Test Sürüşü: Mercedes-Benz E250 FL ELITE

®
Çok Okunanlar

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir yaya veya farklı bir...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş şarj performansıyla kapsamlı bir...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da piste çıkacak olan yeni...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni bir ihaleyi daha kazandı....

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları (THY) Yolcu Programı Miles&Smiles...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma noktalarından biri olan Equip...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis...
E250 FL ELITE, modeli 4 silindir 1991 cc motor hacmine sahip. 211 beygir gücünde ve 350 Nm tork üreten bir araç. 7G Tronic plus şanzıman 7 ileri otomatik vites şeklinde çalışmakta. 0 – 100 km hızlanması ise fabrika verilerine göre 7.4 sn. Test modelimiz de ise tam 80 lt.’lik yakıt tankı bulunmakta. Bunun ekstra maaliyeti ise 495 TL. Aracımız DIRECT CONTROL spor süspansiyon sistemine sahip. Aracımıza tasarım olarak göz attığımızda estetikle birlikte ergonomi üzerine ku­rulu bir tasarım ön plana çıkıyor. Yenilikçi dış görünüm aracı daha dinamik olarak yansıtmakta. Yeni E 250 FL Elite modeli Avangarde tasarım konsepti ile 2 şekilde sunulmakta. Bunlardan biri konfor diğeri sportif tasarım.

Kullandığımız test modelimiz de ise ELEGANCE tasarım özelliği ön planda. İç mekanda yer alan Krom süslemeler ve kaliteli ceviz ağacından oluşan kokpit kısmı zenginliği ve konforu vurgu­luyor. İç mekanda tasarlanmış 3 tüplü gösterge paneli, analog saatli orta konsol ve kaliteli malzeme seçimi sınıfını ortaya koymakta. Test aracımız da sürücü koltuğuna ilk oturduğumda ise bana özel şöförlük görevini çağrıştıran bir araç. İlk olarak bir görev otomobili şeklinde kul­lanımından kaynaklı bir hissiyat uyandırıyor. Aracı kullanırken arka sağ koltukta oturmanın keyfinin ayrı olduğunu düşünüyorum. Aracın komple iç yapısı genç iş adamlarına bireysel kullanım şek­linde yada makam aracı şeklinde oluşturulmuş. Güneşli sıcak havalarda aracımızın iklimlendirme sistemi yeni CLA modelinde olduğu kadar yeterli olmuyor. Geniş iç hacimde aracın iç sıcaklığını düşürmek için dereceyi çok düşürmek ve klima ayarınızı da çok yükseltmeniz yeterli olmakta. Ceviz kaplama ve orta konsolda duran saat tasarım açısından cazip görünse de daha çok 50 – 55 yaş aralığına hitap etmekte.

Güvenlik maksadı ile sizi saran emniyet kemeri her defasında vücunuzun ölçüsü kadar sizi sıkmadan bırakmıyor. Aracımızın sürüş özelliklerine ve per­formansına yakından göz attığımız da, kasa yapısının ağırlığı 211 beygirin bir nebze düşük kalmasına yol açmakta. E 250 test modelimiz benzinli bir motora sahip. Aracımız trafikte dur ve kalklarda ayrıca ara hızlanmalar da biraz fazla enerji harcamak durumunda kalıyor. Tabi ki buda doğal olarak yakıt perfor­mansına olumsuz şekilde yansımakta. Fabrika verilerine göre şehir içinde ortalama 8.1 lt / 100 km’de değeri var. Siz onu 10 lt olarak düşünmelisiniz daha altına düşeceğini de pek sanmıyorum. Sürekli 80 -90 km ile düz yolda gitmenize olanak sağlayacak bir yolumuz henüz maalesef bulunmamakta. Aracımız da Eco ile birlikte diğer modellerde de olduğu gibi 3 farklı sürüş özelliği modu bulunmakta.

Sportif modu seçtiğimizde ise E 250 aracımız çok daha atak ve agresif ivmelenmesi de bir o kadar kolay ve zevkli oluyor. Aracımız sanki bir anda karakter değiştiriyor. O ağır başlı görev aracı gidip yerine daha asi genç bir iş adamı geliyor. Bu tarz kullanımlara da olanak sağlayan bir araç olsa da ded­iğim gibi tüm bunlar aracın yakıt ekonomisini zorluyor. E 250 benzinli modeli özel şöförünüze 90 km sabit hızla kullandıracaksanız o zaman sorun yok. Şimdi birazda aracımızın denge kontorülünü ve fren güvenlik testlerimizden bahsedelim. Öncelikle aracımızı ESP devre dışında sport konumunda salınım­larını kontrol etmek için sağ ve sol direksiyon kontralarımızla test ettiğimizde aracımızın çok rahat bir şekilde salınıma duyarlı olduğunu hatta biraz da gaz tepkisini sertçe uyguladığımız da aracın arka kısmının sağa ve sola rahatça salınarak ilerlediğini görmekteyiz. Daha doğrusu görmemizden daha çok bunu yaşayarak test etmekteyiz. Tabi ki, ESP özelliği devrede iken bu şekilde salınımlar ile aracı kullanmanız olanak dışı. Aracımızın kasa ağırlık yapısından bahsetmiştik. Burada negatif olarak hızlanmamızın yanısıra durmakta da çok iyi bir performansı olduğunu söyleyemem. ABS sistemini 2 yada 3 defa pompaladığımızda daha verimli sonuçlar elde etmiş olsak ta pompalama esnasında kaybettiğimiz zaman yine de daha geç durmamızı sağlamakta. Bu tarz araçlarda arka ve önde kombine ABS yapısının kullanılmaya başlanmasın­da yarar olacak diye düşünüyorum. Özellikle 110 km’nin üzerinde bir hızınız var ise ve önünüze 100 m. ötede bir engel çıktığında frene çok sert şekilde basıyor olsanız dahi durmakta güçlük çekersiniz. E 250 aracımız tabi ki konfor ve güvenlik donanımları açısından son derece kuvvetli bir model. Ama konforla birlikte daha çok ekonomik ve kuvvetli frenajı olan araçları şahsen tercih eder­im. Test modelimizi kullanmanın son derece zevk verdiğini söyleyebilirim. Ama biliyorum ki, aynı bütçe ile seçeneğim de oldukça fazla. E 250 FL Elite modeli için bu yorumu yazmış olsam da inanın bana bir sonraki sayfamız da yine test ettiğimiz, E 250 CDI 4 MATIC modeli ile arasında epey bir fark olduğu kesin. Kullanmış olduğumuz E 250 FL ELite modelimiz aslında donanım olarak çok zengin, kaliteli ve pahalı bir içeriğe sahip. Bunlardan kahverengi diş budak ağacından, açık damarlı mat ahşap süslemeler belki de aracı en ve zengin gösteren özelliği. Kadife paspalar, iki adet bardak tutucu, Becker pilot ön hazırlığı, 6’lı CD değiştirici, Yan kapılar da ses izalasyonuna sahip özel camlar, Isıtmalı ön koltuklar v.b. gibi saymakla bitmeyen bir donanım paketi. Güvenlik özellikleri arasında ise BAS PLUS ve yaya algılama gibi özellikleri de mevcut. Bu donanımlar neticesinde ise test aracımızın fiyatı 181.363 TL.
Test-Yazı: Özgür Sunay

Diğer Haberler

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil Sporları Kulübü tarafından 31 Ekim - 2 Kasım tarihleri...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel Üretim Başkanı ve Stellantis Liderlik Ekibi üyesi olarak şirkete...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear, Merlas Oto Lastik ve Türkiye'nin önde gelen lojistik filolarından...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil edilen İtalyan lüks otomobil üreticisi Maserati, Türkiye'deki ilk ve...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli etkinliklerinden biri olan Uluslararası Otomotiv Mühendisliği Konferansı (IAEC), bu...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir atama gerçekleştirdi. Enerji ve kimya sektörlerinde 18 yıla yakın...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da tarihi bir başarı elde etti. Kamiloğlu ve takımı, hem...

Offroad Heyecanı Baja Attalos ile Kepez’de

Burhan Turan 2025 Türkiye Baja Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan Baja Attalos, Antalya Offroad ve Otomobil...

Francesco Ciancia Stellantis’e Geri Dönüyor

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden biri olan Stellantis N.V., Francesco Ciancia'nın 1 Kasım'dan itibaren Küresel...

Goodyear, Sultantur Uluslararası Taşımacılık ile Kontrol Noktası Anlaşması İmzaladı

Sultantur Uluslararası Taşımacılık, Goodyear'ın yenilikçi filo çözümüyle filo operasyonlarını güçlendiriyor ve daha verimli hale getiriyor. Goodyear,...

Maserati Türkiye’den Dünyada Bir İlk: Maserati Lounge

Dünyanın İlk ve Tek Maserati Lounge'ı Fethiye Lov Hotels'te Açıldı! Tofaş'ın Türkiye'deki iştiraki Fer-Mas tarafından temsil...

Otomotiv Mühendisliği Konferansı – IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı

Otomotiv Sanayi, Uluslararası Otomotiv MühendisliğiKonferansı - IAEC 2025 İçin Geri Sayıma Başladı! Otomotiv sanayisinin en prestijli...

Ovolt & Sharz.Net’te Üst Düzey Atama

Türkiye’nin önde gelen şarj operatörlerinden Ovolt ve Sharz.net, e-mobilite sektöründeki büyüme stratejisini güçlendirecek önemli bir...

Yarış pilotu Koray Kamiloğlu İtalya Kupası’nda tarih yazdı

TCR pilotu Koray Kamiloğlu, 25-26 Ekim’de İtalya’daki Misano pistinde son ayağı düzenlenen Coppa Italia Turismo’da...

Alfa Romeo Tonale 2026: İtalyan SUV tarzını koruyor

2026 Alfa Romeo Tonale, daha fazla versiyon, renk ve rafine tasarımıyla kompakt SUV segmentinde ilerliyor....

Hibrit otomobillerin ömrü ne kadardır? Uzmanlar ne diyor?

Hibrit bir otomobilin ve aküsünün kaç yıl dayanabileceğini, ömrünü hangi faktörlerin etkilediğini ve daha uzun...

Karsan’dan İtalya Bari’ye 18 Metrelik Yüzde 100 Elektrikli 42 Adet e-ATA

Bari’de Elektrikli Toplu Taşımaya Karsan Damgası Dünyada toplu taşımanın dönüşümüne öncülük eden Karsan, İtalya Bari’de yeni...

Türk Otomotiv Aftermarketi Paris’te Küresel Sahneye Çıktı

Otomotiv Satış Sonrası Ürün ve Hizmetleri Derneği, otomotiv satış sonrası sektörünün en önemli uluslararası buluşma...

Opel Otonom Araçlarda Yapay Zeka Destekli Aydınlatma

Opel ekibi, geleceğin araçlarının neler yapabileceğini göstermek amacıyla önce olası kullanım senaryolarını belirledi. Bunlar, “bir...

Otomotiv Japon Devi Mazda’yı da Portföyüne Ekledi

Doğan Trend Otomotiv, portföyüne bir başka saygın global markayı daha ekleyerek Mazda Motor Europe ile...

MAXUS DELIVER L2H1 Versiyonu Türkiye’de…

Ticareti Konfor ve Verimlilikle Buluşturan MAXUS Ürün Gamını Genişletiyor!  Ülkemizde Doğan Trend Otomotiv tarafından temsil...

DS E-TENSE FE25’in tasarımını tanıttı

DS Automobiles ve PENSKE AUTOSPORT, sezon öncesi Formula E testleri için birkaç gün içinde Valencia'da...

Chery’nin Küresel Kullanıcılar ile Ortak Yaratım Hamlesi

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,yılın en önemli etkinliklerinden 2025 Chery Uluslararası Kullanıcı Zirvesi ve...

PETLAS Lastik başına taşıma kapasitesi 7.7 ton artırıldı

Türkiye’de lastik sektörünün lider markası Petlas, yeni nesil iş makinelerinin artan ağırlığı ve gücüyle başa...

En Yakıt, Türk Hava Yolları Miles&Smiles ile ‘Her Şarj Yeni Bir Yolculuk’

Türkiye’nin elektrikli şarj ağı işletmeci lisansını alan ilk firma olan En Yakıt, Türk Hava Yolları...

Test Sürüşü: Hyundai INSTER Advance 84.5 kW Elektrik Otomatik

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay INSTER, gelişmiş güvenlik ve sürücü destek sistemlerinin yanı sıra uzun menzil ve geliştirilmiş...

TOBFED ve TOLDER İş Birliğiyle…

Tüm Otomotiv Lastikçileri Derneği (TOLDER), Türkiye Otomotiv Bakım Dernekleri Federasyonu’nu (TOBFED) ziyaret ederek sektörel gelişmeler, standartlar...