Déjà vu in Sardinia as Ogier and Tänak set up Sunday shootout

®
Çok Okunanlar

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor

Mercedes-AMG, yeni CEO Stefan Weckbach ile stratejisini yeniliyor: Euro 7 uyumlu yeni V8 ve elektrikli süper sedanla ürün gamı...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede dayanıklı olduğunu ortaya koydu....

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale

Stellantis Dünya Engelliler Günü’nde Herkes İçin Alfa Romeo Tonale’nin Prömiyerini Yaptı! Stellantis’te Hedef Güvenlik ve Tasarımdan Ödün Vermeden Herkese Uygun...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan ihracat yapacak. Reap Battery...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar Bütçesi'nde, eVED olarak bilinen  Elektrikli...
Sébastien Ogier retained his grip on Rally Italia Sardegna with one eye on redemption as the searing Mediterranean event continued to dish out punishment on Saturday.
Twelve months ago, Ogier saw a near-certain victory here ripped away by a final-stage puncture that handed Ott Tänak the win by just 0.2sec – the joint closest finish in FIA World Rally Championship history. This time, he’ll take an 11.1sec advantage over the Hyundai driver into Sunday’s four-stage finale, which totals 77.78 competitive kilometres.
What began for Ogier as a 2.1sec buffer over Adrien Fourmaux turned into a 11.1sec lead over Tänak by day’s end after another punishing loop of rocky roads on the island tested the resilience of the Rally1 crews – and saw Friday’s second-placed man Fourmaux roll out in the penultimate stage.
Ogier was consistently on the pace across Saturday’s sun-scorched six stages, winning three in his Toyota GR Yaris Rally1 and maintaining a strong rhythm despite a moment of frustration on SS8, when dust from a recovering Fourmaux – who had just stopped to change a wheel – cost him time.
The eight-time champion was handed a corrected time for that test and ended the day satisfied.
“It’s been a long day,” Ogier reflected. “The afternoon was rough. But I’m happy so far — I think I’ve managed the rally well up to this point.”
Behind him, Tänak mounted a fightback of his own. The Estonian dropped time with a slow puncture on SS9 but responded with stage wins on both passes of Lerno–Su Filigosu in his Hyundai i20 N Rally1.
Behind the top two, Kalle Rovanperä quietly worked his way into third overall. The two-time world champion had started the day fifth but climbed steadily as others faltered, capitalising on issues for both Fourmaux and Toyota team-mate Sami Pajari. He sits 55.5sec back from the lead.
Pajari had enjoyed another assured showing before running wide on SS9 and clouting the rear of his Yaris. The damage was cosmetic, but the Finn also lost time with a wheel change later in the day, slipping to fifth behind championship leader Elfyn Evans – who made gains after a muted Friday but also lost a chunk of time on SS11 when he too stopped to change a wheel.
The attrition up ahead meant that Nikolay Gryazin, driving a Škoda Fabia RS Rally2, slotted into sixth overall ahead of Takamoto Katsuta, who was another to carry out a wheel change – adding further frustration to an already trying week.
Oliver Solberg was eighth, but it was Emil Lindholm who was the highest-placed driver registered to score WRC2 points in ninth. The Finn finished the day ahead of Lauri Joona, who rounded out the top 10.
Sunday’s finale features four stages and includes a brand-new Wolf Power Stage along the Olbia coastline.
Standings after Saturday (SS12 /16):
1. S Ogier / V Landais FRA Toyota GR Yaris 2h 32m 38.9s
2. O Tänak / M Järveoja EST Hyundai i20 N +11.1s
3. K Rovanperä / J Halttunen FIN Toyota GR Yaris +55.5s
4. E Evans / S Martin GBR Toyota GR Yaris +4m 33.3s
5. S Pajari / M Salminen FIN Toyota GR Yaris +4m 56.3s
6. N Gryazin / K Aleksandrov BGR Škoda Fabia RS +5m 59.6s

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Brussels Postpones Announcement on the End of Internal Combustion Engines in 2035

The European Commission delays its crucial decision on the cut-off date for selling internal combustion...
Rimac to develop its own solid-state battery  for the next generation of electric cars

Rimac to develop its own solid-state battery for the next generation of electric cars

Rimac Technology, the engineering company spun out of the Croatian hypercar maker Rimac in 2022,...
BMW electric cars finally plug into Tesla's Supercharger network

BMW electric cars finally plug into Tesla’s Supercharger network

Starting December 10, 2025, drivers of electric BMWs finally have access to the expansive tesla...
Hyundai Ioniq 3 spotted in the wild - coming to Europe next year

Hyundai Ioniq 3 spotted in the wild – coming to Europe next year

Hyundai is jumping into the compact EV class with a brand-new vehicle: the Ioniq 3....
Ford Mustang Mach-E Gets $11,000 Discount in Year-End Push

Ford Mustang Mach-E Gets $11,000 Discount in Year-End Push

The holiday season is approaching and Ford is in a giving mood with a big...
NCAP awards the new electric Mercedes-Benz CLA five stars

NCAP awards the new electric Mercedes-Benz CLA five stars

When shoppers look at new electric cars, they often focus on one big number: how...
Tariff-Hit Volvo EX90 Leaves Canada, Smaller EX30 Cuts Prices for 2026

Tariff-Hit Volvo EX90 Leaves Canada, Smaller EX30 Cuts Prices for 2026

The new Volvo EX90 three-row electric SUV, whose North American launch was delayed by a...