Otomotiv sektöründe de oyunun kuralları değişiyor…

®
Çok Okunanlar

MINI, Türk Tenisinin Geleceği Zeynep Sönmez

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörü olduğu MINI; markanın enerjisi ve karakteriyle örtüşen tenis sporunu Türkiye’de desteklemeye devam ediyor. MINI bu...

Microlino İkonik Tasarımıyla Bodrum Yalıkavak

Çevre dostu özellikleri ve dikkat çekici tasarımıyla tamamen elektrikli Microlino, yazın en keyifli buluşması için Bodrum’da! Borusan Otomotiv’in Türkiye...

Euromaster’ın Yeni Genel Müdürü Serhat Sezginsoy

Euromaster’ın Türkiye Operasyonu Serhat Sezginsoy’a Emanet! Michelin Grubu çatısı altında Türkiye’nin 51 ilinde yer alan 163 servis noktasıyla profesyonel lastik...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr...

4 şirket ilk yarıya ilişkin finansal sonuçlarını açıkladı

Şirketlere ilişkin geçen ay öne çıkan gelişmelere bakıldığında; Otokar 6 aylık konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, yılın ilk yarısında...

MAPESAD Başkanı Tayfun Koçak

Madeni yağlar, endüstriyel yağlar, kimyasallar ve katkı maddeleri gibi birçok alanda uzmanlaşmış 100’ün üzerinde markanın katılacağı İstanbul Fuar Merkezi’nde...

Opel Grandland Kullanıcı Dostu Aksesuarları

Alman otomobil üreticisi Opel’in SUV’daki amiral gemisi Grandland, cesur, yalın ve heyecan verici tasarımının yanı sıra; esnek, pratik ve...

Verimli ve hızlı üretim için makine sektörünün DNA’sını değiştirebilecek ‘Teknoloji Kiralama’ modeli otomotiv sektöründe de oyunun kurallarını değiştirecek gibi. Özellikle otomobil pazarının fosil yakıtlardan, elektrikli, hibrit ve otonom araçlara geçiş yapıyor olması ile sektörün hızla değişeceğini öngören TEZMAKSAN; otomobil yan sanayinin daha rahat yatırım yapabilmesi için takım tezgahlarında kiralama modelini uygulamaya başladı.

 Son yıllarda sürdürülebilir bir dünya için çalışan otomobil sektörü, elektrikli, hibrit ve otonom araç üretimine odaklanmış durumda. Bu noktada da hibrit otomobiller, tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de her geçen gün artan bir ilgiyle karşılanıyor. Hibrit otomobillerin önümüzdeki beş yılda otomobil pazarının en büyük dört oyuncusundan biri olacağı tahmin ediliyor.

Türkiye’nin lider takım tezgahı üreticisi Tezmaksan, markaların geleceğe dönük yatırımlarını daha verimli yapabilmeleri için son iki yıldır uyguladığı “kiralama modeli”nin kapsamını genişleterek otomotiv sektörünü de ekledi. Otomotiv sanayisinde kullanılacak araç, ekipman ve yedek parçaları üretebilmek için gerekli olan takım tezgahları ile robotik sistemlerini “kiralamaya” başlayan Tezmaksan, makine sektörünün DNA’sını değiştirebilecek uygulamanın otomotiv sektöründe de oyunun kurallarını değiştirmesini bekliyor.

“Üreticiler için makine kiralamanın oldukça avantajlı olacağını düşünüyoruz”

Tezmaksan Genel Müdürü Hakan Aydoğdu, otomotiv sektörünün geleceği için 2030’un çok önemli bir eşik olduğunu ve gelecekte trafikte fosil, elektrikli, hibrit ve otonom araçları daha çok göreceğimizi söyledi. Otomotiv sektöründe yaşanan daralmanın yüzde 50’lere ulaştığına da dikkati çeken Aydoğdu, “Otomobil üreticilerini her açıdan desteklemek için ‘kiralama modelinin’ kapsamını genişlettik. Otomotiv sektöründe teknolojiler zamanla değişeceği ve otonom araçlara dönüşeceği için otomotiv sanayisine çalışan firmaların takım tezgahı satın almak yerine teknolojiyi kiralaması daha faydalı olacaktır. Ayrıca ilgili tezgahların bakımı düzenli olarak tarafımızca yapıldığı için tezgah duruşlarına bağlı üretim kayıpları neredeyse sıfıra yaklaşmaktadır. Kira faturalarının tamamının gider olarak kaydedilmesi de mali açıdan işletmelerin vergi yükünü de nispeten azaltmaktadır” dedi.

Aydoğdu: Çok daha karlı bir model

Satın alma veya kiralama işlemini şirketlerin yapısına göre tavsiye ettiklerini söyleyen Aydoğdu, “Kiralama yapacağımız işletmelerde bu üç faydayı sağlayıp sağlayamadığımızı veya bunların işletmeye gerekli olup olmadığına göre değerlendirme yapmaktayız. İşletme için karlı olup olmadığını geniş bir perspektifte değerlendirmek gerekiyor. Örneğin 4 yıl sürecek bir proje için satın almak mı? kiralama mı? diye sorarsanız cevabımız tabii ki kiralama olacaktır. Türkiye’deki imalatçılar artık yurt dışı üreticilerle rekabet etmek durumundalar. İşçilik maliyetimiz ne kadar düşük olursa olsun, yeni teknolojilerle rekabet edebilmek giderek zorlaşıyor. Bu anlamda teknolojinizin belli dönemlerde yenilenmesi açısından kiralama çok daha uygun bir modelaçıklaması yaptı.

 Ayrıca üretim tezgahlarında kiralama modeliyle riski aslında kendilerinin aldığını söyleyen Tezmaksan Genel Müdürü Hakan Aydoğdu, “2. el piyasası otomotiv sektöründeki gibi oturmuş bir piyasa olmadığı halde taşın altına elimizi koyarak yatırımcıya destek olmaya çalışıyoruz. Ama kıyaslama olması açısından finansal kiralama ile yapılan yatırımın ödemelerine göre yaklaşık yüzde 25 daha düşük bir kira bedeli bulunuyor” diye konuştu.

Diğer Haberler

Otokar Testleri Başarıyla Geçen İlk Otonom Türk Aracı Oldu

OTOKAR'IN OTONOM e-CENTRO'SU, TÜV RHEINLAND TESTLERİNİ BAŞARIYLA GEÇTİ  Koç Topluluğu şirketlerinden Otokar'ın tamamen kendi mühendislik ve yazılım gücüyle geliştirdiği Otonom e-Centro, Macaristan'da TÜV Rheinland tarafından gerçekleştirilen...

Brisa, ikinci çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Brisa, güçlü markaları ve ürün portföyü ile premium segmentte büyüme kaydetti Brisa, 2025 yılının ikinci çeyreğinde katma değerli ve kâr marjı yüksek segmentlerde büyümeye ve...

Allianz Trade Kıdemli Ekonomisti Luca Moneta

Allianz Trade Türkiye’nin ağırlıklı lojistik ve ulaşım alanlarındaki altyapı yatırımları için en az 100 milyar Euro harcaması gerekiyor   Allianz Trade’in “Küresel Altyapı Açığını Kapatmak" başlıklı...

OPET, elektrik tüketimini “güneş”ten karşılayacak

Sürdürülebilir bir geleceğe katkı sunmak hedefiyle faaliyet gösteren OPET, İstanbul’daki Genel Müdürlük binası ile Körfez ve Giresun Terminalleri’nin elektrik tüketiminin tamamını güneşten karşılayacak Mahmutlar...

Phinia, SEM’in Stratejik Satın Alımını Tamamladı

20 ülkedeki 44 noktada yaklaşık 13 bin çalışanıyla birinci sınıf yakıt ve elektrik sistemleri, satış sonrası ürünler ve çözümlerde küresel bir lider olan PHINIA,...

Stellantis’te Avrupa Markalarının Yeni Tasarım Başkanı Gilles Vidal Oldu

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, tasarımda önemli bir hamle gerçekleştirdi. Peugeot ve diğer markalardaki ödüllü tasarımlarıyla tanınan Gilles Vidal, Stellantis “Avrupa Markalarının Tasarım...

Aytemiz Genel Müdürü Ahmet Eke

Akaryakıt sektörünün dinamik ve hızlı büyüyen markası Aytemiz, her yıl Türkiye’nin en büyük şirketlerinin belirlendiği “Capital 500 – Türkiye’nin En Büyük 500 Şirketi” listesinde...