Ferrari’nin özel projesi P80/C…

®
Çok Okunanlar

Mercedes-Benz Türk Yeni Multimedya Kokpit 2

Mercedes-Benz Türk, ağır ticari araçlarda dijitalleşme vizyonunu bir adım öteye taşıyarak, Yeni Multimedya Kokpit 2 sistemini Mercedes-Benz Actros L...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan...

Türkiye’nin şarj ağı genişliyor…

Türkiye'nin en yaygın ve yüksek hızlı şarj sınıfında hizmet veren iki operatör Eşarj ve Trugo, Bursa'da başlattıkları 'roaming' uygulamasını Ankara'ya...

Grabber X3 çamur kaya ve zeminlerde üstün performans

General Grabber X3'ün olağanüstü insanlara deneyimleme fırsatı sunacak. Tüm off-road araçlarında Grabber X3 kullanılacak ve cinsi kayalık, çamurlu ve...

Kerem Kazaz WRC3 kategorisinde 17-20 Temmuz tarihlerinde…

2025 Türkiye Ralli Şampiyonası'nın dördüncü yarışı olan Kapadokya Rallisi'ni birinci olarak tamamlayan Team Petrol Ofisi pilotu Kerem Kazaz, genel...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor,...

Test Sürüşü: Hyundai Inster XTech

Hyundai Inster, yüksekleri hedefleyen elektrikli şehir otomobili... Yolcular için en üst düzeyde özerklik ve bol miktarda alan...! Elektrikli şehir otomobillerinin giderek...

Ferrari’den yapılan açıklamaya göre, Flavio Manzoni yönetimindeki Ferrari Tasarım Merkezi’nin mühendislik ve aerodinamik ekibi, markanın karakterine ve ruhuna uygun ancak tamamen özgün yeni bir “Hero Car” yaratmak için müşterisiyle beraber çalışarak sıra dışı bir modele imza attı.

Ferrari’nin özel projesi P80/C, bir “Şahlanan At” tutkununun 330 P3/P4 veya 1966 Dino 206 S gibi ikonik modellerinden esinlenilen ancak onlara benzemeyecek modern bir spor prototip talebi üzerine 488 GT3 modeli baz alınarak geliştirildi. Marka, 4 yıl süren geliştirme sürecinin ardından, özel yapım pist otomobili P80/C’nin yüzünü gösterdi.

Ferrari’nin ürün gamında olmayan yepyeni bir model yaratmak hedefiyle 2015 yılında projeye başlayan Ferrari Tasarım Ekibi, özgün tasarım kurallarına sahip şık ve çekici bir otomobil tasarlamak üzere harekete geçti. Bu noktada Ferrari, otomobilin hem bir pistte hem de bulunduğu her ortamda dikkatleri üzerine çekmesi hedefiyle efsanevi yarış otomobili Dino 206 S ile yol versiyonu Dino 206/246 GT arasındaki yakın ilişki gibi ikili bir ruha sahip olması fikri üzerinden yola çıktı.

Ferrari Tasarım Merkezi’nin Ferrari P80/C’yi tasarlarken, ilk hedefi geçmişle abartılı bir bağ kurmayan bir tasarıma hayat vermekti. Ferrari P80/C çarpıcı tasarım detayları bu bakış açısıyla ortaya çıktı. P80/C, müşterisinin isteği doğrultusunda, henüz ilk göz temasında fark edilecek özgün bir tasarımla şekillendirildi. Tamamı karbon fiber gövdenin teknik fonksiyonlara sahip kısımları çıplak kalırken, otomobilin gövdesi parlak Rosso Vero rengine boyandı.

Otomobilin ismi müşterisi tarafından seçildi. Bu da müşterinin Ferrari’nin spor prototip geleneğine olan bağlılığının renge kadar uzandığının en belirgin noktası oldu. 

Kokpiti iyice öne alma ve arka tasarımı uzatma imkânı sunduğu için alt yapı olarak 488 GT3 şasisi esas alınarak geliştirilen P80/C, böylece daha agresif ve her an ileriye doğru atılmaya hazır dinamik bir görünüme sahip. Ayrıca aerodinamik optimizasyon ile ön ile arka aksa uygulanan baskıyı eşitlemek ve 488 GT3’ün alt yapısından tam olarak faydalanmak amaçlandı.

Aerodinamik verimliliği en üst seviyeye çıkartmak ve arkaya doğru havanın yeniden sıkışmasını sağlamak üzere tavan çizgisinin son noktasına aerodinamik bir profil entegre edildi. Böylece kuyruk ve kanat tarafından oluşturulan yere basma kuvveti güçlendirdi. Aslında bu aerodinamik profil, 2017 yılında Formula 1’de kabul edilen T-kanadından ilham alındı, ancak ön cam ve tavan çizgisi dahil P80/C’nin karoser mimarisine uyarlandı.

Tasarım dili olarak 330 P3/P4’e gönderme yapan arka cam, aerodinamik verimliliği optimize etmek adına içbükey bir şekle sahip ve alüminyum bir ızgara tarafından tamamlandı. Arka spoyler ise aerodinamik gereklilikleri karşılamak için çok geniş tutulurken, stop lambaları ön taraftaki oval cepleri tamamlayan oval oyuklara entegre edildi.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...