Otomobil üreticisi, bu yıl 5-10 milyar Euro nakit yakmayı bekliyor

®
Çok Okunanlar

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı Porsche AG'nin CEO'su olarak...

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld 2025 Brüksel Fuarı, bu...

PETRONAS, Selenia’yı Modern Mobilite İçin Yeniledi

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), 26-28 Eylül tarihleri arasında düzenlenen 2025 Torino Otomobil Fuarı'na Piazza Castello'da (Via Garibaldi) bir stantla...

OSS Derneği, 2025’in Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in üçüncü çeyreğinde de gözlemlendi. 2025 yılının üçüncü çeyreğinde satış,...

Driftte Muhteşem Sezon Finali…

Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından Spor Toto, HT Spor, Reiss Audio ve lastix.com katkılarıyla düzenlenen 2025 Türkiye Drift Şampiyonası ve TOSFED...

Garanti BBVA’dan Borusan Next ile 2.Elde Uçtan Uca Dijital Taşıt Kredisi

Garanti BBVA, Borusan Next iş birliğiyle ikinci el araç alımlarında mobilden uçtan uca dijital taşıt kredisi imkânı sunuyor. Garanti BBVA,...

Darlık’ta Yağmur Altında Zorlu Mücadele

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nın altıncı ayağı olan Mapfre Sigorta İstanbul Tırmanma Yarışı, İstanbul Otomobil Spor Kulübü (İSOK) tarafından...

Şirket şimdi 2024 için %5,5 ila %7 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Stellantis, pazar zorluklarının ortasında yıllık görünümlerini revize etmek için BMW, Mercedes ve Volkswagen’e katıldı.

Stellantis NV, ABD’deki işinin yeniden yapılandırılmasıyla ilgili artan maliyetleri ve Çinli elektrikli araç (EV) üreticilerinin yoğunlaşan rekabetini gerekçe göstererek Pazartesi günü yıllık tahminlerini düşürdü ve erken işlem saatlerinde hisse fiyatında %14’ten fazla düşüşü tetikledi.

Chrysler, Dodge, Jeep, Fiat ve Peugeot gibi markalarla tanınan dünyanın en büyüklerinden biri olan otomobil üreticisi, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bu yıl 5 milyar € ile 10 milyar € arasında nakit yakmayı beklediğini duyurdu.

Kötüleşen endüstri dinamikleri ve Çin’den gelen rekabet ABD, Stellantis’in sıkıntılarının merkezinde Avrupalı rakipleri de baskıyı hissediyor Stellantis için sırada ne var?

Şirket şimdi, 2024 için daha önceki çift haneli marj tahmininden %5,5 ila %7,0 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde envanter normalizasyonunu hızlandırma kararı, bu revizyonda önemli bir faktör olmuştur.

Buna karşılık Stellantis, 2024’ün ikinci yarısında Kuzey Amerika’ya yapılan sevkiyatları yıllık bazda 200.000 adetten fazla azaltmayı planlıyor ve bu da önceki rehberliğinin iki katı.

Ek olarak, otomobil üreticisi eski modellerde daha fazla teşvikler sunacak ve üretkenliği artırmaya yatırım yapacak.

Şirket, 2024 yılı sonuna kadar bayi envanterini 330.000 adetten fazla olmayacak şekilde azaltma hedefi belirledi. Tahmininde şöyle dedi: Hem artan sanayi arzı hem de artan Çin rekabeti nedeniyle rekabet dinamikleri yoğunlaştı.

Otomobil üreticisi, özellikle Çinli üreticilerin daha uygun fiyatlı tekliflerle zemin kazandığı EV sektöründe önemli rüzgarlarla karşı karşıya.

Avrupa Birliği ayrıca, küresel otomotiv manzarasını etkileyebilecek bir hareket olan Çin elektrikli araçlarına tarife uygulama planlarını da tamamlıyor. Bir zamanlar çok satan bir marka olan Chrysler, son yıllarda satışların düşmesiyle alaka düzeyini yitirdi.  BMW ile rekabet etme hırsına sahip olan Alfa Romeo, lüks otomobil segmentinde çok geride kaldı. Bir başka premium marka olan Maserati, Ferrari ve Porsche gibi rakiplerine ayak uydurmak için mücadele etti.

Kitlesel pazar segmentinde, Stellantis’in Citroen ve Lancia gibi markaları da yıllar içinde pazar payını kaybediyor.

Bu mücadeleler, şirketin son teslimat rakamlarına da yansıdı ve 2024 için 1. çeyrek sevkiyatları yıllık %10 düştü. Stellantis markalarının Amerika Birleşik Devletleri’ndeki pazar payının bir yıl önceki %10,4’ten Haziran sonu itibarıyla %8,6’ya düştüğünü söyledi.

Şirketin envanter birikimi, satılmayan arabaların bayi lotlarında oturmasına neden oldu ve bayilerden sert eleştirilere yol açtı.

Stellantis Ulusal Bayi Konseyi başkanı Kevin Farrish, bu ay Stellantis CEO’su Carlos Tavares’e yazdığı bir mektupta şunları söyledi: 2023’te rekor karlar elde etmek için pervasız kısa vadeli karar verme, ABD pazarında yıkıcı, ancak tamamen öngörülebilir sonuçlar doğurdu. Bu sonuçlar arasında ikonik Amerikan markalarımızın hızla bozulması da yer alıyor. Bu sorunu siz yarattınız.

Bu yılın başlarında Stellantis, Ram 1500 Classic kamyonun üretimini sona erdirirken Detroit bölgesindeki montaj fabrikasında yaklaşık 2.450 işçinin işten çıkarıldığını duyurdu.

UAW Başkanı Shawn Fain, sendikanın ABD şubelerine yazdığı bir mektupta, Birleşik Otomobil İşçileri sendikasının, Fransız-İtalyan otomobil üreticisini toplu sözleşme taahhütlerini yerine getirmemekle suçladığı için Stellantis’teki işçilerden greve izin vermelerini istediğini söyledi.

Stellantis, ABD’deki hissedarların bu yılın başlarında artan stokları ve diğer operasyonel sorunları gizleyerek yatırımcıları yanılttığı iddialarıyla şirkete dava açmasıyla birlikte yasal sorunlarla da karşı karşıya kaldı.

Stellantis’in karşılaştığı zorluklar sadece ABD pazarıyla sınırlı değil.

Stellantis’in sıkıntıları, Avrupalı rakiplerinin sıkıntılarını yansıtıyor. Stellantis’in tahminlerini düşürmesinden sadece birkaç gün önce Volkswagen, üç ay içinde ikinci kez kendi yıllık görünümünü düşürdüğünü duyurdu.

Alman otomobil üreticisi şimdi 2024’te %5,6’lık bir faaliyet satış getirisi bekliyor ve önceki %6,5’ten %7,0’ye düştü.

Volkswagen, revize edilmiş tahminini binek otomobil ve ticari araç markalarındaki beklenenden daha yavaş gelişmelerin yanı sıra “makroekonomik ortamın bozulmasına” bağladı.

BMW ve Mercedes de otomotiv endüstrisinin karşı karşıya olduğu daha geniş zorlukları yansıtacak şekilde yıllık görünümlerini revize etti.

Tedarik zinciri kesintileri, enflasyon ve artan maliyetler zorlukları artırırken, Çin gibi kilit pazarlardaki talep zayıfladı.

Pazartesi günü kendi kar uyarısını yayınlayan Aston Martin, tedarik zinciri sorunları ve Çin’deki zayıf talep de dahil olmak üzere benzer faktörlere atıfta bulundu.

Lüks otomobil üreticisinin bakış açısı, üst düzey markaların bile mevcut endüstri baskılarına karşı bağışık olmadığı gerçeğinin altını çiziyor.

Analistler, Stellantis’in sorunlarının köklü olduğunu ve mevcut gidişatını tersine çevirmek için önemli bir yeniden yapılanmanın gerekli olacağını belirtti.

Diğer Haberler

2025 Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’si – Cumartesi

George Russell, daha önce F4 Sprint'te 2. sırayı aldıktan sonra Pazar günkü Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix'sine 1. sırada katılmaya hak kazandı. Bu arada Kimi...

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı Porsche AG'nin CEO'su olarak atadı. Porsche AG'yi on yıldır...

İşte Dünya Basınında: Yine yaptı Toprak Razgatlıoğlu 2025 WorldSBK Dünya Şampiyonu!

Toprak Razgatlıoğlu, FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW Motorrad Motorsport ile üst üste ikinci Dünya Şampiyonluğunu elde etti. +++ Şampiyonluk, Pazar günü Jerez de la...

IVECO BUS ödüle layık görüldü

IVECO BUS, doğal gazla çalışan minibüslerin tedarikine yönelik en son Consip ihalesinin Lot 1'ini kazandı. Partide şehir içi araçlar (Sınıf I) ve şehirlerarası araçlar...

Dunlop SP SPORT LM705W ile kusursuz sessizlik

Dunlop, sessizliğiyle bilinen baykuşların kanat yapısından esinlenerek geliştirdiği yeni yaz lastiği SP SPORT LM705w ile konfor, sessizlik ve uzun ömürlü performansı bir araya getiriyor.  Türkiye...

Garanti BBVA’dan Borusan Next ile 2.Elde Uçtan Uca Dijital Taşıt Kredisi

Garanti BBVA, Borusan Next iş birliğiyle ikinci el araç alımlarında mobilden uçtan uca dijital taşıt kredisi imkânı sunuyor. Garanti BBVA, müşteri deneyimini dijital çözümlerle dönüştürmeye...

ABB Sürücü Ürünleri Başkanı Tuomo Hoysniemi

İsviçre merkezli otomasyon ve elektrifikasyon teknolojileri lideri ABB, sağladığı enerji tasarrufu ile alanında devrim yaratan Alçak Gerilim Değişken Hızlı Sürücü'sünün (AG VSD) 50’nci yıl...

2025 Amerika Birleşik Devletleri Grand Prix’si – Cumartesi

George Russell, daha önce F4 Sprint'te 2. sırayı aldıktan sonra Pazar günkü Amerika Birleşik Devletleri...

Dr. Michael Leiters, 1 Ocak 2026’da Porsche AG’nin CEO’su olacak

Porsche AG Denetim Kurulu, 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Dr. Michael Leiters'ı...

İşte Dünya Basınında: Yine yaptı Toprak Razgatlıoğlu 2025 WorldSBK Dünya Şampiyonu!

Toprak Razgatlıoğlu, FIM Superbike Dünya Şampiyonası'nda BMW Motorrad Motorsport ile üst üste ikinci Dünya Şampiyonluğunu...

IVECO BUS ödüle layık görüldü

IVECO BUS, doğal gazla çalışan minibüslerin tedarikine yönelik en son Consip ihalesinin Lot 1'ini kazandı....

Dunlop SP SPORT LM705W ile kusursuz sessizlik

Dunlop, sessizliğiyle bilinen baykuşların kanat yapısından esinlenerek geliştirdiği yeni yaz lastiği SP SPORT LM705w ile...

Garanti BBVA’dan Borusan Next ile 2.Elde Uçtan Uca Dijital Taşıt Kredisi

Garanti BBVA, Borusan Next iş birliğiyle ikinci el araç alımlarında mobilden uçtan uca dijital taşıt...

ABB Sürücü Ürünleri Başkanı Tuomo Hoysniemi

İsviçre merkezli otomasyon ve elektrifikasyon teknolojileri lideri ABB, sağladığı enerji tasarrufu ile alanında devrim yaratan...

Driftte Muhteşem Sezon Finali…

Drift Otomobil Spor Kulübü tarafından Spor Toto, HT Spor, Reiss Audio ve lastix.com katkılarıyla düzenlenen 2025 Türkiye...

Darlık’ta Yağmur Altında Zorlu Mücadele

AVIS 2025 Türkiye Tırmanma Şampiyonası’nın altıncı ayağı olan Mapfre Sigorta İstanbul Tırmanma Yarışı, İstanbul Otomobil...

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri

İnci Holding’in ticari soğutma ve otomotiv mutfak üniteleri iş kolundaki yeni kuruluşu Starcool, yenilikçi ve...

PETRONAS, Selenia’yı Modern Mobilite İçin Yeniledi

PETRONAS Madeni Yağlar (PLI), 26-28 Eylül tarihleri arasında düzenlenen 2025 Torino Otomobil Fuarı'na Piazza Castello'da...

TAİD: Ağır Ticari Araç Pazarı, 2025’in ilk 9 ayında dengeli bir seyir izliyor

Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD), 2025 yılının Ocak-Eylül dönemine ilişkin pazar verilerini ve sektörel gelişmeleri...

FORD TRUCKS YENİ F-MAX İLE TÜRKİYE TURUNA ÇIKIYOR

Ford Trucks, ağır ticari araç pazarındaki referans modeli F-MAX'in yeni yüzü ile 20 Ekim-17 Kasım...

OMODA-JAECOO Eylül Ayını Güçlü Bir Satış Performansıyla Tamamladı

Yenilikçi tasarım diline sahip modelleri ile kısa sürede dikkatleri üzerine çeken OMODA ve JAECOO markaları,...

Goodyear’dan kış mevsiminde sürüş güvenliği için ipuçları

Lastik teknolojisi değişen mevsimlerde sizi nasıl güvende tutar? Kış mevsimi yaklaşırken lastik teknolojisi, zorlu yol koşullarında...

iCAUR V23 Bilutu Zirvesi’ni Aşarak Guinness Dünya Rekoru’nu Kırdı

Sınırları aşan teknolojilerle yollara çıkan iCAUR V23, i-AWD Akıllı Elektrikli Dört Çeker Sürüş Sistemi ile“Çölün...

OSS Derneği, 2025’in Üçüncü Çeyreğini Değerlendirdi

Otomotiv satış sonrası pazarında yaşan 2024 yılındaki durağan seyir, 2025’in üçüncü çeyreğinde de gözlemlendi. 2025...

Tekaydınlar Busworld 2025 Brüksel Fuarı’nda Dünya Sahnesinde

TEKAYDINLAR, BUSWORLD 2025 BRÜKSEL FUARI’NDA DÜNYA SAHNESİNDE.... Ticari araç endüstrisinin en prestijli organizasyonlarından biri olan Busworld...

Yeni Fiat Grande Panda Lansman Fiyatı 1 milyon 399 bin TL

Yeni Fiat Grande Panda için Türkiye fiyatı resmi olarak açıklandı. Aracın fiyatı, İstanbul Rahmi Koç...

Uşak’ta Zirve Mücadelesi Parmak Isırttı

2025 MOTUL Türkiye Karting Şampiyonası, İzmir Karting Kulübü (İKK) Spor Kulübü tarafından 11-12 Ekim 2025...