Test Sürüşü: KIA Picanto 1.0L 67 BEYGİR OTOMATİK

®
Çok Okunanlar

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma...

Nissan Qashqai’de Temmuz ayına özel 200.000TL’ye varan

Yeni Nissan Juke sıfır faizli kredi avantajıyla dikkat çekiyor...  Nissan Qashqai’de Temmuz ayına özel 200.000TL’ye varan nakit alım desteği C-SUV segmentinin...

PETRONAS Syntium Serisi İle Motorunuz Yaz Sıcaklarında da Serin kalıyor

“Isıyı Kontrol Edin” sloganıyla öne çıkan PETRONAS Syntium motor yağları serisi, yaz aylarında artan sıcaklıkların olumsuz etkilerine karşı güçlü...

Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor. LFP hücrelerini kullanan diğer...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat...

Opel, Yeni Frontera GRAVEL Konsepti

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni nesil Frontera için çok özel bir konsept versiyon hazırlayarak XS CARNIGHT Wörthersee etkinliğinde görücüye...

Suzuki’den Temmuz Ayına Özel Çok Cazip Finansman

Suzuki Modellerinde Temmuz Ayına Özel 0 Faiz Nakit Alım Fırsatları!  Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle...

Yazar-Fotoğraf: Özgür Sunay | HILLSIDE BEACH CLUB – FETHİYE

MACERAYA HAZIR MISIN?

Yeni 2021 model KIA Picanto ile toplamda 2 günde 1650km yol katettim. İstanbul’dan başladığım rotam yolculuğumda Bursa, İzmir otobanı üzerinden öncelikle Denizli’ye vardım. Rota’ma gidiş yolumda aracımı 90km üzerine çıkmayarak sabit olarak 77-80km olarak Denizli’ye kadar kullandım. İstanbul’da full depo olarak yola çıktığımda gözüm önümde kadranda yer alan araç bilgisayarında sürekli ortalama ve anlık yakıtımı takip ettim. Osmangazi köprüsünü geçtikten sonra aracımın ortalaması 3.0 litre idi. Daha sonra ise 2.9 litre ve 2.8 litreye kadar aracın yakıt sarfiyatını düşürüp sabit hızım ile sürekli olarak mola yerlerinde duraklamak sureti ile devam ettim. Aracımın yakıtı yol şartları ile birlikte artık 100km’de ortalamada 3.0 litreye sabitlendi. Yakıt deposu 35 litre olduğu için Yarım depoda 450 km yol katettim. Daha sonra gece saatlerinde Denizli – Merkezefendi mahallesine vardım. Orada ufak bir mola verdim. Saat takribi olarak gece yarısı 00.00’ı buldu.

Amacım ertesi gün konaklama yapacağım Fethiye Hillside Beach Club otele varabilmekti. Akıllı cep telefonumu usb ile Kia Piconta Android Car Play’e bağladım. Hemen anında bağlandı tanıdı. Sonrasında ise sesli ya da ekrandan yazma komutları ile Picanto’nun dokunmatik ekranından telefonuma hükmedebildim. Ayrıca, araç beni arada sesli komutları ile de uyardı. Denizli – Merkezefendi mahallesinden çıkmadan mola vermiş olduğum yerde aracımın rotasını Fethiye Hillside Beach Club olarak navigasyondan belirledim. Ve bana Rotamı verdi:) Güldüğüme bakmayın. O kafa ile uykusuz ve yorgun gece aklıma geldi. Daha önce Denizli üzerinden Fethiye’ye hiç gitmedim. Gitti isem de hatırlamıyorum. En azından bu yoldan.

Navigasyonum öncelikli rota olarak 3 saat 14 dakika ile 200km kalan yolumu bana Serinhisar, Acıpayam, Çameli – Fethiye yolu olarak verdi. Rotamı elbette takip ediyorum. Yalnız saat 00.30 suları olduğunda Akalan mevkii Acıpayam – Çameli yoluna bir dönüş verdi. Birden yıldızlar gökyüzünde beliriverdi. Ürperten adrenalin çıkarıcı karanlık ve yalnız bir gece. Yoldan araç geçmiyor. Yerleşim yerleri cami ışıkları bir kaçtane 1km uzaklıkta. Maceralı bir Dağ yolunda tek başıma ve sadece ara sıra TRT Fm radyonun çektiğini hatırlıyorum. (Akıllı telefonların ve teknolojinin faydalarından bahsediyor.) Gözüm navigasyon ve ortalama hız yakıt ekranımda. Uzunlarımı yakmadan gidemiyorum. Ortalama da hızım 60-70km bazen 80’e çıkabiliyorum. Bazende çok kısa belki 90’ını gördüm mü hatırlamıyorum. Ama bu yolun henüz başı ve ortasına bile gelmedim.

Çamlıel-Fethiye dağ yolu 1500 metre yukarıda olan özellikle yalnız yolculuk yapmayı sevmeyen Maceraseverler için biçilmiş bir yol. Manevrası bol, virajları ard ardına, genelde bozuk yol hatta yol üzerinde düşen kayalar, daracık yolda karşıdan gelen araca yol vermek için önceden farlarını görerek ona göre hamle yapmanız gerekiyor. Devamlı tırmanma isteyen virajlı dar kaygan çakıllı bozuk bir yol olduğu için o sebeple aracınızı sürekli performanslı kullanmak durumunda kalırsınız. Yoksa daha fazla bir eziyet ile karşılaşak orada vakit geçirmek özellikle gecenin 1.30’unda tek başınıza hiç hoşunuza gitmeyecektir. Karanlık ve sadece yıldızlar eşliğinde navigasyonda gördüğünüz fazla girinti çıkıntılar sebebi ile aracınızın lastiği patlamasın diye düşünürsünüz…

Çünkü o yolda yapabileceğiniz hiç bir şey olamaz. Dağın tepesinde yolu olmayan bir yerde canlı ile karşılaşsanız bile emin olun bu bir insan olmayacaktır. O sebeple bu yola bir kere mutlaka gündüz seyahat edin derim. Ardından illa gece yarısı bu yoldan geçecek iseniz benim gibi Macera aradıysanız o zaman tek başınıza geçebilirsiniz. Ama tavsiye etmiyorum kesinlikle. Yanınızda mutlaka güvendiğiniz biri ve aracınızdan da emin olmanız güvenli bir araç sizi yolda bırakmayan her türlü zorluklara göğüs gerecek olan ve performansı yüksek bir araç tavsiye ediyorum. KIA Picanto aracı manuel vitesi ile otomatik vites haricinde kullandım. Zorlu yollarda gazı sonuna kadar açarak ilerledim. İnanıyorsanız ufak bir WRC rallisi bile 3 saat durmadan o yorgunlukla yaptım. Sonunda dağ yolundan indim. Yaylaların arasından geçtim. Bir caminin içinden avlusundan geçerek, dar yollardan bir orman yoluna girdim. Ormanın içinde en son geçerek asıl tali Ana yola Fethiye’ye çıkış yaptım. Fethiye tabelasını gördükten sonra’da inanamadım. Ben buraya gelebildim ama nasıl ? Hillside Beach Club yollarında ise Kia Picanto araç ile zor performans hareketleri ile devam ettim. Dönüşte ise artık yakıt sarfiyatından ödün verdim. Bir daha gündüz dahi o yola girmeden Navigasyon’dan asıl diğer Denizli yolu üzerinden İstanbul’a dönerken Osmangazi köprüsü öncesinde yoğun siste 140-150km hız ile abartmıyorum diğer araçlar 70-80km ile zar zor ilerlerken Picanto ile sisi yararak geçtik. Dönüş yolculuğum sonrasında toplamda 1650km yol katettim. Bu kadar performans ile toplamda ortalamada araç en fazla 4.0-4.5 litre benzin yaktı. Yani sonunda anladım; Picanto ile kasmaya gerek yok…

Çameli – Fethiye Dağ yolundan Google tarafından Kış mevsiminde bazı çekilmiş görüntüler:

 

Diğer Haberler

Automobile Magazine, “Yeni MINI COUNTRYMAN”ı jüri oylamasında birinci sıraya yerleştirdi

Automobile Magazine, dergisi künye yazarlar ve editörlerinden oluşan seçilmiş jüri üyeleri BYD SEAL U, JAECOO 7, Kia EV3, MINI Countryman, Opel Grandland, Peugeot 3008,...

ATMO Group SWM Motors G01 Pro modeli Türk tüketicilerinin beğenisine sunulacak

SWM Motors ile Türkiye’nin en ulaşılabilir SUV modellerini pazara sunan ATMO Group, Urzema Holding ile kurduğu ortak girişimle yatırım çalışmalarına hız verdi. Türkiye’de üretime...

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan Yeni 3008 Plug-in Hybrid Açıklamaları ve Değerlendirmelerde bulundu

Peugeot Marka Direktörü Gupse Kaplan, yılın ilk yarısında 41 bin 640 satışla geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 29 büyüyerek, yüzde 6,8 pazar payı...

Almanya’ya ihracat yüzde 74 arttı

Haziranda, sektörün en büyük pazarı olan Almanya'ya ihracat, yüzde 74 artışla 556 milyon dolar oldu. Fransa 429 milyon dolar ihracat rakamıyla ikinci büyük pazar olurken,...

Otomotivde 3,4 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdi

Otomotiv endüstrisinin ocak-haziran dönemi ihracatı ise geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artarak 19 milyar 987 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. Bu rakam otomotiv...

Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Hyundai’den büyük kampanya

Hyundai'den Öğretmen ve Sağlık Çalışanlarına Temmuz Ayrıcalığı... Hyundai Motor Türkiye, öğretmen, öğretim görevlisi ve sağlık çalışanlarına yönelik özel satış destek kampanyası başlattı. Kampanya kapsamında BAYON 1.0T...

DS otomobiller 500 bin TL’ye varan 12 ay vadeli

DS AUTOMOBILES MODELLERİNDE TEMMUZ AYINA ÖZEL AVANTAJLI KREDİ VE TAKAS DESTEĞİ FIRSATLARI! Seyahat sanatının temsilcisi DS Automobiles, temmuz ayında Fransız lüksünü seyahat sanatıyla buluşturan DS...