Test Sürüşü: Mercedes-Benz E250 FL ELITE

®
Çok Okunanlar

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları...

Eurorepar Car Service’in Avrupa’daki En Büyük 6’ncı Pazar

Çok Markalı Bakım Sektörünün Yaygın Şirketi, Eurorepar Car Service, 2025’te 75 Şehirde 300’den Fazla Servis Noktasına Ulaşacak! Eurorepar Car...

Hot Wheels™ Legends Turu İlk Kez Türkiye’de

Otomobil tutkunlarının kendi özel üretim araçlarını sergileyerek 1:64 değişiklikle bir Hot Wheels die-cast modeline dönüştürme imkanı yakalayacağı global etkinlik,...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...
E250 FL ELITE, modeli 4 silindir 1991 cc motor hacmine sahip. 211 beygir gücünde ve 350 Nm tork üreten bir araç. 7G Tronic plus şanzıman 7 ileri otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 – 100 km hızlanması ise fabrika verilerine göre 7.4 sn. Test modelimiz de ise tam 80 lt.’lik yakıt tankı bulunmakta. Bunun ekstra maaliyeti ise 495 TL. Aracımız DIRECT CONTROL spor süspansiyon sistemine sahip. Aracımıza tasarım olarak göz attığımızda estetikle birlikte ergonomi üzerine ku­rulu bir tasarım ön plana çıkıyor. Yenilikçi dış görünüm aracı daha dinamik olarak yansıtmakta. Yeni E 250 FL Elite modeli Avangarde tasarım konsepti ile 2 şekilde sunulmakta. Bunlardan biri konfor diğeri sportif tasarım.

Kullandığımız test modelimiz de ise ELEGANCE tasarım özelliği ön planda. İç mekanda yer alan Krom süslemeler ve kaliteli ceviz ağacından oluşan kokpit kısmı zenginliği ve konforu vurgu­luyor. İç mekanda tasarlanmış 3 tüplü gösterge paneli, analog saatli orta konsol ve kaliteli malzeme seçimi sınıfını ortaya koymakta. Test aracımız da sürücü koltuğuna ilk oturduğumda ise bana özel şöförlük görevini çağrıştıran bir araç. İlk olarak bir görev otomobili şeklinde kul­lanımından kaynaklı bir hissiyat uyandırıyor. Aracı kullanırken arka sağ koltukta oturmanın keyfinin ayrı olduğunu düşünüyorum. Aracın komple iç yapısı genç iş adamlarına bireysel kullanım şek­linde yada makam aracı şeklinde oluşturulmuş. Güneşli sıcak havalarda aracımızın iklimlendirme sistemi yeni CLA modelinde olduğu kadar yeterli olmuyor. Geniş iç hacimde aracın iç sıcaklığını düşürmek için dereceyi çok düşürmek ve klima ayarınızı da çok yükseltmeniz yeterli olmakta. Ceviz kaplama ve orta konsolda duran saat tasarım açısından cazip görünse de daha çok 50 – 55 yaş aralığına hitap etmekte.

Güvenlik maksadı ile sizi saran emniyet kemeri her defasında vücunuzun ölçüsü kadar sizi sıkmadan bırakmıyor. Aracımızın sürüş özelliklerine ve per­formansına yakından göz attığımız da, kasa yapısının ağırlığı 211 beygirin bir nebze düşük kalmasına yol açmakta. E 250 test modelimiz benzinli bir motora sahip. Aracımız trafikte dur ve kalklarda ayrıca ara hızlanmalar da biraz fazla enerji harcamak durumunda kalıyor. Tabi ki buda doğal olarak yakıt perfor­mansına olumsuz şekilde yansımakta. Fabrika verilerine göre şehir içinde ortalama 8.1 lt / 100 km’de değeri var. Siz onu 10 lt olarak düşünmelisiniz daha altına düşeceğini de pek sanmıyorum. Sürekli 80 -90 km ile düz yolda gitmenize olanak sağlayacak bir yolumuz henüz maalesef bulunmamakta. Aracımız da Eco ile birlikte diğer modellerde de olduğu gibi 3 farklı sürüş özelliği modu bulunmakta.

Sportif modu seçtiğimizde ise E 250 aracımız çok daha atak ve agresif ivmelenmesi de bir o kadar kolay ve zevkli oluyor. Aracımız sanki bir anda karakter değiştiriyor. O ağır başlı görev aracı gidip yerine daha asi genç bir iş adamı geliyor. Bu tarz kullanımlara da olanak sağlayan bir araç olsa da ded­iğim gibi tüm bunlar aracın yakıt ekonomisini zorluyor. E 250 benzinli modeli özel şöförünüze 90 km sabit hızla kullandıracaksanız o zaman sorun yok. Şimdi birazda aracımızın denge kontorülünü ve fren güvenlik testlerimizden bahsedelim. Öncelikle aracımızı ESP devre dışında sport konumunda salınım­larını kontrol etmek için sağ ve sol direksiyon kontralarımızla test ettiğimizde aracımızın çok rahat bir şekilde salınıma duyarlı olduğunu hatta biraz da gaz tepkisini sertçe uyguladığımız da aracın arka kısmının sağa ve sola rahatça salınarak ilerlediğini görmekteyiz. Daha doğrusu görmemizden daha çok bunu yaşayarak test etmekteyiz. Tabi ki, ESP özelliği devrede iken bu şekilde salınımlar ile aracı kullanmanız olanak dışı. Aracımızın kasa ağırlık yapısından bahsetmiştik. Burada negatif olarak hızlanmamızın yanısıra durmakta da çok iyi bir performansı olduğunu söyleyemem. ABS sistemini 2 yada 3 defa pompaladığımızda daha verimli sonuçlar elde etmiş olsak ta pompalama esnasında kaybettiğimiz zaman yine de daha geç durmamızı sağlamakta. Bu tarz araçlarda arka ve önde kombine ABS yapısının kullanılmaya başlanmasın­da yarar olacak diye düşünüyorum. Özellikle 110 km’nin üzerinde bir hızınız var ise ve önünüze 100 m. ötede bir engel çıktığında frene çok sert şekilde basıyor olsanız dahi durmakta güçlük çekersiniz. E 250 aracımız tabi ki konfor ve güvenlik donanımları açısından son derece kuvvetli bir model. Ama konforla birlikte daha çok ekonomik ve kuvvetli frenajı olan araçları şahsen tercih eder­im. Test modelimizi kullanmanın son derece zevk verdiğini söyleyebilirim. Ama biliyorum ki, aynı bütçe ile seçeneğim de oldukça fazla. E 250 FL Elite modeli için bu yorumu yazmış olsam da inanın bana bir sonraki sayfamız da yine test ettiğimiz, E 250 CDI 4 MATIC modeli ile arasında epey bir fark olduğu kesin. Kullanmış olduğumuz E 250 FL ELite modelimiz aslında donanım olarak çok zengin, kaliteli ve pahalı bir içeriğe sahip. Bunlardan kahverengi diş budak ağacından, açık damarlı mat ahşap süslemeler belki de aracı en ve zengin gösteren özelliği. Kadife paspalar, iki adet bardak tutucu, Becker pilot ön hazırlığı, 6’lı CD değiştirici, Yan kapılar da ses izalasyonuna sahip özel camlar, Isıtmalı ön koltuklar v.b. gibi saymakla bitmeyen bir donanım paketi. Güvenlik özellikleri arasında ise BAS PLUS ve yaya algılama gibi özellikleri de mevcut. Bu donanımlar neticesinde ise test aracımızın fiyatı 181.363 TL.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

PETRONAS Madeni Yağlar Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı

PETRONAS Madeni Yağlar, Karayolu Taşımacılığının Değişen İhtiyaçlarına Yanıt Veren Geliştirilmiş PETRONAS Urania’yı Tanıttı PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), bugün ticari araçlara yönelik ana ürün serisi olan...

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği

Yerli Üretim Fiat Scudo’ya Yeni Gövde Seçeneği! Yerli Scudo Ailesi Yeni Combi Versiyonuyla Genişledi! FIAT’ın geniş ürün gamındaki ticari araçları temsil eden FIAT Professional,yeni seçeneklerle...

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...