negatif olarak hızlanmamızın yanısıra durmakta da çok iyi bir performansı olduğunu söyleyemem. ABS sistemini 2 yada 3 defa pompaladığımızda daha verimli sonuçlar elde etmiş olsak ta pompalama esnasında kaybettiğimiz zaman yine de daha geç durmamızı sağlamakta. Bu tarz araçlarda arka ve önde kombine ABS yapısının kullanılmaya başlanmasın­da yarar olacak diye düşünüyorum. Özellikle 110 km’nin üzerinde bir hızınız var ise ve önünüze 100 m. ötede bir engel çıktığında frene çok sert şekilde basıyor olsanız dahi durmakta güçlük çekersiniz. E 250 aracımız tabi ki konfor ve güvenlik donanımları açısından son derece kuvvetli bir model. Ama konforla birlikte daha çok ekonomik ve kuvvetli frenajı olan araçları şahsen tercih eder­im. Test modelimizi kullanmanın son derece zevk verdiğini söyleyebilirim. Ama biliyorum ki, aynı bütçe ile seçeneğim de oldukça fazla. E 250 FL Elite modeli için bu yorumu yazmış olsam da inanın bana bir sonraki sayfamız da yine test ettiğimiz, E 250 CDI 4 MATIC modeli ile arasında epey bir fark olduğu kesin. Kullanmış olduğumuz E 250 FL ELite modelimiz aslında donanım olarak çok zengin, kaliteli ve pahalı bir içeriğe sahip. Bunlardan kahverengi diş budak ağacından, açık damarlı mat ahşap süslemeler belki de aracı en ve zengin gösteren özelliği. Kadife paspalar, iki adet bardak tutucu, Becker pilot ön hazırlığı, 6’lı CD değiştirici, Yan kapılar da ses izalasyonuna sahip özel camlar, Isıtmalı ön koltuklar v.b. gibi saymakla bitmeyen bir donanım paketi. Güvenlik özellikleri arasında ise BAS PLUS ve yaya algılama gibi özellikleri de mevcut. Bu donanımlar neticesinde ise test aracımızın fiyatı 181.363 TL.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Musk, yönetim kurulu yeni tazminat planı sunarken 1 milyar dolarlık Tesla hissesi satın aldı

Tesla'nın hisse senedi fiyatı, teknoloji milyarderi Elon Musk'ın Cuma günü otomobil üreticisi şirketten yaklaşık 1 milyar dolar değerinde hisse satın aldığının açıklanmasının ardından Pazartesi günü yükseldi. Musk'ın...

Bentley’in ABD’deki işleri anlaşmanın ardından toparlanıyor

Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, Trump Yönetimi'nin gelişen tarife müzakerelerini çevreleyen belirsizliği dengelemek için mücadele ediyor. İngiltere merkezli Bentley Motors, Mayıs ayında üzerinde...

Ford Alman fabrikasında 1,000’e kadar kişiyi işten çıkaracak

Ford, Avrupa'da elektrikli otomobillere olan talebin tahminlerin gerisinde kalması nedeniyle Alman fabrikasında 1,000'e kadar kişiyi işten çıkaracak Ford Motor yaptığı açıklamada, pille çalışan arabalara olan...

Güney Kore, Hyundai fabrikası baskınında gözaltına alınan işçilerin serbest bırakılıp evlerine bırakacağını söyledi

Federal ve göçmenlik büroları geçen hafta Georgia'daki tesiste düzenlenen operasyonda yüzlerce Güney Koreli işçiyi tutukladı. Başkan Lee Jae Myung'un ofisi yaptığı açıklamada, Hyundai tesisine düzenlenen...

Rapora göre Chery Auto, 17 Eylül’de 18 milyar ABD doları hedef değerlemeyle halka arz planlıyor

Çin'in önde gelen otomobil üreticilerinden biri olan Auto, 140 milyar HKD (18 milyar ABD Doları) hedef değerlemeyle ilk halka arzına (IPO) 17 Eylül'de başlayacak. Şirket,...

Toyota, Dijital Ekran Sorununu Çözmek İçin Yaklaşık 591,000 Aracı Geri Çağırıyor

Toyota ve Lexus sahipleri için, 12.3 inçlik dijital gösterge paneli ekranlarında sorunlar yaşandı, yani kararabilir, bu açıkça oldukça büyük bir sorun olabilir ve şu...

Stellantis’in yakıt pompası sorunu nedeniyle 53.000’den fazla ABD aracını geri çağıracağını söyledi

Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi (NHTSA) Salı günü yaptığı açıklamada, Chrysler'in sahibi Stellantis'in yakıt pompasındaki bir sorun nedeniyle ABD'de 53.849 aracı geri çağırdığını ve...