Rusya-Ukrayna Savaşı Hammadde Krizini Derinleştirecek

®
Çok Okunanlar

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in...

DS 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle kutladı

DS Automobiles, DS'in 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle görkemli bir şekilde kutladı. Etkinlikte "DS, a work of art for...

Mercedes-Benz Türk Yeni Multimedya Kokpit 2

Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araçlarda dijitalleşme vizyonunu bir adım öteye taşıyarak, Yeni Multimedya Kokpit 2 sistemini Mercedes-Benz Actros L...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6...

Geçtiğimiz yıl 50’inci yaşını kutlayan ve 200’den fazla premium yedek parça markasının ana distribütörlüğünü yapan MOTOR AŞİN, Rusya-Ukrayna Savaşı’nın otomotiv sektöründe küresel çapta yaşanan problemleri derinleştireceğine dikkat çekti. Global otomotiv endüstrisi çip krizi, yüksek lojistik maliyetleri ve parça bulunabilirliği ile boğuşurken, otomotivdeki küresel hammadde ihtiyacının yüzde 40’ını Rusya’nın karşıladığını ifade eden MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “ABD ve Avrupa ülkeleri, Ukrayna ve Rusya’dan tedarik ettiği kritik hammaddeleri ve komponentleri alternatif pazarlardan tedarik ederek üretimi regüle edebilir. Fakat bu durum sebebiyle araç başı üretim maliyetlerinin tekrar artacağını öngörüyoruz; iç pazar dahil otomotiv üretiminde ve tedarik sanayinde daralma ile karşı karşıya kalabiliriz.” dedi.

Ülkemizde otomotiv ve ticari araç pazarında, yedek parça ve satış sonrası sektörünün gelişiminde önemli roller üstlenen MOTOR AŞİN, Rusya ve Ukrayna arasında yaşanan savaşın otomotiv endüstrisine bırakacağı etkiler üzerine değerlendirmelerini paylaştı. Soğuk savaşın başlaması halinde otomotivde maliyetlerin artacağı ifade edilirken, tedarik ve enerji piyasalarındaki gergin atmosferin, otomotive de hammadde tarafında sıçrayarak yeni bir kriz riski ortaya çıkardığı belirtildi. Hali hazırda otomotivin küresel boyutta birçok problemle yüz yüze kaldığını söyleyen MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, Rusya’nın en önemli hammadde tedarikçilerinden olduğuna ve otomotiv sektöründe küresel hammadde ihtiyacının yüzde 40’ını karşıladığına dikkat çekti.

Çip üretiminde gerekli olan hammaddelerde Rusya aktif rol oynuyor

Otomotivde kullanılan nikelin tedarikinde dünyada üçüncü sırada yer alan Rusya, paladyumun da yüzde 40’ını tek başına karşılıyor.”

şeklinde konuşan Aşçı, “Ek olarak çip üretiminde kullanılan neon ve C4F6 (hekzaflorobütadien) gazlarının tedarikinde Rusya, Ukrayna ile birlikte en önemli tedarikçisi konumunda. ABD’nin yılda 8 milyon tondan fazla neon ve C4F6 türü gaz tükettiğini ve Ukrayna’dan ithal ettiğini de hatırlatmak istiyoruz.” açıklamasını yaptı.

Türkiye iki ülkeye toplamda yılda ortalama 1 Milyar Dolarlık otomotiv ihracatı gerçekleştiriyor

Rus otomotiv pazarının geçtiğimiz yıl yüzde 4.3 büyüme göstererek 1.67 milyon araç ürettiğini söyleyen Aşçı, buna karşın “OİB verilerine göre ülkemizin otomotiv ihracatında 9’uncu sırada yer alan Rusya’ya, 2021’de 705 Milyon Dolarlık ihracat yapıldı, bunun 625 Milyon Dolarlık kısmını ise tedarik sanayi kapsıyor. Ukrayna içinse bu rakam 220 Milyon Dolar. Otomotivde ihracatın büyük bölümünü AB ülkelerine yapan ülkemizin, savaş nedeniyle ekonomik darboğaza girecek bu ülkelerden pazar kaybı yaşama riskini göz ardı etmemek gerekiyor.” dedi. Savaşın AB ülkelerindeki üretime olacak etkilerine de mercek tutan Aşçı ABD ve Avrupa ülkeleri, Ukrayna ve Rusya’dan tedarik ettiği kritik hammaddeleri ve komponentleri alternatif pazarlardan tedarik ederek üretimi regüle edebilir. Fakat bu durum sebebiyle araç başı üretim maliyetlerinin tekrar artacağını öngörüyoruz; iç pazar dahil otomotiv üretiminde ve tedarik sanayinde daralma ile karşı karşıya kalabiliriz.” şeklinde konuştu.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...