Elektrikli araç satışları dünyada %81, Türkiye’de ise %154 oranında arttı

®
Çok Okunanlar

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor,...

Stellantis, hidrojenli araç programını durdurdu

Stellantis, hidrojen yakıt hücresi teknolojisi geliştirme programını durdurma kararını açıkladı. Hidrojen yakıt ikmali altyapısının sınırlı mevcudiyeti, yüksek sermaye gereksinimleri...

Yeni Opel Frontera Aile Dostu Çözümleri ve Ulaşılabilir Fiyatlarıyla

Alman otomotiv üreticisi Opel, yeni Frontera ile geniş hacimli fonksiyonel bir SUV arayan ailelerin tercihi olmayı sürdürüyor. Aile dostuyeni...

DS 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle kutladı

DS Automobiles, DS'in 70. Yıldönümünü özel bir etkinlikle görkemli bir şekilde kutladı. Etkinlikte "DS, a work of art for...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6...

Grabber X3 çamur kaya ve zeminlerde üstün performans

General Grabber X3'ün olağanüstü insanlara deneyimleme fırsatı sunacak. Tüm off-road araçlarında Grabber X3 kullanılacak ve cinsi kayalık, çamurlu ve...

Çin markaları Eskişehir’deki Fabrikasında Üretime Başlıyor

Dünyanın önde gelen küresel otomotiv satış ve dağıtım şirketlerinden ATMO Group ile Türkiye’nin önde gelen sanayi kuruluşlarından Urzema Holding’in...

PwC’nin strateji danışmanlığı grubu Strategy&, küresel ölçekte hazırladığı Elektrikli Araç Satışları İncelemesi’nin 2022 yılı ikinci çeyrek sonuçlarını yayınladı. Bu çalışmaya göre; yılın ilk yarısında küresel bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları, 2021’in aynı dönemine göre %81 arttı. Türkiye’de ise 2022’nin ilk yarısında elektrikli araç satışları, bir önceki yıla göre %154 artış gösterdi. Bu araçların ülkemizdeki toplam pazar payı ise %8’e ulaştı.

Strategy& ve PwC Autofacts iş birliğiyle gerçekleştirilen Elektrikli Araç Satışları İncelemesi raporunda, elektrikli araçların küresel çaptaki satışlarıyla ilgili analizlere yer verildi. İncelemenin 2022 yılının ikinci çeyreğine dair sonuçları yayınlandı. Bataryalı elektrikli araçlar, bu yılın durgun araç piyasasında en çok tercih edilen araç türü oldu. 2022’nin ilk yarısında küresel bataryalı elektrikli araç (BEV) satışları, önceki yılın aynı dönemine göre %81 artarken, Çin bu artışın büyük kısmında pay sahibi oldu. Çin’deki BEV satışları, 2022’nin birinci yarısında 2021’in aynı dönemine göre iki katını aşarak 2 milyona ulaştı. PHEV satışlarında büyüme Çin’de daha da hızlı ilerleyerek; 2021’in ilk yarısına kıyasla, 2022’nin ilk yarısında %170 arttı. Bununla beraber PHEV mutlak satış sayısı, BEV’lere göre kayda değer derecede azdı.

‘Türkiye, elektrikli araç pazarında iddialı’

Strategy& Şirket Ortağı Kağan Karamanoğlu, elektrikli araç satışlarıyla ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Genel olarak, Türkiye’de toplam elektrikli araç satışları 2022’nin ilk yarısında önceki yılın aynı dönemine göre %9 artarak %8 pazar payına erişti. Bununla birlikte üretimdeki darboğaz nedeniyle küresel BEV satışlarının artışı kısa vadede hız kaybediyor. Yine de Almanya ve diğer kilit pazarlarda BEV’lerin pazar payı büyümeye devam ediyor. Geleceğin bataryalı elektrikli araç üreticilerinden biri olan Türkiye, BEV pazarının önde gelenlerinden biri olma konusunda iddialı. Türkiye’de 2022’nin ilk yarısında BEV satışları, önceki yılın aynı dönemine göre %154 artarak 2.263 birime yükseldi.”

En çok büyüme İngiltere’de, Almanya’da ise teşvikler azalıyor

2022’nin ilk yarısında genel PHEV satışları, 10 Avrupa pazarında önceki yılın aynı dönemine göre %14 azaldı. Diğer Avrupa pazarlarında ise Hollanda ve İsveç, BEV satışlarında en büyük artışı kaydetti. 2021’in ilk yarısına göre 2022’de Hollanda’da %82, İsveç’te ise %77 artış oldu. İsveç’in BEV pazar payında son dönemde kayda değer artış yaşandı. 2020’de %9 olan oran, 2022’nin ilk yarısında %27’ye ulaştı. Hollanda ise BEV pazarının iyi geliştirilmiş şarj altyapısının avantajlarından faydalandı. Bu dönemde en çok büyüme İngiltere’de gözlenirken, BEV pazar payı %14 oldu. BEV’lerin oldukça yaygınlaşmasıyla, İngiltere hükümeti elektrikli araç satın alırken sağlanan 1.500 pound değerindeki hibeyi kaldırdı. Almanya da 2023’ten başlayarak BEV teşviklerini önemli ölçüde azaltmaya hazırlanıyor. PHEV teşvikleri ise bu yılın sonunda kaldırılacak.

Rapora göre; otomobil üreticileri, elektrikli arabaların gelecekteki rekabetine hazırlanmak için çeşitlerini artırdı. Üreticiler, BEV’lerde segmentasyona giderken, uzun menzilli binek arabalar pazarda önemli bir yer tuttu. Kişisel araçlar dışında, büyük firmaların filoları da BEV araçları kullanmak için adımlar attı. Hertz, Venmo, Fedex gibi firmalar, sıfır emisyon hedefleri çerçevesinde tamamen BEV’leri kullanmak için girişimlerde bulundu. Tesla ve Audi gibi BEV alanında öncü firmalar da şarj istasyonlarını çoğalttı ve kullanıcıya daha ulaşılabilir bir sürücü deneyimi sağlamak için projeler başlattı.

Diğer Haberler

Test Sürüşü: Mini Cooper S 2.0lt 204 beygir

Mini Cooper S, daha keskin ve sert ama göstermiyor... Mini Cooper, her zaman kendine özüne, geçmişine sadık kalarak değişir ve en yeni nesil, yenilenmiş bir...

Yeni Renault Austral Türkiye’de Satışa Sunuldu

Renault’nun C segmentindeki başarılı temsilcisi Yeni Renault Austral, yeni yüzü ve geliştirilen donanımıyla 2.190.000 TL’den başlayan fiyatlarla Türkiye’de satışa sunuldu. Yepyeni tasarım çizgilerine kavuşan...

Gücün ve Konforun Yeni Adı BMW X3 20

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Türkiye'ye özel motor ve donanım özellikleriyle geliştirilen Yeni BMW X3 20 modeliyle konfor, günlük kullanım ve BMW'nin karakteristik...

Faruk Ertuğ: “Kapadokya, ralli için eşsiz bir sahneydi”

Başkent Otomobil Sporları Kulübü tarafından bu yıl ilk kez düzenlenen Kapadokya Rallisi, doğa ile tarihin eşsiz buluşma noktası olan peri bacalarının eteklerinde gerçekleştirildi. 40...

Renault Group, 2025 ilk yarı ön finansal rakamlarını açıkladı

Renault Group, 2025 yılının ilk yarısında pazardaki daralmaya rağmen gelirlerini artırmayı başardı. Grup, 27,6 milyar avroluk ciroya ve %6 işletme marjına ulaşırken, değer odaklı...

Test Sürüşü: Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro

Sürüşü geliştirmek için tasarlanmış özgün tasarım ve teknoloji Bmw X3 xDrive 20d M Sport Pro bir şekilde yenilendi ve ürün yelpazesi, pazarımızda takdir edilmeye devam...

Meloni, Avusturya ile otomotiv sektöründe çalışmaya kararlı

Otomotiv sektörünün geleceğine ilişkin belge imzalandı.  İtalya Başbakanı Giorgia Meloni, Avusturya Şansölyesi Christian Stocker ile Palazzo Chigi'de otomotiv sektörü "Endüstrinin Geleceği" sözleşmesini Avusturya ile imzaladığını...