Test Sürüşü: Alfa Romeo Junior Ibrida 1.2 Hybrid VGT 145 HP

®
Çok Okunanlar

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda bir showroom, teslimat merkezi,...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza attı. Stellantis’in AV-Ready Platforms™...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri sunuyor.‘Büyük Aralık Kampanyası’  kapsamında;...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını...
Test ve Fotoğraf: Özgür Sunay
Sportif duruşu, ferah iç mekanı ve İtalyan tasarımıyla Alfa Romeo Junior, tutkularınızı uyandıracak ve aşkı yeniden keşfetmenizi sağlayacak. İleri teknolojisi, konforu ve güvenliğiyle neden bir Alfa Romeo tutkunu olduğunuzu hatırlatacak…
Çok az kişi Alfa’nın mini SUV’sinin başlangıçta Milano olarak adlandırılması gerektiğini biliyor. Ancak araba İtalya’da değil, Polonya’nın Tichy kentinde üretildiği için, İtalyan hükümeti isim verme konusunda pek hevesli değildi.
Alfa Romeo Junior, İtalyan gövde tasarımının sportif ve zarif stiline uyum sağlamanın yanı sıra, sportif bir sürüş deneyimi de sunmak zorundaydı. Alfa’nın gerçek DNA’sı işte tam da bu noktada Alfa Romeo Junior’da buluşuyor ve öne çıkıyor. Çünkü o bir ALFA.

Öncelikle dar LED gündüz farları ve Alfa’nın tipik ızgarasıyla ön kısım sportif ve kusursuz bir tasarıma sahip.
Alfa mühendislerinin şasi, frenler ve direksiyon üzerinde yaptığı titiz çalışmalar da cabası. Aynı zamanda, yol tutuşu limitlerde bile her zaman iyi kontrol ediliyor, böylece sürücü sadece birkaç kilometre sonra virajlara daha hızlı girme konusunda büyük bir özgüven kazanıyor.
Özel bir özelliğe sahip şasi
Alfa, en üst versiyonunda bile yalnızca önden çekişli olan Junior’a, tahrik aksında bir Torsen diferansiyeli yerleştirmiş. Bu diferansiyel, gücü tamamen mekanik olarak dağıtıyor: bir tekerlek yol tutuşunu kaybederse, aşırı tork karşıdaki tahrik tekerleğine yönlendiriliyor. Sürücü için bu, aracın yola ve virajlara “çekildiği” hissini veriyor.
Şasi genel olarak sportif ve sağlam olacak şekilde tasarlanmış ve direksiyon oldukça hassas ve direkt. Süspansiyon düzeninin dezavantajı, biraz sınırlı konfor sunması. Bu nedenle, çapraz bağlantılar ve yol bozuklukları yumuşatılmamış ve yolcular tarafından açıkça fark ediliyor. Ancak Alfisti’nin bununla başa çıkabilmesi gerekiyor.

Junior’ın bagajı, küçük ve otomobil benzeri uzunluğuna rağmen beklenmedik derecede geniş hissettiriyor, ancak kesinlikle daha büyük bir SUV’nin sunduğu hacmi sunmuyor. Alfa Romeo, bagaj hacimlerinin 400 ila 1280 litre arasında değiştiğini belirtiyor.
Pratik: Yükleme bölmesi tabanı üç farklı yüksekliğe ayarlanabilir. Üstten monte edildiğinde, yükleme eşiği olmayan düz bir yükleme alanı oluşturuluyor.
Arka koltukta oturanlar bazı tavizler vermek zorunda. Yetişkinler için bacak mesafesi mütevazı. Ön koltuk 1,85 boyundaki bir kişiye göre ayarlanmışsa, arka koltuk 1,80 boyundaki bir kişiye göre ayarlanıyor. Ancak Alfa Romeo Junior Ibrida’nın arka koltuk düzeni, yolculara oturma pozisyonu ve konfor açısından sportif bir pozisyon ve kaliteli bir yolculuk sunuyor. Alfa Romeo Junior Ibrida’nın boyutlarına, kullanım amacına, sportif sağlamlık DNA’sı altyapısına ve motorsporları geçmişine baktığımızda, boyutlarına göre benzer kompakt SUV crossover’larla karşılaştırıldığında arka oturma pozisyonunun hemen hemen aynı olduğunu görmemiz ve eleştirirken bunu hesaba katmamız gerekiyor.
Alfa Romeo Junior Ibrida, inanılmaz, benzersiz, orijinal, iç ve dış İtalyan tasarımına sahip. Bu durum iç tasarımda da muhteşem bir şekilde devam ediyor. Alfa, konfor, malzeme dayanıklılığı, tasarım, renk uyumu ve optimum malzeme seçimi açısından Uzak Doğulu rakiplerinden gerçek anlamda ayrılıyor.
Hiçbir hususta birbirlerine rakip olamazlar.
Çünkü aracı her türlü yol koşulunda gece gündüz kullandım. Çok fazla kilometre yaptım. Uzun yollarda ve her türlü hava koşulunda test ettim.  Bu ayrımı her bakımdan açıkça söyleyebilirim.
Alfa Romeo Junior Ibrida’nın motorunun ve performansının kusursuz olduğunu söyleyebilirim. Sanki isteklerinizi algılıyor ve anlıyor, motor, direksiyon ve lastikler aracılığıyla yol koşullarına tepki veriyor.
Elektriksiz hibrit motorlu sürüş keyfi için mükemmel bir araç diyebilirim.
Doğal (standart), sportif ve kişiselleştirilmiş olmak üzere 3 farklı sürüş modu sunuluyor. Bu sürüş modları, standart ve sportif modlar arasında hızlanma farkları yaratır. Her iki modda da araç iyi bir hızlanma performansı gösterir ve yüksek hızlara anında ulaşır. Hızlanma, yüksek hızlarda da devam ederek 215 km/sa hıza kolayca ulaşır.
Alfa Romeo Junior Ibrida’nın iç aydınlatmasını çok beğendim. Sportif iç mekanda, sert ve ergonomik olmasına rağmen sizi saran markalı sürücü ve yolcu koltukları bulunuyor.
Araç inanılmaz derecede makul bir yakıt ekonomisi sağladı. Hem şehir içinde hem de şehir dışında makul hızlarda dizel yakıt ekonomisi sunarken, şehir dışında daha yüksek hızlarda yakıtı daha ekonomik tüketti. Sonuç olarak, performans sürüşü için oldukça ekonomik.

Diğer Haberler

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı olarak atayarak Senegal pazarına resmi olarak giriş yaptı. Bu...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, otomotiv endüstrisinin tarihinin en büyük dönüşümünü yaşadığını...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların yaşandığı kamyon pazarında, satışlarını artırmayı başardı. Filo satışlarında hem...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk olan EV36Zero planını hayata geçiriyor.  Yeni LEAF’in Birleşik Krallık’ta...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54 ünitelik şarj altyapısıyla son 1 yılda 5 tonun üzerinde...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde faaliyetlerini sürdüren Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor. Takas desteği, özel finansman koşulları ve...

Batı Afrika Lojistik Ekosistemine Ford Trucks’tan Güçlü Yatırım

Ford Trucks’ın büyüyen Batı Afrika lojistik ve taşımacılık sektöründeki varlığı... Ford Trucks, Salvador Caetano Grubu’nu ithalatçı...

Borusan Otomotiv Ev Sahipliği Yaptı

9. İstanbul Ekonomi Zirvesi’nin ‘Sürdürülebilir Geleceğe Ortak Yolculuk’ panelinde konuşan Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı...

MAN, sabit kalan pazarda satışlarını %10 artırdı

MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., 2025 yılında siyasi ve ekonomik gelişmelere bağlı olarak dalgalanmaların...

Yeni Nesil Nissan LEAF EV36Zero Sunderland Fabrikası

Üçüncü nesil Nissan LEAF, dönüştürülen Sunderland Fabrikası’nın üretim hattından sessizce çıkarken, şirket dünyada bir ilk...

MYZ Co Charge 1 yılda 5 ton karbon salımını önledi

Zeren Group’un elektrikli araç sarj operatörü MYZ Co Charge, Türkiye genelinde 12 lokasyonda kurduğu 54...

Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi

Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu’ndan Motor Sürücülerine Dost Bariyer Sistemi  IC Altyapı Grubu bünyesinde...

BMW, Aralık ayına özel cazip fırsatlar sunuyor

Borusan Otomotiv’den BMW Modellerinde Aralık Ayı Fırsatları  Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörlüğünü üstlendiği BMW, Aralık ayına özel...

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatı….

Karsan, ILO ve Borçelik’ten Meslek Liselerindeki Kız Öğrencileri İş Hayatına Hazırlayacak Dev Hamle... “Mobilitenin Geleceğinde Bir...

BYD, 5 dakikada 400 km elektrikli araç şarjı vaat ediyor

Çinli otomobil üreticisi BYD, Dubai Festival City'de çığır açan bir megavat şarj sistemini tanıttı. Bu...

Stellantis ve Bolt’tan Avrupa’da Sürücüsüz Mobilite

Dünyanın en büyük mobilite şirketlerinden Stellantis, sürücüsüz mobilitenin yaygınlaşması için Bolt ile iş birliğine imza...

Petlas, global zirai lastik pazarında yüzde 3’lük paya sahip…

PETLAS YENİLİKÇİ ZİRAİ LASTİKLERİ İLE 100’DEN FAZLA ÜLKEDE SÜRDÜRÜLEBİLİR TARIMA DESTEK OLUYOR! Türkiye’nin lider lastik üreticisi...

Citroën’in hafif ticari araç modellerinde ayrıcalıklı fırsatlar

Citroën’in tasarım, pratiklik ve modülerliğin yanı sıra 1.5 BlueHDI 130HP yeni nesil motoru sayesinde performans...

FIAT Professional Büyük Aralık Kampanyası…

FIAT Professional’dan 1 Milyon TL’ye 0 Faizli Kredi FIAT Professional, aralık ayına özel, cazip finansman teklifleri...

Yeni Ope lMokka GSE 2025 Altın Direksiyon Ödülü

Opel MokkaGSE'ye Altın Direksiyon Ödülü...  Alman otomobil üreticisi Opel, kısa bir süre önce tanıttığı yüksek performanslı...

Otomotiv Sanayii Derneği 2025 İlk 11 Aylık Verileri…

Yılın İlk 11 Aylık Döneminde Üretim Yüzde 4, İhracat Yüzde 5 Büyüdü! Otomotiv Sanayii Derneği...

Stellantis grubu, BMW ve Ford gibi üreticiler 2035 son tarihini gözden geçirmeye hazır

Brüksel, 2035'te İçten İçten Yanmalı Motorların Sona Ermesi Duyurusunu Erteledi... Avrupa Komisyonu, içten yanmalı motorlu araçların...

Renault platformuna dayanan iki yeni Ford 2028 başında

Renault, Ford için elektrikli otomobiller üretecek... Renault Grubu ve Ford stratejik bir ortaklık kurdu. Ana odak...

Perodua, Malezya’nın ilk yerel olarak geliştirilen elektrikli arabası

Malezyalı otomobil üreticisi Perodua, ülkenin ilk yerli elektrikli otomobili olan QV-E'yi piyasaya sürdü. Şirket, elektrikli...

Tesla, Hindistan’da ilk entegre tesisini açtı

Hindistan'daki ilk büyük genişlemesini simgeleyen Tesla, ülkedeki ilk entegre tesisini Gurugram'da (Haryana) açtı. Yeni alanda...

Seat, Martorell’de batarya montaj fabrikasını açtı

Seat ve Cupra, Martorell'de batarya sistemi montaj tesislerini açtı. Burada, İspanya'da üretilen Volkswagen Grubu'nun elektrikli...