Test Sürüşü: Mercedes-Benz E250 FL ELITE

®
Çok Okunanlar

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Waymo, Londra’da otonom robotaksi için testlere başladı

Waymo, Londra’da robotaksi testlerine başladı ve hizmeti 2026’da devreye almayı hedefliyor. Waymo, Londra’da testlere başladığını resmen duyurdu; bu hamle,...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı….

Fiesta geri döndü...Ford, Avrupa'da uygun fiyatlı elektrikli araçlar için Renault AmpR platformunu kullanacak... Ford, Avrupa için beklenmedik bir hamle yaptı:...

Küçük elektrikli crossover Chevrolet üretime girdi

Chevrolet Spark EUV'nin üretimi Brezilya'da PACE sahasında başladı. General Motors, Brezilya'da Chevrolet Spark EUV kompakt elektrikli crossover'ın üretimini resmen...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...
E250 FL ELITE, modeli 4 silindir 1991 cc motor hacmine sahip. 211 beygir gücünde ve 350 Nm tork üreten bir araç. 7G Tronic plus şanzıman 7 ileri otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 – 100 km hızlanması ise fabrika verilerine göre 7.4 sn. Test modelimiz de ise tam 80 lt.’lik yakıt tankı bulunmakta. Bunun ekstra maaliyeti ise 495 TL. Aracımız DIRECT CONTROL spor süspansiyon sistemine sahip. Aracımıza tasarım olarak göz attığımızda estetikle birlikte ergonomi üzerine ku­rulu bir tasarım ön plana çıkıyor. Yenilikçi dış görünüm aracı daha dinamik olarak yansıtmakta. Yeni E 250 FL Elite modeli Avangarde tasarım konsepti ile 2 şekilde sunulmakta. Bunlardan biri konfor diğeri sportif tasarım.

Kullandığımız test modelimiz de ise ELEGANCE tasarım özelliği ön planda. İç mekanda yer alan Krom süslemeler ve kaliteli ceviz ağacından oluşan kokpit kısmı zenginliği ve konforu vurgu­luyor. İç mekanda tasarlanmış 3 tüplü gösterge paneli, analog saatli orta konsol ve kaliteli malzeme seçimi sınıfını ortaya koymakta. Test aracımız da sürücü koltuğuna ilk oturduğumda ise bana özel şöförlük görevini çağrıştıran bir araç. İlk olarak bir görev otomobili şeklinde kul­lanımından kaynaklı bir hissiyat uyandırıyor. Aracı kullanırken arka sağ koltukta oturmanın keyfinin ayrı olduğunu düşünüyorum. Aracın komple iç yapısı genç iş adamlarına bireysel kullanım şek­linde yada makam aracı şeklinde oluşturulmuş. Güneşli sıcak havalarda aracımızın iklimlendirme sistemi yeni CLA modelinde olduğu kadar yeterli olmuyor. Geniş iç hacimde aracın iç sıcaklığını düşürmek için dereceyi çok düşürmek ve klima ayarınızı da çok yükseltmeniz yeterli olmakta. Ceviz kaplama ve orta konsolda duran saat tasarım açısından cazip görünse de daha çok 50 – 55 yaş aralığına hitap etmekte.

Güvenlik maksadı ile sizi saran emniyet kemeri her defasında vücunuzun ölçüsü kadar sizi sıkmadan bırakmıyor. Aracımızın sürüş özelliklerine ve per­formansına yakından göz attığımız da, kasa yapısının ağırlığı 211 beygirin bir nebze düşük kalmasına yol açmakta. E 250 test modelimiz benzinli bir motora sahip. Aracımız trafikte dur ve kalklarda ayrıca ara hızlanmalar da biraz fazla enerji harcamak durumunda kalıyor. Tabi ki buda doğal olarak yakıt perfor­mansına olumsuz şekilde yansımakta. Fabrika verilerine göre şehir içinde ortalama 8.1 lt / 100 km’de değeri var. Siz onu 10 lt olarak düşünmelisiniz daha altına düşeceğini de pek sanmıyorum. Sürekli 80 -90 km ile düz yolda gitmenize olanak sağlayacak bir yolumuz henüz maalesef bulunmamakta. Aracımız da Eco ile birlikte diğer modellerde de olduğu gibi 3 farklı sürüş özelliği modu bulunmakta.

Sportif modu seçtiğimizde ise E 250 aracımız çok daha atak ve agresif ivmelenmesi de bir o kadar kolay ve zevkli oluyor. Aracımız sanki bir anda karakter değiştiriyor. O ağır başlı görev aracı gidip yerine daha asi genç bir iş adamı geliyor. Bu tarz kullanımlara da olanak sağlayan bir araç olsa da ded­iğim gibi tüm bunlar aracın yakıt ekonomisini zorluyor. E 250 benzinli modeli özel şöförünüze 90 km sabit hızla kullandıracaksanız o zaman sorun yok. Şimdi birazda aracımızın denge kontorülünü ve fren güvenlik testlerimizden bahsedelim. Öncelikle aracımızı ESP devre dışında sport konumunda salınım­larını kontrol etmek için sağ ve sol direksiyon kontralarımızla test ettiğimizde aracımızın çok rahat bir şekilde salınıma duyarlı olduğunu hatta biraz da gaz tepkisini sertçe uyguladığımız da aracın arka kısmının sağa ve sola rahatça salınarak ilerlediğini görmekteyiz. Daha doğrusu görmemizden daha çok bunu yaşayarak test etmekteyiz. Tabi ki, ESP özelliği devrede iken bu şekilde salınımlar ile aracı kullanmanız olanak dışı. Aracımızın kasa ağırlık yapısından bahsetmiştik. Burada negatif olarak hızlanmamızın yanısıra durmakta da çok iyi bir performansı olduğunu söyleyemem. ABS sistemini 2 yada 3 defa pompaladığımızda daha verimli sonuçlar elde etmiş olsak ta pompalama esnasında kaybettiğimiz zaman yine de daha geç durmamızı sağlamakta. Bu tarz araçlarda arka ve önde kombine ABS yapısının kullanılmaya başlanmasın­da yarar olacak diye düşünüyorum. Özellikle 110 km’nin üzerinde bir hızınız var ise ve önünüze 100 m. ötede bir engel çıktığında frene çok sert şekilde basıyor olsanız dahi durmakta güçlük çekersiniz. E 250 aracımız tabi ki konfor ve güvenlik donanımları açısından son derece kuvvetli bir model. Ama konforla birlikte daha çok ekonomik ve kuvvetli frenajı olan araçları şahsen tercih eder­im. Test modelimizi kullanmanın son derece zevk verdiğini söyleyebilirim. Ama biliyorum ki, aynı bütçe ile seçeneğim de oldukça fazla. E 250 FL Elite modeli için bu yorumu yazmış olsam da inanın bana bir sonraki sayfamız da yine test ettiğimiz, E 250 CDI 4 MATIC modeli ile arasında epey bir fark olduğu kesin. Kullanmış olduğumuz E 250 FL ELite modelimiz aslında donanım olarak çok zengin, kaliteli ve pahalı bir içeriğe sahip. Bunlardan kahverengi diş budak ağacından, açık damarlı mat ahşap süslemeler belki de aracı en ve zengin gösteren özelliği. Kadife paspalar, iki adet bardak tutucu, Becker pilot ön hazırlığı, 6’lı CD değiştirici, Yan kapılar da ses izalasyonuna sahip özel camlar, Isıtmalı ön koltuklar v.b. gibi saymakla bitmeyen bir donanım paketi. Güvenlik özellikleri arasında ise BAS PLUS ve yaya algılama gibi özellikleri de mevcut. Bu donanımlar neticesinde ise test aracımızın fiyatı 181.363 TL.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...