ZF, Bağlantılı Ticari Araçlar için Akıllı Yazılım Çözümlerini Tanıttı

®
Çok Okunanlar

AllSeason-Grip 2 Çok Yakında Yollarda

1985 yılından bu yana bir Continental markası olan Avusturya menşeli köklü marka Semperit, ilk dört mevsim lastiğini piyasaya çıkarmasının...

SWM Motors Türkiye Eylül Ayında Yerli Üretime Başlıyor

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım...

Chery’nin Ücretsiz Yaz Kontrolü Kampanyası

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery,üstün satış sonrası hizmetleri ile Türk kullanıcılara ayrıcalıklı hizmetler sunmaya devam ediyor. Bu kapsamda...

Lexus’tan LBX ve RX modellerinde hazirana özel kampanya

Lexus, haziran boyunca LBX ve RX SUV modellerinde geçerli özel kampanyalarla müşterilerine çeşitli avantajlar sunuyor. Şirketten yapılan açıklamaya göre,...

TOFAŞ Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çakıroğlu

Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.  TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP)...

“Araç 55 santim suyun içerisinde kaldı”

Barış Manço’nun Efsane Otomobili Türkiye’de ilk kez Marmara Park AVM’de sergilendi Türk halkının gönlünde taht kuran, Türk müziğinin unutulmaz ismi...

Borusan EnBW şarj 10 milyar liralık yatırım

Borusan EnBW Enerji Genel Müdürü Enis Amasyalı, elektrikli araç şarj ağını genişletmek için 2030'a kadar 10 milyar liralık yatırımı...

Yazılımın Gücünü Harekete Geçirmek: ZF, araç performansını ve güvenliğini daha da geliştirmek için yazılım çözümlerini şasi teknolojileriyle entegre ediyor

Frenleme ve e-Drive Sinerji Programı: ZF, elektrikli güç aktarım organları ve fren sisteminin kontrol yazılımını uyumlu hale getirerek enerji verimliliğini yükseltiyor

Dünyanın en büyük otomotiv tedarikçilerinden ZF Friedrichshafen AG, daha akıllı, daha bağlantılı ve daha verimli ticari araç teknolojilerinin geliştirilmesinde yazılımın gücünü harekete geçiriyor. ZF’nin akıllı yazılım çözümleri şasi teknolojileriyle entegre edilerek araç performansı ve güvenliği artırılıyor, böylece daha güvenli ve konforlu yolculuk imkanı sağlanıyor. Otomotiv teknolojileri dijital entegrasyona doğru yöneldikçe, akıllı ve bağlantılı teknolojilerin öncüsü olarak yerini daha da pekiştiren ZF, toplam sahip olma maliyetini (TCO) düşürebilecek akıllı sistemlerin üretimini hızlı ve uygun maliyetli bir şekilde gerçekleştirmek için grup bünyesindeki yazılım uzmanlığından yararlanıyor.

Frenleme ve e-Drive Sinerji Programı

Aracın yavaşlamasıyla ortaya çıkan enerjinin araç üzerindeki bataryaların şarj edilmesinde değerlendirilmesi, elektrikli araçların menzilini efektif bir şekilde uzatılmasına ya da gerekli bataryaların boyutunun azaltılmasına yardımcı oluyor. ZF’nin Frenleme ve e-Drive Sinerji Programı, tam denge kontrolü altında geri kazanımı optimize etmek için elektrikli aktarma organlarını ve frenleme işlevlerini mevcut standartların da ötesinde optimize ederek verimliliği, güvenliği ve konforu artırırken toplam sahip olma maliyetini (TCO) azaltıyor.

Sistem, ZF’nin yeni nesil AxTrax 2 dual ve CeTrax 2 dual elektrikli aktarım çözümlerini, mBSP XBS gelişmiş fren sistemi ile birleştirerek, hızlanma ve frenlemeyi kontrol etmede elektrikli tahrik ürünlerinin becerilerini kullanıyor. Bunu yaparken sistem, yerleşik bataryaları sürüş esnasında yeniden şarj etmek için enerji geri kazanımını en üst düzeye çıkararak aracın menzilini etkin bir şekilde uzatıyor. Sistem ‘tek pedalla sürüş’ işlevselliği de sağlayarak özellikle arazi veya şehir içi sürüş gibi düşük hızlı manevralarda sürüş konforunu artırıyor. Ayrıca çekiş kontrol işlevini de optimize eden sistem, lastik aşınmasını azaltarak ve kaygan zeminde araç performansını ve dengesini artırarak gelişmiş kalkış yetenekleri sunuyor.

Yazılımsal Fren Direnci

ZF, elektrikli araçlar için donanımsal fren dirençlerinin yerini alacak bir yazılım çözümü geliştirdi. Bu yeni yazılım işlevi, belirli şarj koşullarda bataryanın enerjisini akıllı bir şekilde sınırlıyor. Konum verilerini kullanarak rejeneratif frenleme ile geri kazanılan enerjiyi sürüşün başında tahmin ederek bataryanın şarj esnasında daha verimli kullanılmasını sağlıyor. Sistem diğer tüm alanlarda batarya prize takıldığında tamamen şarj olmasına olanak tanıyor.

Ağır ve pahalı fren dirençlerine gerek bırakmayan bu yenilik sayesinde, enerji verimliliği en üst düzeye çıkarılırken tüm enerjinin sürüş için kullanılabilir hale gelmesi de sağlanıyor. Araç ağırlığının yaklaşık olarak 150 kg azaltılmasını sağlayan bu çözüm, şasi üzerindeki kullanılabilir hacmi de artırıyor. Sistem, sunucu-bulut tabanlı akıllı bir işlevin verimliliği ve sürdürülebilirliği artırırken maliyet ve ağırlıktan nasıl tasarruf sağlayabileceğini de ortaya koyuyor.

Diğer Haberler

Tesla, Roma’nın Kalbinde Tam Otonom Sürüşte

Tesla, Roma'nın Kalbinde Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) Test Ediyor... Tesla, yaklaşan müşteri lansmanını bekleyerek şu anda Avrupa'da Tam Otonom Sürüş (Denetlenen) özelliğini Roma'da test etmeyi...

“Araç 55 santim suyun içerisinde kaldı”

Barış Manço’nun Efsane Otomobili Türkiye’de ilk kez Marmara Park AVM’de sergilendi Türk halkının gönlünde taht kuran, Türk müziğinin unutulmaz ismi Barış Manço’nun Belçika’da yaşadığı yıllarda...

Borusan EnBW şarj 10 milyar liralık yatırım

Borusan EnBW Enerji Genel Müdürü Enis Amasyalı, elektrikli araç şarj ağını genişletmek için 2030'a kadar 10 milyar liralık yatırımı devreye almayı planladıklarını bildirdi.  Borusan Grubu...

IVECO, 50 Yıllık Mirası Torino’da Kutluyor

İtalyan ticari araç üreticisi IVECO, 12-15 Haziran tarihleri arasında Torino'da düzenlediği 50xBeyond etkinliğiyle yarım asırlık başarı dolu geçmişini kutluyor. Markanın doğduğu şehirde, sembolleşmiş endüstriyel...

TOFAŞ Yeni Yönetim Kurulu Başkanı Levent Çakıroğlu

Ömer Koç'tan boşalan yönetim kurulu başkanlığı koltuğuna ise Ford Otomotiv'den istifa eden Levent Çakıroğlu getirildi.  TOFAŞ, Kamuoyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) yaptığı açıklama ile Yönetim Kurulu...

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma

Renault Symbioz ve Captur 2026 model yılı için yeni güç aktarma organlarıyla güncellendi Renault SUV ürün gamında 2026 model yılı için bir dizi güncelleme yapıldı....

Volvo Cars, SSAB ile geri dönüştürülmüş çelik anlaşması imzaladı

Volvo Cars, 2025'ten itibaren yüksek kaliteli, geri dönüştürülmüş ve sıfıra yakın emisyonlu çelik tedariki için İsveçli çelik firması SSAB ile yeni bir anlaşma imzaladı....