Michelin satışlarını yüzde 16.3 artırdı

®
Çok Okunanlar

Michelin Polonya’daki fabrikasını kapattı, Romanya’ya gidecek

Fransız üreticisi Dünyanın önde gelen lastiklerinden Michelin lastikleri Polonya'nın Olsztyn kentindeki fabrikasını kapatıyor. Michelin lastikleri yeni Romanya'daki fabrikasında 4.000...

Petronas Madeni Yağlar ve Mercedes-Benz’den Önemli İş Birliği

Dünyanın en büyük madeni yağ şirketlerinden biri olan ve 100 ülkede faaliyet gösteren PETRONAS Madeni Yağlar ve Mercedes-Benz Global...

Suudi petrol devi Aramco, Çinli Hengli Petrochemical şirketinin %10 hissesini satın alacak

Suudi Arabistan'ın ulusal petrol şirketi Aramco, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, Çinli şirket Hengli Petrochemical'ın %10 hissesini güvence altına almak...

IEA başkanı: Petrol fiyatlarını önemli ölçüde etkilemesi pek olası değil

Orta Doğu'daki gerginliğin, kilit üreticiler çatışmaya girmedikçe petrol fiyatlarını artırması pek olası değil: IEA başkanı Uluslararası Enerji Ajansı Başkanı, mevcut...

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin, 2021 yılında satışlarını yüzde 16.3’lük artışla 23 milyar 795 milyon Euroya yükseltirken, net gelirini ise 1 milyar 220 milyon Euro artışla 1 milyar 845 milyon Euroya çıkardı. 

Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden biri olan Michelin, 2021 yıl sonu finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre Michelin grubu, 2 milyar 966 milyon euroluk segment faaliyet geliri elde ederek gücünü ve iş modeli esnekliğini bir kez daha göstermiş oldu. Söz konusu dönemde grubun satışları yüzde 16.3’lük artışla 23 milyar 795 milyon Euroya yükselirken, net geliri ise 1 milyar 220 milyon Euro artışla, 1 milyar 845 milyon Euro olarak gerçekleşti. Lastik satış adetleri yüzde 11.8 oranında, lastik dışı satışları ise yüzde 7.7 oranında artış kaydetti. Otomotiv segmentinde 18 inç ve üzeri lastiklerdeki pazar payı kazanımları sayesinde, olumlu orijinal ekipman / değişim iş kolu karması grubun teknolojik inovasyon alanındaki liderliğini bir kez daha ortaya koymuş oldu. Grubun açıklanan 2021 performansı, “Michelin in Motion” stratejik planının üç önemli sac ayağını oluşturan ‘Çalışanlar’, ‘Kârlılık’ ve ‘Gezegen’ için belirlenen 2030 hedefleri ile uyumlu oldu. Yönetim pozisyonunda görev alan kadınların oranı yüzde 28.9’a yükselirken, işletme sermayesi üzerinden yüzde 10.3 oranında getiri elde edildi. “Race to Zero” anlaşmasının imzalanmasıyla birlikte çevre taahhütleri güçlendirildi.

“Grubumuz gücünü ve esnekliğini bir kez daha kanıtladı”

Michelin Grubu CEOsu Florent Menegaux konuya ilişkin olarak yaptığı değerlendirmede; “Michelin, 2021 yılında bir yandan çalışanlarını korumaya yönelik önceliğini sürdürürken diğer yandan son derece zorlu koşullarda oldukça iyi sonuçlar elde etti. Karşılaştığımız birçok zorlukla her gün başarılıyla mücadele eden tüm çalışanlarımıza içtenlikle teşekkürlerimi sunuyorum. Elde ettiğimiz sonuçlar bize grubumuzun gücünü ve esnekliğini bir kez daha kanıtladığını gösteriyor. Michelin in Motion stratejimizin kesintisiz olarak uygulanması konusunda çalışmalarımızı sürdüreceğiz” açıklamasında bulundu.

Son Haberler

Tesla Çin’de fiyatları düşürdü

Tesla, Çin'deki elektrikli otomobillerinin fiyatlarını 2.000 dolar daha düşürüyor. Grubun bilanço rakamlarının açıklanmasının arifesinde, yenilenen Model 3, daha önce...

Diğer Haberler