Tofaş’ın 2023 Yılı Faaliyet Raporu Yayınlandı…

®
Çok Okunanlar

MG “En İyi Üretici” ödülüne layık görüldü

MG, İngiltere’de 2025 Yılının En İyi Üretici Ödülünü Kazandı! Autocar Ödülleri 2025’te En İyi Üretici MG Seçildi!  Dünyanın en...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma...

McLaren süper otomobili Yılın Performans Otomobili seçildi

McLaren Artura, 2025 Yılının Auto Express Performans Otomobili Seçildi McLaren Artura, yayının Londra'da düzenlenen 2025 Yeni Otomobil Ödülleri etkinliğinde Yılın...

Yıllık 280 bin otomobil üretim kapasitesi

Türkiye'de 31 yıldır üretim yapan ve yıllık 280 bin üretim kayıtlarına sahip olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT), Türkiye...

Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Hyundai’den büyük kampanya

Hyundai'den Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Temmuz Ayrıcalığı... Hyundai Motor Türkiye, öğretmen, öğretim görevlisi ve sağlık çalışanlarına yönelik özel satış destek...

DS otomobiller 500 bin TL’ye varan 12 ay vadeli

DS AUTOMOBILES MODELLERİNDE TEMMUZ AYINA ÖZEL AVANTAJLI KREDİ VE TAKAS DESTEĞİ FIRSATLARI! Seyahat sanatının temsilcisi DS Automobiles, temmuz ayında Fransız...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım...

Türkiye’nin öncü otomotiv şirketi Tofaş, 2023 yılında başarılı iş sonuçlarına ulaşırken, sürdürülebilirlik yaklaşımı ve inovasyon temeline dayanan anlayışıyla; Ar-Ge, dijital dönüşüm, mobilite hizmetleri ve çalışanlarının yetkinlik gelişimine olan yatırımlarını sürdürdü.

Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, faaliyet raporu kapsamındaki değerlendirmesinde, şirketin başarılı performansını sürdürdüğünü söyleyerek, “Tofaş hızla değişen dinamikleri yönetme kabiliyeti, sürdürülebilirlik yaklaşımıyla geliştirdiği kurumsal yetkinlikleri, istikrarlı yatırımları ve rekabetçiliğiyle geleceğe emin adımlarla yürüyor. Dijital dönüşüm, inovasyon, ve karbon dönüşümü gibi birbirini tamamlayan programlarla yarınlara hazırlanıyor” dedi.

 Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu da2023 yılı şirketimiz açısından geleceğimiz için çok önemli adımlar attığımız, başarılı iş sonuçları elde ettiğimiz önemli bir yıl olarak tarihimize geçti. Önümüzdeki dönemde tecrübemiz ve sürekli geliştirdiğimiz yetkinliklerimizle güçlü duruşumuzu sürdürecek, otomotiv sanayinin yaşadığı dönüşümde Tofaş olarak ülkemizin önde gelen oyuncusu olmaya ve ezberleri bozmaya devam edeceğiz” açıklamasında bulundu.

Tofaş, 2023 yılı faaliyet raporunu yayınladı. Şirket, geçtiğimiz yıl başarılı finansal ve faaliyet sonuçlarına ulaşırken, Ar-Ge, dijital dönüşüm, mobilite hizmetleri ve çalışanlarının yetkinlik gelişimine olan yatırımlarına devam devam etti.

Raporda; ekonomideki koşulların yanı sıra teknolojik gelişmelerle birlikte otomotiv dünyasının hızlı değişmeye devam ettiği ve, yoğun rekabetin yaşandığı 2023 yılında Tofaş’ın sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri kapsamında, ekonomik değer yaratmaya, toplumsal gelişimi destekleyici projeler üretmeye, çevresel, sosyal ve yönetsel performansı sürekli iyileştirerek paydaşları için yaratılan değeri artırmaya devam edileceği” vurgusu yapıldı.

Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç: “Tofaş, sektör liderliğini 5’inci yıla taşıdı” 

Koç Holding ve Tofaş Yönetim Kurulu Başkanı Ömer M. Koç, faaliyet raporunda yaptığı değerlendirmede, Cumhuriyetin 100’üncü yaşını geçtiğimiz yıl büyük bir mutluluk ve gururla kutladıklarını vurguladı. Koç, Cumhuriyetle neredeyse yaşıt bir topluluk olarak, kurumsal ilke olarak benimsedikleri, Vehbi Koç’un “Ülkem varsa ben de varım; demokrasi varsa hepimiz varız” sözleri doğrultusunda çağdaş Cumhuriyet değerlerinin savunucusu ve hizmetkârı olmaya devam edeceklerini kaydetti. Koç, Şubat ayında meydana gelen büyük depremde yitirilen on binlerce yurttaşımızın acısını asla unutmayacaklarını söyleyerek, bölgeye destek vermeyi sürdüreceklerini de belirtti.

Türkiye otomotiv sektörünün Cumhuriyet tarihi rekorunu kırdığını hatırlatan Ömer M. Koç,  pazarın 2023 yılında, bir önceki yıla göre toplamda yüzde 9 artışla 1 milyon 468 bin 393 adet üretim seviyesine ulaştığına dikkat çekti. Koç, şu değerlendirmelerde bulundu: “Otomotiv sanayimizin en güçlü oyuncularından biri olan Tofaş, 2023 yılında da başarılı performansını sürdürdü. 55’inci kuruluş yılını geride bırakan Tofaş, 2023 yılında 7 milyonuncu aracını üretirken, 240 bin adetle ülkemiz otomotiv üretiminin yüzde 16’sını gerçekleştirdi ve 60 bin adetlik ihracat yaptı.Türkiye binek ve hafif ticari araç pazarında  yüzde 16,2 pay elde eden Tofaş, Fiat markasıyla sektör liderliğini 5’inci yıla taşırken, tüm markalarımız da kayda değer bir pazar büyümesi elde etti. Tofaş, hızla değişen dinamikleri yönetme kabiliyeti, sürdürülebilirlik yaklaşımıyla geliştirdiği kurumsal yetkinlikleri, istikrarlı yatırımları ve rekabetçiliğiyle geleceğe emin adımlarla yürüyor. Dijital dönüşüm inovasyon, çevik yönetim ve karbon dönüşümü gibi birbirini tamamlayan programlarla yarınlara hazırlanıyor” diye konuştu.

Stellantis ile stratejik iş birliğine vurgu

Koç, 2023 yılının Mart ayında Koç Holding ile Stellantis Grubu arasında imzalanan çerçeve anlaşma ve Temmuz ayında Tofaş ile Stellantis Türkiye arasındaki satın alma anlaşması olduğunu da sözlerine ekleyerek, “Çok önemli bu stratejik iş birliği, Koç Holding ve Stellantis’in ülkemizin geleceğine olan büyük güvenlerinin güçlü bir teyididir. Rekabet Kurumu onayı da dâhil olmak üzere, düzenleyici onaylara tâbi olan bu işlemin 2024 yılında tamamlanmasını umuyoruz” dedi.

“Tofaş 2023’te de büyümesini sürdürdü” 

Tofaş Yönetim Kurulu Üyesi ve CEO’su Cengiz Eroldu ise Tofaş olarak Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarındaki beş marka ile 200 bin 204 satış adedi ile pazar liderliğini sürdürdüklerine ve Tofaş’ın temsil ettiği markalarla tüm segmentlerde başarılı sonuçlar elde ettiğini de söyledi. Eroldu “Tofaş’ta geliştirerek, ürettiğimiz ve 2023’te Türkiye pazarındaki 500 bininci satışı gerçekleşen Egea’nın, yenilenen versiyonlarıyla 8 yıldır ülkemizin en çok tercih edilen otomobili olması hepimizi bir kez daha gururlandırırken, tasarım ve teknolojinin ayrıcalıklarına geniş kitlelerin ulaşabileceğini bir kez daha ispatladı. Fiat markasının elektrikli araç yolculuğunun ilk kilometre taşı olan 500e ülkemizde ilgi gördü. E-Doblò ve E-Scudo modelleri ile hafif ticari araç pazarında elektrifikasyon kapsamında önemli bir adım atıldı. Premium markalarımızdaki büyümenin dikkat çektiği 2023 yılında; Jeep satışlarında yüzde 50 artış sağlandı. Jeep Renegade ve Compass e-Hybrid modellerinin yanısıra, Avrupa’da yılın otomobili seçilen çevreci SUV Avenger’ı da satışa sunduk. Tonale’nin Plug-in Hybrid Q4 versiyonu ile Giulia ve Stelvio’nun yenilenen versiyonlarının pazara sunulduğu Alfa Romeo markamızda da satışlarımızı 3 katına çıkardık. Lüks segmentte önemli yeri olan Maserati markamızın satışlarında son 3 yılda 12 kat artış gerçekleşirken, 2023 satışları 600 adedi geçti. Tüm bu operasyonel verilerin ışığında, Şirketimizin gelirleri bir önceki yıla göre  yüzde 3, net karı da yüzde 61 artış gösterdi” dedi.

 “Ar-ge, inovasyon ve teknolojik kabiliyetlerimiz itici gücümüz”

Cengiz Eroldu, Tofaş’ın Stellantis Grubu bünyesinde yeni araç geliştirme yetkinliğine ve sorumluluğuna sahip ileri Ar-Ge merkezlerinden birine sahip olduğunu ve Türkiye’nin en çok Ar-Ge harcaması yapan şirketlerinden biri konumunda bulunduğunu kaydetti.  Tofaş’ın küresel otomotiv yazılımı alanındaki ihtiyaçlara yanıt vermek üzere faaliyet kapsamını ve Ar-Ge ekosistemini genişletmeyi, Ar-Ge ihracatını artırmayı hedeflediğini söyleyen Eroldu, . “32 Avrupa Birliği projesinin 2023 yıl sonu itibariyle 21’ini tamamlayan Ar-Ge Merkezimiz, 2023 yılında 8 yeni projenin kabulünü de alarak devam eden proje sayısını 19‘a çıkardı. Dijital optimizasyon uygulamalarıyla akıllı fabrikaya yönelik çalışmalar kapsamında, Son 5 yılda dijitalleşme alanında 1.700’ü aşkın proje gerçekleştirdik. Tofaş’ta geliştirdiğimiz Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı bağlanabilirlik uygulaması Fiat Connect’i yeni fonksiyonlar ile zenginleştirerek, müşterilerimize ek faydalar sağladık. Connect uygulamasını 2024 yılında bünyemizdeki diğer markalarımızda  kullanılabilir hale getirerek, bu teknolojiyi daha geniş kitlelerle buluşturmayı planlıyoruz” dedi.

 Tofaş’ın hedefi 2030 yılında yüzde 50 karbon azaltımı”

Eroldu, Tofaş’ın  ağırlıkla enerji verimliliği projeleri, güneş enerjisi üretimi ve kullanımı ile Kapsam 1 ve 2 toplamında 2030’a kadar yüzde 50 karbon azaltımını hedeflediğini de kaydederek sözlerine şöyle devam etti; “2050 yılında da net sıfır karbon lmayı hedefliyoruz. Koç Holding’in iklim kriziyle mücadele yolunda başlattığı, somut ve uygulanabilir adımları içeren Karbon Dönüşüm Programı’nın bir parçası olarak, iklim krizinin olumsuz etkilerini ortadan kaldırmayı hedefleyen uluslararası “Bilim Temelli Hedefler Girişimi’ne dâhil olduk. Otomotiv sanayinin yaşadığı dönüşümde Tofaş olarak ülkemizin önde gelen oyuncusu olmaya devam edeceğiz. Stellantis grubunun en iyi 3 fabrikasından biri olarak iş güvenliği, kalite ve verimlilik gibi göstergelerde de en ön sıralarda yer alırken, tüm çalışanlarımız için güvenli, sağlıklı, öğrenmeyi ve gelişimi destekleyen bir iş ortamı yaratmayı temel sorumluluklarımızdan biri kabul ediyoruz.  Diğer taraftan genç nesillerin sağlıklı ve donanımlı yetişmesini destekleyen spor ve eğitim alanlarındaki projelerimiz toplumsal gelişime katkı adına önceliğini de koruyor.” diyerek sözlerine son verdi.

Diğer Haberler

Subaru, Auto Express Sürücü Gücü sıralamasında üst üste ikinci kez zirvede

Subaru, Auto Express Driver Power müşteri memnuniyeti anketinde üst üste ikinci kez 'Yılın Üreticisi' ödülüne layık görüldü ve on puan kategorisinden yedisini domine etti...

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI Countryman, Opel Grandland, Peugeot 3008,...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım çalışmalarına hız verdi. Türkiye’de üretime...

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek, yüzde 6,8 pazar payı...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat rakamıyla ikinci büyük pazar olurken,...

Otomotivde 3,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Otomotiv endüstrisinin ocak-haziran dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 19 milyar 987 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Bu rakam otomotiv...

Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Hyundai’den büyük kampanya

Hyundai'den Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Temmuz Ayrıcalığı... Hyundai Motor Türkiye, öğretmen, öğretim görevlisi ve sağlık çalışanlarına yönelik özel satış destek kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında BAYON 1.0T...