London Escorts sunderland escorts asyabahis.org dumanbet.live pinbahiscasino.com sekabet.net www.olabahisgir.com maltcasino.net faffbet-giris.com asyabahisgo1.com www.dumanbetyenigiris.com pinbahisgo1.com sekabet-giris2.com www.olabahisgo.com maltcasino-giris.com faffbet.net betforward1.org www.betforward.mobi 1xbet-adres.com 1xbet4iran.com romabet1.com www.yasbet2.net www.1xirani.com www.romabet.top www.3btforward1.com 1xbet https://1xbet-farsi4.com بهترین سایت شرط بندی betforward

Test Sürüşü: Vito Select Plus (8+1) 237 BG

®
Çok Okunanlar

Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı

İspanya’da hızlı büyüyen Temsa son 2 yılda satışlarını 5 kat artırdı Madrid’de düzenlenen FIAA 2024’e katılan Temsa, sergilediği 4 farklı aracıyla...

Nissan İnoto Sivas’ta açıldı…

28 yılı aşkın süredir Kayseri’de hizmet veren Nissan İnoto, Sivas’ta bir yeni showroom daha açtı. Nissan’nın Türkiye’deki yeni showroom’unun resmi...

Hyundai, FCEV konsept aracı INITIUM’u sergileyecek

Hyundai Motor Company, yeni hidrojen yakıt hücreli elektrikli (FCEV) konsept aracı INITIUM'u kasım ayında Los Angeles ve Guangzhou Otomobil...

Kodiaq RS, 2025 Mart ayından itibaren Türkiye’de

Skoda’nın SUV ürün gamındaki amiral gemisi Kodiaq’ın RS modeli yeniledi. Yeni nesil Škoda Kodiaq RS, 265 HP güç üreten yeni 2.0...
Mercedes-Benz ticari başarılı alt yapısı ile Vito Select Plus aracı test sürüşümüzün konuğu oldu. Mercedes’in en ünlü ve kuvvetli güçlü motoru tam tamına 237 beygirlik güç üreten ve İspanya’da üretilen bir ticari aracı. Toplamda aracın içerisinde rahat oturabilecek 6 kişilik arka tarafta koltuk yer alırken, ön tarafta ise sürücü yanında 2 kişilik bir koltuk ile 8+1 olarak aracımızda hareket edebilirsiniz. Güvenlik önlemi olarak yan aynalarda kör nokta uyarı sistemi yer alıyor. Sağ tarafta kol dayama yer alırken sürücü koltuğunda sol tarafta bir kol dayama yer almıyor. Sürücü koltuğu manuel olarak el ile ayarlanabiliyor.

Aracın direksiyon simidi üzerine ekstra olarak F1 pedalları eklenmiş. Bu sürüşte ve vites düşürmede ani yavaşlamalarda ve virajlarda sert fren yapmada oldukça işe yarıyor. 237 beygirlik aracımızda aslında değişen sadece motor versiyonu olmuş gibi gözüküyor. Fakat şunuda belirtmemde fayda var en dolu full seçeneği olarak test aracımız da versiyon yer alıyor. Aracımız anahtar üzerinden açılıp kapanır iken kapıları ya da bagaj haznesi, içeri motor start için anahtar eski klasik şekilde motoru çalıştırıyor.

Rakiplerine karşı güçlü alt yapısı ile karşılık veren Mercedes-Vito 237 beygir, sürüşte ve kullanımda özellikle virajlarda savrulmama özelliği ile güçlü ve kaslı ağır duruşu yanı sıra Elektrik destekli direksiyon manevralar sırasında sürüşümü destekleyerek maksimum sürüş konforu yaşatıyor.

Vito Tourer’ın en güzel yanı bana güçlü ve seri motoru ile de bir binek spor otomobil kullanıyorum havasını sürüşünü ve konforunu yaşarması oldu diyebilirim. Oldukça büyük bir araç olmasının yanı sıra trafikte oldukça da kıvrak bir şekilde hareket edebiliyorum. Arka tarafta ise tüm koltukları düz bir şekilde el hareketi ile basitçe yatırdığımızda 2 metrelik bir yatağı kolayca yükledim ve taşımama olanak sağladı. Sadece yolcu taşımak adına değil, kolay sökülebilir ve çıkarılıvermesi koltukları sayesinde yük ve eşya içinde oldukça kullanışlı tam bir yazlık yerlerde bile olması muhtemel bir hayat kurtarıcı araç gözü ile bakıyoruz. Elbette Vito’nun tüm bunların yanı sıra önemli bir çok özellikleri de var, Nedir bunlar? Vito Tourer Select dizel bir araç ve 4 silindirli 1.950 litrelik motoru ile oldukça da ekonomik 100 km‘de 5.7 litre karma yakıt tüketimine sahip.

Common-Rail direkt enjeksiyon ve turbo beslemeye sahip 4 silindirli dizel motoruna 9ileri 9G-TRONIC otomatik şanzıman standart olarak eşlik etmekte. 9G-TRONIC şanzıman, önceki nesil şanzıman tipine göre daha yumuşak ve seri vites geçişleri sunarken Eco Start/ Stop özelliği ile ekonomiklik de sağlıyor. Aracımızda THERMOTRONIC otomatik çift bölgeli klima yer alıyor. Otoyol aydınlatmasının farklı sürüş durumlarına göre uyarlanabilmesini sağlayan LED Akıllı Işık Sistemi sürücünün görüşünü ve böylelikle sürüş emniyetini iyileştiriyor. Sistem bunun için dikey ve yatay yönde kaydırılabilen ve farklı aydınlatma dereceleri olan adaptif farlara sahip. Donanımda karşıdan gelen aracın sürücüsünün gözlerinin kamaşmasını önlemeye yardımcı olan uzun far asistanını viraj yönüne döndürerek yolun daha iyi aydınlatılmasını sağlayan aktif viraj ışığını içeriyor.

Vito Tourer, geleceğe yön veren güvenlik sistemleri sadece sizin ve yolcularınızın değil, standart donanım kapsamındaki Aktif Fren Asistanı (Active Brake Assist), Yorgunluk Asistanı (Attention Assist) ve Rüzgar Savrulma Asistanı (Crosswind Assist) ile trafikte seyreden diğer araçların da güvenliğini arttırmayı hedeflemeyi amaç edinmiş. Belki de bu aracın en önemli sürüş özelliği; Select donanımına sahip Vito Tourer’da AIRMATIC havalı süspansiyon sistemi opsiyon olarak diyebiliriz. Süspansiyonu yol yüzeyine uyacak şekilde ayarlayabilen AIRMATIC, süspansiyonun sönümlemesini her bir tekerlek için otomatik olarak mevcut sürüş durumuna veya yolun durumuna göre düzenleyebiliyor. Bu sayede her durum için sarsıntısız sürüş konforu sağlanıyor.

AIRMATIC havalı süspansiyon, kullanıcılarına Konfor, Spor, Manuel, Lift olmak üzere dört farklı sürüş modu seçeneğiyle birinci sınıf yolculuk konforu sunuyor. Hız arttığında aracı alçaltan AIRMATIC, sürüş stabilitesini artırmanın yanı sıra yakıt tüketiminin azaltılmasına da katkıda bulunuyor. Entegre otomatik seviye kontrolü sayesinde, araç seviyesi, ağır bir şekilde yüklendiğinde veya bir römork kullanıldığında bile sabit kalabiliyor.

Vito Tourer’ı 35 mm yükselten “L-Lift” modunda 90 km/s hızın üzerine çıkıldığında sistem otomatik olarak aracı “C-Comfort” moduna geri alarak aracı normal yüksekliğine döndürüyor. Bu sayede sürüş stabilitesi artarken optimize edilmiş bir yakıt tüketimine katkı sağlanıyor. Sürücü, DYNAMIC SELECT seçim düğmesi üzerinden “Konfor” ve “Spor” sürüş modlarından birini seçerek vites değişim zamanını ayarlayabiliyor.

Sürücü ayrıca “Manuel” modu seçerek direksiyon üzerindeki kulakçıklarla manuel olarak da vites değiştirebiliyor. Aktif Fren Asistanı ve DISTRONIC özelliklerinin eklenmesiyle daha önce 10 adet olan güvenlik ve sürüş yardım sistemi sayısı 12 adede ulaşmış. Vito ayrıca Yan Rüzgar Savrulma Asistanı ve Yorgunluk Asistanı ATTENTION ASSIST’i bundan beş yıl önce sunarak sınıfının güvenlik standartlarını yeniden tanımlamıyı başarmış. Yeni Aktif Fren Asistanı, öndeki araç ile olası bir çarpışma riskini algılıyor. Sistem önce görsel ve işitsel bir uyarı ile sürücüyü uyarıyor. Sürücünün tepki vermesi halinde sistem fren desteği ile sürücüyü destekliyor. DISTRONIC, bir aktif takip yardımcısı. Sistem, sürücü tarafından belirlenen mesafeyi koruyarak öndeki aracı takip ediyor ve sürücüyü otoyol veya dur-kalk trafikte önemli oranda rahatlamasına olanak sağlıyor.

Diğer Haberler

Mercedes-Benz EQE 280 AMG, 3.886.500 TL’den başlayan

Mercedes-Benz EQE 280 AMG, 3.886.500 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de. Mercedes-Benz‘in lüks sedanı EQS’in tüm temel işlevlerini daha kompakt bir tasarımda sunan ve sadece Türkiye’ye özel...

Škoda Auto’nun tüm dünyadaki en büyük 6’ncı pazarı oldu

Škoda Auto, bu dönemde 671 bin 300 araç teslimatı ile geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 4.5 artış gerçekleştirdi. Bu yılın üçüncü çeyreğindeki 222...

Togg’un 7’nci rengi Ayder

Türkiye’nin büyüleyici güzelliklerinden ilhamla oluşturulan T10X’in dış renklerine Ayder de eklendi. Halihazırda “Anadolu”, “Gemlik”, “Oltu”, “Kula”, “Kapadokya” ve “Pamukkale” renkleriyle kullanıcılarla buluşan T10X, 1...

Kodiaq RS, 2025 Mart ayından itibaren Türkiye’de

Skoda’nın SUV ürün gamındaki amiral gemisi Kodiaq’ın RS modeli yeniledi. Yeni nesil Škoda Kodiaq RS, 265 HP güç üreten yeni 2.0 TSI benzinli motoru ile artık...

Opel Kasım Ayına Özel 1 Milyon TL’ye Varan Kredi

Opel Türkiye, kasım ayında da binek ve SUV modellerinde müşterilerine avantajlı kredi olanakları ve online rezervasyona özel fiyat seçenekleri sunarken, başarılı hafif ticari araç...

‘Küllerinden doğup eskisinden daha iyi noktaya gelecek’

Otokoç Otomotiv Şirket Lideri İnan Ekici, merkez Antakya ilçesi Güzelburç Mahallesi'nde düzenlenen açılışta, 'Otokoç 2. El' markasıyla bugün itibarıyla Türkiye çapında 34 lokasyonda hizmet...

Lexus’tan kasıma özel fiyatlarla…

Lexus, elektrikli ve tam hibrit modellerinde kasım ayı boyunca sürecek kampanya başlattı. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Lexus'un B segmentindeki tam hibrit SUV modeli LBX, 2...

TürkTraktör’den tarımsal ekipman alanında büyük adım

TürkTraktör, tarımsal ekipman iş alanındaki faaliyetlerini genişletmek ve büyütmek amacıyla Kayhan Ertuğrul Makina, Kayhan Ertuğrul Tarım ve Terramak Tarım şirketlerini bünyesine katmak için hisse...

Hyundai, FCEV konsept aracı INITIUM’u sergileyecek

Hyundai Motor Company, yeni hidrojen yakıt hücreli elektrikli (FCEV) konsept aracı INITIUM'u kasım ayında Los Angeles ve Guangzhou Otomobil Fuarı'nda sergileyecek. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Toyota’nın yeni nesil Land Cruiser Prado’su Türkiye’de

Toyota, yeni nesil Land Cruiser Prado'yu tanıtıma özel 9 milyon 750 bin lira tavsiye edilen liste fiyatıyla Türkiye'de satışa sundu. Şirketten yapılan açıklamaya göre, araç,...

Renault Group Finans Direktörü Thierry Pieton

Renault Group, yılın ilk 9 ayında 37,7 milyar avro grup geliri elde etti. Şirketten yapılan açıklamaya göre, Renault Group, 2024'ün ilk 9 ayına ilişkin finansal...

Çin, DTÖ’de AB’nin elektrikli otomobillere yönelik tarife artışına meydan okuyor

Çin Ticaret Bakanlığı yaptığı açıklamada, Çin'in AB'nin elektrikli otomobil ithalatına yönelik tarife artışı nedeniyle Dünya Ticaret Örgütü'nde (DTÖ) dava açtığını söyledi. AB Komisyonu Salı günü...