Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

®
Çok Okunanlar

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez Yarış Pisti’nde düzenleniyor. Nimara...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

Renault Group ve Ford, Avrupa’da stratejik bir ortaklık kurdu

Renault Group ve Ford, Renault Group’un Ampere platformunu temel alan iki yeni Ford marka elektrikli binek aracı geliştirmek üzere...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolar

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 62,12 dolardan işlem görüyor. Dün 63,79 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı, günü 62,33...
Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı stratejisi ve sıkı mali disiplinle hedeflerini güncelledi. Bu performans, Renault Group’un esnek iş modeli ve küresel rekabet ortamına uyum sağlayan ürün yaklaşımını ortaya koydu.
Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında ticari disiplinini koruyarak zorlu piyasa koşullarına rağmen dengeli bir performans ortaya koydu.
2025’in ilk yarısında Group cirosu %2,5 artışla 27,6 milyar avro olarak gerçekleşti.
Grubun işletme marjı %6 seviyesine ulaştı.
Serbest nakit akışı 47 milyon avro oldu. Bu rakam, yaklaşık 900 milyon avro olarak tahmin edilen işletme sermayesi ihtiyacındaki olumsuz değişikliğe rağmen elde edildi.
Haziran ayında beklenenden düşük gerçekleşen satış hacmi, faturalandırma zamanlamasındaki farklılıklar ve Avrupa’daki perakende pazarda gözlenen düşüş, ticari baskıyı artırdı.
2024 yılı sonunda üretim seviyesinin yüksek olması ve düşük satış hacmi nedeniyle Group stok seviyesi arttı. Ancak toplam stoklar haziran sonunda 530.000 araç olarak gerçekleşti ve Mart 2025’e kıyasla (560.000 araç) düşüş gösterdi.
Otomotiv pazarındaki zayıf eğilimler ve artan rekabet baskısı dikkate alınarak, 2025 yılı mali hedefleri revize edildi: Yaklaşık %6,5 işletme marjı (önceki hedef ≥ %7), 1,0 ile 1,5 milyar avro arasında serbest nakit akışı (önceki hedef ≥ 2 milyar avro).
Group, maliyet azaltma planını güçlendirdi ve SG&A giderleri, üretim ve Ar-Ge harcamalarında yapısal verimlilik artırıcı adımların uygulamasını hızlandırdı.
Renault Group bu bağlamda, ürün lansmanlarını korurken hacimden çok kârlılığa odaklanan ticari yaklaşımını sürdürmeye devam ediyor. Bu doğrultuda uygulanan sıkı politika, birim başına değer yaratmayı öncelik haline getiriyor. Aynı zamanda Renault Group, kısa vadeli maliyet azaltma programını güçlendirirken, daha yapısal verimlilik kaldıraçları üzerinde de çalışmalarını hızlandırıyor. Bu kapsamda, genel yönetim giderlerinin azaltılmasıyla birlikte üretim ve Ar-Ge alanlarında tasarruf sağlayacak önlemler devreye alınıyor.
Rekabetçi pazarda güçlü temellere dayalı esnek yapı
Giderek daha rekabetçi hale gelen küresel otomotiv pazarında karşılaşılan zorluklara karşı Renault Group, esnek iş modeli ve sağlam operasyonel altyapısıyla avantaj sağlamaya devam ediyor. Grup, enerji dönüşümünün hızından bağımsız olarak içten yanmalı, hibrit ve elektrikli araçlara yönelik talebi karşılayabilecek çevik üretim yapısıyla pazardaki dalgalanmalara uyum sağlayabiliyor. Ürün gamını sürekli yenileyen Renault Group, 2024 yılında piyasaya sunduğu 10 yeni model ve 2 makyajlı versiyonun ardından, 2025 yılı boyunca 7 yeni model ve 2 makyajlı model daha sunarak Avrupa ve uluslararası pazarlarda güçlü bir ürün yelpazesi oluşturuyor.
Avrupa’daki perakende müşterilere odaklanan kârlı satış stratejisiyle, pazar ortalamasının 15 puan üzerinde bir performans sergileyen Grup, yüksek kalıntı değerleri konusunda da rakiplerine kıyasla 4 ila 13 puanlık bir üstünlük sağlıyor. Ürün başarısının bir diğer göstergesi olan sipariş defteri ise yaklaşık iki aylık satış hacmini temsil edecek seviyede bulunuyor. Tüm bu dinamiklere ek olarak, sağlıklı stok yönetimi ve %90 seviyelerine ulaşan fabrika kullanım oranı da Renault Group’un sürdürülebilir büyüme ve operasyonel verimlilik hedeflerini destekliyor.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...