Bir Elektrikli Aracın Üretiminde Harcanan CO2, 10 Yıllık Araç Kullanımına Eşit

®
Çok Okunanlar

Türkiye Pist Şampiyonası İstanbul Park’ta Start Aldı

2025 Türkiye Pist Şampiyonası 05-06 Temmuz tarihlerinde İstanbul Park’ta gerçekleşen iki yarış ile start aldı. Geçtiğimiz günlerde pist işletme sorumluluğunun TOSFED’e...

Honda, Goodwood Hız Festivali’ne damga vurmaya hazırlanıyor

Honda, 10-13 Temmuz 2025 tarihlerinde İngiltere’de gerçekleşecek Avrupa’nın en sevilen motorspor etkinliklerden Goodwood Hız Festivali’nde hız tutkunları ile buluşacak....

Ralli Mücadelesi Kapadokya’ya Taşınıyor

Petrol Ofisi Maxima 2025 Türkiye Ralli Şampiyonası 4. yarışı Kapadokya Rallisi, 11-13 Temmuz tarihleri arasında Başkent Turing Spor Kulübü...

MG “En İyi Üretici” ödülüne layık görüldü

MG, İngiltere’de 2025 Yılının En İyi Üretici Ödülünü Kazandı! Autocar Ödülleri 2025’te En İyi Üretici MG Seçildi!  Dünyanın en...

Kâmil Koç, Bulgaristan’ın Varna kentine seferleri 15 Temmuz’da

Türkiye karayolu yolcusunun lider markası Kâmil Koç, küresel iş arkadaşı FlixBus'un desteğiyle Avrupa'daki seyahat ağını genişletmeye devam ediyor. Sektörde...

Petrol fiyatları, ABD’nin tarife hamleleri ve OPEC+ üretim kararıyla düştü

Petrol fiyatları, ABD ticaret tarifelerine ilişkin yeni gelişmeler ve OPEC+ ittifakının üretim artırımı kararının ardından geriledi. Uluslararası gösterge Brent ham...

Karsan Otonom e-ATAK Paris’te…

Dünyanın İlk Seri Üretim Seviye 4 Otonom Otobüsü Karsan Otonom e-ATAKParis’te Yolcu Taşımaya Hazırlanıyor!  Karsan Otonom e-ATAK Eylül Ayından...

Elektrikli araç satışlarının arttığı günümüzde sürdürülebilirliğe farklı bir bakış açısıyla yaklaşan MOTOR AŞİN, yedek parçaların ekosisteme olan etkilerine dair dikkat çekici açıklamalarda bulundu. Elektriklileşmeyi desteklediklerini, ancak yedek parça sektörünün hali hazırda var olan araçların ömrünü uzatarak doğrudan sürdürülebilirliğe pozitif etki ettiğini belirten MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Elektrikli araca geçiş kaçınılmaz ve bu otomobilleri destekliyoruz. Ancak hali hazırda var olan araçların ömrünü uzatan, tekrar üretilmesi için gerekli olan tonlarca CO2 salımını engelleyen yedek parçalar ve satış sonrası hizmetleridir. Bir elektrikli aracın uçtan uça üretim sürecinde ortalama 22 ile 24 ton CO2 doğaya salınırken, konvansiyonel bir araç aynı tüketimi ancak 10 yılda gerçekleştiriyor. Hatta çok nadir araç kullanan biriyseniz bu 35 yıla kadar bile çıkıyor. Sağlam ve kaliteli olarak nitelendirilebilecek bir otomobil ve iyi yedek parça sürdürülebilirliğin önemli bir parçası.” açıklamasını yaptı.

Otomotivde sürdürülebilirlik konusunda yedek parça sektörünün konumuna ışık tutan, 52 yıllık yedek parça şirketi MOTOR AŞİN, elektrikli araçlar kadar hali hazırda yollarda olan araçların da sürdürülebilirliğe katkı sağladığının altını çizdi.

Sıfırdan bir otomobil üretiminin hem ham madde hem de CO2 harcamaları hususunda kritik düzeyde olduğunu hatırlatan MOTOR AŞİN CEO’su Saim Aşçı, “Bir otomobil düşünün, çipinden kauçuğuna, alüminyumundan plastiğine, lityum piline kadar yüzlerce ham maddenin tedarik edilmesi, işlenmesi, sonunda otomobilin üretime geçmesi gerekiyor.

Tüm bu süreçlerde harcanan enerji ve salınan emisyon doğayı tekrar etkiliyor.

Kısacası var olan araçları yedek parça desteğiyle sürdürmek ve korumak, üretim sırasında yayılan CO2 salınımını zaten tamamlamış bu araçların çevresel etkisini minimize etmek adına önemli bir sürdürülebilirlik katkısı sağlıyor. Bu yaklaşım, bu araçları yeniden üretmek veya daha çevre dostu elektrikli araçlarla değiştirmek yerinedaha efektif olabiliyor.Örneğin Mercedes’in uyguladığı reman denilen teknikle ağır vasıta araçların motorları yenilenerek tekrar kullanılabiliyor. Buna benzer teknikler sürdürebilirlik için kritik bir öneme sahip.

Bir elektrikli otomobilin üretimi için bugün ortalama 22 ile 24 ton CO2 doğaya salınıyor. Elektrikli araçlara geçiş kaçınılmaz ve destekliyoruz, ancak işin bu yönünü de irdelememiz gerekiyor.” dedi.

Kullanıma göre 10 yılda da 35 yılda da aynı CO2 ikinci el araçtan salınabilir

Yeni bir otomobil üretmenin her anlamda maliyetli olduğunu aktaran Aşçı, “Buna karşın trafikte var olan bir otomobil, aynı CO2’yi yılda ortalama 15 bin kilometre ile 10 yılda gerçekleştirir. Hatta sevdiğiniz, değerli bir klasik otomobiliniz varsa ve yılda aşağı yukarı 2 bin kilometre kullanıyorsanız, bir elektrikli otomobilin üretiminde ortaya çıkan CO2’yi ancak 35 yılda doğaya salmış oluyorsunuz. Özetle yedek parçalar, bir otomobilin gereksiz yere hurdaya ayrılmasına, görevini yıllarca getirebilmesine, üretim israfının önüne geçmeye yardımcı oluyor, ömrünü uzatıyor. Ömrü uzayan bir otomobil de sürdürülebilirliğin bir parçası oluyor.Mevcut kaynaklarımızdan çevreye zarar vermeden yapacağımız her hamle hızlı bir değişime ve dönüşüme sahne olan otomotiv sektöründe önem arz ediyor.Sağlam, kaliteli olarak nitelendirilebilecek bir otomobil ve iyi yedek parça birlikteliğinin önemi burada ortaya çıkıyor. Ancak yedek parça varsa otomobillerimiz hayatta kalır.” açıklamasını yaptı.

Diğer Haberler

Hamilton Ferrari’den şikayetçi

Yedi kez dünya şampiyonu olan pilot, yağmurlu havada aracı kontrol etmenin neredeyse imkânsız olduğunu belirtti. Hamilton, “Islak zeminde ikinci kez kullandım. Zorluğunu tarif edecek...

Toprak Razgatlıoğlu, Donington Park’ta piste çıkıyor

WorldSBK Şampiyonası'nı 2021 ve 2024 yıllarında kazanarak Türk motor sporları tarihine adını altın harflerle yazdıran Toprak, 2025 sezonunun heyecan verici duraklarından biri olan İngiltere...

Sunderland Fabrikasında yeni e-POWER Qashqai’nin üretimi başladı

Nissan Sunderland fabrikasında yeni nesil e-POWER ile Qashqai'nin üretimi başladı... Nissan Sunderland Fabrikası'ndaki ekip, teknolojik olarak şimdiye kadarki en gelişmiş Nissan Qashqai'nin üretimine başladı. Fabrikada Birinci...

Motorine zam geldi…

Motorin fiyatlarına 1 lira 16 kuruşluk zam geldi. Zamlı fiyatlar bugünden itibaren pompalara yansıdı. Brent petrol fiyatındaki dalgalanma, iç piyasada akaryakıt fiyatlarını etkilemeye devam...

Brent petrolün varili 69,70 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 69,70 dolardan işlem görüyor. Dün 70,17 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 69,60 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün...

Opet Petrolcülük AŞ’ye 131,3 milyon liralık ceza…

Rekabet Kurulu, akaryakıt sektöründe faaliyet gösteren Opet Petrolcülük AŞ'ye (OPET) "bayilik ilişkisini 5 yılın ötesine taşıyan kira stratejisi" dolayısıyla 131 milyon 308 bin 900,95...

Ford Otosan, Otomotivde Sektöre Entegre Okul Modeli

Ford Otosan, Millî Eğitim Bakanlığı iş birliğiyle üretim deneyimi eğitimle buluşturarak otomotiv ana sanayide bir ilke daha imza atıyor. Kocaeli fabrikası içerisinde yaşamın sektöre...