“Her Koyun Kendi Bacağından Asılır…”

®
Çok Okunanlar

Maserati, Rolex Monte-Carlo Masters’da

Maserati, 6-14 Nisan 2024 tarihleri arasında düzenlenecek Rolex Monte-Carlo Masters Şampiyonası’nda yarışmaya hazırlanan tenis efsaneleriyle Monako Prensliği'nde yeniden bir...

Walther Kranz, yarış pilotu Vedat Ali Dalokay’ın sponsoru oldu

İstanbul ve Dubai ofisleriyle global markaların iletişim faaliyetlerini yöneten Walther Kranz, geçtiğimiz yıl TCR Italy DSG şampiyonu olan Vedat...

Fiat Topolino, Eşsiz İtalyan Tarzıyla Elektriklendiriyor

Yeni ve yüzde 100 elektrikli Fiat Topolino, renkli, eğlenceli Dolce Vita tarzıyla şehir içi mobilite dünyasındaki yerini alıyor. Topolino,...

Stellantis Pro One’ın Yeni Nesil Hafif Ticari Araçları Görücüye Çıktı

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis’in ticari alandaki temsilcisi Stellantis Pro One, yeni nesil modellerini yollara çıkarmaya hazırlanıyor. Hafif...
Yazar: Umut Özgür Sunay

15 yılı aşkın Türkiye’de otomotiv dergi yayıncılığı yapıyorum. Daha önce ki yazılarımda da bahsettiğim gibi pek çok derginin imtiyaz sahibi ve genel yayın yönetmeni idim. Zamanın da destekleri olan otomobil markaları ne oldu ise Automobile Magazine, dergimize olan desteklerini gün geçtikçe bıraktılar. Nerede ise iletişimde sıfır olduğumuz markalar var.

Bunun sebebi biz değiliz? Her koşulda her anlamda yıllarca haber konusunda destek verdiğimiz markalar bize yüz çevirdi? Bunun sebebi ne?

Bunun sebebi dergimizin ve sitemizin Türkiye’de en çok okunan takip edilen yayın olması olabilir mi? Acaba markaları haklarında kötü bir şey yazacağız korkusu mu sardı…

Bilemem..

Şunu biliyorum ki, otomotiv markalarının çoğundan artık test aracı bile alamıyoruz. Yıllardır yoğun istek yapmamıza rağmen adı sanı duyulmamış ortada yayını bile olmayan kişilere reklam ve test aracı akıtıldığını, üstelik peş peşe görmek duymak üzücü, kaygı verici.

Bu araçlar hangi yayınlara neden bu kadar sıklıkta tahsis ediliyor? Bu yayınların ya da bu kişilerin ne gibi bir özelliği var?

Bunu bilmiyorum fakat bildiğim bir şey var ise, Türkiye’de 1 numara da olan otomobil dergisi ve haber sitesi olmamıza rağmen biz artık o markalardan test aracı istemiyoruz bile.

Her seferinde olumsuz dönüşler insanın canını sıkıyor. Verdikleri zamanda çoktan testi olmuş ve en son bize gelen araçlar nerede ise testten kalkacak durumda.

Üstelik bu test aracı. Yani istesek sokaklarda yakınlarımızda olan bu araçları sanki bulup, anlatıp çekemeyiz. Yani yapmak istesek yaparız. Fakat bizimle iletişimde olmayan yayınımızı görmezden gelen, yok bilen Türkiye’de ki otomobil markalarına neden bunu yapalım ki?

Youtube da araçlar test ediliyor. Ben daha hiç bir araç hakkında olumsuz diyen birini görmedim. Araçlarınızı övün-dürmek ve her seferinde iyi bir şeyler denmesi için mi? Yani bir kişide çıksın bu araçları eleştirsin olumsuz yönlerinden de biraz bahsetsin olmaz mı?

Sonra, mesela gelelim bu markalardan birine örneğin Peugeot markası, maalesef yayınımıza reklam vermeyen, lansmanlara davetlere çağırmayan, test aracı tahsis etmeyen markaların başında geliyor.

Sonra Toyota markası, haberlerini yapmaya devam ettiğimiz Toyota yayınımızı görmezden gelen yine reklam kullanmayan, iletişimde bulunmayan, test aracı asla tahsis etmeyen markaların başında gelmekte.

Yayınımıza yıllar önce bir iki sefer test aracı vermiş ya da yıllardır yayınımıza hiç bir şekilde test aracı vermeyen iletişimde bulunmayan diğer markalar ise şunlardır;

Audi, Fiat,  Alfa Romeo,  Ford,  Jeep, Hyundai, Subaru

Suzuki, Citroen, DS Automobile, Lamborghini, Ferrari

Honda, Isuzu, Infiniti, Jaguar, Land Rover, Bmw, Mini

Opel, Lexus, Maserati, Porsche, Renault, Dacia, Skoda, Ssangyong

Yayınımıza yapılan bu haksızlıktır. Türkiye otomotiv sektörü için iyi bir şey olduğunu düşünmüyorum. Bu sebeple okurlarımız ile kısıtlı olarak test araçları yorumlarımızı yazılarımızı paylaşmaktayız…

Gerektiği gibi işimizi maalesef yapamıyoruz. Yayınımıza, herkese tahsis edilen test araçlarınında, her ay düzenli şekilde öncelik vermek sureti ile tahsis edilmesi gerekir. Tüm markaların ve modellerinin test için ayrılan teste çıkmış araçlarının hepsini bizde yayınımız adına testini yapmak durumundayız. Tiraj ve okur kitlemizi göz önünde bulundurduğumuz da bunun büyük bir haksızlık olduğunu elbette ki herkes görecektir.

Yıllardır basılı dergilerimizin her birinde yer verdiğimiz, dijital e-dergilerimizde yer ayırdığımız markaların yayınımıza yapmış olduğu tutum, Türk otomotiv yayıncılığı adına kara bir lekeden ibarettir.

Son Haberler

Siemens, Elektrikli Araç Şarj Cihazı Portföyünü Genişletiyor

Siemens, 400 kW çıkışa sahip SICHARGE D şarj istasyonları ile tek seferde 4 elektrikli otomobili aynı anda şarj edilebilen...

Diğer Haberler