Araştırma: Otomobil parçaları Endüstrisi Net Sıfır Karbon Emisyonuna Giden Yolda

®
Çok Okunanlar

The all-new G-Class electrifies Los Angeles

MERCEDES-BENZ ALL-NEW ELECTRIC G-CLASS WORLD PREMIERE LA_Kendall Jenner

ÜreticilerYılın Üçüncü Çeyreğinde Sektörün Gidişatında Değişiklik Beklemiyor

Otomotiv satış sonrası pazarı, temkinli başladığı 2024 yılında, durgun seyrini ikinci çeyrekte de sürdürdü. 2024 yılının ikinci çeyreğinde satış...

Fiat Egea Cross ile Zorlu Yol Koşullarında Güçlü Çekiş

Türkiye otomotiv pazarının en çok tercih edilen SUV modellerinden biri olan Egea Cross, yeni bir özelliğe daha kavuştu. Traction+...

Yeni Ford Bronco Off-Road Lastikleri

Yeni Ford Bronco General Tire Off-Road Lastikleri İle Donatılıyor... Off-road tuning uzmanı delta 4x4, bir Continental markası olan General Tire’a...

Otomotiv sektörü, küresel ısınmanın 1 ile sınırlandırılmasına yönelik yol haritasının temeli olan 2050 yılına kadar net sıfır küresel emisyon elde etmede kararlıdır. Endüstri öncesi seviyelerin 5 santigrat derece üzerinde. Birçok orijinal ekipman üreticisi (OEM) buna göre bu zorluğu karşılamak için agresif karbondan arındırma hedefleri belirlemektedir. Aslında, küresel otomobil parçaları üretim pazarı 2022’de yaklaşık 2265,9 milyar ABD Doları değerine ulaştı. Uzman Pazar Araştırmasına göre, sektörün 2023-2028 tahmin döneminde %3,2’lik büyümesi ve 2028 yılına kadar 2737,28 milyar ABD Doları civarında bir değere ulaşması bekleniyor.

Otomobil parçaları üretimindeki önemli dönüşüm, operasyonların yanı sıra düşüncede de sismik bir değişimi temsil ediyor ve elektrik şebekesi üzerindeki baskı ve sürdürülebilir, çevre dostu malzemeye duyulan ihtiyaç gibi çeşitli zorluklar ortaya koyuyor. Böylece otomobil üreticileri, güvenlik, emisyon testi ve enerji verimliliği için gelişen endüstri standartlarını karşılayan ürünler üretiyorlar. Güvenlik, düzenleyici ve çevresel sorunları ele alan elektrik aktarma organları ve HEV/EV çözümlerine ihtiyaç duyarlar.

Asya Pasifik pazarı

Bu arada pazar araştırması firması, Asya Pasifik’in 2020’de otomobil parçaları üretimi için önemli bir pazar olarak ortaya çıktığını söyledi. Bölgenin tahmin döneminde de önemli bir küresel pazar olması ve güçlü bir büyüme oranına tanık olması bekleniyor. Akslar ve pervane şaftları gibi otomotiv parçaları üretimi alanında yeni teknoloji uygulamalarının bölgedeki otomotiv satışlarını artırması bekleniyor. Bölgesel pazar, araç ve binek otomobillerin üretim ve satışlarındaki artış ve otomotiv bileşenleri için dağıtım sistemlerinin dijitalleştirilmesinden kaynaklanıyor.

Endüstri Oyuncuları karbon nötr hedef yolunda

Gerçekten de ulaşım, sera gazı emisyonlarına en büyük katkıyı sağlıyor, bu nedenle giderek artan sayıda endüstri oyuncusu, iklim değişikliğine karşı harekete geçmek ve mücadele etmek için grup vagonuna katılıyor. Örneğin:

Otomobil üreticisi General Motors (GM), 2040 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşma isteklerini açıkladı. Bu hedefe giden yolda şirket, egzoz borusu emisyonlarını 2035 yılına kadar ortadan kaldırmayı umuyor. GM, karbon nötr hale gelmek, karbondioksit emisyonlarını dengelemek ve giderme çabalarını dengelemek için bilime dayalı bir yaklaşım benimseyeceğini söyledi. Ayrıca, 2035 yılına kadar gazla çalışan, hafif hizmet tipi araç üretimini ortadan kaldırmayı planladığını söyledi. 2025 yılına kadar araçlarının %40’ının akülü olmasını planlıyor.

Hyundai’nin 2045 yılına kadar karbon nötrlüğüne ulaşma hedefi, elektrikli araçlar, yakıt hücreli elektrikli araçlar ve hidrojen enerjisi için halihazırda devam etmekte olan gelişmiş çevre teknolojilerini teşvik edecek. Küresel kurumsal yenilenebilir enerji girişimi ‘RE100’ hedefi doğrultusunda Hyundai Motor Company, Kia Corporation, Hyundai Mobis ve Hyundai Wia’nın 2050 yılına kadar %100 yenilenebilir enerjiye geçmesi ve yeşil hidrojenin büyük üretim prosedürlerinde büyük rol oynaması planlanıyor. Şu anda, dünyadaki hidrojen üretiminin %90’ından fazlası fosil yakıtlar kullanılarak üretiliyor, ancak Hyundai karbon nötr hidrojen tedarikçileriyle işbirliği yapacak. Şirket ayrıca hidrojenle çalışan hareketliliği gemilere, trenlere ve kişisel hava araçları gibi hidrojenle çalışan AAM (Gelişmiş Hava Hareketliliği) sistemlerine daha uzun vadede genişletmeyi planlıyor.

Otomobil parçaları üreticilerine ulaşımı yeniden şekillendirmek ve otomotiv endüstrisinin gezegen üzerindeki etkisini azaltmak için muazzam bir fırsat sunuluyor. Harekete geçmek için birkaç uygun maliyetli yol ve uzun vadeli strateji var-ancak bugünün sokaklarındaki araçları yarının sıfır karbonlu otomobiliyle değiştirmeye yönelik ilk adımı atmaları gerekiyor. Değer zincirinin liderleri olarak, bu geçiş boyunca sektörü ve çevresindeki oyuncuları bir araya getirebilir ve sürücü koltuğundaki yerlerini koruyabilirler. Enerji kullanımını standartlaştırmak, üretim süreçlerini güncellemek ve pil üretimi, net sıfır karbon emisyonu yaratma yolunda uzun bir yol kat edecektir.

Son Haberler

The all-new G-Class electrifies Los Angeles

MERCEDES-BENZ ALL-NEW ELECTRIC G-CLASS WORLD PREMIERE LA_Kendall Jenner

Diğer Haberler