Otomobil üreticisi, bu yıl 5-10 milyar Euro nakit yakmayı bekliyor

®
Çok Okunanlar

Pistte Sezon Finali TOSFED İstanbul Park’ta….

2025 Türkiye Pist Şampiyonası’nda beşinci ve son ayak yarışları, 29-30 Kasım tarihlerinde AVIS, Spor Toto, Tuzla Belediyesi ve Salados...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün...

Ticari araç devi SamAuto, Anadolu Isuzu’nun oldu

Anadolu Grubu şirketi Anadolu Isuzu, uluslararası büyüme ve sürdürülebilir değer yaratma vizyonu doğrultusunda önemli bir stratejik adım attı. Şirket,...

Karel Kalıp Yeni Nesil Renault Clio’nun da Plastik Enjeksiyon

Karel Kalıp’tan Yeni Global Proje Atağı! Türkiye’nin önde gelen otomotiv kalıp üreticilerinden Karel Kalıp, yetkin Ar-Ge ekibi, kusursuz üretim...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü...

CUPRA Formentor Impulse Kasım ayı boyunca özel fırsatlarla

CUPRA’nın sportif ruhunu günlük sürüşe taşıyan CUPRA Formentor Impulse, Kasım ayı boyunca özel fırsatlarla CUPRA Yetkili Satıcılarında.   CUPRA Yetkili...

Şirket şimdi 2024 için %5,5 ila %7 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Stellantis, pazar zorluklarının ortasında yıllık görünümlerini revize etmek için BMW, Mercedes ve Volkswagen’e katıldı.

Stellantis NV, ABD’deki işinin yeniden yapılandırılmasıyla ilgili artan maliyetleri ve Çinli elektrikli araç (EV) üreticilerinin yoğunlaşan rekabetini gerekçe göstererek Pazartesi günü yıllık tahminlerini düşürdü ve erken işlem saatlerinde hisse fiyatında %14’ten fazla düşüşü tetikledi.

Chrysler, Dodge, Jeep, Fiat ve Peugeot gibi markalarla tanınan dünyanın en büyüklerinden biri olan otomobil üreticisi, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bu yıl 5 milyar € ile 10 milyar € arasında nakit yakmayı beklediğini duyurdu.

Kötüleşen endüstri dinamikleri ve Çin’den gelen rekabet ABD, Stellantis’in sıkıntılarının merkezinde Avrupalı rakipleri de baskıyı hissediyor Stellantis için sırada ne var?

Şirket şimdi, 2024 için daha önceki çift haneli marj tahmininden %5,5 ila %7,0 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde envanter normalizasyonunu hızlandırma kararı, bu revizyonda önemli bir faktör olmuştur.

Buna karşılık Stellantis, 2024’ün ikinci yarısında Kuzey Amerika’ya yapılan sevkiyatları yıllık bazda 200.000 adetten fazla azaltmayı planlıyor ve bu da önceki rehberliğinin iki katı.

Ek olarak, otomobil üreticisi eski modellerde daha fazla teşvikler sunacak ve üretkenliği artırmaya yatırım yapacak.

Şirket, 2024 yılı sonuna kadar bayi envanterini 330.000 adetten fazla olmayacak şekilde azaltma hedefi belirledi. Tahmininde şöyle dedi: Hem artan sanayi arzı hem de artan Çin rekabeti nedeniyle rekabet dinamikleri yoğunlaştı.

Otomobil üreticisi, özellikle Çinli üreticilerin daha uygun fiyatlı tekliflerle zemin kazandığı EV sektöründe önemli rüzgarlarla karşı karşıya.

Avrupa Birliği ayrıca, küresel otomotiv manzarasını etkileyebilecek bir hareket olan Çin elektrikli araçlarına tarife uygulama planlarını da tamamlıyor. Bir zamanlar çok satan bir marka olan Chrysler, son yıllarda satışların düşmesiyle alaka düzeyini yitirdi.  BMW ile rekabet etme hırsına sahip olan Alfa Romeo, lüks otomobil segmentinde çok geride kaldı. Bir başka premium marka olan Maserati, Ferrari ve Porsche gibi rakiplerine ayak uydurmak için mücadele etti.

Kitlesel pazar segmentinde, Stellantis’in Citroen ve Lancia gibi markaları da yıllar içinde pazar payını kaybediyor.

Bu mücadeleler, şirketin son teslimat rakamlarına da yansıdı ve 2024 için 1. çeyrek sevkiyatları yıllık %10 düştü. Stellantis markalarının Amerika Birleşik Devletleri’ndeki pazar payının bir yıl önceki %10,4’ten Haziran sonu itibarıyla %8,6’ya düştüğünü söyledi.

Şirketin envanter birikimi, satılmayan arabaların bayi lotlarında oturmasına neden oldu ve bayilerden sert eleştirilere yol açtı.

Stellantis Ulusal Bayi Konseyi başkanı Kevin Farrish, bu ay Stellantis CEO’su Carlos Tavares’e yazdığı bir mektupta şunları söyledi: 2023’te rekor karlar elde etmek için pervasız kısa vadeli karar verme, ABD pazarında yıkıcı, ancak tamamen öngörülebilir sonuçlar doğurdu. Bu sonuçlar arasında ikonik Amerikan markalarımızın hızla bozulması da yer alıyor. Bu sorunu siz yarattınız.

Bu yılın başlarında Stellantis, Ram 1500 Classic kamyonun üretimini sona erdirirken Detroit bölgesindeki montaj fabrikasında yaklaşık 2.450 işçinin işten çıkarıldığını duyurdu.

UAW Başkanı Shawn Fain, sendikanın ABD şubelerine yazdığı bir mektupta, Birleşik Otomobil İşçileri sendikasının, Fransız-İtalyan otomobil üreticisini toplu sözleşme taahhütlerini yerine getirmemekle suçladığı için Stellantis’teki işçilerden greve izin vermelerini istediğini söyledi.

Stellantis, ABD’deki hissedarların bu yılın başlarında artan stokları ve diğer operasyonel sorunları gizleyerek yatırımcıları yanılttığı iddialarıyla şirkete dava açmasıyla birlikte yasal sorunlarla da karşı karşıya kaldı.

Stellantis’in karşılaştığı zorluklar sadece ABD pazarıyla sınırlı değil.

Stellantis’in sıkıntıları, Avrupalı rakiplerinin sıkıntılarını yansıtıyor. Stellantis’in tahminlerini düşürmesinden sadece birkaç gün önce Volkswagen, üç ay içinde ikinci kez kendi yıllık görünümünü düşürdüğünü duyurdu.

Alman otomobil üreticisi şimdi 2024’te %5,6’lık bir faaliyet satış getirisi bekliyor ve önceki %6,5’ten %7,0’ye düştü.

Volkswagen, revize edilmiş tahminini binek otomobil ve ticari araç markalarındaki beklenenden daha yavaş gelişmelerin yanı sıra “makroekonomik ortamın bozulmasına” bağladı.

BMW ve Mercedes de otomotiv endüstrisinin karşı karşıya olduğu daha geniş zorlukları yansıtacak şekilde yıllık görünümlerini revize etti.

Tedarik zinciri kesintileri, enflasyon ve artan maliyetler zorlukları artırırken, Çin gibi kilit pazarlardaki talep zayıfladı.

Pazartesi günü kendi kar uyarısını yayınlayan Aston Martin, tedarik zinciri sorunları ve Çin’deki zayıf talep de dahil olmak üzere benzer faktörlere atıfta bulundu.

Lüks otomobil üreticisinin bakış açısı, üst düzey markaların bile mevcut endüstri baskılarına karşı bağışık olmadığı gerçeğinin altını çiziyor.

Analistler, Stellantis’in sorunlarının köklü olduğunu ve mevcut gidişatını tersine çevirmek için önemli bir yeniden yapılanmanın gerekli olacağını belirtti.

Diğer Haberler

Alfa Romeo 33 Stradale ve Tonale Los Angeles Otomobil Fuarında

İtalyan Cazibesiyle Renklendirdi! Tarzın ve tutkunun markasıAlfa Romeo, Los Angeles Otomobil Fuarı’ndaeşsiz İtalyan işçiliğinin simgesi 33 Stradale ve markanın ilk C-SUV segmentindeki evrimini temsil eden...

Yeni PEUGEOT 308 2026’nın ikinci yarısında Türkiye’de…

PEUGEOT ürün gamında gerçek bir marka imzası niteliğinde aydınlatmalı logoya sahip ilk model olan yeni 308,  yeni ön cephesi ve yeni üç pençeli ışık...

Petrol Ofisi Grubu’nun yeni marka yüzü Kenan Doğulu oldu

Türkiye'nin en sevilen sanatçılarından Kenan Doğulu, Petrol Ofisi Grubu'nun “Siz Ne İsterseniz O” kampanyasının yeni döneminde markanın reklam yüzü oldu. Gerçek bir hikâyeden uyarlanan...

Brisa ve Enerjisa Üretim’den Karbon Yönetiminde Yapay Zeka

Türkiye’nin mobilite lideri Brisa ile enerji sektörünün öncüsü Enerjisa Üretim’in kurumsal karbon ayak izi hesaplama uygulaması QuickCarbon, karbon yönetiminde yenilikçi bir iş birliğine imza...

Operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü

İmperial Group Enerji, operasyonel gücünü 10 MAN çekiciyle büyüttü.... Geleceğin enerjisini bugünden inşa etme vizyonuyla çalışmalarını sürdüren yenilenebilir enerji sektörünün güçlü firmalarından İmperial Group Enerji,...

Enduro’da Sezon Çifte Mücadeleyle Fethiye’de Tamamlanıyor

Türkiye Enduro ve ATV Şampiyonası’nda 2025 sezonu, Muğla’nın Fethiye ilçesinde düzenlenecek iki ayaklı final yarışlarıyla sona eriyor. Türkiye Motosiklet Federasyonu takvimindeki en heyecanlı etaplardan...

TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi

Türkiye otomotiv sektörünün faaliyetteki en köklü üreticisi TürkTraktör, üretimdeki başarılarına yenilerini ekledi. İki bininci yerli üretim kazıcı yükleyiciyi banttan indiren TürkTraktör, 500.000'inci ponte, 700.000'inci...
İkonik roadster özel ve sınırlı üretim versiyonuyla veda ediyor

İkonik roadster özel ve sınırlı üretim versiyonuyla veda ediyor

Bavyeralı markanın en simgesel roadster'larından biri olan BMW Z4, şık bir şekilde veda etmeye hazırlanıyor.BMW...
NOVITEC, Lamborghini Urus SE plug-in hibritine bir WIDEBODY gövde kiti taktı ve sonuç bu

NOVITEC, Lamborghini Urus SE plug-in hibritine bir WIDEBODY gövde kiti taktı ve sonuç bu

Lamborghini Urus SE halihazırda gezegendeki en güçlü ve en hızlı plug-in hibrit SUV'lardan biri. 800...
KGM Musso ve Rexton, İspanya'ya özel ekstrem arazi kitlerini piyasaya sürüyor

KGM Musso ve Rexton, İspanya’ya özel ekstrem arazi kitlerini piyasaya sürüyor

Eski SsangYong adıyla KGM İspanya, Musso ve Rexton'un off-road performansını radikal bir şekilde artırmak için...
1 milyon euroya 4x4 ruhlu üstü açılabilir süper arabalar…

1 milyon euroya 4×4 ruhlu üstü açılabilir süper arabalar…

BRABUS, performans ve ayrıcalık tutkunları için iki yeni mücevheri piyasaya sürüyor: BRABUS 800 Cabrio ve...
Porsche 911 GT3'ün Nürburgring'de uçmasının sırrı: Kit Manthey

Porsche 911 GT3’ün Nürburgring’de uçmasının sırrı: Kit Manthey

Porsche 911 GT3, dünya çapında pist günlerinde en çok kullanılan spor otomobillerden biridir. Yeni Manthey...
Balensiz ikinci model Çin'de görücüye çıktı

Balensiz ikinci model Çin’de görücüye çıktı

Guangzhou Otomobil Fuarı, Audi'nin en büyük küresel pazarı olan Çin'e olan bağlılığının belirleyici bir aşamaya...
Çin Seddi 2026'da İspanya'ya varacağını duyurdu: Planları bunlar

Çin Seddi 2026’da İspanya’ya varacağını duyurdu: Planları bunlar

Great Wall Motor, Avrupa atağının, markanın Avrupa pazarına yönelik stratejisinde bir öncesi ve sonrasına işaret...