Test Sürüşü: BMW X5 xDrive40e !



Test Sürüşü ve Fotoğraf: U. Özgür Sunay

 

BMW dünyasının en iyileri Akıllı Dört Çeker Sistemi xDrive ile şarj edilebilir plug-in hybrid BMW X5 xDrive40e modelinin test sürüşünü gerçekleştirdik. BMW, SUV dünyası modelleri arasında en büyük olanı Range Rover kadar büyük bir karoser yapısına sahip diyebiliriz. Etkileyici sürüş dinamikleri, olağanüstü verimlilik ve çevre dostu özellikleri BMW X5, Spor Aktivite Aracının özelliklerine uyarlanmış. BMW X5, gövdesi ile kıyaslandığında normal bir otomobilin yakıt tüketimi değerlerini taşıyor. BMW xDrive dört çeker sistemi sayesinde optimum çekiş ve çeviklik sağlarken, tüm sürüş modlarında da dinamik sürüş özelliklerini bir arada sunuyor. Çok yönlülüğü ve dinamikleriyle BMW X5 xDrive40e bu özellikleriyle tüm beklentileri karşılamayı başarıyor. Arka kısımda yer alan eDrive yazısı BMW X5’e özgü küçük bir görsel farklılık yaratmış olsa da, esas farkı, otomobilin tamamen elektrikli modda olan menzilidir. BMW X5 sıfır emisyon ve yakıt tüketimi olmaksızın yaklaşık 30 km’lik menzile sahip. Yüksek gerilimli bataryası bagaj bölümü zemini altına güvenli şekilde yerleştirilmiş. Bagaj bölümü ise 1720 litrelik kapasiteye sahiptir ve hacimli eşyaların taşınması için oldukça ideal. Şarj edilebilir Plug-in hybrid olarak BMW X5 xDrive40e, sürücünün gerçek enerji tüketimini önemli oranda verimli kılmasını mümkün kılan farklı sürüş modları, seçilen sürüş moduna ve sürücünün kişisel sürüş stiline bağlı olarak farklılık göstermekte. Batarya tam dolu durumdayken, yaklaşık 30 kilometre boyunca tek bir damla yakıt tüketmeden ilerleyebilirsiniz. AUTO eDrive modunda ise elektrikli motor ve benzinli motorun optimum kombinasyonu en üst seviyede sizin sürüş güvenliğinizi ve yakıt ekonomisini sağlamak için uğraşır. Şehir içi kullanımda, BMW X5 xDrive40e bir plug-in hibrit otomobilin tüm gücünü kullanır. Kısa mesafeler tamamen elektrikli modda kat edilebilir ve hibrit modda sürüşte ortalama yakıt tüketimi 3,4-3,3 l/100km’dir. CO2 emisyonu 78-77 g/km’dir. Bu açıdan bakıldığında BMW X5 xDrive40e’nin şehir içi sürüşlerde gerçek bir üç litrelik otomobil olduğunu söyleyebiliriz. BMW X5 xDrive40e, otomobilini işle ev arasında kullananlar için de ideal, 50-60 kilometreye kadar olan mesafelerde ortalama 6,5-6,0 litre yakıt tüketimi, bu otomobil sınıfındaki diğer otomobillerin oldukça altında bir veri. Bu sayede Bir BMW X modelinin sunduğu lüksü mükemmel yakıt ekonomisi ile bir arada deneyimleyebiliyorsunuz. Uzun mesafelerde bile düşük yakıt tüketimli sürüşün keyfini çıkarabilirsiniz. BMW X5 xDrive40e’nin ortalama toplam menzili 830 kilometre.

BMW X5 xDrive40e, 830 kilometrelik uzun yolu katetmek için toplam 11,0-10,5 litrelik yakıta ihtiyaç duyar. BMW X5 xDrive40e, gücünü kaputun altında yatan BMW TwinPower Turbo 4 silindirli benzinli motor ve yüksek verimliliğe sahip eDrive elektrikli motordan alıyor. Bu motorla beraber bir SUV araçta olması gereken vazgeçilmez, Akıllı dört çeker sistemine sahip BMW xDrive ideal çekiş gücü sunuyor. Aynı zamanda tüm bunlar, EfficientDynamics teknolojilerinin birleşimi, düşük yakıt tüketiminin yanı sıra tüm sürüş koşullarında olağanüstü sürüş dinamikleri ve denge sunan yenilikçi bir otomobil yaratılmasını sağlıyor. Akıllı enerji yönetimi sayesinde, İster günlük olarak işe giderken, ister haftasonu seyahatlerinde yaklaşık 30 kilometreye kadar olan kısa yolculuklar tamamen elektrikli modda gerçekleştirilebilir. Bu da emisyonsuz ve yakıt tüketimi olmadan sürüş anlamına gelir. Daha uzun mesafeler veya daha zorlu rotalarda, akıllı enerji yönetimi elektrikli motor ve yanmalı motorun en verimli şekilde birleştirilmesini sağlıyor. eDrive butonu sürücünün üç farklı elektrikli sürüş modu arasından seçim yapmasına olanak sağlar. Bu modlar standart AUTO eDRIVE modu, tamamen elektrikli MAX eDRIVE modu ve SAVE BATTERY modudur.

AUTO eDRIVE modunda, akıllı BMW EfficientDynamics sistemi sürüş hızına ve batarya şarj durumuna göre elektrikli motor ve yanmalı motorun en verimli kombinasyonunu belirler. Bu mod iki aşamadan oluşur. Batarya şarj durumu %12-%100 arasındaysa, otomobil yakıt tüketimi olmadan 70km/sa hıza kadar kullanılabilir. Daha yüksek hızlarda ve daha zorlu gerekliliklerde, otomatik olarak benzinli motora geçiş yapılır. Batarya şarj durumu %12’nin altına düşerse, BMW X5 xDrive40e 55km/sa hıza kadar ortalama hızlanma ile tamamen elektrikli modda sürülebilmektedir.

Maksimum elektrikli sürüş keyfi. MAX eDRIVE modu maksimum 120km/sa hıza kadar tamamen elektrikli sürüşü mümkün kılar. Daha yüksek hızlarda veya hızlanma potansiyeli olmadığında, otomatik olarak yanmalı motora geçiş yapar. Batarya şarj seviyesi düşük olduğunda SAVE BATTERY modu bataryanın yanmalı motorla şarj olmasını sağlar veya şarj seviyesinin korunmasını sağlar. Böylece sürücü, batara kapasitesini daha sonra tamamen elektrikli sürüş için saklayabilir. Navigasyon sistemine varış noktası girildikten sonra öngörülü enerji yönetimi, hız limiti ve mevcut trafik durumu hakkındaki gerçek zamanlı bilgiler gibi verileri kullanarak planlanan rotayı analiz eder.

Bu yolla, sistem tamamen elektrikli sürüş modunu verimli, uygun şekilde ve en faydalı rota (ör. şehirde sürüş sırasında) üzerinde kullanır. İster geleneksel evde kullanıma uygun priz, ister kapsamlı 360° ELEKTRİKLİ ürün ve hizmet yelpazesinden BMW i Wallbox kullanıyor olun, yüksek gerilimli bir bataryanın şarj edilmesi hiç bu kadar kolay olmamıştı. Çok sayıda ChargeNow ev-dışı şarj istasyonu sayesinde dışarıdayken de otomobilinizi şarj edebilirsiniz.

Otomobil evde geleneksel 230 volt elektrik soketi üzerinden rahatlıkla şarj edilebilir ve dört saatten kısa sürede “deposu dolar”. Otomobilin şarj soketi ön sol panel üzerindeki flapın arkasında yer alır. Otomobilinizi şarj etmeniz için gerekli olan tek şey, bagaj bölümünü zemini altında güvenli ve yer kaplamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Özel bir izolasyon, şarj portunu ve fişini dış etkilere karşı korur. Şarj portu üzerindeki LED ışık halkaları şarj durumunu görsel olarak bildirir.

Normal güç prizi yerine şarj istasyonu olarak BMW i Wallbox monte edilebilir. BMW i Wallbox daha yüksek şarj gücü ve çok daha kısa şarj süresi sunar. Özel olarak uyarlanmış gösterge panelindeki ekran sürücüye yüksek gerilimli bataryanın mevcut şarj durumu hakkında bilgi verir. Örneğin güç kaynağındaki şarj kuvvetine, şarj sırasında otomobilin içerisinde elektrik tüketen aktif cihazlara ve Wallbox kullanımı gibi çeşitli faktörlere bağlı olarak boş bir yüksek gerilimli bataryanın tam dolu olarak şarj edilmesi üç saatten kısa sürede gerçekleşir.

Harici şarj sırasında, yüksek gerilimli bataryanın şarj durumunu etkilemeden yolcu bölmesi önceden ısıtılabilir veya soğutulabilir. Geleneksel ev tipi elektrik prizlerine ek olarak, otomobil ev-dışı şarj istasyonlarında kolay ve rahat bir şekilde şarj edilebilir. Bu yöntemle sürücü alışverişe gittikten sonra yerel emisyon üretmeksizin yoluna “dolu depo” ile devam edebilir. Otomobilinizi şarj etmeniz için gerekli olan tek şey, otomobilinizle birlikte sunulan ve bagaj bölümünü zemini altında güvenli ve yer kaplamayacak şekilde yerleştirilebilen kablodur. Şarj portu üzerindeki LED ışık halkaları şarj durumunu görsel olarak bildirir. Opsiyonel navigasyon sistemi ve plug-in hibrit otomobillere yönelik My BMW Remote uygulaması uygun şarj istasyonunun konumu ve müsait olup olmadığı konusunda sürücüye bilgi sağlar.

iOS ve Android uyumlu plug-in hybrid otomobiller için BMW Remote Uygulaması, otomobilin konumu, akü şarj seviyesi ve kalan mesafe gibi konularda, otomobilin mevcut durumuna ilişkin detaylı bilgi sunar. Şarj işlemi haftalık zamanlayıcı ile uzaktan kontrol edilebilir ve otomobilin iç sıcaklığı bir sonraki yolculuğunuz için zamanında uzaktan ayarlanır. Varış noktaları, popüler mekanlar ve şarj istasyonlarının konumu uygulama üzerinden kolayca otomobile gönderilebilir. Plug-in hybrid otomobiller için BMW Remote Uygulaması her yolculukta verimliliği ölçer ve otomobilin nasıl daha verimli şekilde kullanılacağı ve menzilinin nasıl uzatılacağına ilişkin yararlı öneriler de ayrıca sunmaktadır. BMW X5 plug-in hybrid modelindeki ısıtma ve klima sayesinde yazın konforlu ve serin bir otomobile kışın ise sıcak ve camların buğulanmadığı bir otomobile binebilirsiniz.

BMW X5 Hyrid Test Sürüşümüz, 01 Aralık 2017 tarihli basılı ve dijital dergimizde ayrıca yayınlanmıştır.