Rally drivers protest the swearing ban that has sparked a backlash in Formula 1

®
Çok Okunanlar

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik...

Fiat Grande Panda 2025 Red Dot Tasarım Ödülü

FIAT'ın yeni küresel ürün gamının ilk modeli olan Grande Panda, 2025 Red Dot Ödülleri’nde özgün ve yenilikçi iç ve...

Otokar’dan Yaza Özel “Servis Kampanyası”

Türkiye'nin otomotiv üreticisi Otokar, otobüs ve kamyon sahipleri için özel olarak "Otokar Servis Kampanyası"nı başlatıyor. 17 Temmuz-16 Ağustos tarihleri...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20...

Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van ve Hobi

Stellantis Pro One İtalya’daki Atessa Fabrikası’nda Cargo Box BEV Üretimine Başladı!  Stellantis Pro One’ın Yeni Aracı Cargo Box, Van...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli...

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında...
As Formula 1 drivers grumble about their governing body’s crackdown on swearing, their counterparts in rallying have staged a protest 
As Formula 1 drivers grumble about their governing body’s crackdown on swearing, their counterparts in rallying staged a protest Wednesday.
The FIA, which oversees F1 and the World Rally Championship, has sought to cut down on swearing in its sports since last year, when it punished F1 champion Max Verstappen for using an expletive in a news conference.
New rules for 2025 mean drivers who repeatedly swear or make political or religious statements could be suspended or docked points , as well as being fined.
On Wednesday, rally drivers protested by refusing to give interviews, or only speaking languages other than English, on the TV broadcast following “shakedown” test runs ahead of the latest championship event in Kenya and indicated they’ll keep up that approach for the four-day competition. Standings leader Elfyn Evans spoke Welsh and defending champion Thierry Neuville gave comments only in French.
“It’s nice to be in Kenya. Unfortunately, you guys don’t hear from me so much this weekend,” two-time champion Kalle Rovanperä said. “If that’s the case, what we need to do to make a difference, we will do it.”
They were protesting because driver Adrien Fourmaux was fined 10,000 euros ($10,900) for using an expletive during an in-car interview broadcast on TV at Rally Sweden last month.
The World Rally Drivers Alliance, which represents most top-level WRC crews, said in a statement it was “taking the responsible decision to remain silent… or to answer in our mother tongue” so as not to risk punishment.
“We all agree to keep rudeness at the microphone to a minimum. At the same time, it is necessary to maintain a certain freedom of expression and to keep emotions alive while drivers don’t need to be afraid of getting punished in any way,” the rally drivers’ association said.
“We have asked the president of the FIA for some positive changes in the rules to help us achieve this goal.”
The FIA did not immediately respond to a request for comment from The Associated Press.
The drivers’ association has previously said the FIA’s fines are “exorbitant” and “vastly disproportionate” to their earnings.
Wednesday’s protest is similar to Verstappen giving brief and vague answers in an FIA news conference at last year’s Singapore Grand Prix after the FIA ordered him to perform a work of “public interest” for swearing.

Diğer Haberler

Zorlu Enerji CEO’su Elif Yener

Zorlu Enerji, İsrail'deki enerji yatırımlarının satışını memnuniyetle karşıladı...  Zorlu Enerji, İsrail'de azınlık ortağı olduğu doğalgazlı santrallerinin satışını tamamlayarak; bölgesel elektrik üretim ve satışına ilişkin bütün...

Alpine, A290 modeliyle hızlandırdı

Alpine markası, 2025'in ilk yarısında 5.015 adetlik tescil ile %85'lik büyüme kaydetti. Bu artışta en büyük katkıyı, 3.699 adetlik satışa ulaşan A290 modeli sağladı....

Dacia, Avrupa perakende pazarındaki güçlü yapının korudu

Dacia markası, 2025 yılı ilk yarısında dünya çapında 356.084 adet satış gerçekleştirerek, geçen yılın aynı parlaklıklarına göre %0,7 oranında sınırlı bir düşüş yaşadı. Bu...

Renault markası globalde büyüdü, Avrupa’da ikinciliğe yükseldi

Renault Grubu, 2025'in ilk yarısında da ticari stratejisini hacimden çok değer yaratmaya odaklanarak sürdürdü. Grup, en kârlı kanal olan perakende satışlara parlaklık kazandırarak, bu...

BOM, Misano’daki Zorlu Mücadeleden İki Podyumla Döndü

Borusan Otomotiv Motorsport (BOM), GT4 Avrupa Serisi 2025 sezonunun dördüncü ayağını İtalya’nın Misano Pisti’nde başarıyla tamamladı. 19 – 20 Temmuz tarihlerinde gerçekleşen yarış hafta...

“Lezzetlerin enfesti” dedirten tatlar artık OPET’te

Akaryakıt istasyonlarını, müşterilerinin keyifle vakit geçirebileceği yaşam alanları haline dönüştürmeyi hedefleyen OPET, Ultramarket’lerine “Fasty” markasıyla sağlıklı içeceklerden soğuk sandviçlere kadar lezzetli ve pratik gıda...

ZF [pro]Service pazarda benzersiz bir çözüm

ZF Service; kamyon, treyler ve otobüs filolarının ‘Çalışma Sürelerini’ en üst seviyeye çıkarıyor... ZF Aftermarket, etkin ve yüksek kaliteli araç bakımı için dünya çapında...