Stellantis, hidrojenli araç programını durdurdu

®
Çok Okunanlar

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis…

Alfa Romeo 2025 Hopman Kupası’nda Tenis Kortlarını İtalyan Ruhuyla Renklendirdi Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo,temmuz ayındadüzenlenen tarihi uluslararası karma tenis...

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

Otokar’ı yüzde 18,2’lik yükselişle Anadolu Isuzu, yüzde 17,6’lık artışla Tofaş izledi

Borsa İstanbul'da işlem gören otomotiv şirketleri arasında geçen ay Otokar, yüzde 34,8 ile hisseleri en çok değerlenen otomotiv şirketi...

Piyasa değerinde Ford Otosan ilk sıradaki yerini korudu

Halka açık 8 otomotiv şirketi arasında en fazla piyasa değerine sahip şirket olan Ford Otosan, temmuz ayını 333 milyar...

JWRC Tarihinde Yarış Kazanan İlk Türk

Red Bull sporcusu Ali Türkkan, Dünya Ralli Şampiyonası’nın (WRC) en hızlı duraklarından biri olan Finlandiya Rallisi’nde mücadele etti. Bu yıl...

TransAnatolia Rally Raid’de bu yıl SSV kategorisine yoğun ilgi

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında 15. kez macera severlerle buluşacak TransAnatolia, Bursa’dan başlayıp Bolu’da son bulacak. TransAnatolia...

Sıradaki Yetenek Halil İbrahim Karadavut

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) tarafından Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) desteğiyle hayata geçirilen ve 12-16 yaş aralığındaki gençlerin ücretsiz...
Stellantis, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi geliştirme programını durdurma kararını açıkladı. Hidrojen yakıt ikmali altyapısının sınırlı mevcudiyeti, yüksek sermaye gereksinimleri ve daha fazla tüketici satın alma teşvikine duyulan ihtiyaç nedeniyle şirket, on yılın sonuna kadar hidrojenle çalışan hafif ticari araçları benimsemeyi beklemiyor.
Bu nedenle Stellantis, hidrojenle çalışan yeni Pro One araç serisini bu yıl artık piyasaya sürmeyecek. Stellantis’in yeni Pro One araç serisinin seri üretiminin bu yaz Fransa’nın Hordain (orta boy kamyonetler) ve Polonya’nın Gliwice (büyük kamyonetler) kentinde başlaması bekleniyordu. Açıklamada, bu kararın “Stellantis’in üretim tesislerindeki personel üzerinde herhangi bir etkisi olmayacak” denildi.
Hidrojen teknolojisi ile ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetleri başka projelere yönlendirilecektir. Hidrojen segmentinin içinde bulunduğu mevcut durum, birçok paydaş için finansal zorluklar da sunuyor. Bu bağlamda Stellantis, mevcut piyasa sonuçlarını değerlendirmek ve Symbio’nun çıkarlarını en iyi şekilde korumak ve ilgili yükümlülüklerini yerine getirmek için Symbio hissedarları ile diyaloglar başlattı.
Stellantis’in Büyük Avrupa Operasyon Direktörü Jean-Philippe Imparato. “Hidrojen pazarı,” diye ekliyor, “orta vadede ekonomik sürdürülebilirlik beklentisi olmayan niş bir segment olmaya devam ediyor. Elektrikli ve hibrit binek araç ve hafif ticari araç atağımızla rekabet gücümüzü sağlamak ve müşterilerimizin beklentilerini karşılamak için net ve sorumlu seçimler yapmalıyız.” diye konuştu.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...