LIQUI MOLY Patron Çıldırdı…

®
Çok Okunanlar

Subaru, Auto Express Sürücü Gücü sıralamasında üst üste ikinci kez zirvede

Subaru, Auto Express Driver Power müşteri memnuniyeti anketinde üst üste ikinci kez 'Yılın Üreticisi' ödülüne layık görüldü ve on...

Kâmil Koç, Bulgaristan’ın Varna kentine seferleri 15 Temmuz’da

Türkiye karayolu yolcusunun lider markası Kâmil Koç, küresel iş arkadaşı FlixBus'un desteğiyle Avrupa'daki seyahat ağını genişletmeye devam ediyor. Sektörde...

Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1'deki en büyük pist dışı konu, Mercedes'in onunla sözleşme...

Tosfed İstanbul Park Yarış Pisti’ne bekliyoruz…

Tosfed İstanbul Park Yarış Pisti halkın kullanımına açıldı. İstanbul Park’ın heyecan verici virajlarında adrenalin dolu bir sürüş deneyimi yaşamak ister...

Hamilton Ferrari’den şikayetçi

Yedi kez dünya şampiyonu olan pilot, yağmurlu havada aracı kontrol etmenin neredeyse imkânsız olduğunu belirtti. Hamilton, “Islak zeminde ikinci...

ABD petrol fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), bu yıla ilişkin Brent türü ham petrolün varil fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti. Böylece,...

Petrol fiyatları, ABD’nin tarife hamleleri ve OPEC+ üretim kararıyla düştü

Petrol fiyatları, ABD ticaret tarifelerine ilişkin yeni gelişmeler ve OPEC+ ittifakının üretim artırımı kararının ardından geriledi. Uluslararası gösterge Brent ham...

Ocak ayında yeni bir şirket yazılımının kullanıma sokulması, LIQUI MOLY için uzun süren bir sorun haline geldi. Alman motor yağı ve katkısı uzmanı şirket için süreçleri basitleştirmesi ve maliyetleri düşürmesi gereken yazılım tam tersine yol açarak yarıyıllık bilançoyu berbat etti. Genel Müdür Ernst Prost, “Borsada kote olsaydık kâr düşüşü uyarısı çıkartmam gerekecekti,” diyor.

Şirket yazılımıyla, başka bazı işlerin yanı sıra satın alma işlemleri yönetiliyor, üretim ve sevkiyatlar idare ediliyor ve muhasebe tutuluyor. Dolayısıyla bu yazılım, LIQUI MOLY’nin tüm süreçleri için kritik bir önem taşıyor. Daha önceki yazılım artık çok eskimişti ve gitgide kapasitesinin sınırlarına dayanmaktaydı. O yüzden, uzun süre ön hazırlıktan sonra yılbaşında işletimden kaldırıldı.

Ancak, yeni yazılımın kullanıma sokulması sırasında beklenebilecek ufak tefek sorunların yerine, bugüne kadar süren ciddi güçlükler ortaya çıktı. Bu güçlükler, doğrudan doğruya şirket operasyonlarını da etkiledi. Ernst Prost, “Ünlü yazılım şirketlerinin verdiği desteğe rağmen hâlâ beklentilerimize ve müşterilerimizin bizden beklentilerine uygun düzeyde üretim ve sevkiyat yapmayı başaramadık,” diyor.

Bu durum, müşterilerde haklı olarak hayal kırıklığına ve kaygıya yol açıyor. Ernst Prost, “Meslek hayatımda müşterilerimden hiç bu son altı ayda olduğu kadar sık özür dilemek zorunda kalmamıştım. Şu anki performansımız cidden gücüme gidiyor,” diyor. Üstelik bu durum ek maliyetlere yol açıyor; örneğin, ancak yarısına kadar mal doldurulabilen konteynerler yüzünden, planlanandan daha uzun süre yükleme beklemek zorunda kalan nakliye şirketleri yüzünden veya acilen ihtiyaç duyulan malların gemiyle vaktinde gelmemesinden dolayı hava taşımacılığında uğranan zararlar yüzünden. “Bizim sorunlarımızı çözmek için müşterilerin elinden hiçbir şey gelmez. O yüzden, onların bu sorunlardan olabildiğince az etkilenmesi için elimizden gelen her şeyi yapıyor ve ek maliyetleri kendimiz üstleniyoruz.” İş, bu ek giderlerle de bitmiyor. “Örneğin, yazılımın yeniden düzenlenmesi için yapılan ciddi masrafların yanı sıra her gün hata ayıklama ve sorun gidermeye yapılan masraflar ekleniyor.”

Bütün bunlar, şirketin mali verileri üzerinde ciddi şekilde iz bırakıyor. Gerçi 2018’in ilk yarıyılına kıyasla ciro yüzde 0,8’lik hafif bir düşüşle 259,6 milyon Euro’ya geriledi ama bu da eldeki yüksek miktardaki siparişlerin, bilgisayar sorunlarından dolayı tamamen işleme konamamasından kaynaklandı. Yine de yarıyılın 11 milyon Euro’luk kazancında yaklaşık yüzde 30 düşüş görüldü. “Bir yazılım değişiminin 2019 yılında bütün bir şirkette bu derece sarsıntı yaratabileceği hiç aklıma gelmezdi.”

LIQUI MOLY uzun süredir başarıya doymuyordu: Yıllarca üst üste daha fazla ciro, daha fazla kazanç. Şu anki durum, şirketi hazırlıksız yakaladı. Ancak, yüksek performans düzeyi sayesinde bu, elde edilen kazançta sadece küçük bir kayıp anlamına geliyor ve şirketin varlığını tehdit eden bir durum olmaktan çok uzak. Ernst Prost, “Bizde, çalışma saatlerinin azaltılması veya işten çıkarmalar gibi basiretsiz hareketler olmaz,” diyor. “Yolumuzdan şaşmayacağız, büyüme rotasını kararlılıkla izleyeceğiz, yeni insanlar istihdam etmeyi sürdüreceğiz, yeni ürünlere ve yeni pazarlara yatırım yapmaya devam edeceğiz.”

Yani strateji değişikliği yapmayacak ve kemer sıkma politikası uygulamayacağız. Aksine: Ernst Prost, “Yaşadığımız sorunlar bize, daha iyi hale gelmek için şimdi yatırım yapmamız gereken alanları gösterdi,” açıklamasını yapıyor. Örneğin, yeni bir ana depo yapılarak lojistik basitleştirilecek. “Şu anda yaşadığımız fırtına, önceden tahmin edilenden çok daha güçlü oldu. Gemimizin gövdesine yüksek dalgalar çarpıyor, tayfalardan bazıları ıslanacak, bazı yolcuların midesi bulanacak. Ama gemimiz açık denizlere dayanıklı ve tehlikede değil. Bu fırtına yakında dinecek. Çalıştığımız yazılım şirketleriyle birlikte bu bilgisayar sorunlarını en geç yıl sonuna kadar çözeceğimizi umuyorum.”

Diğer Haberler

509.400 araç teslimatı gerçekleştirdi…

Škoda Auto, 2025 yılının ilk altı ayında dünya genelinde 509.400 araç teslimatı gerçekleştirerek geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 13,6 oranında büyüme kaydetti. Türkiye...

Verstappen 2026’da nerede yarışacak?

Verstappen de gelecek sezon farklı bir takıma gidebilir. Geçtiğimiz ay F1'deki en büyük pist dışı konu, Mercedes'in onunla sözleşme imzalamakla ilgilenebileceğine dair söylentiler dolaşırken...

Formula 1: Red Bull, uzun süredir takım patronu olan Christian Horner’ı görevden aldı

Red Bull Racing, Christian Horner'ı yirmi yıl görevde kalmasının ardından işine son verdiğini duyurdu. Formula 1 takımı, Max Verstappen'in ayrılmasına yol açabilecek çalkantılı bir...

Factbox-Çin’in otomobil üreticileri Avrupa’daki varlıklarını genişletiyor

Çinli otomobil üreticileri, elektrikli araçlara yönelik küresel bir kaymanın ortasında, geleneksel olarak Avrupa ve Amerikan markalarının hakim olduğu bir pazara girmek için rekabetçi fiyatlarına...

Teknik Üstünlük ve Elektrikli Performans Bir Arada

Hyundai IONIQ 6 N, Yüksek Performansa Yeni Bir Standart Getiriyor Hyundai Motor Company, yüksek performanslı ikinci elektrikli model IONIQ 6 N'i Goodwood Hız Festivali'nde Oynadı....

Brent petrolün varili 68,56 dolardan işlem görüyor

Brent petrolün varili, uluslararası piyasalarda 68,56 dolardan işlem görüyor. Dün 69,90 dolara kadar yükselen Brent petrolün varil fiyatı günü 68,29 dolar seviyesinde tamamladı. Brent petrolün varil...

BMW Grubu, Çin’deki zayıflığa rağmen satışlarını ikinci çeyrekte artırdı

Alman otomobil üreticisi BMW Grubu, Çin'deki zayıflığa rağmen ikinci çeyrekte satışlarını yıllık yüzde 0,4 artırarak 621 bin 271'e yükseltti. BMW Grubu, ikinci çeyreğe ilişkin satış...