Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlı

®
Çok Okunanlar

600 km menzil: Renault Trucks elektrikli…

Renault Trucks, tek şarjla 600 km yol kat edebilen yeni Renault Trucks E-Tech T versiyonlarını tanıttı: Renault Trucks E-Tech T 585 ve Renault Trucks E-Tech T 780. Taşımacıların özel ihtiyaçlarını karşılamak için tasarlanan Renault Trucks E-Tech T 780 modeli daha uzun menzile, Renault Trucks...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde...

Otokar Servis Kampanyası

Türkiye'nin öncü ticari araç üreticisi Otokar, kış aylarına hazırlık için yeni bir kampanya başlattı. 20 Aralık tarihine kadar sürecek...

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk...

Chery Yenilenen Amiral Gemisi TIGGO8 Türkiye’de…

Çin’in otomotiv alanındaki ihracat lideri Chery, D-SUV segmentindeki amiral gemisi SUV modeli TIGGO8’i kapsamlı şekilde yenileyerek Türkiye’de satışa sundu....

Geleceğin Kartalları’na Europcar’dan tam destek

Europcar, Beşiktaş Futbol Altyapı Takımları sponsorluklarını 2025-2026 sezonunda da devam ettiriyor. Türk sporuna ve sporcusuna yatırım yapma misyonuyla bu...

Karting Heyecanı Kocaeli’de Devam Ediyor

2025 Türkiye Karting Şampiyonası altıncı ayağı olan Kocaeli Karting Yarışı, 22-23 Kasım tarihlerinde Kocaeli Karting ve Otomobil Spor Kulübü...

Albert Saydam, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı açıklamaları;

Türkiye ve Almanya arasındaki ilişkiler yumağını bir vücuda benzetirsek iki ülke arasındaki siyasi ve tarihi ilişkiler ana yani, atardamarları temsil eder. İki ülke arasındaki sanat ve ticari ilişkiler ise kılcal damarlardır. Atardamarlarda arada sırada sorun yaşansa da kılcal damarlar yeteri kadar gelişmişse, vücutta kriz yaşanmadan da sorunlar atlatılır; hatta eskisinden daha sağlıklı bir yapıya kavuşur. Son 25 yılda tüm dünyadaki baş döndürücü değişim hepimize gösterdi ki bu kılcal damarlar iki ülke arasındaki kalıcı huzuru sağlıyor.

Köklü Türk-Alman ilişkileri

Avrupa Birliği (AB) üyesi ülkelerin Türkiye ile ilişkileri statü gereği AB başlığı altında değerlendirilse de konu Almanya olunca kesinlikle ayrı bir başlık açmak gerekir. Bu iki ülkenin 150 senelik köklü geçmişe sahip sanayi ve ticari ilişkileri ortak hedeflere ulaşma yolunda kesintisiz şekilde sürüyor ve katlanarak artıyor. 1980’lerden bu yana bir Türk girişimci için yurt dışına açılmak, Almanya’daki sektörel fuarlara katılım anlamına gelirken, kalite ve sevkiyat seviyesinin göstergesi ise Almanya’ya ihracat yapmaktır.

Her iki ülke de otomotiv sektöründe güçlü bir geçmişe sahip olmalarının yanı sıra endüstrideki teknolojik gelişmelerde de önemli roller üstlendiler. Türkiye, coğrafi konumu, işgücü potansiyeli, üretim altyapısı ve yaygın tedarikçi ağıyla otomotiv üretiminde önemli bir konuma sahipken; Almanya ise otomotiv endüstrisindeki yenilikçi yaklaşımı ve yüksek kaliteli ürünleriyle dünyanın önde gelen ülkelerinden biri konumundadır.

İhracatımız 2023 yılında bir önceki yıla göre yüzde 12,3’lük bir artışla 3 milyar 966 milyon dolar seviyesinde gerçekleşti. Böylece Almanya, toplam sektör ihracatımızdan aldığı yüzde 13,6’lık payla Fransa’nın ardından 2’nci en büyük ihracat pazarımız oldu. 2024’ün ilk 3 ayında durum değişti; ilk 3 ayda Almanya’ya olan ihracatın artışıyla Almanya en büyük pazarımız durumuna geldi. Türkiye Almanya’ya parça ihraç ederken seneler içinde her iki yönde küçük oynamalar olmakla birlikte ihracata denk bir miktarda daha çok araç ithal ediliyor.

Türkiye otomotiv sanayi

Türkiye otomotiv sanayi, gerek Almanya gerekse tüm dünyada araç veya parça ihraç etmenin ötesinde, belli bir süredir hizmet de ihraç eder duruma geldi. Bu da oldukça önemli bir nokta, yani artık parça ve araç ihracatımızın yanında mühendislik hizmetlerimizi de ihraç ediyoruz. Mühendislik ihracatı kadar önemli bir başka konu da Almanya otomotiv firmalarına iş gücü de ihraç etmemiz. Almanya otomotiv sektöründe, gerek ana sanayilerde gerekse tedarik sanayindeki önemli firmalarda kilit rollerde Türk yöneticiler var. Bu insanlar Türkiye’de edindikleri tecrübelerle Almanya’da kilit rollerde yer alarak ülkemizin de bir bakıma elçiliğini sürdürüyorlar. Türk mühendis ve yöneticileri sadece Almanya’daki otomotiv firmalarında değil, gerek Alman otomotiv firmalarının farklı coğrafyalarındaki tesislerinde gerekse de küresel diğer otomotiv firmalarında önemli roller üstleniyor. Türk kültüründeki esnek çalışma ve problem çözme becerisi, Alman disipliniyle birleşerek önemli bir güce dönüşüyor.

Türkiye’nin otomotiv endüstrisi, son yıllarda hızla büyüdü ve uluslararası alanda önemli bir oyuncu haline geldi. Ülkenin stratejik konumu, güçlü tedarik zinciri altyapısı ve yetenekli işgücü, birçok uluslararası otomotiv üreticisinin Türkiye’yi üretim üssü olarak tercih etmesine olanak sağladı. Türkiye, Avrupa’nın en büyük 2. üreticisi konumundadır ve özellikle Alman otomotiv şirketleri, Türkiye’deki tesislerinde üretim yaparak Avrupa pazarına erişim sağlıyor. Bunun yanı sıra, Türk otomotiv tedarik sanayi firmaları da Almanya’nın otomotiv endüstrisi için önemli bir tedarikçi konumundadır.

Türkiye ve Almanya arasındaki otomotiv sektörlerinin ikili ilişkileri, karşılıklı bağımlılık ve ortak çıkarlar üzerine kuruludur. Her iki ülke de birbirinin pazarlarına erişim sağlayarak ve ortak projeler yürüterek avantaj elde ediyor. Örneğin, Türk otomotiv tedarik sanayi firmaları, Alman otomotiv şirketleri için önemli bir tedarikçi olmanın yanı sıra, Almanya’nın teknoloji ve mühendislik uzmanlığından faydalanarak ürün geliştirme süreçlerinde işbirliği yapıyor. Bunun yanı sıra Alman otomotiv devleri de Türkiye’deki üretim tesislerinde Avrupa pazarına yönelik araçlar üreterek rekabet avantajı elde ediyor. Türkiye, Alman otomotiv şirketleri için önemli bir üretim üssü olmasının yanı sıra Almanya’nın önde gelen otomotiv firmaları da Türkiye’deki pazar fırsatlarından faydalanıyor.

Her iki ülkenin otomotiv endüstrileri birbirlerine karşılıklı bağımlıdır ve ortak çıkarlar doğrultusunda işbirliğinin geliştirilmesi önemlidir.

Örneğin, teknolojik değişim ve dönüşüm süreçleri her iki ülkenin otomotiv endüstrisini etkileyerek yeni işbirliği alanları ortaya çıkarabilir. Bununla birlikte siyasi ve ekonomik faktörlerle teknolojik değişimler, bu ilişkileri etkileyebilecek potansiyel zorlukları da beraberinde getirebilir. Bu nedenle, her iki ülkenin mutlaka birlikte hareket edip iş hacmini artırarak otomotiv sektörleri arasındaki ilişkilerin sürdürülebilirliği ve güçlendirilmesi için sürekli olarak çaba sarf etmesi gerekiyor.

Diğer Haberler

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk C-SUV segmentindeki evrimini temsil eden...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308,  yeni ön cephesi ve yeni üç pençeli ışık...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü oldu. Gerçek bir hikâyeden uyarlanan...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde yenilikçi bir iş birliğine imza...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün güçlü firmalarından İmperial Group Enerji,...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu takvimindeki en heyecanlı etaplardan...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan indiren TürkTraktör, 500.000'inci ponte, 700.000'inci...
CATL ve Stellantis, İspanya'da LFP pil fabrikası inşaatına başlıyor

CATL ve Stellantis, İspanya’da LFP pil fabrikası inşaatına başlıyor

Çinli akü devi CATL ve Avrupalı ​​otomobil şirketi Stellantis, neredeyse bir yıl önce duyurdukları lityum...
Bu Leapmotor A10

Bu Leapmotor A10

B segmenti elektrikli SUV olan yeni Leapmotor A10, Stellantis'in Avrupa pazarındaki stratejik silahı haline geliyor....
Tesla, Avrupa'da ödeme olarak şarj kartlarını kabul ediyor

Tesla, Avrupa’da ödeme olarak şarj kartlarını kabul ediyor

Şarj kartları hâlâ Supercharger istasyonlarında şarj etmek için kullanılamıyor. Yeni olan şey, şarj kartlarının artık...
Lotus ayrıca 2026'da Avrupa'ya yeni plug-in hibritleri de getirecek

Lotus ayrıca 2026’da Avrupa’ya yeni plug-in hibritleri de getirecek

2022 yılında tanıtılan Emira'nın aslında Çinli Geely Grubuna ait İngiliz spor otomobil markası Lotus'un son...

Genesis Magma GT Konseptini Tanıtıyor

Genesis, markanın önümüzdeki 10 yıldaki performans mirasının yönünü belirleyen dönüm noktası modeli Magma GT Concept'i...
Üçüncü çeyrekte satış patlaması: Xpeng başabaş noktasına yaklaşıyor

Üçüncü çeyrekte satış patlaması: Xpeng başabaş noktasına yaklaşıyor

Çinli elektrikli otomobil üreticisi, temmuz ve eylül ayları arasında tam olarak 116.007 araç teslim etti;...
Ford, 27 yıl sonra Focus üretimini resmen sonlandırıyor

Ford, 27 yıl sonra Focus üretimini resmen sonlandırıyor

Ford Focus'un dönemi sona erdi. Geçen Cuma, sembolik kompaktın son ünitesi Almanya'nın Saarlouis fabrikasında üretildi...
Nio, 2025'in 3. çeyreğinde zararı önemli ölçüde azalttı

Nio, 2025’in 3. çeyreğinde zararı önemli ölçüde azalttı

Nio, 2025 yılının üçüncü çeyreğinde zararlarını önemli ölçüde azaltmayı başardı. Çinli elektrikli otomobil üreticisinin satışları...
Kempower, Almanya'nın Lippe kentine elektrikli otobüs şarj cihazları sağlıyor

Kempower, Almanya’nın Lippe kentine elektrikli otobüs şarj cihazları sağlıyor

Şarj istasyonu, Almanya'nın Bielefeld şehrinin doğusundaki Lage'deki Motzek seyahat hizmetinin arazisinde inşa edildi. Bu, sistemi...
Aral, yeni tarifeyle HPC şarj fiyatını 54 sent/kWh'ye düşürdü

Aral, yeni tarifeyle HPC şarj fiyatını 54 sent/kWh’ye düşürdü

Aral Pulse, Almanya'daki şarj tekliflerine bir yenisini daha ekledi. 50 kW'ın üzerinde güce sahip doğru...
Chevy Sonic Crossover'ın Üretileceği Yer Burası

Chevy Sonic Crossover’ın Üretileceği Yer Burası

Chevrolet'nin gelecekteki ticari aracının adının ülkede açıklanmasıyla birlikte General Motors, yaklaşmakta olan Chevy Sonic crossover'ın...
1:8 ölçekli koleksiyoncu modeli

1:8 ölçekli koleksiyoncu modeli

CaDA Master Mercedes-AMG GT3 C64008W, inşaat tutkunları için en eksiksiz ve iddialı parçalardan biri olarak...
Arval, filo araçları için kendi Arval Rota Planlayıcısını sunuyor

Arval, filo araçları için kendi Arval Rota Planlayıcısını sunuyor

Sistem ilk etapta Belçika, Fransa ve Avusturya'da kullanıma sunulacak, Romanya da 'kısa süre içinde' onu...
E.ON, Voltix ve GreenWay'den megavatlık şarj ağı için 70 milyon Euro'luk fon

E.ON, Voltix ve GreenWay’den megavatlık şarj ağı için 70 milyon Euro’luk fon

E.ON, ortakları Voltix ve GreenWay ile birlikte HDV-E altyapı projesi için AB'den finansman taahhüdü aldı....
Çin Ekim ayında yeni EV rekorlarına ulaştı

Çin Ekim ayında yeni EV rekorlarına ulaştı

Ekim ayında Yeni Enerji Araçları (NEV'ler – BEV, PHEV, EREV ve FCEV) olarak adlandırılan 1,715...
Leapmotor 2025'te 500.000 adedi aştı ve 2026'da bir milyona ulaşmayı planlıyor: Bu Stellantis'in kabusu mu olacak?

Leapmotor 2025’te 500.000 adedi aştı ve 2026’da bir milyona ulaşmayı planlıyor: Bu Stellantis’in kabusu mu olacak?

Leapmotor, elektrikli araç sektöründe tarihinde yeni bir dönüm noktasına ulaştı. Çinli şirket, 2025 yılında şu...