Brisa’nın dijital dönüşümünde bir başarı hikayesi

®
Çok Okunanlar

Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1'deki en büyük pist dışı konu, Mercedes'in onunla sözleşme...

Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya’da 5 bin kişiyi işten çıkaracak

Dünyanın en büyük kamyon üreticilerinden Daimler Truck, 2030’a kadar Almanya'da yaklaşık 5 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu. Almanya merkezli Daimler...

Aprilia Racing, Sachsenring’de mücadeleyi yeniliyor

Aprilia Racing, Assen'de iki podyumla tamamladığı mükemmel bir hafta sonunun ardından, Sachsenring Pisti'nde sezonun on birinci yarışına yenilenmiş bir...

Kâmil Koç, Bulgaristan’ın Varna kentine seferleri 15 Temmuz’da

Türkiye karayolu yolcusunun lider markası Kâmil Koç, küresel iş arkadaşı FlixBus'un desteğiyle Avrupa'daki seyahat ağını genişletmeye devam ediyor. Sektörde...

Tosfed İstanbul Park Yarış Pisti’ne bekliyoruz…

Tosfed İstanbul Park Yarış Pisti halkın kullanımına açıldı. İstanbul Park’ın heyecan verici virajlarında adrenalin dolu bir sürüş deneyimi yaşamak ister...

Brent petrolün varili 69,70 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,70 dolardan işlem görüyor. Dün 70,17 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü...

Brent petrolün varili 68,56 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,56 dolardan işlem görüyor. Dün 69,90 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 68,29...

Dijitalleşmeyi şirket stratejisinin merkezine yerleştiren ve bu kapsamda büyük veri analizlerini merceğine alan Brisa, dijital dönüşüm yolculuğunun önemli bir adımı olarak SAP Türkiye ve SAP Gold Partner’i Vektora ile Karbon Veri Gölü projesini hayata geçirdi. 

 SAP’ın BW/4HANA çözümünü temel alan proje ile farklı platformlardan ve özellikle sahadan elde ettiği verileri anlamlandırıyor ve bunu gerçek ihtiyaçları karşılayacak şekilde kişiselleştirilmiş hizmete dönüştürmek için kullanıyor. 

 Bu sıra dışı projede her çalışan, veriye her platformdan ulaşabiliyor. Her an her yerden stok, satış rakamları gibi verilerin takibini yapabilmek ise hızlıca gerekli aksiyonları almaya imkân tanıyor.  

Türkiye lastik sektörü lideri Brisa, tüm iş süreçlerinde dijitalleşmeyi odağına alıyor. Bu kapsamda farklı projeleri hayata geçiren Brisa, SAP Türkiye ve SAP Gold Partner’i Vektora ile BW/4HANA projesini hayata geçirdi. Vektora ile toplamda 11 ay sürede devreye alınan sistem için mevcut veri ambarı BW/4HANA platformunda yeniden tasarlandı, Power BI üzerinde şirket genelinde self servis raporlama kültürüne geçirildi ve MS Azure platformunda ileri analitik uygulamalarına uygun bir altyapı oluşturuldu.

Kurum içinde Karbon Veri Gölü Projesi olarak anılan proje, SAP ile birlikte farklı platformlardan elde edilen verilerin anlamlandırılıp hizmete dönüşmesini sağlayan tek, güvenli ve esnek bir sistem olarak konumlandırılıyor. Karbon Veri Gölü Projesi ile Brisa sahadan akan verileri birleştirip hem anlamlı sonuçlar elde ediyor hem de gerçek ihtiyacı karşılayacak şekilde kişiselleştirilmiş hizmetler sunuyor. Bu sayede her çalışan, veriye her platformdan kolayca ulaşabiliyor.

Brisa, analitik yolculuğunun temel taşlarından birini oluşturan Karbon Veri Gölü Projesi’yle veriyi değere dönüştürerek büyük kazanımlar elde etti. Karbon platformu üzerinden sağlanan veriler Brisa’nın Depo Sistemleri Otomasyonu’nu ve saha takip sistemi Genba Room’u da besliyor. Depo Optimizasyon Sistemi ile depodaki her süreç için uçtan uca izlenebilirlik sağlayan bu sistem global operasyonlarda optimizasyona destek oluyor. Ayrıca sistem sayesinde envanterin hangi seviyede kalacağı belirlenebiliyor. Brisa’nın dijital teknolojilerle satış örgütünü güçlendirmeye yönelik oluşturduğu Genba Room üzerinden ise stok durumunu, satış rakamlarını yakından takip ederek gerekli aksiyonları zamanında alabiliyor.

Karbon Veri Gölü Projesi’nin, önceden 400’ün üzerinde sorgu ile yönetilen raporlama altyapısını optimize edip yalınlaştırarak yaklaşık 40 sorguya indirdiğine değinen Brisa CIO’su Tekin Gülşen sözlerine şöyle devam etti: “Dijital dönüşüm, üretimden pazarlamaya, satış kanallarımızdan genel iş yapış biçimlerimize kadar, birçok alanı yeniden şekillendirmeye başladı. Bu kapsamda, önceliklerimize göre bir yol haritası oluşturduk. Bu konuyu dijital projelerin ötesinde, bütünsel bir kültür dönüşümü olarak ele aldık. Karbon Veri Gölü projemizle de karbonun elmasa dönüşmesi gibi büyük veriyi değere dönüştürmeyi amaçladık. Bu konuyu analitik yolculuğumuzun temel taşlarından biri olarak görüyoruz. İyi planlama ile ek ihtiyaçları zamanında görerek projeyi çok hızla devreye alabildik. Çalışanların doğru veriye en hızlı şekilde ulaşmasını ve bu verilerden öngörü oluşturmasını sağlamak adına teknolojinin yanı sıra veri analitiği üzerine çeşitli eğitimler de organize ettik. Öncelikli çıktılara odaklandık, bu da hızlı kazanımlar elde ederken projenin fazlarını devam ettirmemize olanak sağladı. Bunda elbette proje ortaklarımızın tecrübeli ve alanında uzman şirketler olmasının da etkisi büyük.”

Vektora Genel Müdürü Önder Şahin ise şunları söyledi: “Sektörünün lideri Brisa’nın “Cesaretle Yol Alırız” mottosunu her yaklaşımında uyguladığını, gerçekleştirdiğimiz Karbon SAP BW/4HANA projemizde iş ortağı olarak yakından gözlemleme şansı edindik. Analitik yaklaşımın gereklilikten ziyade kültüre dönüşmesine yardımcı olan Karbon projemiz ile Brisa yatırımını; çağımızın en hızlı yatırım aracı olan “veri”ye ve böylelikle de tüm çalışanlarına yapmış oldu. Çevik karar mekanizmasını şeffaf ve veriye dayalı yaklaşımı ile sürdüren Brisa’nın kazanımlarını iş ortağı olarak gözlemlemekten gurur duyuyoruz.”

Veri analitiği mimarisinin altyapısını sunan SAP Türkiye Genel Müdürü Uğur Candan ise “Günümüzde “Veri Odaklı Şirket” stratejisinin önemi ve yaygınlığı her geçen gün artıyor. Yaptığı işleri ve aldığı kararları veriye dayalı analizlerle yapan şirketler, daha çevik hale geliyor, hızlı aksiyon alabiliyor ve hem yaptığı iş hem çalışanları hem de ekosistemi için değer yaratıyor. Veri, günümüzde soluduğumuz hava gibi yeniden kullanılabilen ve kaynağı sınırlı olmayan bir değer. İçinde olduğumuz koşullarda büyük veriden ziyade bu verinin analitiği, anlamlandırılması ve verinin fayda sağlayacak şekilde kullanımı önem kazandı. Uçtan uca dijitalleşmeyi odağına alan Brisa da SAP’nin yol arkadaşlığı ile verilerini çalışanlar, paydaşlar, müşteriler ve tüm ekosistem için fayda sağlayacak hale dönüştürerek büyük kazanımlar elde ediyor. SAP Türkiye olarak Brisa’nın ‘Akıllı işletme’’ olma yolculuğundaki dönüşümüne destek olmaktan büyük mutluluk duyuyoruz.”

Diğer Haberler

509.400 araç teslimatı gerçekleştirdi…

Škoda Auto, 2025 yılının ilk altı ayında dünya genelinde 509.400 araç teslimatı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,6 oranında büyüme kaydetti. Türkiye...

Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1'deki en büyük pist dışı konu, Mercedes'in onunla sözleşme imzalamakla ilgilenebileceğine dair söylentiler dolaşırken...

Formula 1: Red Bull, uzun süredir takım patronu olan Christian Horner’ı görevden aldı

Red Bull Racing, Christian Horner'ı yirmi yıl görevde kalmasının ardından işine son verdiğini duyurdu. Formula 1 takımı, Max Verstappen'in ayrılmasına yol açabilecek çalkantılı bir...

Factbox-Çin’in otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara yönelik küresel bir kaymanın ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir pazara girmek için rekabetçi fiyatlarına...

Teknik Üstünlük ve Elektrikli Performans Bir Arada

Hyundai IONIQ 6 N, Yüksek Performansa Yeni Bir Standart Getiriyor Hyundai Motor Company, yüksek performanslı ikinci elektrikli model IONIQ 6 N'i Goodwood Hız Festivali'nde Oynadı....

Brent petrolün varili 68,56 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,56 dolardan işlem görüyor. Dün 69,90 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 68,29 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil...

BMW Grubu, Çin’deki zayıflığa rağmen satışlarını ikinci çeyrekte artırdı

Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin'deki zayıflığa rağmen ikinci çeyrekte satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271'e yükseltti. BMW Grubu, ikinci çeyreğe ilişkin satış...