Elektrikli araç satışları dünyada %81, Türkiye’de ise %154 oranında arttı

®
Çok Okunanlar

Chery iCAR ile Kişiselleştirilmiş Mobilite

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, globalde kısa bir süre önce tanıttığı iCAR ile yeni nesil mobilitedeki vizyonunu ortaya...

Ankara’da Türkvatan ve Çarpışantürk Zirvesi

Petlas 2025 Türkiye Offroad Şampiyonası'nın ikinci ayağı 27-29 Haziran tarihleri arasında Ankara Mühye'de katıldı. ANDOFF (Ankara Doğa Sporları ve...

Hyundai, TIME’ın “2025’in En Etkili Şirketleri” Listesinde

Hyundai Motor Grubu, TIME dergisi tarafından yayımlanan “2025’in En Etkili 100 Şirketi” listesine bu yıl ilk kez dahil edilerek...

Klasik otomobillerle Prag’dan Osaka’ya 16.000 kilometre

Rahmi M. Koç Müzesi klasik otomobil tutkunlarını sıra dışı bir yolculuğun İstanbul durağında ağırladı... Çek Cumhuriyetinden yola çıkan “Robot” klasik...

Suzuki’den Temmuz Ayına Özel Çok Cazip Finansman

Suzuki Modellerinde Temmuz Ayına Özel 0 Faiz Nakit Alım Fırsatları!  Akıllı Hibrit Teknolojisi ve üstün arazi yeteneklerine sahip sağlam modelleriyle...

STAR Rafineri, “2024 İhracat Şampiyonları” Liste 5. sırada

SOCAR Türkiye grup analizlerinden STAR Rafineri, TİM'in açıkladığı “2024 İhracat Şampiyonları” listesinde 5. sırada yer aldı. Türkiye İhracatçılar Meclisi'nin (TİM)...

Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede

Türkiye akaryakıt sektörünün geleneksel lideri Petrol Ofisi Grubu 17. kez zirvede Türkiye'deki yurt içi akaryakıt satışları 2024 yılında 32,7 milyon...

PwC’nin strateji danışmanlığı grubu Strategy&, küresel ölçekte hazırladığı Elektrikli Araç Satışları İncelemesi’nin 2022 yılı ikinci çeyrek sonuçlarını yayınladı. Bu çalışmaya göre; yılın ilk yarısında küresel bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları, 2021’in aynı dönemine göre %81 arttı. Türkiye’de ise 2022’nin ilk yarısında elektrikli araç satışları, bir önceki yıla göre %154 artış gösterdi. Bu araçların ülkemizdeki toplam pazar payı ise %8’e ulaştı.

Strategy& ve PwC Autofacts iş birliğiyle gerçekleştirilen Elektrikli Araç Satışları İncelemesi raporunda, elektrikli araçların küresel çaptaki satışlarıyla ilgili analizlere yer verildi. İncelemenin 2022 yılının ikinci çeyreğine dair sonuçları yayınlandı. Bataryalı elektrikli araçlar, bu yılın durgun araç piyasasında en çok tercih edilen araç türü oldu. 2022’nin ilk yarısında küresel bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları, önceki yılın aynı dönemine göre %81 artarken, Çin bu artışın büyük kısmında pay sahibi oldu. Çin’deki BEV satışları, 2022’nin birinci yarısında 2021’in aynı dönemine göre iki katını aşarak 2 milyona ulaştı. PHEV satışlarında büyüme Çin’de daha da hızlı ilerleyerek; 2021’in ilk yarısına kıyasla, 2022’nin ilk yarısında %170 arttı. Bununla beraber PHEV mutlak satış sayısı, BEV’lere göre kayda değer derecede azdı.

‘Türkiye, elektrikli araç pazarında iddialı’

Strategy& Şirket Ortağı Kağan Karamanoğlu, elektrikli araç satışlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Genel olarak, Türkiye’de toplam elektrikli araç satışları 2022’nin ilk yarısında önceki yılın aynı dönemine göre %9 artarak %8 pazar payına erişti. Bununla birlikte üretimdeki darboğaz nedeniyle küresel BEV satışlarının artışı kısa vadede hız kaybediyor. Yine de Almanya ve diğer kilit pazarlarda BEV’lerin pazar payı büyümeye devam ediyor. Geleceğin bataryalı elektrikli araç üreticilerinden biri olan Türkiye, BEV pazarının önde gelenlerinden biri olma konusunda iddialı. Türkiye’de 2022’nin ilk yarısında BEV satışları, önceki yılın aynı dönemine göre %154 artarak 2.263 birime yükseldi.”

En çok büyüme İngiltere’de, Almanya’da ise teşvikler azalıyor

2022’nin ilk yarısında genel PHEV satışları, 10 Avrupa pazarında önceki yılın aynı dönemine göre %14 azaldı. Diğer Avrupa pazarlarında ise Hollanda ve İsveç, BEV satışlarında en büyük artışı kaydetti. 2021’in ilk yarısına göre 2022’de Hollanda’da %82, İsveç’te ise %77 artış oldu. İsveç’in BEV pazar payında son dönemde kayda değer artış yaşandı. 2020’de %9 olan oran, 2022’nin ilk yarısında %27’ye ulaştı. Hollanda ise BEV pazarının iyi geliştirilmiş şarj altyapısının avantajlarından faydalandı. Bu dönemde en çok büyüme İngiltere’de gözlenirken, BEV pazar payı %14 oldu. BEV’lerin oldukça yaygınlaşmasıyla, İngiltere hükümeti elektrikli araç satın alırken sağlanan 1.500 pound değerindeki hibeyi kaldırdı. Almanya da 2023’ten başlayarak BEV teşviklerini önemli ölçüde azaltmaya hazırlanıyor. PHEV teşvikleri ise bu yılın sonunda kaldırılacak.

Rapora göre; otomobil üreticileri, elektrikli arabaların gelecekteki rekabetine hazırlanmak için çeşitlerini artırdı. Üreticiler, BEV’lerde segmentasyona giderken, uzun menzilli binek arabalar pazarda önemli bir yer tuttu. Kişisel araçlar dışında, büyük firmaların filoları da BEV araçları kullanmak için adımlar attı. Hertz, Venmo, Fedex gibi firmalar, sıfır emisyon hedefleri çerçevesinde tamamen BEV’leri kullanmak için girişimlerde bulundu. Tesla ve Audi gibi BEV alanında öncü firmalar da şarj istasyonlarını çoğalttı ve kullanıcıya daha ulaşılabilir bir sürücü deneyimi sağlamak için projeler başlattı.

Diğer Haberler

PETRONAS Syntium Serisi İle Motorunuz Yaz Sıcaklarında da Serin kalıyor

“Isıyı Kontrol Edin” sloganıyla öne çıkan PETRONAS Syntium motor yağları serisi, yaz aylarında artan sıcaklıkların olumsuz etkilerine karşı güçlü bir çözüm sunuyor. Gelişmiş sıvı...

TURFİLO ile İstanbul’da Yeni Bir Dönem Başlıyor

1996 yılından bu yana Türkiye’de sürücülerin her an yanında olan Tur Assist, asistans alanında getirdiği yeniliklerle sigorta sektörüne katma değer yaratmaya devam ediyor. Yol...

OE’den satış sonrası pazarına – Mükemmel frenleme

ZF Aftermarket, kapsamlı ürün portföyü, dijital ekosistem entegrasyonu ve güvenilir iş ortağı ilişkilerinden oluşan üç temel üzerine inşa ettiği stratejisi ile daha akıllı, daha...

Mercedes-Benz’den Temmuz ayına özel finansman

Mercedes-Benz Otomotiv ve Mercedes-Benz Finansal Hizmetler, yeni otomobil ve hafif ticari araç alımlarında Temmuz ayına özel finansman seçenekleri sunuyor. Mercedes-Benz Kasko’yu tercih eden kurumsal müşterilere...

Tesla, LFP pil fabrikasını tanıttı, neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor

Tesla, Nevada'daki lityum-demir-fosfat (LFP) pil hücresi fabrikasını tanıttı ve üretime başlamaya neredeyse hazır olduğunu iddia ediyor. LFP hücrelerini kullanan diğer birçok otomobil üreticisi gibi, Tesla...

Tesla yıllık bazda %13’lük bir düşüş yaşadığını söyledi

Bir yıldan fazla bir süredir düşen satışlarla mücadele eden Tesla, ikinci çeyrekte işleri tersine çeviremedi. Çarşamba günü Tesla, 2. çeyrekte küresel olarak 384.122 araç teslim...

McLaren süper otomobili Yılın Performans Otomobili seçildi

McLaren Artura, 2025 Yılının Auto Express Performans Otomobili Seçildi McLaren Artura, yayının Londra'da düzenlenen 2025 Yeni Otomobil Ödülleri etkinliğinde Yılın Auto Express Performans Otomobili seçilerek...