Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor

®
Çok Okunanlar

Lexus’tan LBX ve RX modellerinde hazirana özel kampanya

Lexus, haziran boyunca LBX ve RX SUV modellerinde geçerli özel kampanyalarla müşterilerine çeşitli avantajlar sunuyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

Borusan EnBW şarj 10 milyar liralık yatırım

Borusan EnBW Enerji Genel Müdürü Enis Amasyalı, elektrikli araç şarj ağını genişletmek için 2030'a kadar 10 milyar liralık yatırımı...

Bilal Gümüşsoy Atandı…

Türkiye'de yaklaşık 1200 istasyonunda her gün 1 milyondan fazla misafiri ağırlayan Shell&Turcas'ın Tedarik Zinciri Direktörlüğü ve İcra Kurulu Ü yeliği'ne Bilal...

SWM Motors Türkiye Eylül Ayında Yerli Üretime Başlıyor

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım...

Yandex Türkiye, Maps’i Daha Gerçekçi ve Kullanışlı

Yandex Haritalar, Türkiye'nin dinamik şehir dokusuna uyum sağlayan bir dizi yeniliğiyle geliyor. Daha net, daha prosedürlü ve kullanıcı dostu...

Volvo Cars, SSAB ile geri dönüştürülmüş çelik anlaşması imzaladı

Volvo Cars, 2025'ten itibaren yüksek kaliteli, geri dönüştürülmüş ve sıfıra yakın emisyonlu çelik tedariki için İsveçli çelik firması SSAB...

60 milyon Euro’luk bu dev yatırımla Michelin

MICHELIN’DEN 60 MİLYON EURO’LUK DEV YATIRIM  Mobilite alanında öncü şirketlerden biri olan Michelin, yeşil kimyanın temel bileşenlerinden 5-HMF molekülü için...

Batılı sürücüler, araçlarda yapay zeka kullanma konusunda Çinli veya Hintli sürücülere göre 5 kat daha fazla endişe duyuyor….

Otomotiv endüstrisi, otomobil üreticilerinin sürücülerin gelişen beklentilerini karşılamak için en son teknolojileri benimsemesiyle yıllar içinde önemli ölçüde değişti. Teknoloji endüstrisinde inovasyonun temel taşı olan yapay zeka, bu değişimin merkezi haline geldi. Yapay zeka heyecan yaratırken, aynı zamanda korku ve şüpheciliği de körükleyerek sürücülerin araçlardaki rolünü nasıl gördüğü konusunda büyük bir Doğu-Batı ayrımını ortaya koyuyor.

TechGaged.com tarafından sunulan verilere göre, Batılı sürücüler, araçlardaki yapay zeka konusunda Çinli veya Hintli meslektaşlarına göre beş kat daha fazla endişe duyuyor.

Batılı sürücülerin %60’ından fazlası, sürüş yardımında yapay zeka konusunda şüpheci veya kayıtsız

Yapay zekanın ana akım haline gelmesinden yedi yıl sonra, araç kullanımı hala karışık duygulara neden oluyor. Bazı sürücüler otonom sürüşü mümkün kılma ve güvenliği ve yakıt verimliliğini artırma potansiyelini memnuniyetle karşılarken, birçoğu direksiyon başında kontrolü kaybetme konusunda temkinli olmaya devam ediyor. Teknik arızalar ve yetersiz düzenlemeler nedeniyle kaza korkusu sadece şüpheciliklerini körüklüyor. Deloitte’un 2025 Küresel Otomotiv Tüketici Araştırması‘na göre, sürücüler arasındaki yapay zeka şüphecilerinin çoğu Batı ülkelerinde.

Birçok Batılı sürücü, kazalara neden olabilecek arızalardan veya yanlış değerlendirmelerden korkarak kritik durumlarda yapay zekanın güvenilirliği konusunda endişeleniyor. Bağlantılı araçlar büyük miktarda veri toplayarak kötüye kullanım veya gözetim korkularını artırdığından, gizlilik de büyük bir sorundur.

Deloitte’a göre, Batılı sürücülerin yaklaşık %60’ı yapay zekanın araçlarda kullanılmasına karşı ya da bu konuda kayıtsız hissediyor. Örneğin, Amerika Birleşik Devletleri, Birleşik Krallık ve Almanya’daki sürücülerin yaklaşık %25’i için yapay zeka net bir fayda sağlamazken, %30’dan fazlası tarafsızdır. Öte yandan, bu ülkelerdeki sürücülerin yalnızca %40’ı araçlarda yapay zekanın faydalı olduğunu düşünüyor, bu rakam Asya pazarlarından çok daha az.

Çinli ve Hintli sürücüler genellikle yapay zeka konusunda daha hevesli ve bunun birkaç nedeni var. Çin’de, akıllı şehirleri ve otonom sürüşü teşvik eden hükümet destekli girişimler, trafik de dahil olmak üzere yapay zeka etrafında bir iyimserlik kültürü yarattı. Bu arada, Hindistan’ın büyüyen orta sınıfı ve kötüleşen trafik koşulları, yapay zeka destekli araçları oldukça çekici hale getiriyor.

İstatistikler, Çin, Hindistan ve Güneydoğu Asya’daki sürücülerin yalnızca %5’inin araçlarda yapay zekayı yararsız bulduğunu ve bu oranın Batı ülkelerine göre beş kat daha az olduğunu gösteriyor. Aynı zamanda, Hintlilerin %82’si ve Çinlilerin %77’si daha güvenli ve daha akıllı ulaşım sistemleri için yapay zeka çözümlerini benimsemeye istekli.

Hırsızlığa karşı izleme, acil yardım ve trafiğin otomatik olarak algılanması, yapay zekanın araçlarda en çok kullanıldığı durumlardır

Deloitte’un anketi, sürücüler arasında en popüler yapay zeka destekli özellikleri de ortaya çıkardı. Hintli sürücülerin %86’sı, Çinli sürücülerin %78’i, ABD’li sürücülerin %62’si ve Birleşik Krallık’taki sürücülerin %58’i bu hizmet için ekstra ödeme yapmaya istekli olan acil yardım listenin başında yer aldı.

Hırsızlığa karşı takip, Hindistan’da %88, Çin’de %77, ABD’de %60 ve Birleşik Krallık’ta %65 payla en çok tercih edilen ikinci hizmet oldu. Diğer araçların ve yayaların otomatik olarak algılanması, Çinli sürücülerin %81’i ve Hintli sürücülerin %75’i tarafından benimsenen bir diğer önemli özellikti, ancak ABD’nin yalnızca %60’ı ve Birleşik Krallık’taki sürücülerin %50’si tarafından benimsendi.

Anket ayrıca, Hintli sürücülerin %87’sinin ve Çinli sürücülerin %80’inin bir sonraki araçlarının bir akıllı telefona bağlanabilmesi gerektiğine inandığını, bu oranın ABD ve İngiltere’deki meslektaşlarından yaklaşık %20 ve Almanya veya Japonya’dan neredeyse iki kat daha fazla olduğunu gösterdi.

Diğer Haberler

Tesla, Roma’nın Kalbinde Tam Otonom Sürüşte

Tesla, Roma'nın Kalbinde Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) Test Ediyor... Tesla, yaklaşan müşteri lansmanını bekleyerek şu anda Avrupa'da Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) özelliğini Roma'da test etmeyi...

“Araç 55 santim suyun içerisinde kaldı”

Barış Manço’nun Efsane Otomobili Türkiye’de ilk kez Marmara Park AVM’de sergilendi Türk halkının gönlünde taht kuran, Türk müziğinin unutulmaz ismi Barış Manço’nun Belçika’da yaşadığı yıllarda...

Borusan EnBW şarj 10 milyar liralık yatırım

Borusan EnBW Enerji Genel Müdürü Enis Amasyalı, elektrikli araç şarj ağını genişletmek için 2030'a kadar 10 milyar liralık yatırımı devreye almayı planladıklarını bildirdi.  Borusan Grubu...

IVECO, 50 Yıllık Mirası Torino’da Kutluyor

İtalyan ticari araç üreticisi IVECO, 12-15 Haziran tarihleri arasında Torino'da düzenlediği 50xBeyond etkinliğiyle yarım asırlık başarı dolu geçmişini kutluyor. Markanın doğduğu şehirde, sembolleşmiş endüstriyel...

TOFAŞ Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çakıroğlu

Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.  TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yaptığı açıklama ile Yönetim Kurulu...

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma organlarıyla güncellendi Renault SUV ürün gamında 2026 model yılı için bir dizi güncelleme yapıldı....

Volvo Cars, SSAB ile geri dönüştürülmüş çelik anlaşması imzaladı

Volvo Cars, 2025'ten itibaren yüksek kaliteli, geri dönüştürülmüş ve sıfıra yakın emisyonlu çelik tedariki için İsveçli çelik firması SSAB ile yeni bir anlaşma imzaladı....