Türkiye’de elektrikli araçlar için şarj haritası hızla genişliyor

®
Çok Okunanlar

OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Renault’nun Bursa üssünde üretim hattını inceledi

Oyak Renault’nun Bursa’daki üretim üssünü ziyaret eden OYAK Genel Müdürü Murat Yalçıntaş, Duster, Clio ve Boreal modellerinin üretim hatlarını...

Vestel Mobilite, IAA Mobility 2025’te

Vestel Mobilite, elektrikli araç şarj teknolojilerinden otomotiv elektroniğine ve enerji depolama çözümlerine uzanan geniş ürün gamıyla, IAA Mobility 2025’te...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile...

Mercedes-Benz Group AG Yönetim Kurulu Başkanı Ola Källenius

Mercedes-Benz “Welcome Home” vizyonunu somutlaştıran, ikonik tasarım ve dijital zekânın standartlarını yeniden tanımlayan, her yönüyle bir süperstar olan tamamen...

Otokar ve Daimler Buses Üretim Anlaşması İmzaladı

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar ve dünya çapında önde gelen otobüs üreticilerinden biri olan Daimler Buses, Mercedes-Benz Conecto otobüslerinin...

Fransız CATP, Karsan’ın Yüzde 100 Elektrikli Minibüsü e-JEST’i Referans Ürün Listesine Aldı!

Toplu ulaşımda bir dünya markası haline gelen Karsan, Fransa’da önemli bir başarıya daha imzasını attı. Ülkenin Toplu Taşıma Satın...
Enerji dönüşümü politikaları, devlet teşvikleri ve otomobil üreticilerinin model çeşitliliğini artırmasıyla, Türkiye yollarında elektrikli araç sayısında kayda değer artış görülürken, bu gelişme şarj altyapısının eş zamanlı büyümesini beraberinde getiriyor.
Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinin verilerine göre, yılın ilk 5 ayında elektrikli araç satışları 59 bin 848 olarak gerçekleşti. Toplam araç satışı içinde elektrikli araçların payı aynı dönemde yüzde 15,2 oldu.
Türkiye geneli elektrikli araç sayısı ise mayıs itibarıyla yaklaşık 248 bin olarak hesaplanıyor.
İstasyon sayısı büyük şehirler ve turizm bölgelerinde yoğunluk kazanıyor
Elektrikli araç şarj istasyonlarının Türkiye genelindeki dağılımına bakıldığında, altyapının büyük şehirlerde ve turizm potansiyeli yüksek bölgelerde yoğunlaştığı görülüyor.
Nüfusun, araç trafiğinin ve günlük hareketliliğin fazla olduğu İstanbul, Ankara ve İzmir gibi şehirler şarj altyapısının en yaygın olduğu merkezler arasında yer alıyor.
Benzer şekilde, yaz aylarında geçici nüfus artışı yaşayan Antalya, Muğla ve Aydın gibi sahil kentlerinde de yoğun istasyon ağı dikkati çekiyor.
Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK) verilerine göre, Türkiye’de kurulan elektrikli araç şarj istasyonlarının sayısı 11 bin 949’a ulaştı.
Şarj istasyonu sayısında İstanbul 3 bin 45 adetle açık ara lider konumda bulunuyor. İstanbul’u 1322 istasyonla başkent Ankara, 786 istasyonla Antalya, 594 istasyonla Bursa ve 537 istasyonla İzmir takip ediyor.
İstasyonların batıda ve turizmin yoğun olduğu Akdeniz şehirlerinde yoğunluk kazandığı görülürken, diğer bölgelerde de gelişme kaydettiği değerlendiriliyor.

151 kilovatsaat ve üzeri soket sayısı hızla artıyor

Türkiye genelinde elektrikli araçlara hizmet veren şarj altyapısı soket sayısı ise nisan sonu itibarıyla toplam 29 bin 496’ya ulaştı.
Verilere göre, söz konusu soketlerin 17 bin 231’i AC, 12 bin 265’i ise DC altyapı olarak kayıtlara geçti. Altyapının şekillenmesinde elektrikli araç kullanıcılarının şarj ihtiyacını kısa sürede karşılaması da öne çıkan etkenle arasında yer alıyor. Bu alanda söz konusu ihtiyacı karşılamaya yönelik yatırımlar da hız kazandı.
Öte yandan, elektrikli araç bataryalarını yaklaşık yarım saatte yüzde 80 seviyelerinde şarj eden 151 kilovatsaat ve üzeri şarj kapasitesine sahip soket sayısının ciddi artış kaydettiği görülüyor.
Nisan 2025 itibarıyla 29 bin 496 şarj soketinin 4 bin 941’i 151 kilovat ve üzeri güce sahip yüksek hızlı şarj noktalarından oluşuyor.
Bu oran, toplam şarj noktalarının yaklaşık yüzde 17’sine karşılık geliyor. Yılın ilk çeyreğinde 900’e yakın 151 kilovat ve üzeri kapasitede soket altyapıya kazandırıldı. Halihazırda Türkiye’de her 7-8 elektrikli araca bir şarj soketi düşüyor.

Diğer Haberler

Suzuki Swift 10 Milyon Satış Adedini Geride Bıraktı…

Japon otomotiv devi Suzuki, Kasım 2004’te tanıttığı ve bugün 4. nesliyle yollarda olan Swift modelinde 10 milyonluk küresel satış barajını aştı. Temmuz 2025 itibarıyla...

Alfa Romeo’nun Yeniden Doğan Efsane Modeli 33 Stradale Kuzey Amerika’da

Tarzın ve tutkunun markası Alfa Romeo, efsanevi modeli 33 Stradale’yi, üretiminin 58’inci yılında yeniden yollara çıkardı. Bir efsanenin yeniden doğuşunu simgeleyen Alfa Romeo 33...

Katrin Adt, Dacia’nın CEO’su olarak atandı

Dacia markasının CEO'su olarak atandığını duyurdu. Şirketten ayrılan Denis Le Vot'un yerini alan Katrin Adt, grubun Yönetim Komitesine katılıyor ve yeni görevinde Renault Grubu Büyümeden...

Çin ve Meksika arabalara uygulanan gümrük vergileri konusunda iki kez düşünüyor

Çin, otomobillerinin ithalatına %50 gümrük vergisi getirilmesi olasılığını değerlendiren Meksika'ya sert bir uyarıda bulunuyor. Ticaret Bakanlığı, Orta Amerika ülkesini devam etmeden önce "iki kez düşünmeye"...

Otomotiv Sanayii Derneği, 2025’in 8 aylık verilerini açıkladı

OSD, bu yılın ocak-ağustos dönemine ait üretim ve ihracat adetleri ile pazar verilerini açıkladı. Buna göre, yılın ilk 8 ayında toplam otomotiv üretimi geçen yılın...

Otokar’dan Premium Pick-up: Tunland V9

Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar, hızlı bir başlangıç yaptığı pick-up pazarındaki başarısını, ailenin yeni üyesi Foton Tunland V9 ile daha da ileri taşımayı planlıyor....

Gerçek Bir Uzun Yol Testi: 1.000 Kilometrelik Elektrikli Yolculuk

Audi A6 e-tron’un uzun yol performansı, Sportback versiyonunun kullanıldığı ve Danimarka'nın Kopenhag kentinden başlayarak Norveç'in Bergen şehrine uzanan 1.000 kilometrelik rotada, farklı zemin ve...