Bosch, Motosiklet ABS güvenliğinde otuzuncu yılını kutluyor

®
Çok Okunanlar

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi ve düzenleyici reformlar savunuyor....

Ford, Avrupa Stratejisinin Bir Sonraki Aşamasını Duyurdu

Ford, Avrupa’da sürdürülebilir kârlılık yolunda yeni bir adım atıyor. Bu yolculuk iki güçlü temele dayanıyor: Ford Pro ile ticari...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT, bunlara TKPAY iş birliği...

Mercedes-Benz, hava yastıkları nedeniyle CLA araçlarının yeni geri çağrılmasını duyurdu

Mercedes endişe verici bir şekilde rapor ediyor: sağlık riskleri nedeniyle CLA'nın acil geri çağırılması... Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz, geri çağırma işlemini...

Elektrikli araç şarj tarifelerinde “esnek fiyatlandırma”

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), elektrikli araç şarj hizmeti tarifelerinde esnek fiyatlandırmaya imkan sağlayacak düzenlemeler üzerinde çalışmalarını hızlandırdı. Bu çerçevede...

Rusların hayali gerçekleşti: Rusya’da etkileyici özelliklere sahip yerli bir SUV satın alabilirsiniz

Güncellenmiş LADA NIVA Travel, bayilere "canlı" partiler halinde ulaşmaya başladı: St. Petersburg'da ilk araçlar Alarm-Motors LADA salonunda ortaya çıktı....

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj, müşteri deneyimi odaklı yaklaşımı...
Milano, İtalya – Otuz yıl önce Bosch, ilk seri üretim motosiklet ABS sistemini piyasaya sunarak motosiklet sürücü güvenliğinin evriminde önemli bir dönüm noktasına imza attı. O tarihten bu yana Bosch, iki tekerlekli araç güvenliğini sürekli olarak ileriye taşıyarak, temel ABS ünitelerinden Motosiklet Denge Kontrolü (MSC) ve en son nesil sürücü destek teknolojilerine kadar gelişen sofistike sistemler geliştirdi. EICMA 2025’te yaptığı konuşmada Bosch İki Tekerlekli Araç ve Güç Sporları Bölüm Başkanı Geoff Liersch, “Bosch olarak son 30 yıldaki misyonumuz açık: inovasyon, hassasiyet ve akıllı teknoloji aracılığıyla sürüşü daha güvenli hale getirmek.” dedi. Fuar kapsamında Bosch, iki tekerlekli ve güç sporları teknolojilerindeki en son gelişmelerini tanıtarak, otuz yıllık kesintisiz inovasyonu kutluyor ve geleceğin bağlantılı ve akıllı sürüş deneyimine dair bir önizleme sunuyor.
Bosch’un motosiklet ABS çalışmaları 1978’de otomobiller için piyasaya sürülen teknolojiden yola çıkılarak 1986’da başlatıldı ve 1995’te Bosch ABS ile donatılmış ilk seri üretim motosiklet olan Kawasaki GPZ1100 ABS’in piyasaya sürülmesiyle sonuçlandı. Şirketin bu konudaki kararlılığı, 2007 yılında Japonya’da iki tekerlekli güvenlik teknolojilerine yönelik bir uzmanlık merkezi kurulmasıyla somutlaştı. Bu merkez, küresel bir geliştirme üssü ve uzman mühendislik havuzunun temelini oluşturdu. Sonraki dönüm noktaları arasında 2009’da ABS 9 motosikletinin tanıtımı, 2016’da gelişmekte olan pazarlar için tasarlanan kompakt ve hafif ABS 10 Light ve ABS 10 Base sistemlerinin sunumu, 2018’de yüksek performanslı motosikletlere özel ABS 10 gelişmiş paketin piyasaya sunulması yer aldı. 2013’te ataletsel ölçüm tabanlı MSC (Motosiklet Denge Kontrol) sisteminin geliştirilmesi, Bosch’un motosikletler için gelişmiş aktif güvenlik sistemleri alanına girişinin başlangıcını işaret etti.
ABS’nin ötesinde motosiklet güvenliğini geliştirme
Bosch’un Motosiklet Denge Kontrol Sistemi veya MSC, virajlara eğilerek girerken veya dinamik manevralar gibi sürücülerin özellikle hassas olduğu durumlarda kritik koruma sağlar. Tekerlek hız sensörleri ile yüksek frekanslı bir ataletsel ölçüm birimini (IMU) birleştiren MSC, motosiklet virajdayken eğim ve yatış açılarını da dikkate alarak saniyede 100 defaya kadar araç dinamiklerini değerlendirir ve buna göre frenleme ve hızlanma kontrolünü yönetir. Viraj güvenliği işlevlerinin ötesinde Bosch, MSC’nin sağladığı olanaklar sayesinde arka tekerlek kalkış kontrolü, yokuşta araç tutma fonksiyonu ve pist performansı için arka tekerlek kayma kontrolü gibi katma değerli özellikleri geliştirmeye devam ediyor. Bosch Kaza Araştırmaları tarafından yapılan bir çalışmaya göre, tüm motosikletler MSC ile donatılmış olsaydı, yalnızca Almanya’da bile kişisel yaralanma içeren motosiklet kazalarının %30’undan fazlası MSC ve ABS kombinasyonu sayesinde önlenebilir veya etkileri azaltılabilirdi. Bu avantajları küresel ölçekte daha geniş bir kullanıcı kitlesine sunmak amacıyla Bosch, 2023 yılında küçük hacimli araçlar için MSC sistemini tanıttı ve Hindistan, Çin ve ASEAN ülkeleri dahil olmak üzere küçük motor hacimli motosikletlerin ağırlıkta olduğu pazarlara MSC çözümleri sunmaya hazır hale geldi.
Singapur, 125 cc altı motosikletler için de ABS’yi zorunlu hale getiren ilk ülke oluyor
Otuz yıl önce ilk seri üretime hazır motosiklet ABS sistemini tanıttığından bu yana Bosch, iki tekerlekli araç güvenliğini sürekli olarak ileriye taşıdı. Bugün ABS yalnızca bir standart değil, modern motosiklet güvenlik sistemlerinin temel taşı. Bu gelişim, küresel düzenlemelerde de karşılığını bulmuştur: Avrupa Birliği, 2016 yılında 125 cc üzeri motosikletler için ABS’yi zorunlu hale getirdi. Bunu 2018 yılında Hindistan takip etti. Singapur, bu taahhüdü bir adım daha ileriye taşıyarak, 1 Nisan 2027 itibarıyla 125 cc altındakiler de dahil olmak üzere tüm yeni motosikletlerde ABS sistemini zorunlu kılan dünyadaki ilk ülke olacak. Bu ilerici adım, küresel ölçekte sürücü güvenliğine artan odaklanmayı vurguluyor ve diğer ülkelere öncü bir standart oluşturuyor. Bosch, bu alandaki liderliğini sürdürüyor; gelişmiş çözümler sunarken, aynı zamanda bağlanabilirlik özelliklerini entegre ederek tüm motosiklet segmentlerinde hem güvenliği hem de sürüş deneyimini geliştirmeye devam ediyor.
ABS, Türkiye’deki trafik güvenliği için olmazsa olmaz
Türkiye’deki artan trafik kazalarında motosikletlerin yerini işaret eden Bosch Türkiye Mobilite Orijinal Ekipmanlar Satış Direktörü Mehmet Altınbaş, “son iki yılda motosikletlerin dahil olduğu kaza sayısı TÜİK verilerine göre yüzde 33 oldu. Bosch olarak kazaların etkilerini en aza indirmek için ABS’nin önemini bir kez daha vurgulamak istiyoruz.” Bosch Kaza Araştırmaları bölümünün yaptığı analizler de ABS ve MSC ile donatılan motosiklerde kazaların sayısı veya etkilerinin yüzde 30 gibi önemli bir oranda azaldığının altını çizen Altınbaş, “Bu teknolojileri Türkiye pazarı ile buluşturmaya ve küresel uzmanlık ve inovasyonlarımızı ilgili kurum ve kuruluşlarla paylaşmaya başladık.” dedi.

Diğer Haberler

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların satışının son tarihiyle ilgili kritik kararını, güçlü siyasi ve...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak noktalarından biri, Renault'nun elektrikli araç bölümü Ampere'nin platformuna dayanan...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli araç aracını 800 milyon ringgit (yaklaşık 167 milyon euro)...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi, servis merkezi ve şarj istasyonu...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli kompakt otomobilleri için yılda 300.000'e kadar batarya sistemi monte...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı. En son olarak, AB Volkswagen'in elektrikli araç tarifelerinden muafiyet...

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki yıl sonra 1.9 litrelik versiyonuyla tanıtılan 205 GTI, küçük,...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...

AB ve Çin, elektrikli araç tarife fiyatlar üzerine görüşmelere yeniden başladı

AB ve Çin, Çin'de üretilen elektrikli otomobiller için asgari fiyat planı üzerinde müzakereleri yeniden başlattı....

Test Sürüşü: Yeni Peugeot E-208GTI

Kırk yıl önce PEUGEOT, 205 GTI ile tarih yazdı. 1984'te 1.6 litrelik versiyonuyla ve iki...

Binek Araçları Aratmayan Donanımlarıyla Yerli Üretim Opel Zafira ve Vivaro

Alman otomobil üreticisi Opel, hafif ticari ürün gamını yerli üretime geçişle daha da güçlendirmeye devam...

Ferrari’nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica

Ferrari'nin ilk tamamen elektrikli otomobili Elettrica, markanın tarihinde önemli bir anı temsil ediyor. Maranello, içten...

VW ID.3, 160,000 km testinde pil kapasitesinin %91’ini korudu

Avrupa'nın en büyük otomotiv kulübünün dört yıllık dayanıklılık testi, Volkswagen ID.3'ün bataryasının dikkat çekici derecede...

Renault CEO’sundan Avrupa’da Çin’in elektrikli araç hakimiyetine karşı öneri

Renault CEO'su, Avrupa'da elektrikli araçların daha uygun fiyatlı olmasını sağlamak için yeni bir 'E-Araba' kategorisi...

İngiltere, elektrikli araçlar için mil başına ödeme geleceğini belirliyor

Birleşik Krallık, elektrikli ve hibrit  araçlar için mil başına vergilendirmeye geçişi onayladı. Maliye Bakanı Rachel Reeves, Sonbahar...

BAE’de kişiye özel ultra lüks otomobil patlaması

BAE'nin ultra lüks otomobil pazarı, zengin genç alıcılar ve profesyonel kadınlar giderek daha fazla kişiselleştirilmiş...

YEO Teknoloji Reap Battery fabrikası üretime başladı

Yıllık 5 GWh kapasiteye sahip enerji depolama sistemleri üretecek olan YEO Teknoloji, tüm dünyaya İstanbul’dan...

PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu aralık ayı kampanyası

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu...

EN YAKIT bunlara TKPAY iş birliği ile yüzde 5 nakit iade

Elektrikli araç ekosistemini güçlendirmek ve iş birlikleriyle kullanıcılara fırsatlar sunmak için çalışmalar yapan EN YAKIT,...

Karting Şampiyonlarını Körfez Belirleyecek

2025 Türkiye Karting Şampiyonası’nın son ayağı olan NİMOSK Karting Yarışı, 13-14 Aralık tarihlerinde TOSFED Körfez...

İzmir Aliağa’da yeni şarj istasyonu açıldı

Enerjisa Enerji’nin yüzde 100 iştiraki ve Türkiye’nin ilk elektrikli araç şarj ağı operatörü olan Eşarj,...

Zeminin ıslanmasıyla lastiklerinin yol ile teması kesilebiliyor

Trafikte yağışlardan kaynaklı pek çok tehlikeyle karşı karşıya kalınabildiğini dile getiren Yol ve Trafik Güvenliği...

Çin’de Kasım ayında otomobil satışları yıllık bazda %8,5 oranında azaldı

Kasım ayında Çin'de otomobil satışları yıllık bazda %8,5 azalarak 2,24 milyon araçta gerçekleşti. Bu, Ekim...