Otomotiv hayranları yıllardır Lexus LFA’nın geri dönüşü hakkında fısıldaşıyorlar. Bu bir araba ses tutkunları tarafından otomobil dünyasındaki en iyi gürültü olarak tanımlanan, yollarda gerçek bir silah olan muhteşem, yüksek devirli V10 motoruyla kutlanıyor. Gelecek nesil, Lexus LFA Konsepti biçiminde burada ve bu, felsefede tam bir değişim. V10’u veya herhangi bir içten yanmalı motoru unutun. Yeni LFA Konsepti saf bir elektrik araba.
Bu seçim, anlaşılır bir şekilde, orijinalin çığlığını sevenler için biraz şok edici oldu. Önceki LFA sahneden çekildiğinde, pek çok kişi onun yerine geçecek olanın Lexus versiyonu olacağını varsaydı. Toyota“>Toyota‘nin yaklaşmakta olan yüksek performanslı coupe’si GR GT.
Bu yeni Toyota“>Toyota mühendislerin kolayca yeni Lexus LFA’ya takabileceği güçlü bir motor olan çift turbolu bir V8’e sahip olacak. Ancak Lexus tamamen farklı bir yol seçerek markayı yüksek voltajlı geleceğe taşımayı tercih etti. Bazıları hiçbir kilovatın doğal havalandırmalı bir V10’un içten gelen sesini gerçekten taklit edemeyeceğinden yakınabilir, ancak Lexus yeni bir performans tanımı üzerine bahse giriyor.
Yeni konsept ilk olarak aylar önce Lexus Sport Concept olarak ortaya çıktı ancak şimdi LFA unvanını alarak süper otomobil tahtının varisi olarak gerçek amacını ortaya koyuyor. İlginçtir ki, LFA Konsepti temel yapılarını V8 destekli modelle paylaşıyor Toyota“>Toyota. Her iki araç da aynı tamamen alüminyum şasiyi ve platformu kullanıyor ve bu aynı zamanda GR GT3 yarışını da destekleyecek şekilde ayarlanmış araba. Bu ortak temel, Lexus’un tercihini tamamen elektrik güç aktarma organları daha da bilinçli.
Lexus, ‘LFA’ adının güçlü bir motordan daha fazlasını ifade ettiği konusunda ısrar ediyor. Şirket, rozetin “zamanının mühendislerinin koruması ve gelecek nesle aktarması gereken teknolojileri bünyesinde barındıran” bir aracı simgelediğini söylüyor. Bu, mevcut nesil için bahsettiği teknolojinin elektrifikasyon olduğu anlamına geliyor. Bu, bazı endüstri gözlemcileri için, özellikle de yüksek performans talebi göz önüne alındığında, biraz riskli görünüyor. elektrik spor ve süper arabalar şu anda yumuşaktır.
Görsel olarak Lexus LFA Konsepti, daha önceki çalışmanın açık bir evrimi olup, bitmiş bir seri üretim araca çok daha yakın görünmesini sağlayan iyileştirmeler içermektedir. Stil büyük övgü topladı ve pek çok kişi güzelliğine dikkat çekti; çok az kişi buna eşlik eden stili tanımlamak için kullanıyor. Toyota“>Toyota. İç mekan aynı zamanda kurumsal kuzeninden çok farklı bir tasarım sergiliyor, ancak bu bir otomobil için tipik bir durum. araba henüz konsept halinde.
Ne yazık ki LFA Konseptinin ince noktaları şimdilik bir sır olarak kalıyor. Lexus teknik özellikleri sıkı tutuyor; performans potansiyeli, menzili veya pil boyutuna ilişkin herhangi bir rakam mevcut değil. henüz bilmiyoruz fiyatboyutları veya sıfırdan 62 mil/saat hıza ne kadar hızlı koşabildiği. Performans rakamları şimdilik tamamen spekülatif ve halkı bu yeni şeyin ne kadar güçlü olduğunu anlamak için beklemeye zorluyor.elektrik süper araba olacak.
Bildiğimiz şey, Lexus LFA Concept’in üretime geçeceğinin onaylandığı ve piyasaya çıktığında muhtemelen ikinci nesil LFA etiketinin tamamını taşıyacağıdır. Kamuya açık yollara ne zaman varacağı hala belirsiz, ancak en iyi tahmin, fırlatılışının lansmanla aynı zamanda veya muhtemelen biraz daha geç olacağını gösteriyor. Toyota“>Toyota GR GT’nin 2027 yılında piyasaya sürülmesi bekleniyor.
Automobile Magazine-UK



































































































