Gelecekte daha fazla test mümkün olacak…

®
Çok Okunanlar

Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1'deki en büyük pist dışı konu, Mercedes'in onunla sözleşme...

BMW Grubu, Çin’deki zayıflığa rağmen satışlarını ikinci çeyrekte artırdı

Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin'deki zayıflığa rağmen ikinci çeyrekte satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271'e yükseltti. BMW...

Teknik Üstünlük ve Elektrikli Performans Bir Arada

Hyundai IONIQ 6 N, Yüksek Performansa Yeni Bir Standart Getiriyor Hyundai Motor Company, yüksek performanslı ikinci elektrikli model IONIQ 6...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in İlk 6 Aylık Verilerini Açıkladı

Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) 2025 yılının ilk 6 aylık dönemine ilişkin verileri açıkladı. Geçen yılın aynı dönemiyle paralel seyreden...

Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya’da 5 bin kişiyi işten çıkaracak

Dünyanın en büyük kamyon üreticilerinden Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya'da yaklaşık 5 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu. Almanya merkezli Daimler...

Ford Otosan, Otomotivde Sektöre Entegre Okul Modeli

Ford Otosan, Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle üretim deneyimi eğitimle buluşturarak otomotiv ana sanayide bir ilke daha imza atıyor....

Audi, inşaatı üç yıl süren tesise toplam 100 milyon Euro civarında yatırım yaptı. Yeni Araç Güvenlik Merkezi, daha önce Ingolstadt fabrika sahasında kullanılan çarpışma alanından daha fazla sayıda ve çeşitlilikte araç çarpışma testini gerçekleştirebiliyor. Tesis ayrıca 130 x 110 metre alan ile 20 metre yüksekliğiyle çok daha kapsamlı. Entegre çarpışma alanı, 50 x 50 metre boyutlarında desteksiz bir alandan oluşurken, karşılıklı pistlerinin toplam uzunluğu 250 metre olup, günümüzün olağan gereksinimlerini aşan hızlarda testlere olanak sağlıyor. Ayrıca ek bir şerit iki aracın karıştığı dik açılı araç araca çarpışmalara da izin veriyor.

Audi için güvenlik konusunun en önemli öncelik olduğunu belirten Audi Teknik Geliştirmeden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Oliver Hoffmann “Yeni araç güvenliği merkezimiz bu bağlılığı en iyi şekilde yansıtıyor. Aslında günümüzün Audi modelleri dünya genelinde geçerli test prosedürlerinde olağanüstü sonuçlar elde ediyor. Ancak biz geliştirme ve test yeteneklerimizi artırmaya devam ediyoruz.” dedi.

Farklı test becerileri

Çarpışma alanında hareket ettirilebilecek ve döndürülebilecek şekilde düzenlenen 100 ton ağırlığındaki bir çarpışma bloğu farklı türde çarpışma testi için oldukça verimli bir süreç sağlıyor. Alan çeşitli kaza şeritleriyle çapraz olarak işaretlenmiş durumda. Bunlar, iki araç arasındaki çarpışma ve entegre güvenlik araştırmaları yapılmasını sağlıyor. “Uçan zemin” olarak adlandırılan sistem aynı zamanda araçları engellere karşı yanlara doğru sürme olanağı da tanıyor. Her araç pazara sunulmadan önce çift haneli sayıda test senaryosundan geçiyor.

Geciktirme ünitesine sahip yeni kaydırmalı kızak sistemi sayesinde kemer sistemleri ve havayastıkları daha da verimli bir şekilde geliştiriliyor. Audi Araç Güvenlik Merkezi’ndeki ileri teknoloji ürünü yüksek hızlı kameralar ve enerji tasarruflu LED aydınlatma sistemleri ekibin işini kolaylaştırıyor. Bir çarpışma testi mankeni laboratuvarı, bileşen test stantları, atölyeler ve ofisler binayı tamamlıyor.

Tesis konsepti, teknoloji ve genişleme alanları ile uzun vadede ihtiyaçları karşılamak üzere planlanmış. Bu, Audi Araç Güvenlik Merkezi’nin esnek bir şekilde kullanılmasına olanak tanıyor ve küresel pazarlardaki standartlar ve düzenlemeler katılaşmaya devam ederken bile yeni teknolojik gereksinimlerini karşılayacak şekilde donatılabilmesini sağlıyor.

Koordine simülasyonlar ve testler

Yeni çarpışma alanında, 18 aylık küçük bir çocuktan 102 kg ağırlığındaki bir yetişkine kadar farklı türlerde 60’ın üzerinde çarpışma testi mankeni kullanılıyor. Gelişmiş THOR çarpışma testi mankenlerinde, test verileri toplamak için 150’ye kadar sensör bulunuyor.

Çarpışma testleri sırasında olayların akışını yakalamak için yüksek hızlı kameralar ve hareket izleme kullanılıyor. Çok sayıda sensör fiziksel okuma sağlıyor. 3D taramalar, test sonrası deformasyonları dijital olarak işlemek için kullanılıyor. Tüm bu veriler bir arka plan sistemine besleniyor. Sistem aynı zamanda Avrupa, Asya ve Amerika’daki diğer test laboratuvarlarındaki uzmanların analiz verilerini de içeriyor

Diğer Haberler

Sınırları Aşan Kadınlar TransAnatolia 2025

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan 15. TransAnatolia Rally Raid, bu yıl kadın yarışmacıların katılımıyla dikkat çekiyor. Türkiye’nin ve dünyanın en...

Razgatlioğlu’nun Donington’daki üç golü

Toprak Razgatlıoğlu (BMW), Donington Park'taki İngiltere Turu'nda üçlüyü tamamladı. Dünkü Race1 zaferinin ardından Türk sürücü, Superpole Yarışı ve Race2'de de zafer kazandı. Pazar günkü her iki yarışta da ön tarafta SC1'i tercih ederken, arka...

TOSFED Ralli Kupası Fethiye’ye Gitti

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası dördüncü yarış olan Kapadokya Rallisi, Petrol Ofisi Takımı adına yarışan Kerem Kazaz-Corentin Silvestre takımının birinciliği ile sona erdi. Kaza aynı...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 – 28 Haziran tarihlerinde düzenlenen yarışlar,...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya da taşıdı. Bu sayede Eşarj...

Yeni Opel Frontera Aile Dostu Çözümleri ve Ulaşılabilir Fiyatlarıyla

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Frontera ile geniş hacimli fonksiyonel bir SUV arayan ailelerin tercihi olmayı sürdürüyor. Aile dostuyeni Frontera, yalnızca dayanıklı tasarımı, akıllı...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in kurduğu ortak girişim grubu Urzat,...