Yeni nesil bağlantılı arabalar ödeme cihazına dönüşüyor

®
Çok Okunanlar

Otomotivde 3,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Otomotiv endüstrisinin ocak-haziran dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 19 milyar 987 milyon dolar...

Rotaglass, SAINT GOBAIN Sekurit Partner Ağına Katıldı

Dünyanın en büyük cam üreticilerinden Saint-Gobain, Sekurit Partner Ağına Türkiye’den Rotaglass Otocam’ı  dahil ederek önemli bir iş birliğine imza...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI...

DS otomobiller 500 bin TL’ye varan 12 ay vadeli

DS AUTOMOBILES MODELLERİNDE TEMMUZ AYINA ÖZEL AVANTAJLI KREDİ VE TAKAS DESTEĞİ FIRSATLARI! Seyahat sanatının temsilcisi DS Automobiles, temmuz ayında Fransız...

Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor. LFP hücrelerini kullanan diğer...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma...

Daimler Mobility ve Visa arasındaki yeni teknoloji iş birliği ile Daimler, Avrupa’da araba sahipleri, sürücüler ve yolculara araç içi ödemeleri artık mümkün kılıyor. İngiltere, Almanya ve Avrupa genelindeki Daimler müşterileri, 2022 baharından itibaren otomobillerinin ana ünitesi aracılığıyla bu özelliklerden kolaylıkla faydalanabilecekler. 

Yeni nesil bağlantılı arabalar ödeme cihazına dönüşüyor

Araç içi dijital alışveriş lüks segment müşteri deneyimi açısından büyük önem taşıyor. Bu özellik, Mercedes-Benz araç sahiplerine araçlarından inmeden ürün ve hizmet satın alma ve ödeme yapma imkânı tanıyor. Bu sayede sürücüler sadece parmak izlerini kullanarak yakıt satın alabilecek, dijital alışverişler için araç içinden ödeme yapabilecek ve en güncel Mercedes-Benz asistanına erişebilecek. Visa’nın özel kimlik doğrulama teknolojisi “Delegated Authentication Technology” sayesinde, tüm bunları herhangi bir parola girmeden veya kimlik doğrulama için cep telefonuna ihtiyaç duymaksızın yapmak mümkün oluyor. Böylece aracın kendisi, biyometrik olarak etkinleştirilmiş, kullanıcının parmak izini tanıyan ve ödeme işlemini doğrulayan bir ödeme cihazına dönüşüyor. Araç içi alışverişlerde yepyeni olanaklar yaratacak bu iş birliği, otomotiv sektöründe de bir ilk olma niteliğine sahip.

Visa Avrupa CEO Vekili ve Avrupa Pazarları Başkanı Antony Cahill: “Visa olarak, Daimler Mobility iş birliğiyle, araç içi ödemelerde ilk olma özelliğine sahip bu çözüme imza atmaktan ötürü gururluyuz. Yeni teknolojinin pilot testleri ile ilk lansman faaliyetleri dünya genelinde hem ödemeler hem de otomotivde yenilikçiliğin merkezi olan Avrupa’da gerçekleştirildi. Bu iş birliği, dijital ödemelerde bir dünya lideriyle, dünyanın ilk otomobil üreticisinin yeni nesil akıllı çözümler yaratmak üzere teknolojilerini nasıl birleştirebildiğini çok güzel gösteriyor.” 

Daimler Mobility CEO’su Franz Reiner: “Daimler olarak Visa ile iş birliğimizle, araç içi ödemelerde müşteri doğrulama gereksinimlerini kullanıcı dostu bir şekilde sistemlerimize entegre etmeyi hedefliyoruz. Araç içi ödeme yetkinlik merkezimiz Mercedes Pay, tüm dünyada müşterilerimize pürüzsüz, lüks ve kolay kullanılan bir hizmet sunmak için çıktığımız bu yolculuğun ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor. Daimler Mobility olarak stratejimizin önemli bir kısmını olağanüstü bir müşteri deneyimi yaratmak oluşturuyor ve tüketicilerin alışverişlerini parmak iziyle kolayca onaylamaları kadar rahatı yok. Bu teknoloji lüks bir müşteri deneyimi ve güçlü bir güvenlik sunuyor. Kullanıcılarımıza yalnızca araba kullanırken değil, ödeme yaparken de güvenlik sağlıyoruz.”

Araç içi dijital alışverişin arkasındaki teknoloji

Daimler, bulut tabanlı bir güvenlik teknolojisi olan Visa Cloud Token Framework teknolojisini araçlarına dahil eden ilk otomotiv şirketi oldu. Bu teknoloji, hassas ödeme verilerini token olarak adlandırılan tekil dijital verilere dönüştürerek ve güvenli bir şekilde depolayarak ödeme bilgilerini koruyor ve birden fazla akıllı cihazda kullanım esnekliği sağlıyor.

Esnek ve standartlara uygun bir yaklaşıma dayanan bu teknoloji, bir tüketicinin tüm cihazlarında etkinleştirilebiliyor ve doğrudan tüketicinin bankasıyla entegre edilebiliyor. Yazılım, doğrudan aracın ana bilgisayarı ünitesi üzerinden (MBUX) ile yapılandırılıyor. Bu sayede, Mercedes-Benz sürücüleri ön panellerindeki parmak izi sensörü aracılığıyla otomobilin içinden kolayca ödeme yapabiliyorlar. eknoloji sayesinde ‘Mercedes me’ uygulaması veya web üzerinden araç dışında da aynı teknolojiyi kullanarak alışveriş yapmaya devam edebilecekler.

Sonuç olarak, bu yeni teknoloji her satın alma işleminden önce uzun veri girişini ve ödemeleri doğrulamak için bir cihazdan başka bir cihaza geçiş yapma ihtiyacını ortadan kaldırarak çok daha hızlı ve akıcı bir alışveriş deneyimi sunuyor. Bu teknolojik çözüm ayrıca iki faktörlü kimlik doğrulama gerektiren güncel AB düzenlemeleriyle de uyumlu. 1

 Yakın gelecekte araç içi dijital alışveriş ve mobil hizmetler

Araştırmalar, yalnızca önümüzdeki iki yıl içinde, internet bağlantılı binek aracı sayısının dünya çapında 352 milyonu2 aşacağını ve toplam araç içi ödeme hacminin 2025 yılına kadar yaklaşık 86 milyar dolara ulaşacağını öngörüyor. 

Elektrikli araçlar, araç paylaşımı, otonom sürüş ve internet bağlantılı araçlar gibi küresel ulaşım eğilimleri, ürün ve hizmet alışverişleri için araca entegre edilmiş yenilikçi ödeme yöntemlerine talebi arttırıyor. Halihazırda araç ile ilgili ürün ve hizmet alımı sürücünün başka bir web sitesinden giriş yapmasını gerektirebiliyor. Daimler ve Visa’nın hedefi, sürücülerin önündeki seçenekleri ve deneyimin kalitesini artırarak, onlara ürün ve hizmetleri satın alırken araçları üzerinden sorunsuz bir alışveriş imkânı sağlamak.

Diğer Haberler

Subaru, Auto Express Sürücü Gücü sıralamasında üst üste ikinci kez zirvede

Subaru, Auto Express Driver Power müşteri memnuniyeti anketinde üst üste ikinci kez 'Yılın Üreticisi' ödülüne layık görüldü ve on puan kategorisinden yedisini domine etti...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI Countryman, Opel Grandland, Peugeot 3008,...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım çalışmalarına hız verdi. Türkiye’de üretime...

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek, yüzde 6,8 pazar payı...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat rakamıyla ikinci büyük pazar olurken,...

Otomotivde 3,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Otomotiv endüstrisinin ocak-haziran dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 19 milyar 987 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Bu rakam otomotiv...

Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Hyundai’den büyük kampanya

Hyundai'den Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Temmuz Ayrıcalığı... Hyundai Motor Türkiye, öğretmen, öğretim görevlisi ve sağlık çalışanlarına yönelik özel satış destek kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında BAYON 1.0T...