tesla“>tesla‘nın popüler Model 3 ve Model Y’nin yeni “Standart” versiyonlarını piyasaya sürerek avrupa kitle pazarına hesaplı ve agresif bir hamle yapıyor elektrik arabalar. Otomobil üreticisi, rakiplerine agresif bir şekilde meydan okumak ve satışların sert bir şekilde düştüğü önemli bir bölgede yeniden yer kazanmak için fiyatları düşürüyor ve seçenekleri kaldırıyor.
avrupa‘dan gelen veriler bu değişikliğin neden gerekli olduğunu gösteriyor. tesla“>tesla‘nın Kasım ayında kayıt sayıları bir önceki yıla göre %12,3 düştü. Daha da endişe verici olanı, hükümet teşviklerinin sona ermesi nedeniyle geçici bir Elektrikli araç artışı yaşayan tek ülke olan Norveç’i çıkarırsanız, avrupa‘nın geri kalanındaki satışların %36’nın üzerinde düştüğünü görüyoruz. Bu acı verici kaymaya karşı koymak için, tesla“>tesla‘nın umut ederek giriş noktasını büyük ölçüde düşürdük. fiyat düşüş, belirli özelliklerin kaybından daha ağır basacaktır.
Yeni Model 3 Standart donanımı bu stratejinin en önemli parçasıdır. Gibi büyük pazarlarda Almanyafransa ve İtalyayeni fiyat etiketi etkileyici bir 36.990 €’dur. Bu fiyat Bu nokta, 37.000 € sınırının hemen altına kayan devasa bir psikolojik zaferdir. Model 3’ü doğrudan fiyat standart benzinli araç yelpazesini geride bırakıyor ve diğer pek çok aracın altını çiziyor elektrik arabalar zaten piyasada.
Daha düşük maliyete rağmen Model 3 Standard hala sağlam bir performans sunuyor. Araç, 332 mil gibi saygın bir WLTP menzil derecelendirmesine sahiptir. Sürücüler, 6,2 saniyede 0’dan 62 mil/saat hıza ulaşarak hızlı bir hızlanma bekleyebilirler. Bu agresif fiyatlandırmayı başarmak için şirket özellikler konusunda zorlu seçimler yaptı.
Daha yüksek fiyatlı Premium ve Long Range kaplamalarla karşılaştırıldığında iç mekanda tamamen vegan deri döşemenin yerini alan “kısmen kumaş koltuklar” bulunuyor. Arka yolcular da son güncellemede eklenen 8 inçlik ekranın yokluğunu fark edecek ve ısıtmalı arka koltukların konforunu kaybedecekler. Ses sistemi de darbe aldı ve subwoofer ve amplifikatörlerin çıkarılmasıyla yedi hoparlöre düşürüldü. En belirgin dış fark, çelik jantlarla değiştirilen alaşım jantların olmamasıdır.
Daha büyük olan Model Y de şu anda ana avrupa pazarlarında 39.990 € fiyatla listelenen Standart muameleye tabi tutuluyor. Model Y Standardı, Model 3 Standardıyla aynı 332 mil WLTP aralığını sunar. Suv‘un bu versiyonu, daha küçük sedana göre daha az çekici, çünkü daha yakın oturuyor. fiyat daha iyi donanımlı ‘Premium’ ikizi ile birçok özelliği değiştiriyor. Ne olursa olsun, her iki araç da artık yeni ve şiddetli bir rekabet çemberinde, rakiplerle kapışıyor. Çin ve diğer Avrupalı üreticiler.
Model 3 Standard artık Çin devinin Elektrikli aracı BYD Atto 3’ten 1.000 € daha ucuz tesla“>tesla‘nın en büyük baş ağrısıdır. Model 3, son dönemdeki kesime göre daha fazla alan ve daha iyi sürüş menzili sunuyor.fiyat volkswagen“>volkswagen ID.3 Saf olmasına rağmen volkswagen ikramiyelerle birlikte yaklaşık 29.760 €’dan başlıyor Almanya. 39.990 Euro’luk Model Y Standardı, bu rakamın biraz altında kalıyor volkswagen ID.4 Pure’un fiyatı yaklaşık 40.335 Euro’dur ve muhtemelen daha iyi bir yazılım ve üstün bir şarj ağıyla birlikte gelir.
Bunlar agresif fiyat kesintiler tesla“>tesla‘nın‘nin zorlu avrupa operasyonlarına yeni bir hayat verme girişimi. Satış zorlukları, durgun ürün yelpazesi, artan rekabet ve gözlemcilerin “marka zehirlenmesi” olarak adlandırdığı durumun birleşiminden kaynaklanıyor. CEO Elon Musk’un siyasi faaliyetleri. tesla“>tesla‘nınyeni, özellikli ışıklı ve fiyatodaklı elektrik Arabalar, kanamayı durdurmak ve avrupa‘nın büyüme oyununa geri dönmek için umutsuz bir hamle; ancak ibreyi hareket ettirmek için yeterliler mi?
Automobile Magazine-UK



































































































