Razgatlioğlu’nun Donington’daki üç golü

®
Çok Okunanlar

OSS Derneği, 2025’in İkinci Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşanan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in ikinci çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının ikinci çeyreğinde satış,...

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye...

Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen Otomobil Üreticisi Chery

Chery 2025 Yılında 152 Basamak Birden Yükseldi Fortune Global 500’de 233’üncü Sıraya Yerleşti!  Fortune Global 500’ün En Hızlı Yükselen...

Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite

Stellantis ve 4screen’den Araç İçi Konfor Seviyesini Artıracak İş Birliği...  Stellantis, 4screen ile Gerçek Zamanlı Konum Bazlı Mobilite Hizmetlerini Hayata...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz...
Toprak Razgatlıoğlu (BMW), Donington Park’taki İngiltere Turu’nda üçlüyü tamamladı. Dünkü Race1 zaferinin ardından Türk sürücü, Superpole Yarışı ve Race2’de de zafer kazandı. Pazar günkü her iki yarışta da ön tarafta SC1’i tercih ederken, arka tarafta kısa yarışta SC0’ı , uzun yarışta ise SCX’i tercih etti. Bu başarılar sayesinde Razgatlıoğlu, İngiliz pistinde kategoride 9’dan fazla yarış kazanan tarihteki ilk sürücü oldu ve 12’lik yeni bir rekora imza attı.

Hem Superpole Yarışı’nda hem de Yarış2’de ön lastik seçimleri Yarış1’dekilerle aynıydı, sürücülerin çoğu SC1’deydi, tek istisna SC2’de Garret Gerloff (Kawasaki) ve Iker Lecuona (Honda) oldu.


Arka lastiklere gelince, Superpole Yarışı’nda SC0 , 23 sürücüden sadece 8’i tarafından seçilmesine rağmen iki sürücüyü podyuma taşıdı: kazanan Razgatlioğlu ve üçüncü sırada Sam Lowes (Ducati) . İkinci Nicolò Bulega (Ducati) da dahil olmak üzere diğerleri, SCQ’da tek olan Thomas Bridewell (Honda) hariç, SCX’i tercih etti. Yarış 2’de ise en geniş tercih, hem kazanan hem de ikinci Bulega ve 13 diğer sürücü tarafından kullanılan SCX’ten yana oldu. Üçüncü olan sürücü Alvaro Bautista (Ducati) ise SC0’ı tercih etti.

WorldSSP 2. Yarış’ın başlangıcında, tüm sürücüler SC1 ön – SCX arka kombinasyonuyla sıraya girdi. Bu yıl beşinci kez zafer Can Öncü’nün (Yamaha) oldu. WorldWCR sürücüleri için Donington’daki ilk yarıştı ve her zamanki gibi hem ön hem de arka için SC1 hamurlu lastikler mevcuttu. Maria Herrera 1. Yarış’ta birinci olurken, Beatriz Neila 2. Yarış’ı kazandı.

Her iki standart arka lastik de rekabetçi ve son derece çok yönlüydü.
 
“Sabah saatlerindeki kapalı gökyüzü, asfalt sıcaklıklarının düne kıyasla hafif bir düşüşe katkıda bulundu. Superpole Yarışı’nın başlangıcında 37 °C sıcaklıkla, Razgatlıoğlu, SCX kullanan diğer sürücülerin çoğunun aksine, SC0’ı tercih etti. Bu tercih, kazanan bir seçim oldu ve Türk sürücü, aynı bileşiği kullandığı 2024 yılına kıyasla toplam süreyi -sadece onda birin biraz üzerinde de olsa- iyileştirdi. Öğleden sonra, Yarış 2 için pist sıcaklıkları Yarış 1 seviyelerine geri döndü ve SCX, yine en çok kullanılan spesifikasyon olmasının yanı sıra, Razgatlıoğlu’na hafta sonunun üçüncü galibiyetinde eşlik etti. Genel olarak, iki standart arka spesifikasyon arasında iyi bir denge vardı ve her ikisi de rekabetçiydi ve geniş bir sıcaklık aralığında etkili olduklarını gösterdiler.”

Diğer Haberler

Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelir

Stellantis2025’in İlk Yarısına İlişkin Finansal Sonuçlarını Açıkladı! Yılın İlk Yarısını 74,3 Milyar Euro’luk Net Gelirle Kapatan Stellantis Kârlı Büyümeye Odaklandı! Stellantis Dış Kaynaklı Olumsuzluklara Rağmen...

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis takımlarıturnuvası “2025 Hopman Kupası Otomotiv...

Winter Command ve Winter Command Cargo lastik serileri

Türkiye'ye özel ürün portföyünü genişletmeye devam eden Goodyear, Winter Command ve Winter Command Cargo olmak üzere iki yeni lastik serisi ile hem binek hem...

Tata Motors Iveco Group satın alım anlaşması açıklamalar

Ticari araçlar ve mobilite sektöründe Avrupa lideri olan Iveco Group N.V. (EXM: IVG) ile küresel otomotiv devi Tata Motors Limited (NSE: TATAMOTORS), sektörde güçlü...

Mercedes-Benz Sprinter 30 yaşında

Mercedes-Benz Hafif Ticari Araçlar, 30 yıl önce Sprinter ile büyük panelvan araçlar kategorisinin sembolü haline gelecek aracı tanıttı. Mercedes-Benz Sprinter o zamandan bugüne, farklı...

Polonya PHEV pazarındaki ilk otomobil oldu

Avrupa pazarı JAECOO 7 SHS'nin yükselişi açısından önemli bir bölge haline geldi ve birçok ulusal pazarda güçlü bir büyüme yaşanıyor. Veriler, SHS Süper Hibrit...

İŞKUR ve Maxion Jantaş İş Birliğiyle Nitelikli İş Gücüne Yatırım

Maxion Jantaş Jant Sanayi ve Ticaret A.Ş., Manisa Çalışma ve İş Kurumu İl Müdürlüğü iş birliği gerçekleştirilen “Temel Metal Şekillendirme Elemanı Mesleğinde Nitelikli İşgücü...