Ultra kısa X-ışını teknolojisi ile saniyede 1.000 görüntüye kadar elde edilebiliyor

®
Çok Okunanlar

Continental’de Extreme E projesinden sorumlu Sandra Roslan

Continental, kurucu ortağı olduğu yeni yarış serisi Extreme E off-road için özel amaçlı lastikler üretmeye başladı. 2021 yılının bahar...

Sporcularımızdan Dubai’de Çifte Podyum…

13-15 Aralık tarihlerinde Dubai’de yer alan Uluslararası Al Ain Raceway Pisti’nde koşulan UAE Rotax Max Challenge serisinin 4. ayağında ülkemizi temsil...

Peugeot Türkiye, haziran ayına özel cazip faiz

Peugeot Türkiye'den hazirana özel kampanya; "Haziran ayı boyunca sürecek avantajlı kampanyalar kapsamında yeni SUV 2008, SUV 3008, SUV 5008,...

Petrol Ofisi akaryakıtın en iyi markası seçildi

Türkiye akaryakıt sektörünün geleneksel lideri Petrol Ofisi’nin, müşteri memnuniyeti odaklı kaliteli hizmet anlayışı kullanıcılardan tam not aldı. Deneyim liderlerinin...

Fraunhofer-Society ile gerçekleştirilen ortak proje, çarpışma testlerinde araçlardaki ve mankenlerdeki tüm süreçleri ilk kez açıkça gösteriyor. Güçlü doğrusal hızlandırıcı ile saniyede 1.000 kareye kadar çok net görüntü elde edilebiliyor…

Gerçekleştirilen deney bir çarpışma bariyerinin saatte 60 km hızla C-Serisi sedana tam yanından çarpmasıyla başlıyor. Uzmanlar için bile özel olan bu çarpışma testinin diğerlerinden farkı salonun tavanında aracın üzerinde bulunan bir çerçevede yer alıyor: Doğrusal bir hızlandırıcı, bir X-ışını kamerası görevi görüyor. Fraunhofer Yüksek Hız Dinamikleri Enstitüsü ile Freiburg’daki EMI (Ernst Mach Enstitüsü), Mercedes-Benz için dünyada ilk kez gerçek bir otomobille X-ışını çarpışması gerçekleştirdi. Araçta, çarpışmanın olduğu yöne dönük yan darbe testleri için özel olarak tasarlanmış kadın anatomisine sahip bir SID II mankeni yer aldı.

Gerçekleştirilen bu tanıtım (kavram kanıtlama), yüksek hızlı X-ışını teknolojisinin son derece dinamik iç deformasyon süreçlerinin görselleştirilmesinde kullanılabileceğini gösteriyor. Daha önce görülmeyen deformasyonlar ve bunların geçirdikleri süreçler böylece görünür hale geliyor. Çok sayıda yüksek çözünürlüklü görüntü, hassas analizlere olanak sağlıyor.

Mercedes-Benz Yönetim Kurulu Üyesi ve Baş Teknoloji Sorumlusu Markus Schäfer, Mercedes-Benz’in X-ışını çarpışmasının geleceğin araçlarının gelişiminde bir kilometre taşı olduğunu söylüyor. Önceden görülme imkanının olmadığı aracın içine doğrudan bir bakışla, araç güvenliğinin daha da iyileştirilmesi için önemli sonuçlar elde edilmesine yardımcı olacağına inandığının altını çiziyor. Fraunhofer EMI Çarpışma Testi Merkezi Başkanı Dr. Malte Kurfiß ise başarılı bir şekilde gerçekleştirilen bu denemenin daha önce erişilemeyen bilgileri edinmeye yönelik teknolojiyi daha da optimize etmek için değerli bilgiler sağladığını belirtirken Mercedes-Benz Araç Güvenliği Direktörü Prof. Dr. Paul Dick dünyanın ilk X-ışını kazasının bir kaza sırasında aracın içinde ve mankenlerde neler olduğunu öğrenebilmelerine yardımcı olduğunu ve X-ışını görüntülerinin dijital prototiplerin model kalitesini iyileştirme fırsatı sunduğunu ifade ediyor.

Ultra kısa X-ışını teknolojisi ile saniyede 1.000 görüntüye kadar elde edilebiliyor

Mercedes-Benz araç güvenliği bölümü yıllardır EMI’deki meslektaşlarıyla çarpışma testlerinde X-ışını teknolojisinin kullanımını araştırıyordu. Atılım için belirleyici faktör, radyasyon kaynağı olarak 1 kHz teknolojisine sahip doğrusal bir hızlandırıcının kullanılmasıydı. Bu cihaz daha önceki denemelerde kullanılan X-ışını flaşlarından çok daha güçlü ve doğrusal hızlandırıcının foton enerjisi dokuz megaelektron volta kadar çıkabiliyor. Bu sayede araçlarda yaygın olarak kullanılan tüm malzemeler taranabiliyor. X-ışını atımının süresinin sadece birkaç mikrosaniye olması da çarpışma testindeki deformasyon süreçlerini hareket kaynaklı bulanıklık olmadan kaydetmeyi mümkün kılıyor. Doğrusal hızlandırıcı ayrıca bu X-ışını atımlarından sürekli bir akış üretiyor. Bu da saniyede 1.000’e kadar görüntünün mümkün olduğu anlamına geliyor. Bu, geleneksel X-ışını yöntemlerinden yaklaşık 1.000 kat daha fazla.

Çarpışma testi sırasında, ışınlar karoserden ve mankenlerden geçiyor. Test aracının altındaki düz dedektör X-ışını sisteminde dijital görüntü alıcısı olarak görev yapıyor. Burada elde edilen görüntüler havaalanında bagajların X-ışınından geçirilmesi ya da röntgen görüntülerine benzer şekilde daha sonra görülebilecek gri değeri etkiliyor.

Çarpışma anının milisaniyelerinde X-ışını sistemi yaklaşık 100 hareketsiz görüntü çekiyor. Bir videoda birleştirilen bu görüntüler, çarpışma sırasında güvenlik bileşenlerine ve mankene olanları ayrıntılı bir şekilde göstererek önemli bilgiler sağlıyor. Bu şekilde, mankenin göğüs kafesinin nasıl sıkıştığını veya aracın nasıl deforme olduğunu ayrıntılı olarak gözlemlemek mümkün hale geliyor. Araştırmadan endüstriyel uygulamaya giden yolda önemli olan kısım ise X-ışını çarpışmasının diğer hiçbir analiz aracını etkilememesi. Çarpışma testi aracındaki iç kameralar bile herhangi bir bozulma olmadan kayıt yapmaya devam ediyor.

EMI uzmanları, X-ışını kazasına yönelik olarak kapsamlı bir radyasyondan korunma kılavuzu da hazırladı. Çalışanların radyasyona maruz kalmamasını sağlamak için monitör olarak dozimetreler kullanılıyor. Hükümet yetkilileri tarafından tesisin yasal gerekliliklere uygun olarak işletilmesi onaylanırken koruma önlemleri arasında binanın etrafında 40 santimetre kalınlığında ek bir beton duvar ve yaklaşık 45 ton ağırlığında bir koruma kapısı da bulunuyor.

Çarpışma testleri: Mercedes-Benz’in “Gerçek Yaşam Güvenliği” felsefesinin bir parçası

 10 Eylül 1959’da Mercedes-Benz tarihindeki ilk çarpışma testi Sindelfingen’deki fabrikaya yakın açık bir arazide gerçekleştirildi. Bir test aracı doğrudan sert bir engele doğru sürüldü. Bu, Mercedes-Benz’de güvenlik araştırmalarında yeni bir sayfa açtı. Çünkü hem araçların hem de yolcuların çarpışmalardaki davranışlarının test arabaları ve mankenler kullanılarak gerçekçi koşullar altında incelenmesi mümkün hale geldi. Kaza araştırmalarının analizleri ile çarpışma testleri Mercedes-Benz’in “Gerçek Yaşam Güvenliği” felsefesinin temelini oluşturuyor.

Mercedes-Benz, Sindelfingen’deki Araç Güvenliği Teknoloji Merkezi’nde her yıl 900’e yakın çarpışma testi ve yaklaşık 1.700 ‘kızak testi’ gerçekleştiriyor. Kızak testinde, bir test kızağı hızlandırılarak fren yapılıyor. Teste konu olan nesne (araç ya da aksamı) kızağa monte ediliyor ve gerçek bir çarpışma sırasında ortaya çıkma olasılığı olan kuvvetlere maruz bırakılıyor. Bu kızak testleri, özellikle emniyet kemerleri gibi koruma sistemlerinin hasar görmeden test edilmesini sağlıyor.

Diğer Haberler

ADAS yazılım inovasyonunu bir üst seviyeye taşıyor

Hexagon, bulut tabanlı kalite testi otomasyon çözümü ile ADAS yazılım inovasyonunu bir üst seviyeye taşıyorHexagon’un bulut tabanlı yeni çözümü, “gerçek dünya”dan alınan kapsamlı araç...

Alman Teknolojisine Sahip Yeni Opel Grandland Türkiye’de

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland yeni nesliyle 1 milyon 804 bin TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. İlk etapta hem 504...

Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu “Velinin Karnesi Nasıl?

TOSFED "Velinin Karnesi Nasıl?" Projesi 2025 Yılında 30 Şehre Daha Ulaşacak. Bu Projede Öğrenciler Velilerine Karne Notu Veriyor Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu (TOSFED) Kadınlar Komisyonu...

Goodyear ve TNO’dan kaza önleyici AEB sistemi

Goodyear ve TNO, olumsuz hava şartlarında yaşanabilecek kazaların önüne geçmek için geliştirdikleri Araç Entegrasyonunu tanıttı. Goodyear Tire & Rubber Company, TNO ile iş birliği yaparak...

Sürdürülebilir kasko ile avantajlı ürünler

Allianz Türkiye, Türkiye’nin ilk “sürdürülebilir ürün” sertifikalı kaskosunu sektöre kazandırdı. Avrupa Birliği'nin sürdürülebilir finans çerçevesinin temel taşı kabul edilen AB Taksonomi kriterlerinin tüm gerekliliklerini...

SWM G03F Modelinde Ocak Ayına Özel Nakit Alım

7 Kişilik SWM G03F, Üstün Fiyat Performans Oranı ve Nakit Alım Fırsatıyla Ocak Ayında da Çok Cazip!  Üstün özellikli modelleriyle dikkat çeken İtalyan SWM Motors,...

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk”

EN YAKIT, “Özgürlüğe Yolculuk” sloganıyla Türkiye’de elektrikli araç kullanıcılarının şarj bulamama tedirginliğini her geçen gün azaltıyor. Türkiye'nin ilk elektrikli şarj işletmecisi lisansına sahip EN YAKIT,...

Country News Categories - UK

Powering into space: Škoda confirms UK specification and price for all-new Kodiaq vRS seven-seater

Škoda is set to open order books for the latest member of the all-new Kodiaq family – the vRS. The sporting flagship of the...

All-new Mazda6e unveiled at Brussels Motor Show

Mazda has revealed its new BEV for the European market today at the Brussels Motor Show. A stylish electric hatchback with a fastback saloon...

USA

Wards names the Kia EV9 one of the most impactful models of 2024

The 2024 EV9 has been recognized as one of the most impactful models of 2024 by WardsAuto, earning its place on WardsAuto’s top 10...

Automobili Lamborghini celebrates a record year with 10,687 cars delivered

 With a total of 10,687 cars delivered during 2024, equivalent to an increase of 6% compared to 2023, Automobili Lamborghini scores the best annual...

DE

Alfa Romeo stellt neue INTENSA-Sondermodelle vor

Alfa Romeo erweitert sein Angebot um die neuen Sondermodelle INTENSA, die für die Modellreihen Junior, Tonale, Giulia und Stelvio zur Verfügung stehen. Zu den...

Raphaële Carreau leitet den Bereich Versicherungen bei Stellantis Financial Services

Stellantis Financial Services Europe SA hat heute bekannt gegeben, dass Raphaële Carreau mit Wirkung zum 19. August 2024 zum Head of Insurance ernannt wurde....

IT

PEUGEOT ITALIA ANNUNCIA LA NOMINA DI VALENTINO MUNNO A NUOVO MANAGING DIRECTOR

Torino. Novità al vertice di PEUGEOT in Italia, con la nomina di un nuovo Managing Director per il Brand francese a partire dal 1°...

Elettrico alla portata di tutti: Leapmotor T03 in promozione a 15.500€ e C10 a 33.900€

Leapmotor, brand presente in Italia da ottobre 2024 grazie alla partnership con Stellantis, annuncia il lancio di una nuova iniziativa pensata per rendere l’auto...

FR

Lancia et Miki Biasion à l’honneur au Salon de l’Automobile de Bruxelles 2025

Ces derniers jours, Lancia s'est fait remarquer au Salon de l'Automobile de Bruxelles.  Avec plus de 100 000 visiteurs, l'événement confirme l'énorme intérêt suscité par...

Opel Movano HYDROGEN : “Pour une offre encore plus forte”

Au niveau mondial, nous avons vendu plus de 125 000 véhicules utilitaires légers l'année dernière et nous avons réussi à augmenter considérablement nos ventes...