Çeşitli otomobil üreticilerinin tahrik teknolojisinde teknolojik açıklığa geri dönmesinin ardından VDI Başkanı Lutz Eckstein, AB’nin Avrupalı otomobil üreticilerinin rekabet gücünü yeniden güçlendirmesinin ve elektromobilite söz konusu olduğunda elektrik üretimindeki CO2 kirliliğini de hesaba katmasının gerekli olduğuna inanıyor.
RWTH Aachen Üniversitesi Motorlu Taşıtlar Enstitüsü başkanı ve VDI Başkanı Eckstein, Auto Motor und Sport ile yaptığı röportajda “İklim değişikliğini sınırlama hedefiyle ilgili olarak, AB’deki düzenleme tutarsızdır ve enerji dönüştürücüye odaklanmıştır, ancak aracın çalışması sırasındaki CO2 emisyonları yalnızca enerji kaynağının üretimine ve sağlanmasına bağlıdır” diye eleştiriyor.
Eckstein ayrıca AB’yi, mevcut filodaki CO2 kirliliğini azaltmak amacıyla e-yakıtlar olarak adlandırılan sentetik yakıtları yakıt olarak kullanmaya çağırıyor. “Yeşil yakıtlar olmadan bu insanlar isteseler bile iklim değişikliğinin azaltılmasına katkıda bulunamazlar.”
Eckstein’a göre verimli yanmalı motorları, plug-in hibritlerde olduğu gibi elektrikli tahriklerle birleştirmek aynı zamanda iklim hedeflerine ulaşmanın doğru yoludur. “Yaklaşık 100 kilometre menzile sahip plug-in hibritlerin kabulü arttı. Bu araçlarda elektrikli menzil açıkça kullanılıyor, ancak daha düşük elektrik menzili nedeniyle ilk nesil PHEV’lerde durum genellikle böyle değildi.”
Eckstein’a göre AB’nin artık Avrupa otomotiv endüstrisinin rekabet gücünün güçlendirilmesini sağlaması gerekiyor. “Düzenleme düzeyinde, Avrupa’nın yeniden küresel olarak rekabetçi bir konum haline gelmesini sağlamaya daha fazla dikkat etmek önemlidir. Şu anda durumun böyle olmadığı gerçeği, şirketlerin göçü ve yalnızca üretimin değil, aynı zamanda araştırma ve geliştirme bölümlerinin de üçüncü ülkelere taşınmasıyla ortaya çıkıyor.”
Otomobil Dergisi Almanya
Automobile Magazine-Germany






















