Cuma, Mayıs 16, 2025

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

®
Çok Okunanlar

BOM Karting’den İkinci Ayak Yarışlarında

BOM Karting'den İkinci Ayak Yarışlarında Tüm Kategorilerde Üstün Performans BOM Karting, Türkiye Karting Şampiyonası 2025 sezonunun 10 – 11 Mayıs tarihlerinde...

SEAT’tan Plug-in Hybrid Leon’a özel kampanya

SEAT, düzenlediği kampanya kapsamında, Leon’un 1.5 eHybrid (PHEV) 204 PS DSG FR versiyonunu, 300 bin TL’ye kadar 12 ay...

Uluslararası Baja Troia Çanakkale’de Başlıyor

2025 FIA Avrupa Baja Kupası ikinci yarışı olan Baja Troia Türkiye, 16-18 Mayıs tarihleri arasında antik ruhu ve doğal...

Petrol fiyatları yükseldi…

Petrol fiyatları, ABD ile Çin arasında uzun süredir devam eden gümrük vergileri ve ekonomik gerginlikleri hafifletmeyi amaçlayan ticaret müzakerelerinde...

Toyota Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek  Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT), yürüttüğü sosyal projeleriyle değer yaratmaya devam...

Mitsubishi Motors, Foxconn’dan elektrikli araçlar tedarik edecek

TOKYO/TAİPEİ -- Mitsubishi Motors, Kuzey Amerika'daki otomobil tarifeleri tehdidi ve Güneydoğu Asya'da BYD'nin yükselişi ortasında yeni bir pazar yaratmayı...

Toyota, Türkiye otomobil pazarında yüzde 51 büyüme

Japon otomobil üreticisi Toyota, 2025'in ilk dört ayında Türkiye otomotiv pazarında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 51 büyüyerek...

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları;

Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki ülke arasındaki siyasi ve tarihi ilişkiler ana yani, atardamarları temsil eder. İki ülke arasındaki sanat ve ticari ilişkiler ise kılcal damarlardır. Atardamarlarda arada sırada sorun yaşansa da kılcal damarlar yeteri kadar gelişmişse, vücutta kriz yaşanmadan da sorunlar atlatılır; hatta eskisinden daha sağlıklı bir yapıya kavuşur. Son 25 yılda tüm dünyadaki baş döndürücü değişim hepimize gösterdi ki bu kılcal damarlar iki ülke arasındaki kalıcı huzuru sağlıyor.

Köklü Türk-Alman ilişkileri

Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkelerin Türkiye ile ilişkileri statü gereği AB başlığı altında değerlendirilse de konu Almanya olunca kesinlikle ayrı bir başlık açmak gerekir. Bu iki ülkenin 150 senelik köklü geçmişe sahip sanayi ve ticari ilişkileri ortak hedeflere ulaşma yolunda kesintisiz şekilde sürüyor ve katlanarak artıyor. 1980’lerden bu yana bir Türk girişimci için yurt dışına açılmak, Almanya’daki sektörel fuarlara katılım anlamına gelirken, kalite ve sevkiyat seviyesinin göstergesi ise Almanya’ya ihracat yapmaktır.

Her iki ülke de otomotiv sektöründe güçlü bir geçmişe sahip olmalarının yanı sıra endüstrideki teknolojik gelişmelerde de önemli roller üstlendiler. Türkiye, coğrafi konumu, işgücü potansiyeli, üretim altyapısı ve yaygın tedarikçi ağıyla otomotiv üretiminde önemli bir konuma sahipken; Almanya ise otomotiv endüstrisindeki yenilikçi yaklaşımı ve yüksek kaliteli ürünleriyle dünyanın önde gelen ülkelerinden biri konumundadır.

İhracatımız 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 12,3’lük bir artışla 3 milyar 966 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. Böylece Almanya, toplam sektör ihracatımızdan aldığı yüzde 13,6’lık payla Fransa’nın ardından 2’nci en büyük ihracat pazarımız oldu. 2024’ün ilk 3 ayında durum değişti; ilk 3 ayda Almanya’ya olan ihracatın artışıyla Almanya en büyük pazarımız durumuna geldi. Türkiye Almanya’ya parça ihraç ederken seneler içinde her iki yönde küçük oynamalar olmakla birlikte ihracata denk bir miktarda daha çok araç ithal ediliyor.

Türkiye otomotiv sanayi

Türkiye otomotiv sanayi, gerek Almanya gerekse tüm dünyada araç veya parça ihraç etmenin ötesinde, belli bir süredir hizmet de ihraç eder duruma geldi. Bu da oldukça önemli bir nokta, yani artık parça ve araç ihracatımızın yanında mühendislik hizmetlerimizi de ihraç ediyoruz. Mühendislik ihracatı kadar önemli bir başka konu da Almanya otomotiv firmalarına iş gücü de ihraç etmemiz. Almanya otomotiv sektöründe, gerek ana sanayilerde gerekse tedarik sanayindeki önemli firmalarda kilit rollerde Türk yöneticiler var. Bu insanlar Türkiye’de edindikleri tecrübelerle Almanya’da kilit rollerde yer alarak ülkemizin de bir bakıma elçiliğini sürdürüyorlar. Türk mühendis ve yöneticileri sadece Almanya’daki otomotiv firmalarında değil, gerek Alman otomotiv firmalarının farklı coğrafyalarındaki tesislerinde gerekse de küresel diğer otomotiv firmalarında önemli roller üstleniyor. Türk kültüründeki esnek çalışma ve problem çözme becerisi, Alman disipliniyle birleşerek önemli bir güce dönüşüyor.

Türkiye’nin otomotiv endüstrisi, son yıllarda hızla büyüdü ve uluslararası alanda önemli bir oyuncu haline geldi. Ülkenin stratejik konumu, güçlü tedarik zinciri altyapısı ve yetenekli işgücü, birçok uluslararası otomotiv üreticisinin Türkiye’yi üretim üssü olarak tercih etmesine olanak sağladı. Türkiye, Avrupa’nın en büyük 2. üreticisi konumundadır ve özellikle Alman otomotiv şirketleri, Türkiye’deki tesislerinde üretim yaparak Avrupa pazarına erişim sağlıyor. Bunun yanı sıra, Türk otomotiv tedarik sanayi firmaları da Almanya’nın otomotiv endüstrisi için önemli bir tedarikçi konumundadır.

Türkiye ve Almanya arasındaki otomotiv sektörlerinin ikili ilişkileri, karşılıklı bağımlılık ve ortak çıkarlar üzerine kuruludur. Her iki ülke de birbirinin pazarlarına erişim sağlayarak ve ortak projeler yürüterek avantaj elde ediyor. Örneğin, Türk otomotiv tedarik sanayi firmaları, Alman otomotiv şirketleri için önemli bir tedarikçi olmanın yanı sıra, Almanya’nın teknoloji ve mühendislik uzmanlığından faydalanarak ürün geliştirme süreçlerinde işbirliği yapıyor. Bunun yanı sıra Alman otomotiv devleri de Türkiye’deki üretim tesislerinde Avrupa pazarına yönelik araçlar üreterek rekabet avantajı elde ediyor. Türkiye, Alman otomotiv şirketleri için önemli bir üretim üssü olmasının yanı sıra Almanya’nın önde gelen otomotiv firmaları da Türkiye’deki pazar fırsatlarından faydalanıyor.

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlıdır ve ortak çıkarlar doğrultusunda işbirliğinin geliştirilmesi önemlidir.

Örneğin, teknolojik değişim ve dönüşüm süreçleri her iki ülkenin otomotiv endüstrisini etkileyerek yeni işbirliği alanları ortaya çıkarabilir. Bununla birlikte siyasi ve ekonomik faktörlerle teknolojik değişimler, bu ilişkileri etkileyebilecek potansiyel zorlukları da beraberinde getirebilir. Bu nedenle, her iki ülkenin mutlaka birlikte hareket edip iş hacmini artırarak otomotiv sektörleri arasındaki ilişkilerin sürdürülebilirliği ve güçlendirilmesi için sürekli olarak çaba sarf etmesi gerekiyor.

Diğer Haberler

Borusan Otomotiv İcra Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Tiftik

Borusan Otomotiv'in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği Jaguar Land Rover (JLR), Avrupa distribütörleri 2024 yılı iş sonuçları ödüllerini açıkladı. Borusan Otomotiv, Avrupa Bölgesi'nde 3. kez üst...

Uluslararası Baja Troia Çanakkale’de Başlıyor

2025 FIA Avrupa Baja Kupası ikinci yarışı olan Baja Troia Türkiye, 16-18 Mayıs tarihleri arasında antik ruhu ve doğal güzellikleriyle büyüleyen Çanakkale'de gerçekleştirilecek. kategorisindeki offroad...

Zes ve Solarşarj’dan Türkiye Genelinde Şarj Kolaylığı

Zes ve Solarşarj, Ülke Çapında Elektrikli Araç İstasyonlarına Sınırsız Erişim Sunuyor... Türkiye'nin en yaygın şarj istasyonu ağına sahip Zes ile güneş enerjisiyle kurumsal çözümler sunan...

O Mercedes 5 Yaşında…

O Mercedes 5 Yaşında! İlham Veren Kadınlar İstanbul Modern'de Buluştu... Dünya çapında 70'ten fazla ülkede aktif olan, kadınların birbirlerine cesaret ve güç vermesini sağlayan She's Mercedes,...

BOM Karting’den İkinci Ayak Yarışlarında

BOM Karting'den İkinci Ayak Yarışlarında Tüm Kategorilerde Üstün Performans BOM Karting, Türkiye Karting Şampiyonası 2025 sezonunun 10 – 11 Mayıs tarihlerinde gerçekleşen ikinci ayağında Mikro, Mini,...

Toyota Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’den yenilikçi ve yaratıcı gençlere destek  Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye (TMMT), yürüttüğü sosyal projeleriyle değer yaratmaya devam ediyor. Üretimiyle ekonomiye; sosyal sorumluluk...

Maserati GranCabrio Folgore ile geçit töreni

Maserati, Monte Carlo’nun efsanevi yollarında ikonik araçlarının yer aldığı bir geçit töreni düzenledi. Monako E-Prix’te yer alan ABB FIA Formula E Dünya Şampiyonası, Maserati’nin yarış...