Otomotiv endüstrisinde dönüşüm vites yükseltiyor

®
Çok Okunanlar

Karsan Otonom e-ATAK ile Rotterdam Havalimanı’nda

Karsan, sektörde ilkleri gerçekleştirmeye devam ediyor. Şimdi de havalimanı ulaşımını elektrikli ve otonom araçlarıyla dönüştürmeye başlayan Karsan, bu kapsamda...

509.400 araç teslimatı gerçekleştirdi…

Škoda Auto, 2025 yılının ilk altı ayında dünya genelinde 509.400 araç teslimatı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde...

Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya’da 5 bin kişiyi işten çıkaracak

Dünyanın en büyük kamyon üreticilerinden Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya'da yaklaşık 5 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu. Almanya merkezli Daimler...

Citroen temmuz ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle

Citroën, üstün konforlu ve gelişmiş teknolojiye sahip modellerini temmuz ayında da birbirinden özel kredi koşulları ve fiyat teklifleriyle sunuyor....

Lassa, Mısır’da İlk Perakende Mağazasını Açtı

Brisa, Lassa markasıyla Kuzey Afrika pazarındaki kalıcı büyüme hedefi doğrultusunda Mısır’ın başkenti Kahire’deki ilk perakende mağazasını açtı. Açılış, markanın...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in...

Hotomobil’den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi

Hotomobil'den Yenilikçi Mobil Yaşam Deneyimi: Yapay Zekâyla Oluşturulan “Yol Şarkıları” Serisi Yayında Türkiye'nin yerli karavan üreticisi Hotomobil, 2015 yılından bu...

Dijital transformasyonun etkilediği sektörlerin başında gelen otomotivde yaşanan değişim, hızını artırarak devamediyor. McKinsey & Company olarak, 2021’e ve sonrasına yön verecek trendleri, otomotiv sektörünün penceresinden incelediğimizde; hızlanan 4. Endüstri Devrimi’nin etkisi öne çıkıyor. Dijital destekli verimlilik artışına dayanan bu hızlanma,
pandemi sürecinde daha da belirgin hale geldi. Covid-19 krizi yapay zekâ ve dijitalleşme gibi alanlarda, bu geçişi birkaç yıla indirdi. Burada, şirketlerin yoğun baskı altında aceleyle yeni teknolojilere uyum sağlamaya çalışırken hata yapmadan ilerleyebilmeleri önem taşıyor. Bu nedenle liderlere; şu ana kadar yaptıkları iyi şeyleri yapılandırmalarını ve kurumsallaştırmalarını öneriyoruz. Yazılımlar, otomotiv endüstrisini hızla yeniden programlıyor Bu genel trendle birlikte, son yıllarda otomotiv endüstrisine dört ana trendin daha yön verdiğini söyleyebiliriz. Bunlar; otonom araçlar (Autonomous vehicles-AV), bağlanabilirlik (Connectivity), elektrifi kasyon (Electrifi cation) ve araç paylaşımı (Shared Mobility) olarak öne çıkıyor. Kısaca ACES olarak adlandırılan bu trendlerin dördü de büyük ölçüde gelişmiş yazılıma dayanıyor. Yan sanayisi, tedarikçileri ve yeni oyuncularıyla birlikte tüm sektörün, yazılım odaklı bu yeni değer zincirindeki kritik noktaların üzerine gitmesi gerekiyor.

Otomotiv endüstri dönüştükçe, yeterli yazılımlara sahip olmayan üreticilerin yaşayabileceği sorunlar listesi uzuyor. Örneğin, söz konusu şirketler; üretimi başlatmakta gecikmeler ya da bütçe aşımları gibi birçok önemli riskle karşı karşıya kalabiliyor. Bu üreticiler, söz konusu risklerin yanı sıra rekabette de daha yenilikçi ürünleri, pazara önceden getirebilen markaların ve sektöre yeni girenlerin gerisine düşebiliyor. Ayrıca, yazılım sorunlarının; büyük geri çağırmalara yol açması veya şirketleri, bilgisayar korsanlığı saldırılarından kaynaklanan müşteri güvenliği risklerine karşı savunmasız bırakması da mümkün.

Günümüzde, otomotiv endüstrisindeki liderlerin, yazılımın önemli olduğu gerçeğini görmesi gerekiyor. Zira yaptığımız araştırmalara göre; yazılım konusunda sektörde öncü konumdaki şirketlerin iş hacmi ve kalitesi, diğer şirketlere göre üç ile altı kat daha fazla olabiliyor. McKinsey & Company olarak, otomotiv sektöründeki mevcut yazılım karmaşıklığının
ve üretkenlik bilmecesinin üstesinden gelinebilmesi için dört boyutlu bir yaklaşım önerisi sunuyoruz. Bu yaklaşımda, yazılımların; hangi faaliyet konularında, hangi çalışma
alanlarında geliştirilmesi gerektiği, nasıl gerçekleştirileceği ve son olarak da nasıl etkinleştirileceğinin ortaya konması büyük önem taşıyor.

Elektrikli araçların şarj sistemleri için stratejik bir yaklaşım şart Bunların yanı sıra elektrikli araçların şarj imkânlarına ilişkin stratejik yaklaşımın, otomotiv sektörünün geleceğinde etkili olacak diğer bir konu olduğunu düşünüyoruz. Otomotiv sektörü hızla yeni modelleri piyasaya sürüyor. Sadece önümüzdeki iki yıl içinde hibritler de dâhil 250’den fazla yeni
modelin tüketiciyle buluşacağı öngörülüyor. 2030 yılında, yollardaki elektrikli araç sayısının 130 milyonu bulması bekleniyor. Bu gelişmelerin, genişletilmiş şarj sistemleriyle desteklenmesi şart. McKinsey olarak yaptığımız araştırma ve çalışmalara göre; bu hazırlıkların tamamlanması için, 2030 yılına kadar küresel ölçekte 110 ila 180 milyar dolar arası yatırım yapılması gerekiyor. Bu hazırlıklar, kamusal alanların yanı sıra evlerde de elektrikli araçların şarj edilebileceği bir dönüşümü de kapsıyor.

Mehmet Başer / McKinsey & Company Ortağı

Diğer Haberler

Sınırları Aşan Kadınlar TransAnatolia 2025

30 Ağustos - 6 Eylül tarihleri arasında düzenlenecek olan 15. TransAnatolia Rally Raid, bu yıl kadın yarışmacıların katılımıyla dikkat çekiyor. Türkiye’nin ve dünyanın en...

Razgatlioğlu’nun Donington’daki üç golü

Toprak Razgatlıoğlu (BMW), Donington Park'taki İngiltere Turu'nda üçlüyü tamamladı. Dünkü Race1 zaferinin ardından Türk sürücü, Superpole Yarışı ve Race2'de de zafer kazandı. Pazar günkü her iki yarışta da ön tarafta SC1'i tercih ederken, arka...

TOSFED Ralli Kupası Fethiye’ye Gitti

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası dördüncü yarış olan Kapadokya Rallisi, Petrol Ofisi Takımı adına yarışan Kerem Kazaz-Corentin Silvestre takımının birinciliği ile sona erdi. Kaza aynı...

Borusan Otomotiv Motorsport Spa Francorchamps’te Zirvede

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunu üçüncü ayağını tamamladı. Belçika'nın dünyaca ünlü Spa-Francorchamps Pisti'nde 27 – 28 Haziran tarihlerinde düzenlenen yarışlar,...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya da taşıdı. Bu sayede Eşarj...

Yeni Opel Frontera Aile Dostu Çözümleri ve Ulaşılabilir Fiyatlarıyla

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Frontera ile geniş hacimli fonksiyonel bir SUV arayan ailelerin tercihi olmayı sürdürüyor. Aile dostuyeni Frontera, yalnızca dayanıklı tasarımı, akıllı...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in kurduğu ortak girişim grubu Urzat,...