Test Sürüşü: Fiat Scudo Van MAXI 2.0Litre 180Beygir

®
Çok Okunanlar

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...
Scudo tamamen akıllı ve kusursuz bir esneklik sağlamak için tasarlanmış. Scudo 300 kg’ı aşan taşıma kapasitesi sunuyor. Fiat Scudo maxi gövdeli araç ihtiyaç duyduğunuz ekipman, malzeme veya kargoyu taşımak için geniş bir alanı vaat ediyor.
Kompakt tasarım, dört tekerlekte yer alan bağımsız süspansiyonları (viraj denge çubuğu ile desteklenmiş McPherson tipi ön aks ve wishbone salıncak kolu arka aks) ve rahat koltuklarıyla birleştiğinde otomobilden farksız bir his sunan kullanım rahatlığı kolaylığı ile manevralarda oldukça pratik ve başarılı.

Fiat Scudo Van Maxi, 5333 mm uzunluğunda, 1920 mm genişliğinde ve 2204 mm yüksekliğindedir. Test sürüşümüz sırasında, Fiat Scudo Van Maxi’nin kargo ve eşya taşımak için kapalı arka kasasını denedik. Uzun bir buzdolabını, oturma odası mobilyalarını, ev aletlerini ve daha fazlasını yatay olarak taşımak için oldukça pratik bir çözüm olduğunu gördük. Maxi kasanın kapalı arka kasasında, her türlü yol koşulunda, herhangi bir sorun yaşamadan kargo ve eşyaları güvenli ve konforlu bir şekilde taşıyabildik.

Fiat Scudo Van Maxi’nin sürücü ve yolcu ön bölmelerine baktığımızda, her şeyin pratik, dayanıklı ve işlevsel olduğunu görüyoruz. Aynı araç ailesinde, Peugeot, Citroen ve diğerleri gibi benzer donanımlara sahip araçların da bulunduğunu unutmayalım. Tasarım farklılıkları olabilir, ancak nihayetinde Stellantis otomotiv grubu aynı platformu ve altyapıyı kullanıyor. Dolayısıyla, yalnızca birkaç küçük fark dışında araçlar aynı, sadece farklı markalar.
Fiat Scudo Van Maxi’nin ön bölümündeki sürücü koltuğundan başlayarak, sırt dayanağının sınırlı eğimi, uzun süreli sürüşlerde kilolu bireyler için sorun yaratabilir. Benzer şekilde, Fiat Scudo Van Maxi’nin sürücü koltuğu, ticari bir araç olduğu için sol ve sağ bel desteği veya kolçaklardan yoksundur ve bu da dönüşlerde veya sürüş sırasında rahatsızlığa neden olabilir. Transporter ve Vito gibi ticari araçlarda bulunanlara benzer bir sol kol dayanağı, ticari araçlar için olmazsa olmazdır.
Fiat Scudo Van Maxi’nin ön yolcu koltuğunun bu konuda herhangi bir sorun teşkil ettiğini düşünmüyorum. İki kişi oldukça rahat sığıyor. Fiat Scudo Van Maxi’de direksiyon derinlik ayarı olsa da, yükseklik ayarının olmaması da bana bir eksiklik gibi geldi. Ticari araçlarda bazı şeylerin standart olmasını bekliyorum.

Fiat Scudo Van Maxi’nin bir diğer dikkat çekici özelliği de arka kabinde yana kayar bir kapının bulunması. Yan kayar kapının içeriden otomatik olarak elektrikli olarak açılmamasını ticari araçlarda bir eksiklik olarak görsem de, genelde insan taşımacılığına yönelik bu aksamda, kargo kapalı kasa van araçlarında bu özelliğin olmaması normal gelebilir. Fiat Scudo Van Maxi’yi orta sınıf bir kargo kurye aracı olarak düşündüğümüzde, bu kapının elektrikli aksamları zorlu kullanım koşullarına ve günde yüzlerce açılıp kapanmaya maruz kalmaktadır. Kargo operasyonlarında hız da çok önemlidir. Bu nedenle, bu araçta elektrikli sürgülü yan kapı olmaması affedilebilir bir durum olabilir. Ancak, bireysel alıcılar için otomatik sürgülü yan kapı seçeneği de mevcut olabilir.
Fiat Scudo Van Maxi, Adas güvenlik sistemi ve otonom sürüş özelliklerine sahip. Bu ticari araçta ayrıca şerit takip uyarısı ve diğer özellikler gibi sistemler de bulunuyor. Aracın hızlanması ve performansı birinci sınıf ve herkesi memnun edecek düzeyde. Aracın fren sistemi mükemmel durumda. Süspansiyon da virajlarda oldukça dengeli.

Fiat Scudo Van Maxi’nin 8 ileri otomatik şanzımanı oldukça pratik ve hızlı. Klima sistemi çok iyi çalışıyor. Gece görüşü ve karşılama ışıkları iyi. Far sistemi de iyi. Ancak, Android veya Apple Car Play navigasyon harita sistemi farklı. Haritalar, yani navigasyon, ticari araçlarda olmazsa olmaz. Bence bu kadar küçük bir tablet ekranının çok daha büyük, sürücü odaklı bir ekranla değiştirilmesi kesinlikle gerekli olurdu.
Test sürüşümüz sırasında Fiat Scudo Van Maxi şehir içi karma kullanımda 7,5 litre yakıt tüketti.

 

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...