Pazar, Şubat 9, 2025

RENAULT’DA YENİ DÖNEM…

®
Çok Okunanlar

Honda Motosiklet Türkiye, “Yılın En İtibarlı Markası” seçildi

Honda Motosiklet Türkiye, 11. The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri'nde halk oylamasıyla "Yılın En İtibarlı Markası" seçildiğini duyurdu... Şirketten yapılan...

Toyota’dan şubat ayına özel fırsatlar….

Toyota, şubat ayı boyunca benzinli, tam hibrit ve hafif ticari araçları kapsayan, nakit alım indirimleri ve kredi fırsatları sunan...

PETRONAS Madeni Yağlar EMEA Bölge Yöneticisi Giuseppe Pedretti

PETRONAS MADENİ YAĞLAR VE DUMAREY GROUP, KARBON NÖTR HEDEFLERİNE ULAŞMAK İÇİN STRATEJİK İŞ BİRLİĞİNE GİDİYOR... Daha sürdürülebilir bir gelecek için...

Muğla’da 51 Adet Isuzu D-Max Pick-up Teslimatı

Anadolu Isuzu, Muğla Büyükşehir Belediyesi’ne 51 adet Isuzu D-Max pick-up teslim etti. Farklı kullanım alanlarına uygun donanım özelliklerine sahip...

Yerli ERP çözümü olan HarmonyERP’yi kullanıyor

KNS Otomotiv Tüm Üretim Maliyetleri ve Verimliliklerini HarmonyERP İle Planlıyor Hava kanalları, bagaj raf sistemleri, LED iç aydınlatmalar, elektronik modüller,...

PEUGEOT Türkiye, şubat ayında kampanyası….

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu şubat ayı kampanyasını başlattı... Segmentlerinde...

Shell’den sert düşüş karı yıllık bazda yaklaşık yüzde 50 azaldı

Shell'in karı 2024'ün son çeyreğinde sert düştü Enerji şirketi Shell'in 2024'ün son çeyreğindeki karı yıllık bazda yaklaşık yüzde 50 azaldı. Shell,...

Renault 5 Prototip’i tanıtan marka, yeni ürün yaklaşımını da gösterdi.

Renault Grubu, Renaulution sunumunda Renault markasının önümüzdeki 5 yıl ve sonrası için stratejilerini açıkladı. Renaulution stratejik planıyla Renault, otomotiv pazarındaki değişiklikleri benimsiyor. “Nouvelle Vague” adını verdiği yeni dönemde Renault, teknoloji, hizmet ve temiz enerji markasına dönüşerek otomotiv endüstrisine modern bir yaklaşım getirecek. Elektrikli ve hidrojen çözümleriyle enerji geçişindeki liderliğini sürdürecek olan marka, 2025 yılına kadar Avrupa’daki en çevreci ürün gamını sunacak. Teknoloji tarafında ise yazılım, veri, siber güvenlik ve mikroelektronik için özel olarak hayata geçirilmiş “Software République” adlı açık ekosistemi güçlendirilecek. Bu ekosistem, bağlantılı servislerle Renault ürün gamını besleyecek. C segmentine yönelik daha iyi bir ürün gamı dağılımı, son teknolojilerin geliştirilmesi ve yeni iş fırsatları ile değer yaratılacak.

İnovasyon, Renault markasının 120 yıldır hep merkezinde yer aldı. Markanın ‘Yeni Dalga’ döneminde, hedeflerini gerçekleştirmek için güçlü değerleri bulunuyor. Elektrikli mobilite ve servis hizmetlerindeki deneyimi ve 300 binden fazla araç satışı ile Renault, 10 yıldır Avrupa elektrikli araç pazarının lideri konumunda. Renault’nun yaratıcısı olduğu, 150’den fazla patent içeren hibrit teknolojisi E-TECH için, markanın elektrik ve F1 tecrübelerinden yararlanıldı. Yazılım Fabrikası ise yazılım, veri ve bulut teknolojileri konularında uzmanlaşan 1000’den fazla mühendisi bir araya getiriyor. Bu kadroya yakında yeni mühendisler de eklenecek. Avrupa’nın mobiliteye özgü ilk döngüsel ekonomi fabrikası olan Flins Re-Factory, markanın modernliğini bünyesinde barındırıyor. Grubun Renaulution stratejik planında ortaya koyulan projeksiyon göz önünde bulundurulduğunda, tüm bunlar sadece birer başlangıç niteliği taşıyor.

Renault Grubu CEO’su Luca De Meo: “Renault olarak dalgalardaki kırılmaları kabulleniyor ve kendi ‘Yeni Dalga’mızı yaratıyor, otomotiv endüstrisine modern bir yaklaşım getiriyoruz. Electro Pole projesi ile elektrikli araç liderliğini güçlendiren, hidrojene yatırım yapan, 2025 yılına kadar Avrupa’nın en çevreci ürün gamına ulaşmayı hedefleyen bir enerji markasına dönüşeceğiz. Ayrıca kurum içi inovasyon ve siber güvenlik gibi kilit alanlarda Avrupa’ya özgü bir uzmanlık geliştirmeyi amaçlayan açık bir ekosistem olan ‘Software République’ aracılığı ile bir teknoloji markası olacağız. Bu durum servis hizmetleri markası olarak bize, dahili ve harici yüksek teknolojili bağlantılı servisler yardımıyla rekabet avantajı sağlayacak. Bu çağdaş vizyonumuzun temellerini Fransa’da atıyoruz. Çünkü marka olarak gücümüzün ve ruhumuzun köklü geçmişimizde yattığının bilincindeyiz. Bir yandan geçmişiyle sıkı bir bağı bulunan, bununla birlikte elektrikli olmasıyla gelecek niteliği taşıyan Yeni R5, Renault’nun ‘Yeni Dalgası’nı kusursuz temsil ediyor.”

Üç rekabet alanı

Renault’nun dönüşümünün ana hatları:

Teknoloji markası: Dünyada öncü, yeni nesil mobilite OEM’leri ve tedarikçileri yaratmayı hedefleyen ekosistem yaklaşımına sahip bir teknoloji markası. “Software République” adı verilen bu ekosistem, Renault’nun yanı sıra diğer kurucu üyeler ve gelecekteki partnerlerin ortak bir uzmanlık geliştirmesine yardımcı olacak. Ayrıca Avrupa’ya özgü bilgi birikimi oluşturulmasına ve büyük veriden elektroniğe kadar kilit teknolojilerdeki egemenliğin savunulmasına imkân verecek. Ekosistem sayesinde Renault’nun araçları, önde gelen yapay zeka ve siber güvenlik sistemleriyle donatılacak.

Servis hizmetleri markası: Araçlarında en iyi bağlantılı ve yüksek teknoloji servisleri sunan bir servis hizmetleri markası. 2022’de Renault, yeni bilgi-eğlence sistemi My Link’i tanıtacak. Marka böylece, Google servislerini pazardaki ana ürünlerine getiren ilk otomotiv üreticisi olacak.

Her geçen gün daha akıllı hale gelen Renault modelleri, değerini ve ömrünü zamanla daha da artıracak. Ayrıca Flins’teki fabrikasında tüketim döngüsünü kırmaya ve araçların ömrünün sonuna kadar değer üretmeye çalışacak. ‘Re-Factory’ adlı tesis, yılda 100 binden fazla ikinci el aracı yenileyecek. Dizel motorlu hafif ticari araçları biyogazlı ve saf elektrikli araçlara dönüştürecek. Renault ayrıca ikinci ömrüne gelen ya da ömrünü tamamlamış piller konusunda da büyük bir avantaja sahip. Değer zincirinin bu parçalarının kontrolü markaya, yeni iş senaryoları ve değer yaratma potansiyeli sunacak.

Temiz enerji markası: Enerji geçişinin lideri olan bir temiz enerji markası. Devrim niteliğindeki E-TECH teknolojisi sayesinde hibrit pazarında lider markalara meydan okuyan Renault, kendine özgü iki özel elektrikli araç platformu CMF – EV ve CMF-B EV’de vücut bulan yeni ürün aileleriyle, elektrikli araç pazarındaki liderliğini ise sürdürecek. Marka ayrıca hafif ticari araçlar için uçtan uca hidrojen çözümlerini pazara sunacak. Tüm bu planlarla hedef, Avrupa’nın en çevreci ürün gamına sahip olmak. 

Renault ürün çeşitliliği de hem elektrikli hem de segmentasyon anlamında yeniliklere sahne olacak. 2025 yılına kadar 14 ana model piyasaya sürecek olan Renault, bunların 7’sini tamamen elektrikli, diğer 7 aracı ise C ve D segmentinde üretecek. Marka ürün gamındaki yeni konumlandırmalarıyla B segmentindeki liderliğini korurken, C-segmentinde tekrar başa oynamayı hedefliyor.  2025’e kadar üst segmentlerdeki satışların toplam satışların %45’ini oluşturması planlanıyor.

Renault 5 Prototipi: Kült bir otomobilin yeniden doğuşu

Marka Renaultion toplantısında ruhunu köklerinden alan . ‘Renault 5 Prototip’i de tanıttı. Sevimli, küçük şehir otomobili Renault 5 Prototip, markanın zamansız başarılarından birini modern ve tamamen elektrikli bir şekilde ile geleceğe taşıyor. Orijinal tasarımdan güçlü özellikleri bünyesinde barındıran Renault 5 Prototip’i, sarı vurgularla eğlenceli, afacan yanını koruyor. Gilles Vidal’in tasarım ekibi, Renault’nun geçmişindeki dünyaca ünlü bir kült model olan R5’ten ilham aldı. Modern yaklaşım; elektronik, mobilya ve spor dünyasından esinlenen materyallerde de göze çarpıyor.

Renault Tasarım Direktörü Gilles Vidal, “Renault 5 prototipinin tasarımı, marka mirasımızın kült modeli olan R5’i, temel alıyor. Prototip, modernliği ve zamana uygun bir otomobili temsil ediyor: Şehirli, elektrikli, çekici” dedi.

Prototipe bakıldığında R5 kolayca tanınabilir ancak fütüristik ayrıntılarla yapılan modern dokunuşlar (aydınlatma, ön kısım…) sayesinde ortaya çıkan sonuç, günümüz ruhunu eksiksiz yansıtıyor. Orijinal tasarımdan modernleştirilerek alınan stil öğeleri, son derece modern fonksiyonları da örtüyor: Şarj kapağını gizleyen kaput hava girişi, hava  kanatçıkları içeren arka farklar, gündüz farı olan tampondaki sis farları. Yan ızgara, jantlar ve arka taraftaki logo ise adeta orijinal R5’i selamlıyor. Mobilya dünyasından esinlenilen ön kısım ve tekstil tavan, afacan ve kalpleri fetheden bir Fransız cazibesinin ipuçlarını veriyor. Ön ve arka logolar aydınlatılarak prototipe hayat veriyor. Aracın Fransa’da ortaya çıktığının altını çizen aynalardaki Fransız bayrağı, koltuk başlıkları ve ön paneldeki küçük şeffaf ekranda görünen isim, yolculuğa davetiye çıkartıyor.

Diğer Haberler

Linda Jackson, CEO’luk koltuğunu Alain Favey’e devretti

PEUGEOT’DA CEO’LUK KOLTUĞUNA ALAIN FAVEY OTURDU!  Fransız otomotiv devi PEUGEOT’da 20 yıllık çalışmanın ardından emekli olan Linda Jackson, CEO’luk koltuğunu Alain Favey’e devretti. Alain...

Petlas, 2030 yılına kadar karbon emisyonunu yüzde 58 azaltacak

Üretim tesislerindeki 330 bin metrekarelik alanda 27 MW kurulu güce sahip GES projesini 2024 yılında tamamlayan ve elektrik tüketiminin yüzde 20’sini kendi kaynaklarından sağlayan...

Scooter Motosiklet Fiyatlarını Etkileyen Faktörler

Scooter motosikletler, şehir içi ulaşımda pratiklik ve ekonomi sunmasıyla bilinir. Fakat bir scooter satın alırken fiyatların neden bu kadar farklı olduğunu merak ediyor olabilirsiniz....

Muğla’da 51 Adet Isuzu D-Max Pick-up Teslimatı

Anadolu Isuzu, Muğla Büyükşehir Belediyesi’ne 51 adet Isuzu D-Max pick-up teslim etti. Farklı kullanım alanlarına uygun donanım özelliklerine sahip olan Isuzu D-Max serisi, Sağlık...

Doğru Antifiriz Kullanımının Püf Noktaları

DOĞRU ANTİFİRİZ KULLANIMININ PÜF NOKTALARI Kış aylarında araç motorunu korumanın en iyi yolu, aracın bakımlarını ihmal etmemek ve doğru antifriz kullanmaktır. Kış aylarında, sürücüler için en...

PEUGEOT Türkiye, şubat ayında kampanyası….

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu şubat ayı kampanyasını başlattı... Segmentlerinde hep bir adım önde olan...

PETRONAS Madeni Yağlar EMEA Bölge Yöneticisi Giuseppe Pedretti

PETRONAS MADENİ YAĞLAR VE DUMAREY GROUP, KARBON NÖTR HEDEFLERİNE ULAŞMAK İÇİN STRATEJİK İŞ BİRLİĞİNE GİDİYOR... Daha sürdürülebilir bir gelecek için çalışan iki şirket, enerji dönüşümünü...

Country News Categories - UK

ALAIN FAVEY APPOINTED AS NEW PEUGEOT CEO

Alain Favey joins Stellantis as CEO of the PEUGEOT brand from the 3 of February 2025 reporting to Jean-Philippe Imparato, Enlarged Europe Chief Operating Officer,...

Dacia UK Brand Director named an Autocar Driver of Change

The Autocar Drivers of Change 2025 has named Dacia UK Brand Director, Luke Broad, as someone in the British car industry who is driving...

USA

Oil prices fall with higher than expected build in US crude inventory

Oil prices declined on Wednesday after a larger-than-expected increase in US crude oil stockpiles signaled weakening demand in the world's biggest oil consumer, while...

Volkswagen chooses Dassault Systemes’ platform to optimise manufacturing

French software group Dassault Systemes, opens new tab on Tuesday announced a long-term partnership with Volkswagen, opens new tab to accelerate the German automaker's transition...

DE

NEUER CITROËN C4 UND C4 X: STILVOLLERES DESIGN UND ENTSPANNTES FAHRERLEBNIS

Mit dem C4 und C4 X präsentiert Citroën sein runderneuertes Angebot an Limousinen im C-Segment. Der C4, der erstmals Ende 2020 auf den Markt...

Stellantis übernimmt vollständige Kontrolle über Produktionsaktivitäten für eDCT-Getriebe in Frankreich und Italien

Stellantis hat Anteile des 2018 mit dem belgischen Unternehmen Punch Powertrain – einem Spezialisten für die Herstellung von Automobilgetrieben – gegründeten Joint Ventures vollständig...

IT

Anne Abboud nominata responsabile della Divisione Stellantis Pro One

AMSTERDAM, febbraio 2025 - Stellantis ha annunciato che Anne Abboud ha preso la guida della divisione veicoli commerciali Stellantis Pro One. Anne Abboud porta...

Con Opel P4 per la prima volta oltre 100.000 auto prodotte

Torino – Novanta anni fa, nel 1935, la produzione complessiva della Opel superò per la prima volta le 100.000 unità nei dodici mesi. Merito...

FR

Stellantis annonce un changement de direction pour la marque Jeep en Europe

AMSTERDAM, février 2025 – Stellantis a annoncé aujourd’hui que Fabio Catone succédera à Eric Laforge en tant que responsable de la marque Jeep® en...

DS N°8 PALLAS FWD à partir de 59 200€

Inspirée du concept DS AERO SPORT LOUNGE, DS N°8 exprime une vision progressiste de la grande carrosserie française. DS N°8 s’inscrit pleinement dans l’avant-gardisme...

Linda Jackson, CEO’luk koltuğunu Alain Favey’e devretti

PEUGEOT’DA CEO’LUK KOLTUĞUNA ALAIN FAVEY OTURDU!  Fransız otomotiv devi PEUGEOT’da 20 yıllık çalışmanın ardından emekli olan Linda Jackson, CEO’luk koltuğunu Alain Favey’e devretti. Alain...

Petlas, 2030 yılına kadar karbon emisyonunu yüzde 58 azaltacak

Üretim tesislerindeki 330 bin metrekarelik alanda 27 MW kurulu güce sahip GES projesini 2024 yılında tamamlayan ve elektrik tüketiminin yüzde 20’sini kendi kaynaklarından sağlayan...

Scooter Motosiklet Fiyatlarını Etkileyen Faktörler

Scooter motosikletler, şehir içi ulaşımda pratiklik ve ekonomi sunmasıyla bilinir. Fakat bir scooter satın alırken fiyatların neden bu kadar farklı olduğunu merak ediyor olabilirsiniz....

Muğla’da 51 Adet Isuzu D-Max Pick-up Teslimatı

Anadolu Isuzu, Muğla Büyükşehir Belediyesi’ne 51 adet Isuzu D-Max pick-up teslim etti. Farklı kullanım alanlarına uygun donanım özelliklerine sahip olan Isuzu D-Max serisi, Sağlık...

Doğru Antifiriz Kullanımının Püf Noktaları

DOĞRU ANTİFİRİZ KULLANIMININ PÜF NOKTALARI Kış aylarında araç motorunu korumanın en iyi yolu, aracın bakımlarını ihmal etmemek ve doğru antifriz kullanmaktır. Kış aylarında, sürücüler için en...

PEUGEOT Türkiye, şubat ayında kampanyası….

Otomotivde yenilikçi teknolojileri, göz alıcı tasarım ve benzersiz sürüş keyfiyle birleştiren PEUGEOT, cazip avantajlarla dolu şubat ayı kampanyasını başlattı... Segmentlerinde hep bir adım önde olan...