Otomobil üreticisi, bu yıl 5-10 milyar Euro nakit yakmayı bekliyor

®
Çok Okunanlar

Hankook, İnovatif Tasarım Projesi’nin Lansmanı

Hankook, Royal College of Art ile İnovatif Tasarım Projesi’nin Lansmanını Yapıyor Premium lastik üreticisi Hankook, ‘2018 Tasarım Yeniliği’ projesinin lansmanını...

Test Sürüşü: KIA Stonic 1.0 Litre 120 Beygir Tasarım…

Kia Stonic 1.0 litre 120 beygir güç üreten Mini Suv aracın testini gerçekleştirdik. Aracımız otomatik 7 ileri vites seçeneği...

Taksiciler için ‘standart’ talebi…

Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu Başkanı Fevzi Apaydın, "Taksiciler için bir standart getirilsin, kiracılık usulü kaldırılsın, aracını kullanmayan satsın,...

Cisco sürücüsüz otomobil yarışı çağını başlatıyor

Cisco'nun akıllı ağ teknolojisiyle desteklenen gerçek boyuttaki bir elektrikli yarış arabası piste çıktı. 82 km uzaktaki bir simülatörden, DTM...

Şirket şimdi 2024 için %5,5 ila %7 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Stellantis, pazar zorluklarının ortasında yıllık görünümlerini revize etmek için BMW, Mercedes ve Volkswagen’e katıldı.

Stellantis NV, ABD’deki işinin yeniden yapılandırılmasıyla ilgili artan maliyetleri ve Çinli elektrikli araç (EV) üreticilerinin yoğunlaşan rekabetini gerekçe göstererek Pazartesi günü yıllık tahminlerini düşürdü ve erken işlem saatlerinde hisse fiyatında %14’ten fazla düşüşü tetikledi.

Chrysler, Dodge, Jeep, Fiat ve Peugeot gibi markalarla tanınan dünyanın en büyüklerinden biri olan otomobil üreticisi, Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bu yıl 5 milyar € ile 10 milyar € arasında nakit yakmayı beklediğini duyurdu.

Kötüleşen endüstri dinamikleri ve Çin’den gelen rekabet ABD, Stellantis’in sıkıntılarının merkezinde Avrupalı rakipleri de baskıyı hissediyor Stellantis için sırada ne var?

Şirket şimdi, 2024 için daha önceki çift haneli marj tahmininden %5,5 ila %7,0 arasında bir düzeltilmiş faaliyet kar marjı öngörüyor. Amerika Birleşik Devletleri’nde envanter normalizasyonunu hızlandırma kararı, bu revizyonda önemli bir faktör olmuştur.

Buna karşılık Stellantis, 2024’ün ikinci yarısında Kuzey Amerika’ya yapılan sevkiyatları yıllık bazda 200.000 adetten fazla azaltmayı planlıyor ve bu da önceki rehberliğinin iki katı.

Ek olarak, otomobil üreticisi eski modellerde daha fazla teşvikler sunacak ve üretkenliği artırmaya yatırım yapacak.

Şirket, 2024 yılı sonuna kadar bayi envanterini 330.000 adetten fazla olmayacak şekilde azaltma hedefi belirledi. Tahmininde şöyle dedi: Hem artan sanayi arzı hem de artan Çin rekabeti nedeniyle rekabet dinamikleri yoğunlaştı.

Otomobil üreticisi, özellikle Çinli üreticilerin daha uygun fiyatlı tekliflerle zemin kazandığı EV sektöründe önemli rüzgarlarla karşı karşıya.

Avrupa Birliği ayrıca, küresel otomotiv manzarasını etkileyebilecek bir hareket olan Çin elektrikli araçlarına tarife uygulama planlarını da tamamlıyor. Bir zamanlar çok satan bir marka olan Chrysler, son yıllarda satışların düşmesiyle alaka düzeyini yitirdi.  BMW ile rekabet etme hırsına sahip olan Alfa Romeo, lüks otomobil segmentinde çok geride kaldı. Bir başka premium marka olan Maserati, Ferrari ve Porsche gibi rakiplerine ayak uydurmak için mücadele etti.

Kitlesel pazar segmentinde, Stellantis’in Citroen ve Lancia gibi markaları da yıllar içinde pazar payını kaybediyor.

Bu mücadeleler, şirketin son teslimat rakamlarına da yansıdı ve 2024 için 1. çeyrek sevkiyatları yıllık %10 düştü. Stellantis markalarının Amerika Birleşik Devletleri’ndeki pazar payının bir yıl önceki %10,4’ten Haziran sonu itibarıyla %8,6’ya düştüğünü söyledi.

Şirketin envanter birikimi, satılmayan arabaların bayi lotlarında oturmasına neden oldu ve bayilerden sert eleştirilere yol açtı.

Stellantis Ulusal Bayi Konseyi başkanı Kevin Farrish, bu ay Stellantis CEO’su Carlos Tavares’e yazdığı bir mektupta şunları söyledi: 2023’te rekor karlar elde etmek için pervasız kısa vadeli karar verme, ABD pazarında yıkıcı, ancak tamamen öngörülebilir sonuçlar doğurdu. Bu sonuçlar arasında ikonik Amerikan markalarımızın hızla bozulması da yer alıyor. Bu sorunu siz yarattınız.

Bu yılın başlarında Stellantis, Ram 1500 Classic kamyonun üretimini sona erdirirken Detroit bölgesindeki montaj fabrikasında yaklaşık 2.450 işçinin işten çıkarıldığını duyurdu.

UAW Başkanı Shawn Fain, sendikanın ABD şubelerine yazdığı bir mektupta, Birleşik Otomobil İşçileri sendikasının, Fransız-İtalyan otomobil üreticisini toplu sözleşme taahhütlerini yerine getirmemekle suçladığı için Stellantis’teki işçilerden greve izin vermelerini istediğini söyledi.

Stellantis, ABD’deki hissedarların bu yılın başlarında artan stokları ve diğer operasyonel sorunları gizleyerek yatırımcıları yanılttığı iddialarıyla şirkete dava açmasıyla birlikte yasal sorunlarla da karşı karşıya kaldı.

Stellantis’in karşılaştığı zorluklar sadece ABD pazarıyla sınırlı değil.

Stellantis’in sıkıntıları, Avrupalı rakiplerinin sıkıntılarını yansıtıyor. Stellantis’in tahminlerini düşürmesinden sadece birkaç gün önce Volkswagen, üç ay içinde ikinci kez kendi yıllık görünümünü düşürdüğünü duyurdu.

Alman otomobil üreticisi şimdi 2024’te %5,6’lık bir faaliyet satış getirisi bekliyor ve önceki %6,5’ten %7,0’ye düştü.

Volkswagen, revize edilmiş tahminini binek otomobil ve ticari araç markalarındaki beklenenden daha yavaş gelişmelerin yanı sıra “makroekonomik ortamın bozulmasına” bağladı.

BMW ve Mercedes de otomotiv endüstrisinin karşı karşıya olduğu daha geniş zorlukları yansıtacak şekilde yıllık görünümlerini revize etti.

Tedarik zinciri kesintileri, enflasyon ve artan maliyetler zorlukları artırırken, Çin gibi kilit pazarlardaki talep zayıfladı.

Pazartesi günü kendi kar uyarısını yayınlayan Aston Martin, tedarik zinciri sorunları ve Çin’deki zayıf talep de dahil olmak üzere benzer faktörlere atıfta bulundu.

Lüks otomobil üreticisinin bakış açısı, üst düzey markaların bile mevcut endüstri baskılarına karşı bağışık olmadığı gerçeğinin altını çiziyor.

Analistler, Stellantis’in sorunlarının köklü olduğunu ve mevcut gidişatını tersine çevirmek için önemli bir yeniden yapılanmanın gerekli olacağını belirtti.

Diğer Haberler

Volvo XC90 Danimarka ile İsveç arasında yapılan bir test sürüşünde

Volvo XC90, amiral gemisi SUV için konfor ve teknoloji... Büyük SUV Volvo XC90 üçüncü nesline ulaşıyor ve Çinli Geely grubuna ait İskandinav markasının tipik DNA'sını...

Petrol fiyatları pazartesi günü düşüş kaydetti

Petrol fiyatları, Orta Doğu'da ateşkes görüşmelerinin olumlu sonuçlanabileceği beklentileri ve dünyanın en büyük petrol ithalatçısı Çin'de ekonomik yavaşlamaya işaret eden verilerle pazartesi günü düşüş...

Petrol Ofisi Grubu CEO’su Mehmet Abbasoğlu

Petrol Ofisi Grubu CEO'su Mehmet Abbasoğlu, 14. Türkiye Enerji Zirvesi açılışında konuştu.. Türkiye enerji sektörünün en önemli buluşma noktalarından biri olan Türkiye Enerji Zirvesi, Petrol...

Nissan Türkiye’ye yeni satış direktörü

2016 yılından bu yana Nissan Türkiye çatısı altında farklı görevler üstlenen ve son olarak Nissan Türkiye Satış Planlama Müdürü olarak görev yapan Yiğit Boztürk...

Kış mevsiminde akü arızaları yüzde 170 artıyor

Kış mevsiminin zorlu koşullarına sürücüler araçlarını hazırlamaya başladı. Kış lastiği ve antifriz kontrolü kadar listede en önemli maddelerden biri de akü bakımı. Dünyanın enerji...

Zorunluluk için değil zor durumlar için: Kışın Kış Lastiği

Aniden bastıran kar, 7 derecenin altına düşen sıcaklıklar... Kış, tüm zorluklarıyla kapımızda! 1 Aralık 2024'te başlayacak Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması ise güvenli sürüşe büyük bir katkı...

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği

Petlas’tan Yeni Nesil Otobüs Lastiği:  Coach, Zorlu Yol Şartlarında Üstün Direnç Sağlıyor AKO Grup bünyesinde faaliyet gösteren Petlas, yeni nesil otobüs lastikleri RH ve SH...