Ticaret Bakanı Sn.Ruhsar Pekcan Hanıma Sesleniyorum…

®
Çok Okunanlar

Maserati, yeni elektrifikasyon çağına öncülük eden GranCabrio Folgore

Maserati’nin, GranCabrio Folgore ile enerji dolu dönüşümünü, yenilikçi ivmesini ve yaratıcılığını gözler önüne serdiği, Trident’in %100 elektrikli yeni serisinin...

En fazla ihracat Fransa’ya yapıldı…

Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerinden yaptığı derlemeye göre, ocak-mart döneminde ülke ihracatına yüzde 2,4 katkı sağlayan Sakarya; İstanbul, Kocaeli, Bursa,...

Maliyetleri düşürdü ve 14.000 kişiyi işten çıkardı

Tesla, küresel olarak işgücünün yaklaşık %10'u olan 14.000 çalışanı işten çıkardı. Zayıf büyüme beklentileri, elektrikli otomobil satışlarındaki genel yavaşlama...

Merhaba, bu yazımda sizlere Türkiye’de 2. El Otomotiv sektörü ve geçtiğimiz günlerde İngiltere ile Türkiye arasında imzalanan değerli Brexit yeni Ticaret anlaşması hakkında görüşlerimi yazmak ve buradan Ticaret Bakanımız Sayın Ruhsar Pekcan Hanım’a da seslenerek istek, talep, arzu ve düşüncelerimi öngörülerimi yansıtmak isterim.

Öncelikle, Türkiye’de en çok bilinen internet ortamında büyük ilan sitelerinde Otomotiv 2.EL pazarına baktığımızda vatandaşlarımızın 35 bin TL den başlayarak, 50 bin TL ve 100.000 TL arasında model yılları çok eski ve hasarı fazla olan, Ağır Hasar Kayıtlı araçlarında aralarında bulunduğu otomobillerin alımları için uğraştığı en tabanda yer alan bu araçların fazlalığı aylardır yaptığımız incelemeler neticesinde çok göze çarpan bir 2. EL Türkiye konusu oldu.

Benim burada Türkiye’de Otomotiv pazarına ve 2. EL’e özellikle şu bakımdan dikkat çekmek istiyorum ve bununla ilgili de çözüm önerilerimi Sn. Ruhsar Pekcan Ticaret Bakanımıza buradan acilen de olsa sunmak isterim.

İlk olarak bence yapılması gerekenler 100.000 TL bandına kadar olan 2. El’de Ağır Hasarlı Araçların satışının direk olarak ilan sitelerinden vatandaşa satılması konusunda bir çözüm üretilmeli. Bu ilanlar başka bir platform üzerinden daha farklı şekilde satışa çıkar ise bir kere alt tabanda 2. El piyasasında yapmış olduğu fiyat yükü ve şişkinlik araçların genelinin üzerinden kalkmış olur, aynı zamanda vatandaşlarımız çok daha temiz araçlara sanayi yükü ve bakım masraf yükünü de azaltarak bu anlamda sahip olabilirler.

İkinci ve diğer bir konu 2. EL’de bu şekilde tabanda oluşan eski model ve Ağır hasarlı araçların oluşturduğu fiyat şişkinliğini çözdükten sonra yapılması gerekenler, öncelikle Brexit anlaşması doğrultusunda İngiltere ve hatta Almanya ile doğrudan 2. EL’ otomotiv satışı ile ilgili adımların atılması olmalıdır.

Özellikle İngiltere’de 2. El yaşı büyük araçlara bakıldığında çok iyi fiyatlı ve gerçekten temiz bir araç skalası olan ülkelerin başında geldiği görülmektedir. Ülkemizin İngiltere ve Almanya’da ki bu 2. El araçları bir şekilde yeni Ticaret anlaşması ile vatandaşlarımıza kazandırılması yönünde bir an önce hızlıca adımlar atılmalıdır.

İngiltere’de çok düşük meblağlar ile ikinci elde temiz araçların satıldığı bilinen bir gerçektir. Bu araçları İngiltere vizesi olan Türk vatandaşlarının ve gücü yeten alabilen herkesin satışını İngiltere’den almak kaydı ile ülkemize belirli bir adette (yalnızca 5 yılda 1 tane) ticaretini yapmamak usulüne göre getirebilmesi her şey için bir çözüm olacaktır.

İngiltere’den 2. el olarak belirli bir yaş belki de 100 ile 5.000 pound arasında kadar olan araçların ülkemize girmesi ve vatandaşlarımızın satın aldıktan sonra bu araçları Türkiye’de trafiğe tescil edebilmesi bizi bir adım daha öne götürecektir.

Bu durumda zaten var olan hali hazırda da ülkemizde satışı yapılan 2. El piyasasında önemli bir ölçüde fiyatlarda düşüş sağlanırken ayrıca ülkemize çok daha temiz 2. EL araçlar kazandırılmış olacaktır. Özellikle trafikte büyük şehirlerde görmeye alışık olduğumuz yağ yakan duman atan ve durumu masraflı bir çok araç yerine temiz araçlarımız çevre kirliliği bakımından dan önem arz ederek trafikte yakın bir zamanda olmaya başlayabilir.

Gelecekte elbette içten yanmalı motorların değil, çevreci elektrikli, hibrit araçların da var olduğu bir dünya’da daha az karbon salınımı olan araçlar yer alacaktır. Fakat dizel ve benzinli motorlar da var olmaya devam edecektir. Buna göre, Avrupa ve dünya’da bazı ülkelerde gelecek yıllarda da artık dizel araç üretimi durdurulmuştur. Fakat hiç bir şekilde trafikte var olmaya devam edecek olan 5-10-15 yaşında ki dizel araçları kimse çöpe atmayacaktır. Bu sebeple biz bu doğrultuda bu temiz olan araçları elimizden geldiğince satın alıp ülkemize getirme yolunu bulmalıyız.

Ticaret Bakanımız Sn. Ruhsar Pekcan’dan talebim İngiltere ve Almanya ile 2. El otomobil sektöründe var olan bu adımların atılabilmesi yönündedir. Bu şekilde ülkemiz her bakımdan kazançlı çıkacaktır. İleriye dönük olarak ülkemiz adına atılan otomotiv sektörü için önemli ve değerli bir adım olacaktır.

Toparlayacak olursak;

  • Ağır hasarlı araçların satışının büyük sitelerden vatandaşa direk yapılması yerine ona göre bir uygun platform sağlanarak yapılması.
  • İngiltere ve Almanya’dan 2. El belirli bir yaş ve belirlenen maddi fiyatı geçemeyecek araçların vatandaşlarımız tarafından satın alınarak, ülkemizde tescilleme işlemleridir.
Son Haberler

Şok Tesla ModelY Türkiye fiyatı KDV ve ÖTV dahil ₺1.791.451 açıklandı

TESLA'DAN 19.04.2024 GÜNÜ MODELY FİYATINDA BÜYÜK TÜRKİYE HAMLESİ... Tesla duyurusu ve haberini son dakika olarak aşağıda paylaşıyoruz... Türkiye'deki Tesla Model...

Diğer Haberler