Trafik Sigortası Basamakları Nedir? Nasıl Öğrenilir?

®
Çok Okunanlar

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu

Cengiz Eroldu: Türk otomotiv sanayi olarak üretim ve ihracat rakamlarımızın 2024'e göre artış göstermesini bekliyoruz... OSD Başkanı Cengiz Eroldu, hem...

DS 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle kutladı

DS Automobiles, DS'in 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle görkemli bir şekilde kutladı. Etkinlikte "DS, a work of art for...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa...

509.400 araç teslimatı gerçekleştirdi…

Škoda Auto, 2025 yılının ilk altı ayında dünya genelinde 509.400 araç teslimatı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde...

TOSFED Ralli Kupası Fethiye’ye Gitti

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası dördüncü yarış olan Kapadokya Rallisi, Petrol Ofisi Takımı adına yarışan Kerem Kazaz-Corentin Silvestre takımının birinciliği...

Stellantis, hidrojenli araç programını durdurdu

Stellantis, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi geliştirme programını durdurma kararını açıkladı. Hidrojen yakıt ikmali altyapısının sınırlı mevcudiyeti, yüksek sermaye gereksinimleri...

OYAK Genel Müdürü Süleyman Savaş Erdem

Aralık 2023’te OYAK ve Renault tarafından açıklanan 400 milyon Euro’luk yatırım kararının ikinci büyük hamlesi duyuruldu. OYAK Genel Müdürü Süleyman...

Trafik Sigortası Basamakları

Trafik sigortası her araç sahibi için zorunlu olan bir sigorta türüdür. Bu sigorta poliçeleri kaza durumlarında oluşabilecek maddi yükümlülüklerin önüne geçmek için çok önemlidir. Her sürücünün kaza ihtimallerine karşı güvence altında kalması için bu sigortayı yaptırması gerekir. Trafik sigortaları biraz da araç sahiplerinin şoförlük karnesidir. Çünkü bu sigortalar sürücünün kaza geçmişine göre fiyatlandırılır. Yani sürücüler bir poliçeyi kazasız geçirdiği takdirde sıradaki poliçe indirimli fiyatlarla sunulacaktır. Trafik sigortası basamakları olarak bilinen bu sistem trafik sigortası maliyetleri için önemli bir unsurdur. Trafik sigortası basamakları nedir gibi sorularla sistemi tanımak isteyenler için tüm detaylar burada.

Trafik Sigortası Basamakları Nedir?

Trafik sigortası basamakları kaza yapmamış sürücülere ödül ve kaza yapan sürücülere ise yaptırım uygulayarak trafikte sorumlu olmasını teşvik eden bir sistemdir. Sürücüler sıfır hasarla geçirdiği her yıl için indirim alarak poliçelerini daha uygun fiyatlarla satın alabilmekte. Sürücüler için bir değerlendirme sistemi olarak da öne çıkan trafik sigortasında sürücüler 4. basamaktan değerlendirmeye başlanır. Diğer basamaklar şu şekilde sıralanabilir:

  • 0.Basamak: 1. basamaktaki sürücüler, poliçe süresi içinde üç ve daha fazla trafik kazasından kaynaklanan tazminat ödemesi alırlarsa, 0. basamağa düşerler. Bunun sonucunda %200 prim artışına tabi olurlar.
  • 1.Basamak Poliçenin üçüncü yılının da hasarla kapatılması halinde %135 artış uygulanır.
  • 2.Basamak: Poliçenin ikinci yılının da hasarla kapatılması halinde %90 artış uygulanır.
  • 3.Basamak Poliçenin ilk yılının hasarla kapatılması halinde %45 artış uygulanır.
  • 4.Basamak: Bu seviye her sürücü için giriş kademesidir. Herhangi bir kaza veya hasar geçmişi olmayan sürücüler 4. basamaktan başlar.
  • 5.Basamak: 1 yılını hasarsız ve kazasız bir şekilde tamamlayan sürücüler 5. basamağa yükselir. Bu basamakta sürücüler %5 indirim kazanır.
  • 6.Basamak: Poliçenin ikinci yılının da hasarsız kapatılması halinde %20 indirim uygulanır.
  • 7.Basamak: Poliçenin üçüncü yılının da hasarsız kapatılması halinde %40 indirim uygulanır
  • 8.Basamak: 8. basamak hasarsızlık indirim basamaklarında ulaşılabilecek en son kademedir. Basamak değişiklikleri her yıl sigorta yenilenirken gerçekleşir. Mesela 6. Basamaktan 7’ye geçmek bir yıl poliçe dönemi sonunda olurken 8.basamak için durum farklıdır. 7.basamaktaki bir sürücünün 5 yıl boyunca 7’de kalması yani trafik sigortasından tazminat almaması gerekir. Yeni uygulamanın başladığı tarih olan 15 Mayıs 2023’ten itibaren 7.basamakta 5 yılını dolduranlar 8.basamağa geçebilirler. 8.basamakta kalmaya devam ettikçe her sene %50 indirimle trafik sigortası satın almak mümkündür.

Sürücüler kaza geçmişleri yıldan yıla göz önünde bulundurularak bu basamaklara konumlandırılır. 1-2 ve 3 numaralı basamaklar aslında sürücülere yaptırım uygulamak için yer alır. Çünkü bu basamaklarda sürücülere indirim değil, “sürprim” uygulanır . Sürprim , sürücülerin poliçelerine gelen zammı ifade etmektedir. Basamaklar arasında geçiş şartları yıldan yıla değişebilir. Bu şartlar resmi olarak T.C. Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’nun (SEDDK) tarafından belirlenmektedir. Sürücülerin trafik sigortası basamaklarında hangi konumda yer aldıklarını öğrenmeleri mümkün. Trafik sigortası basamak öğrenme işlemleri için E-Devlet kanalından sorgulama yapılabilir. Bununla birlikte sigorta şirketiyle iletişime geçilerek trafik sigortası karnesi hakkında bilgi alınabilir.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...